Balbek pisze:jaki koszt całkowity swapa? czego dokładnie potrzebowałes do przekładki?
Jest koszt silnika z osprzętem + robocizna + potrzebne płyny i oleje + ewentualny serwis jak pasek, świece czy pompa wody + różne rzeczy które mogą wyjść w trakcie.
Moj znajomy mechanik, który akurat robił celice 1zz -> 2zz miesiąc lub 2 wcześniej krzyknął za samą robocizne 2,5k. Silnik miał dostarczony na palecie od naszego kolegi z Łodzi (za chyba 4k). Dowiedziałem się o tym bo był popatrzeć u mnie na wiązke bo zostały mu jakieś wolne wtyczki
Wszystko zależy jak tanio się uda kupić silnik i czy robi sie samemu czy sie daje komus. Mnie wyszedł koszt samego silnika + płyny poniżej 200zł. Tak więc całość swapa to koszt między 3k a 7k zł.
Silnik udało mi się dobrze kupić, wcześniej odpalałem i sprawdzałem. Zrobiłem już ponad 1000 km i ubyło może setke lub półtorej setki ml oleju, przy czym trochę kręciłem go na lifcie
Wyjęty był z angola polifta więc wierzę że polift, choć nie tak łatwo to odróżnić jak wersje w 1zz.
Co trzeba do przekładki? Większość rzeczy pasuje od 1zz, np buda
Poza silnikiem z pełnym osprzętem zmieniłem wydech środkowy z katem (większy przelot w 2zz), skrzynię przy okazji bo synchronizator na 3 biegu sie odzywał + sprzegło i zamach, komputer, pestke kluczyka, jedna łapa silnika, 2 czujniki (od wody i czegoś tam jeszcze), przepływomierz z dolotem do przepustnicy (większa średnica w 2zz), linkę gazu bo pancerz z 1zz nie pasował i oczywiście wiązkę kabli - tam też było trochę zabawy. To tyle co pamiętam.