ST202 by Sawczi (Shed)

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 23-10-16, 03:10

Stary wydech:
Jeden wielki drut i chińska pucha. Dodatkowo nie podobał mi się jak był zamontowany. Zbyt blisko zderzaka i leciał pod kątem w dół.
W środku sam bas (męczyło na dłuższą metę)
Obrazek


Kakimoto:
Kupiłem puchę bez środka, tłumik został rozcięty na spawie, zostało dołożone wygłuszenie, zaspawany i wypolerowany (efekt widać na zdjęciach). Dodatkowo wyspawana nowa rura wydechu z nierdzewki od skrętu przed wahaczami, żeby wyrzucić wszystkie pordzewiałe spawy i dziwne zwężki. Teraz tłumik idzie lekko pod kątem w prawo do góry.
Dźwięk z zewnątrz na plus, a w środku jak się spokojnie jedzie to jest cisza, jak się depnie to słychać. Bomba, nie spodziewałem się takiego efektu.



Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 13-02-20, 17:21 przez Shed, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 24-10-16, 01:45

Coniedzielny spot M1 Zabrze - troche namnożyło się tych Celic na śląsku
Obrazek

Do tego coś w co nie mogłem uwierzyć :P Ktokolwiek wie czy są jeszcze jakieś w Polsce w tym lakierze (933)?
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 02-07-17, 14:13 przez Shed, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 18-11-16, 17:53

Znowu małe zmiany w Toyocie. Polakierowana na nowo rozpórka, ale chyba pójdzie jeszcze do piasku + proszek. Bo ten lakier przeciera się od wygłuszenia z maski.
Zmienione wszystkie wężyki podciśnienia, wężyki odmy na silikonowe no i zmieniony dolot między airboxem, a przepustnicą na złączkach silikonowych.

Obrazek

Dodatkowo wywalona pordzewiała fabryczna osłona termiczna i kolektor owinięty bandażem termoizolującym. Chciałem każdą rurę osobno owinąć, ale między pierwszymi dwiema jest strasznie mało miejsca żeby bandaż przełożyć.

Zdjęcia przed i po:

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 02-07-17, 14:15 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2192
Rejestracja: 26-03-11, 18:18

Postautor: adrianh92 » 18-11-16, 20:26

Nie myślałeś nad dystansami ?
ST202 Milka - SOLD
ST185 WB 3S-GTE rev.3 - SOLD
ST205 JDM 98' CASTROL
IMPREZA WRX 04' - SOLD

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 18-11-16, 20:38

adrianh92 pisze:Nie myślałeś nad dystansami ?


Będą po zimie :) W te lato trochę wydatków było na doprowadzenie auta do jakiegoś stanu, więc dystanse zeszły na dalszy plan. Ale myślę, że po zimie jak wrzucę letnie to będę mierzył ile mniej więcej by tam siadło. A no i też mam rozkminę co z nadkolami z tyłu. Bo rolować bym nie chciał bo lakier często pęka, a jednak tam dość głęboko blacha jest zagięta i nie chciałbym żeby mi ocierało na jakichś dziurach. Zobaczymy :)

Awatar użytkownika
RomanGT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 03-01-14, 19:46

Postautor: RomanGT » 18-11-16, 20:44

Jeżeli ktoś to umiejętnie zrobi odpowiednimi narzędziami to nie powinno nic się stać z lakierem ;)

No chyba że szpachel leży :(

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 18-11-16, 20:46

No właśnie niby znajomy robił specjalną rolką, powoli a i tak popękało. W sumie to wiele widziałem takich przypadków, dlatego jakoś mnie to odstrasza trochę.

Awatar użytkownika
RomanGT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 03-01-14, 19:46

Postautor: RomanGT » 18-11-16, 21:04

Wiem o co chodzi ja akurat to robiłem przed odświeżaniem lakieru więc łatwo mi mówić :D
Technika samego zaginania zależy od samego auta - BMW ma inny rant, Celica inny - podobno twardy i trzeba uważać żeby fal nie zrobić. No i lepiej się za to zabrać jak jest cieplej chyba że chcesz się pobawić opalarką :-D

Awatar użytkownika
majster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: 30-03-12, 01:54

Postautor: majster » 19-11-16, 10:00

Shed pisze:No właśnie niby znajomy robił specjalną rolką, powoli a i tak popękało. W sumie to wiele widziałem takich przypadków, dlatego jakoś mnie to odstrasza trochę.

Trzeba do tego cierpliwości i sporo grzać lakier. Mam ET22 włożone wraz z Eibachami zielonymi. Mi się udało zrolować bez żadnej szkody dla lakieru.
Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspächer

Moja GT:
viewtopic.php?t=30855

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 19-11-16, 17:16

majster pisze:Trzeba do tego cierpliwości i sporo grzać lakier. Mam ET22 włożone wraz z Eibachami zielonymi. Mi się udało zrolować bez żadnej szkody dla lakieru.


Jaka szerokość felgi bo samo ET nic nie mówi, bo zależnie od różnych szerokości przy tym samym ET felga będzie różnie wystawać? :) I jakby można zdjęcie podesłać jak spasowane jest. Bo też od razu policzę sobie ile mniej więcej dystansu bym potrzebował do mojej felgi.

@EDIT: już sprawdziłem w Twoim temacie :) 7J felga, czyli od piasty w stronę nadkola felga wychodzi 66,9 mm. Jutro policzę ile u mnie na letnich będzie.
@EDIT2: U Bakuu przy 8J ET35 felga od piasty do nadkola ma 66,6 mm czyli podobnie, więc z dystansem będę celował też w podobny zakres jak u Was.
@EDIT3: Dobra policzyłem i u mnie wyszło 40,9 mm więc potrzebuję dystansu 26-27mm około.

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 27-11-16, 00:12

Fajna opcja z tym dolotem, znacznie bardziej pewna od tej kruchej, oryginalnej rury.
Co do dystansów, u siebie przy 8" i et35 mam na tyle 15mm i na przodzie 10, przód jest perfekcyjnie a z tyle parę mm można by jeszcze dodać. Ale dla tych wartości co wyżej podałem można się odnieść ;)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 27-11-16, 00:39

Czyli można nawet jeszcze szerzej :D też nie chcę przesadzić. Pewnie wybiorę dystanse jakieś takie po środku.

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 27-11-16, 10:56

Dodam jeszcze, że rant mam tylko delikatnie podwinięty z tyłu, tak żeby nie było ostrej krawędzi i tylko przy pełnym obciążeniu na dużych nierównościach obciera ;)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 28-11-16, 21:51

W sobotę 26.11.2016 znajomy wykonał u mnie w samochodzie konserwację całego podwozia, więc zima już mi nie straszna :)

Dzisiaj zmieniłem sobie olej na Valvoline VR1 5W50, bo od poprzedniej wymiany ustukało się w niedługim czasie już 9800 km :)
Obrazek

W planach wymiana chłodniczego, hamulcowego i filtra powietrza. Muszę tylko umówić termin ze znajomym na jaki udostępnił by mi podnośnik na warsztacie, żeby łatwo było :) No i wtedy też zrobię zdjęcia jak konserwacja wygląda.
Ostatnio zmieniony 02-07-17, 14:14 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 17-03-17, 19:11

Nowe opony Falken ZE914, 215/40/17 i felgi odświeżone szprejem :).
Niestety najchętniej oddałbym felgi do piaskowania/szkiełkowania i proszku, ale niestety wzór felg (dwukolorowe i polerowane napisy i kwadraciki w środku) wyklucza taki zabieg. Jedynie jakaś firma zajmująca się renowacją felg mogła by to ogarnąć w całości, ale to już koszta ogromne, a nie wiem czy nie będę myślał nad zmianą kółka po sezonie.

Opony już założone, ładnie kleją w porównaniu do poprzednich, lekko leciwych już Dunlopów. Dalsze testy wyjdą w praniu, ale ogólnie dobre opinie miała ta guma.

Jeszcze muszę ogarnąć kogoś kto regeneruje dekielki do felg i kupić dystans :)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Grzegorz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2039
Rejestracja: 06-01-04, 18:26

Postautor: Grzegorz » 17-03-17, 19:32

Polerowaleś felgi w łóżku?? :-D :-D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
430hp/580Nm
480hp/610Nm
6xxhp/6xxNm in progres

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 17-03-17, 19:35

Niee, w garażu. Ale nie miałem potem tam miejsca więc musiałem je do domu wziąć :D

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 17-03-17, 19:53

Dekielki mogę Ci ogarnąć :D

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 01-04-17, 11:36

Postanowiłem uszczelnić wszystkie nawiewy, ponieważ z lewego nawiewu nawet jak był zamknięty wiało zimnym powietrzem z dworu, a prawy praktycznie nie wiał. Tak więc rozebrałem deskę, kupiłem nowe uszczelki piankowe i zacząłem wyciągać kratki nawiewów oraz tunele idące do nich. Wszystko oczyściłem i okleiłem nowymi uszczelkami, również z uszczelnieniem klapek, w których uszczelki już się sypały. Największym problemem było wyciągnięcie prawej kratki (nie przewidzieli jej wyciągania, w serwisówce nie ma o niej wzmianki mimo, że pozostałe 2 opisali). Prawa kratka ma 2 mocno zagięte zaczepy plastikowe od dołu, przez które nie da się wysunąć nawiewu (ja podłożyłem kartę bankomatową) i u góry mocno trzymające metalowe zaczepy. Nie obyło się bez połamania, ale oszczędziłem dolne :)

Klima została odgrzybiona po zimie.

Dodatkowo "naprawiłem" czujnik poziomu oleju, który jak wiadomo w Celicach się psuje, a w ASO kosztuje dość sporo. Jako, że olej sprawdzam i tak co tydzień to wykręciłem lampkę z deski rozdzielczej. Przynajmniej nie kłuje w oczy ta kontrolka. Wyskalowałem też licznik na nowych oponach na równo z prędkością z GPS'a.

Korzystając z okazji, że wszystko rozebrane postanowiłem też wymienić żarówkę zapalniczki na diodę LED, bo żarówka ledwo co dawała światło. Na zdjęciu wydaje się, że kolor światła się odróżnia, ale na żywo dość podobnie wygląda.

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 02-04-17, 02:48 przez Shed, łącznie zmieniany 2 razy.

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 01-04-17, 12:23

Shed pisze:Dodatkowo "naprawiłem" czujnik poziomu oleju, który jak wiadomo w Celicach się psuje, a w ASO kosztuje dość sporo. Jako, że olej sprawdzam i tak co tydzień to wykręciłem lampkę z deski rozdzielczej. Przynajmniej nie kłuje w oczy ta kontrolka.


Wystarczyło odpiąć kostkę od czujnika w misce i zrobić zworkę :)
Moim zdaniem lepsza opcja niż wyciąganie żarówki, będzie się tam kurzyć przez wolną dziurkę :)