TA22 1600 coupe 1975r
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
TA22 1600 coupe 1975r
Samochód:
* Toyota Celica TA22 1600 coupe 1975r
Silnik:
* 2T
* pojedynczy gaźnik
* 105 KM / 116Nm czy coś takiego
Przeniesienie napędu:
* skrzynia manualna pięciobiegowa A50
Zawieszenie:
* jest
Hamulce:
* też są
Układ wydechowy:
* tego akurat nie ma tzn jest kolektor
Układ dolotowy:
* oryginalny dolot z fabryki
Koła:
* w obecnej chwili są jakieś nawet niegłupie felgi ze zbyt dużymi oponami i tłustym dystansem, przez co nie da się skręcać za bardzo, choć to też nie problem, bo auto nie jeździ o własnych siłach na razie
Wnętrze:
* fotele przednie obszyte na nowo przez poprzedniego właściciela
* fotele tylne oryginalne, kilka miejsc pękniętych, bo ta tapicerka to jakiś skaj/plastik
* brak środkowego nawiewu
* kierownica nieoryginalna :/
Audio:
* radio Knutsson wsadzone na chama po wycięciu kawałka konsoli... :/
* głośniki tył Knutsson wsadzone na chama w półkę po jej pocięciu :/
* z przodu też miały być głośniki w drzwiach i też pocięta blacha po chamsku :/
Body:
* lusterka w drzwiach
* shortnose
* szyby przyciemnione piecowo
Historia samochodu:
Auto pochodzi z rynku szwedzkiego z 1975 roku. Kolo oryginalny niebieski majtkowy
Od 1995 roku auto wycofane z ruchu w Szwecji, dłubane przez właściciela, położony jako tako lakier w kolorze zielonym, reparaturki tylnych błotników, takie tam generalnie trochę odszczurzanie, trochę dewastowanie.
Pod koniec listopada auto przywiezione od handlarza spod Gostynia. Cena atrakcyjna, auto kompletne jeśli chodzi o chromy, klameczki, szyby, elementy wnętrza.
Z bajerów ma instalację pod spryskiwacze przednich lamp z oryginalnym włącznikiem
Do tego grzałka silnika pod 230V.
Opis planów:
- wizyta u blacharza i lakiernika - całościowo
- wizyta u tapicera - fotele tył, podsufitka, deska, półka, wykładzina, "słoneczniki"
- nowe przewody paliwowe, hamulcowe
- nowa chłodnica, węże wodne
- nowe lampy lub regeneracja starych
- regeneracja plastikowych chromów
- polerowanie stalowych chromów
- ogólne przejrzenie mechaniki, wymiana tego co potrzeba, zrobienie zawiasu bo jak wsiądę to auto przysiada
- auto ma być w stanie kolekcjonerskim
Zdjęcia:
Dzięki uprzejmości Roberta:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=1CWxHva4BNo[/video]
* Toyota Celica TA22 1600 coupe 1975r
Silnik:
* 2T
* pojedynczy gaźnik
* 105 KM / 116Nm czy coś takiego
Przeniesienie napędu:
* skrzynia manualna pięciobiegowa A50
Zawieszenie:
* jest
Hamulce:
* też są
Układ wydechowy:
* tego akurat nie ma tzn jest kolektor
Układ dolotowy:
* oryginalny dolot z fabryki
Koła:
* w obecnej chwili są jakieś nawet niegłupie felgi ze zbyt dużymi oponami i tłustym dystansem, przez co nie da się skręcać za bardzo, choć to też nie problem, bo auto nie jeździ o własnych siłach na razie
Wnętrze:
* fotele przednie obszyte na nowo przez poprzedniego właściciela
* fotele tylne oryginalne, kilka miejsc pękniętych, bo ta tapicerka to jakiś skaj/plastik
* brak środkowego nawiewu
* kierownica nieoryginalna :/
Audio:
* radio Knutsson wsadzone na chama po wycięciu kawałka konsoli... :/
* głośniki tył Knutsson wsadzone na chama w półkę po jej pocięciu :/
* z przodu też miały być głośniki w drzwiach i też pocięta blacha po chamsku :/
Body:
* lusterka w drzwiach
* shortnose
* szyby przyciemnione piecowo
Historia samochodu:
Auto pochodzi z rynku szwedzkiego z 1975 roku. Kolo oryginalny niebieski majtkowy
Od 1995 roku auto wycofane z ruchu w Szwecji, dłubane przez właściciela, położony jako tako lakier w kolorze zielonym, reparaturki tylnych błotników, takie tam generalnie trochę odszczurzanie, trochę dewastowanie.
Pod koniec listopada auto przywiezione od handlarza spod Gostynia. Cena atrakcyjna, auto kompletne jeśli chodzi o chromy, klameczki, szyby, elementy wnętrza.
Z bajerów ma instalację pod spryskiwacze przednich lamp z oryginalnym włącznikiem
Do tego grzałka silnika pod 230V.
Opis planów:
- wizyta u blacharza i lakiernika - całościowo
- wizyta u tapicera - fotele tył, podsufitka, deska, półka, wykładzina, "słoneczniki"
- nowe przewody paliwowe, hamulcowe
- nowa chłodnica, węże wodne
- nowe lampy lub regeneracja starych
- regeneracja plastikowych chromów
- polerowanie stalowych chromów
- ogólne przejrzenie mechaniki, wymiana tego co potrzeba, zrobienie zawiasu bo jak wsiądę to auto przysiada
- auto ma być w stanie kolekcjonerskim
Zdjęcia:
Dzięki uprzejmości Roberta:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=1CWxHva4BNo[/video]
Ostatnio zmieniony 10-04-22, 16:53 przez Matus, łącznie zmieniany 1 raz.
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
GRATULACJE!!!! A tak się zastanawiałem, co to za jedyneczka w kalendarzu się pokazała
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- Bakuu0
- Użytkownik
- Posty: 2224
- Rejestracja: 08-04-07, 16:32
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
Wojtas pisze:Wiemy juz jedno,
w aucie Matusa nie bedzie bitexu
Pewnie będzie ale na podłodze od spodu, a nie na wszystkim co jest pod podłogą
A żeby nie było że nic się nie dziej to wrzucam pierwsze apdejty
Zrobiłem sobie pomiary na silniku i przygotowałem dla tokarza projekt brakującego kółka pompy wody do 2T.
Jutro zrobię jeszcze wzór chłodnicy.
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
Gratuluję zakupu
Wygląda na całkiem fajną bazę i będę częśto zaglądał
Co do kółka to rozumiem, że to jest "szkic" a nie rysunek techniczny ale zwymiaruj chociaż rowek pod pasek zgodnie ze sztuką, żebyś w przyszłości nie miał problemów z podcinaniem paska itp
Wiadomo, że tokarz zrobi to co dostanie na rysunku i tyle
Z wymiarów wnioskuję że to jest typ SPA. Kółko ma poniżej 100mm czyli kąt rowka powinien wynosić 34 stopnie.
Po lewej na górze masz schemat jak to prawidłowo zwymiarować:
Wygląda na całkiem fajną bazę i będę częśto zaglądał
Co do kółka to rozumiem, że to jest "szkic" a nie rysunek techniczny ale zwymiaruj chociaż rowek pod pasek zgodnie ze sztuką, żebyś w przyszłości nie miał problemów z podcinaniem paska itp
Wiadomo, że tokarz zrobi to co dostanie na rysunku i tyle
Z wymiarów wnioskuję że to jest typ SPA. Kółko ma poniżej 100mm czyli kąt rowka powinien wynosić 34 stopnie.
Po lewej na górze masz schemat jak to prawidłowo zwymiarować:
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
Zaraz po zakupie zdecydowałem się dorobić kluczyk, ponieważ oryginalny jest nieco zgięty i bałem się, że złamie się w zamku.
Zestaw kluczyków, który otrzymałem składał się z dwóch elementów. Jeden pasuje do drzwi, bagażnika i stacyjki, zaś drugi miał teoretycznie obsługiwać korek paliwa.
Okazało się, że idealnie da się go wsunąć w zamek w korku, ale nie obraca się nawet o milimetr. Uznałem, że to kwestia zamka, który z powodu sporadycznego używania zastał się. Próbowałem rozruszać go WD40, olejem mineralnym, olejem silikonowym, czym się tylko dało. Nic nie pomogło, więc zdecydowałem się powierzyć sprawę profesjonalistom.
Ktoś mógłby się zastanawiać po co w ogóle chcę koniecznie zatrzymać ten korek. Odpowiedź jest prosta - zrobiłem rozeznanie i okazuje się, że to raczej oryginalny korek, tzw. "arrow", który jest niemal nie do dostania. Można kupić zamiennik wątpliwej jakości, który wygląda jak ten z Corolli trzeciej generacji. Z tą wiedzą nie mogłem zrezygnować z naprawy i zatrzymania oryginalnego chromowanego korka.
Tak więc profesjonalny ślusarz w niecałe 24 godziny sprawił, że korek i kluczyk stanowią ponownie zgraną parę, co można zobaczyć poniżej
[video]http://www.youtube.com/watch?v=nS_DQCyflzE&feature=youtu.be[/video]
Zestaw kluczyków, który otrzymałem składał się z dwóch elementów. Jeden pasuje do drzwi, bagażnika i stacyjki, zaś drugi miał teoretycznie obsługiwać korek paliwa.
Okazało się, że idealnie da się go wsunąć w zamek w korku, ale nie obraca się nawet o milimetr. Uznałem, że to kwestia zamka, który z powodu sporadycznego używania zastał się. Próbowałem rozruszać go WD40, olejem mineralnym, olejem silikonowym, czym się tylko dało. Nic nie pomogło, więc zdecydowałem się powierzyć sprawę profesjonalistom.
Ktoś mógłby się zastanawiać po co w ogóle chcę koniecznie zatrzymać ten korek. Odpowiedź jest prosta - zrobiłem rozeznanie i okazuje się, że to raczej oryginalny korek, tzw. "arrow", który jest niemal nie do dostania. Można kupić zamiennik wątpliwej jakości, który wygląda jak ten z Corolli trzeciej generacji. Z tą wiedzą nie mogłem zrezygnować z naprawy i zatrzymania oryginalnego chromowanego korka.
Tak więc profesjonalny ślusarz w niecałe 24 godziny sprawił, że korek i kluczyk stanowią ponownie zgraną parę, co można zobaczyć poniżej
[video]http://www.youtube.com/watch?v=nS_DQCyflzE&feature=youtu.be[/video]
- TA22
- Użytkownik
- Posty: 30
- Rejestracja: 06-09-12, 01:21
Hej
Mam taki silnik jak by co mam tez wkłady do lamp
Mam taki silnik jak by co mam tez wkłady do lamp
Strona w budowie http://www.toyota-ta22.pl/
TA 22 Manual http://www.radiobc.org/TA22/manual.pdf
Parts Catalog http://www.radiobc.org/TA22/Toyota%20Ce ... atalog.pdf
TA 22 Manual http://www.radiobc.org/TA22/manual.pdf
Parts Catalog http://www.radiobc.org/TA22/Toyota%20Ce ... atalog.pdf
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
Re: TA22 1600 coupe 1975r
Cześć!
Trochę wody w Wiśle upłynęło, ale po dwóch latach auto wróciło
Wszystko dzięki driver94, który podjął się trudu kompleksowej odbudowy
Ukończenie oceniam na 90% - jeszcze tapicerka, listwy szyb przód i tył oraz regulacja gaźnika.
Będę dawał znaki
Trochę wody w Wiśle upłynęło, ale po dwóch latach auto wróciło
Wszystko dzięki driver94, który podjął się trudu kompleksowej odbudowy
Ukończenie oceniam na 90% - jeszcze tapicerka, listwy szyb przód i tył oraz regulacja gaźnika.
Będę dawał znaki
- ksk33
- Użytkownik
- Posty: 599
- Rejestracja: 15-06-17, 14:05
Re: TA22 1600 coupe 1975r
Niezły update Miło odczytać taką wiadomość że projekt odbudowy nie został porzucony i zbliża się do końca.
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: TA22 1600 coupe 1975r
Dawaj coś więcej, bo o pierwszych genach mało na forum jest :/
Chętnie by człowiek poczytał o tej jedyneczce ^^
Gaźnik sam będziesz ogarniać?
W swojej Rolce '79 też muszę i może bym po jakieś rady się później zgłosił
Chętnie by człowiek poczytał o tej jedyneczce ^^
Gaźnik sam będziesz ogarniać?
W swojej Rolce '79 też muszę i może bym po jakieś rady się później zgłosił
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold