TA22 1600 coupe 1975r

Roczniki 1972-1985
Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

TA22 1600 coupe 1975r

Postautor: Matus » 11-12-16, 17:26

Samochód:
* Toyota Celica TA22 1600 coupe 1975r

Silnik:
* 2T
* pojedynczy gaźnik
* 105 KM / 116Nm czy coś takiego ;)

Przeniesienie napędu:
* skrzynia manualna pięciobiegowa A50

Zawieszenie:
* jest :-D

Hamulce:
* też są :-D

Układ wydechowy:
* tego akurat nie ma :-D tzn jest kolektor ;)

Układ dolotowy:
* oryginalny dolot z fabryki

Koła:
* w obecnej chwili są jakieś nawet niegłupie felgi ze zbyt dużymi oponami i tłustym dystansem, przez co nie da się skręcać za bardzo, choć to też nie problem, bo auto nie jeździ o własnych siłach na razie :D

Wnętrze:
* fotele przednie obszyte na nowo przez poprzedniego właściciela
* fotele tylne oryginalne, kilka miejsc pękniętych, bo ta tapicerka to jakiś skaj/plastik
* brak środkowego nawiewu
* kierownica nieoryginalna :/

Audio:
* radio Knutsson wsadzone na chama po wycięciu kawałka konsoli... :/
* głośniki tył Knutsson wsadzone na chama w półkę po jej pocięciu :/
* z przodu też miały być głośniki w drzwiach i też pocięta blacha po chamsku :/

Body:
* lusterka w drzwiach
* shortnose
* szyby przyciemnione piecowo :)

Historia samochodu:

Auto pochodzi z rynku szwedzkiego z 1975 roku. Kolo oryginalny niebieski majtkowy ;)
Od 1995 roku auto wycofane z ruchu w Szwecji, dłubane przez właściciela, położony jako tako lakier w kolorze zielonym, reparaturki tylnych błotników, takie tam generalnie trochę odszczurzanie, trochę dewastowanie.
Pod koniec listopada auto przywiezione od handlarza spod Gostynia. Cena atrakcyjna, auto kompletne jeśli chodzi o chromy, klameczki, szyby, elementy wnętrza.
Z bajerów ma instalację pod spryskiwacze przednich lamp z oryginalnym włącznikiem :)
Do tego grzałka silnika pod 230V.

Opis planów:

- wizyta u blacharza i lakiernika - całościowo
- wizyta u tapicera - fotele tył, podsufitka, deska, półka, wykładzina, "słoneczniki"
- nowe przewody paliwowe, hamulcowe
- nowa chłodnica, węże wodne
- nowe lampy lub regeneracja starych
- regeneracja plastikowych chromów
- polerowanie stalowych chromów
- ogólne przejrzenie mechaniki, wymiana tego co potrzeba, zrobienie zawiasu bo jak wsiądę to auto przysiada ;)
- auto ma być w stanie kolekcjonerskim :)


Zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzięki uprzejmości Roberta:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=1CWxHva4BNo[/video]
Ostatnio zmieniony 10-04-22, 16:53 przez Matus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elConejo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 24-03-14, 19:28

Postautor: elConejo » 11-12-16, 17:35

Pierwszy ;) Widziałem filmik, świetnie się prezentuje, powodzenia w doprowadzeniu do stanu idealnego ;)

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 11-12-16, 17:45

GRATULACJE!!!! A tak się zastanawiałem, co to za jedyneczka w kalendarzu się pokazała :D
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 17-12-16, 09:26

No to czekamy na pierwsze wiosenne/letnie jazdy 8)
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 17-12-16, 19:21

elConejo pisze:powodzenia w doprowadzeniu do stanu idealnego

nigdy nie ma stanu idealnego

P.

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 17-12-16, 19:26

Pawciu pisze:
elConejo pisze:powodzenia w doprowadzeniu do stanu idealnego

nigdy nie ma stanu idealnego

P.


nigdy nie ma stanu idealnego ;)

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 21-12-16, 19:07

Nie jest z nią źle w takim stanie jak na razie jest, a co to dopiero będzie jak Matus wykona wszystkie punkty planu :o

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2224
Rejestracja: 08-04-07, 16:32

Postautor: Bakuu0 » 21-12-16, 19:09

driver94 pisze:a co to dopiero będzie jak Matus wykona wszystkie punkty planu

Będzie melanż.
BQ.

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 21-12-16, 22:31

Kredyt pół na pół : pół na auto/ pół na melanż
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Wild 202
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 18-12-16, 16:15

Postautor: Wild 202 » 22-12-16, 06:04

Bardzo ciekawy samochód.
Powodzenia z odzysku.

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 23-12-16, 00:01

Wiemy juz jedno,
w aucie Matusa nie bedzie bitexu :P
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 23-12-16, 00:24

Wojtas pisze:Wiemy juz jedno,
w aucie Matusa nie bedzie bitexu :P


Pewnie będzie ale na podłodze od spodu, a nie na wszystkim co jest pod podłogą :-D

A żeby nie było że nic się nie dziej to wrzucam pierwsze apdejty ;)

Zrobiłem sobie pomiary na silniku i przygotowałem dla tokarza projekt brakującego kółka pompy wody do 2T.

Obrazek

Jutro zrobię jeszcze wzór chłodnicy.

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 23-12-16, 00:56

W pewnych przypadkach oszczednosc jest zgubna.
Obrazek
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 23-12-16, 01:08

Gratuluję zakupu :)
Wygląda na całkiem fajną bazę i będę częśto zaglądał :)


Co do kółka to rozumiem, że to jest "szkic" a nie rysunek techniczny ale zwymiaruj chociaż rowek pod pasek zgodnie ze sztuką, żebyś w przyszłości nie miał problemów z podcinaniem paska itp :wink:
Wiadomo, że tokarz zrobi to co dostanie na rysunku i tyle :)
Z wymiarów wnioskuję że to jest typ SPA. Kółko ma poniżej 100mm czyli kąt rowka powinien wynosić 34 stopnie.
Po lewej na górze masz schemat jak to prawidłowo zwymiarować:
Obrazek
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 23-12-16, 10:19

JaQb_CK, dziękuję uprzejmie :)

nie byłem pewien z czego ten kąt powinien wynikać :)
u mnie akurat wychodzi z wymiarów liniowych :)
pomierzyłem ten rowek na kole pasowym i wychodzi jak byk kąt 29st.
nie wiem jak to zweryfikować :/

any ideas?

P.S.
a może masz możliwość takie kółko wykonać jakoś?

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 03-01-17, 12:57

Zaraz po zakupie zdecydowałem się dorobić kluczyk, ponieważ oryginalny jest nieco zgięty i bałem się, że złamie się w zamku.

Zestaw kluczyków, który otrzymałem składał się z dwóch elementów. Jeden pasuje do drzwi, bagażnika i stacyjki, zaś drugi miał teoretycznie obsługiwać korek paliwa.

Okazało się, że idealnie da się go wsunąć w zamek w korku, ale nie obraca się nawet o milimetr. Uznałem, że to kwestia zamka, który z powodu sporadycznego używania zastał się. Próbowałem rozruszać go WD40, olejem mineralnym, olejem silikonowym, czym się tylko dało. Nic nie pomogło, więc zdecydowałem się powierzyć sprawę profesjonalistom.

Ktoś mógłby się zastanawiać po co w ogóle chcę koniecznie zatrzymać ten korek. Odpowiedź jest prosta - zrobiłem rozeznanie i okazuje się, że to raczej oryginalny korek, tzw. "arrow", który jest niemal nie do dostania. Można kupić zamiennik wątpliwej jakości, który wygląda jak ten z Corolli trzeciej generacji. Z tą wiedzą nie mogłem zrezygnować z naprawy i zatrzymania oryginalnego chromowanego korka.

Tak więc profesjonalny ślusarz w niecałe 24 godziny sprawił, że korek i kluczyk stanowią ponownie zgraną parę, co można zobaczyć poniżej :)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=nS_DQCyflzE&feature=youtu.be[/video]

Awatar użytkownika
TA22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 06-09-12, 01:21

Postautor: TA22 » 23-03-17, 18:44

Hej
Mam taki silnik jak by co mam tez wkłady do lamp :)

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Re: TA22 1600 coupe 1975r

Postautor: Matus » 11-01-23, 22:26

Cześć!

Trochę wody w Wiśle upłynęło, ale po dwóch latach auto wróciło :)

Wszystko dzięki driver94, który podjął się trudu kompleksowej odbudowy :)

Ukończenie oceniam na 90% - jeszcze tapicerka, listwy szyb przód i tył oraz regulacja gaźnika.

Będę dawał znaki ;)

Obrazek

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: TA22 1600 coupe 1975r

Postautor: ksk33 » 12-01-23, 21:27

Niezły update :D Miło odczytać taką wiadomość że projekt odbudowy nie został porzucony i zbliża się do końca.

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: TA22 1600 coupe 1975r

Postautor: greos39 » 26-01-23, 19:01

Dawaj coś więcej, bo o pierwszych genach mało na forum jest :/
Chętnie by człowiek poczytał o tej jedyneczce ^^

Gaźnik sam będziesz ogarniać?
W swojej Rolce '79 też muszę i może bym po jakieś rady się później zgłosił :-D
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold