Klocki hamulcowe do V-mało agresywne hamulce

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Klocki hamulcowe do V-mało agresywne hamulce

Postautor: Fryc85 » 31-05-17, 09:16

Temat dotyczy użytkowników piątki przy nowszych systemach VI VII i pewnie z ABS chyba to bez róznicy dla wyczucia jakie klocki tam się wsadzi.
Pany i Panie jakie trendy teraz w klockach hamulcowych.
W skrócie to tak:

Ileś tam lat mam klocki TRW
I według mnie są sbyt twarde.Muszę mocno cisnąć ,nie ma takiego wyczucia jak kiedyś.
Jest jakiś dziwny dzwięk spadającego samolotu jak mocno hamuję.

Kiedyś jeździłem na ferrodo,syfiło strasznie,szybkie zużycie i nie za tanio ale wyczucie i hamowanie było lepsze,słabsze naciskanie na pedał.

Ogólnie to takie tępe to teraz jest,nie wiem jak to okreslić hmm mało agresywne.

Remse mi jeden gość poleca,jak wasze opinie za normalne pieniądze?

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 31-05-17, 18:28

Mam EBC żółte, pylą mocno, hamują lepiej niż TRW i Mintexy, jakie miałem poprzednio.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
CelT50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: 22-03-12, 17:49

Postautor: CelT50 » 31-05-17, 19:24

Ja mam TRW i myślę że są OK. Założyłem nowe do nowych tarcz 277mm z przodu.

koldziak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 103
Rejestracja: 30-03-17, 18:54

REMSA

Postautor: koldziak » 31-05-17, 22:29

Remsa??
Bardzo miękki klocek, mocno pylący , po kilku (x2/x3) hamowaniach z dużej prędkości hamulec zanika całkowicie auto nie hamuje tylko zwalnia.
Osobiście do swojej CELINY bym nie założył.

Co do dźwięku wydobywającego się z hamulcy przejrzałbym dokładnie w jakim stanie są tarcze/klocki/zaciski i wtedy wyrokował.

Sam jestem na etapie przerabiania FIRM (tarcz/klocków) w swojej CELINIE VI gen.
Zacząłem od BREMBO i tu totalna klapa może o tyle co do samego hamowania zastrzeżeń nie miałem, pylenie też bym jakoś przełknął to dźwięk jaki wydawały po ułożeniu się był katastrofalny. Darły "jape" jak by się miały ku końcowi. Zdemontowałem je po 1000km.
Aktualnie leży u Mnie TRW (tarcze/klocki) i jestem powiedzmy zadowolony. Hamowanie okey , pylenie trochę mniej i cisza to tez ważna kwestia.
Natomiast i tak będę montował zestaw EBC kwestia tylko kiedy...

z innych bardziej dostępnych od ręki klocków wypróbowałbym jeszcze TEXTARY

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 31-05-17, 23:12

W starych tematach były jeszcze wspominane kashiyamy -chyba czarne

[ Dodano: 31-05-17, 23:18 ]
Marcin, pisałem za normalne pieniądze :-D

[ Dodano: 01-06-17, 08:16 ]
koldziak pisze:Remsa??
Bardzo miękki klocek, mocno pylący , po kilku (x2/x3) hamowaniach z dużej prędkości hamulec zanika całkowicie auto nie hamuje tylko zwalnia.
Osobiście do swojej CELINY bym nie założył.


Czyli miał racje gość że miękkie,polecał mi na tył bo mam drugi komplet jakiś tam i klocki się zacierają.

A co do przodu standardowe EBC miał ktoś?

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 01-06-17, 11:53

Ja mam założone z przodu klocki Girling i złego słowa nie mogę powiedzieć. Trochę piszczały na początku ale po dotarciu ucichły, dobrze hamują i nie pylą mocno.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 01-06-17, 14:15

Fryc85 pisze:Marcin, pisałem za normalne pieniądze :-D

W zeszłym roku spędziłem nad tym tematem dużo czasu.
Poczytaj w moim temacie, jak pytałem o klocki za normalne pieniądze, to mnie Forum zbeształo ;), więc poszukałem kompromisu.

EBC Yellow Stuff na przód kosztują 400 zł więc to nie jest dużo, niektórzy kupują klocki za kilka tys zł. Na tył daj jakieś TRW/Mintexy/Kashijamy bez znaczenia. Dodatkowo załóż przewody w stalowym oplocie, np. od Pawcia. Płyn Motul RBF660. Po tych modyfikacjach będzie Ci hamować lepiej.

W V genie nic nie zrobisz ze słabym hamowaniem, bo największa fabryczna tarcza to marne 277 mm. Są na forum przeróbki na 312 mm, itd, ale musisz dorobić mocowanie zacisku/jarzma i kupić zaciski.

P.S. Klocek sportowy, lub pseudo sportowy jak EBC, musi piszczeć jak jest zimny i musi mega pylić jak jest rozgrzany. Fizyka.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 01-06-17, 14:22

Nie ma sensu iść w większe zaciski. Jak pisał Marcin klocek robi robotę. Z moich doświadczeń zauważyłem, że cela z abs hamuje średnio, bez abs jest o niebo lepiej :wink:
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 01-06-17, 23:09

Na tył Trw odpada bo się zacierają.Dałem taki temat kiedyś na forum ale nikt nic nie napisał.

Można o hamulcach dyskutować wiele ja tyle nerwów sobie zjadłem ileś tam lat temu z tym autem ,że nie chcę nawet rozwijać tematu hamulców.Jak dla mnie 400 zl za klocki to duzo .

Raczej interesowało mnie co przebrać ze standardowych bo nie są te hamulce co kiedys były w tym aucie pomimo corocznej dbałości o zaciski,Dawno jezdzilem na Ferodo a ostatnie lata jeżdzę na TRW cały czas.

[ Dodano: 01-06-17, 23:13 ]
bartek_asik pisze:bez abs jest o niebo lepiej
i to jest ważne bo jak będę składał drugą to wywalic ABS?

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12

Postautor: vegeta_84 » 01-06-17, 23:22

Czemu z ASO nie zamówisz klocków ;)
Obrazek
fanatyk V-gen

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 02-06-17, 05:31

U mnie w st182 latalem na trw i uważałem je za kiepskie klocki. Strasznie pyliły i nie dawały radę w górach. Jeździłem na ferodo i było lepiej. Może masz problem z pompą hamulcowa? Ja u siebie regenerowalem (nie pamiętam jakie były objawy)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 02-06-17, 08:03

vegeta_84 pisze:Czemu z ASO nie zamówisz klocków ;)

Cenę mniejwiecej znasz?

[ Dodano: 02-06-17, 08:06 ]
bartek_asik pisze:Strasznie pyliły i nie dawały radę w górach.

U mnie właśnie zbytnio nie pylą uważam ,że wręcz za mało.Co do pompy nie wiem ,na diagnostyce wartości siły były w normie ale moze warto przebadać znowu i porównać do starych wyników.Powinno chyba wyjść na diagnostyce coś jak pompa niedomaga.

Same serwo chyba nie pada powoli tylko albo mamy wspomaganie albo nie czy się mylę?