At 180 reaktywacja

Roczniki 1990-1993
kicer233
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15-03-12, 10:46

At 180 reaktywacja

Postautor: kicer233 » 12-03-17, 14:23

Samochód:
* Toyota Celica ST180

Silnik:
* 4A-FE
* Przewody NGK

Przeniesienie napędu:
* Seria

Zawieszenie:
* Amortyzatory Kayaba
* Sprężyny Seria

Hamulce:
* Seria

Układ wydechowy:
*Chyba seria/ inna pucha końcowa

Koła:
* Felgi 15
* Opony uniroyal rainsport 195/50/R15

Wnętrze:
* Seria

Body:
* Seria


A było to tak:
Celinę kupiłem 5 lat temu pod wpływem chwili. Często widziałem ja krążącą po moim mieście, wiec kiedy została wystawiona na sprzedaż długo się nie zastanawiałem. Mechanicznie i blacharsko nie była idealna ale pozwalała na normalce użytkowanie na co dzień. W aucie wymieniłem tarcze i klocki z przodu, komplet tulei w tylnym zawiasie, amortyzatory oraz rozrząd z pompą wody. Służyła mi dzielnie jako samochód na co dzień przez prawie trzy lata. We wrześniu 2014 roku zastała odstawiona z przebiegiem ok 390 tys. pod plandekę i tak spędziła pod nią ponad 2 lata.

Na dzień dzisiejszy:

W aucie została zrobiona blacharka kompletna blacharka:


* progi wewnętrzne i dodatkowe wzmocnienia,
* progi zewnętrzne,
* nadkola z tyłu po obu stronach,
* fragment podłogi bagażnika z zachowaniem oryginalnego wzoru przetłoczenia,
* fragment przednie podłużnicy,
* fartuchy z przodu z lewej i prawej strony,
* fragmenty podłogi pod nogami kierowcy i pasażera,
* i inne elementy które wymagały wymiany :twisted

Od paru dni trawaja prace nad przygotowaniem budy do lakierowania i zabezpieczenia podwazia. niestety prace posuwają się powoli i utknęły na etapie demontażu deski rozdzielczej :| .

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12

Postautor: vegeta_84 » 12-03-17, 15:00

Mile widziane zdjęcia z przebiegu prac remontowych ;)
Obrazek
fanatyk V-gen

kicer233
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15-03-12, 10:46

Postautor: kicer233 » 12-03-17, 16:24

Efekt kilkutygodniowych prac blacharskich
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 23-03-17, 10:26 przez kicer233, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 12-03-17, 17:25

Mega słabo to wygląda :eek:

Na nic blacharka jak nie usuniesz rdzy do zera...

Obrazek

Obrazek

Weź zrób dym temu "fachowcowi" zanim zakryje rudą lakierem i będzie za późno.
Nawet nie zdjął naklejki z błotnika a jedzie po niej szpachlą/podkładem :eek:

kicer233
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15-03-12, 10:46

Postautor: kicer233 » 12-03-17, 18:55

To co jest na zdjęciu to było zachlapane na czas innych prac, tak jak pisałem auto stało sporo u blacharza ( z tego co wiem lepszego w okolicy nie ma). Potem trochę czekała zanim zacząłem resztę prac. Po prostu wcześniej z pewnych względów nie było to możliwe a nie chciałem jej sprzedawac a potem szukać innej. Miejsca spawanie i podwozie zostanie dokładnie oczyszczone i dopiero pójdzie podkład itd

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 12-03-17, 19:08

kicer233 pisze:Efekt kilkutygodniowych prac blacharskich


Wziąłem to dosłownie :-)

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 13-03-17, 21:40

Czekam na fotki :D Polecam imgur.com - bo na fotosik padają zdjęcia i jest limit.
Komunikat

Strona została uznana przez użytkowników lub administratora za zawierającą treści przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich. Decydując się na zapoznanie z treścią tej strony, czynisz to na własną odpowiedzialność.

kicer233
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15-03-12, 10:46

Postautor: kicer233 » 23-03-17, 09:52

Po dwóch tygodniach powoli widać światełko w tunelu. Postęp niewielki ale zawsze już coś :D
Obrazek
podłoga zapodkładowana epoksydem, na to masa uszczelniająco-klejąca gdzie tylko się da :P, akryl i kolor

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 23-03-17, 21:26

Biała baza czyli będzie zmiana koloru?
W ogóle to Celica na oponie 195/50/15 wygląda komicznie, nawet STI.
Sugerowałbym zmienić np na 195/55/15 - najbardziej zbliżone do fabrycznego rozmiaru 185/65/14

kicer233
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15-03-12, 10:46

Postautor: kicer233 » 23-03-17, 22:33

Co do koloru to zmiany nie będzie zostaje czarny jak z fabryki, niestety podkład zamiast szarego jest porostu biały - nie wiem czemu. Co do opon to na takich ja kupiłem na ta chwile nie wiem jeszcze ja jakiś felgach i opanach bedzie stała docelowo, a z tego co pamiętam to wyszła na 175/80/13R. Mam nadzieje ze ten biały kolor podkładu to jakaś nieszczęśliwa pomyłka :? i reszta juz będzie taka jak powinna być

kicer233
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15-03-12, 10:46

Postautor: kicer233 » 26-03-17, 16:43

Parę dni temu udało się dokończyć środek auta
Obrazek

Teraz trzeba zabrać się za spód auta. (Nie wiem tylko na jaka konserwacje się zdecydować. co bedzie lepszym zabezpieczeniem Dinitrol 447 Protect Super czy DINITROL 4941?)
Obrazek

Udało się już trochę zerwać starą konserwacje z podwozia ( co prawda podobno jak sie trzyma i wygląda ładnie to nie powinno sie ruszać - ja zerwałem i uważam ze dobrze zrobiłem). Pod zeskrobaniu masy okazało sie ze były pod nią początki rdzy w kilku miejscach :x
Obrazek
Obrazek
Obrazek

kicer233
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15-03-12, 10:46

Postautor: kicer233 » 18-10-17, 23:45

Minęło ponad pół roku i celica nabrała już jako takiego wyglądu :) Niestety straciłem wszystkie fotki z przebiegu prac remontowych wiec w dużym skrócie napisze co zostało zrobione. Została usunięta ruda zaraza( podwozie zostało wypiaskowane, i zabezpieczone ), auto zostało polakierowane na oryginalny czarny kolor :)
Obrazek

Na zdjęciu lakier szału nie robi ale to wina kalkulatora mojego. Na żywo wygląda całkiem fajnie tylko wydaje mi się , że jakoś tył za wysoko stoi

Awatar użytkownika
Dommel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: 05-08-15, 13:15

Postautor: Dommel » 22-10-17, 16:03

Aż miło popatrzeć :D , kolejna V wróci na drogę :)

Awatar użytkownika
Ivandrago
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 19-08-17, 10:37

Postautor: Ivandrago » 26-10-17, 09:57

Chętnie będę śledził wątek - może coś podpatrze.

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 26-10-17, 11:38

Patrząc na taki temat, aż chce się kupić swoją V i grzebać przy niej... :P Powodzenia w dalszych pracach ;)

kicer233
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15-03-12, 10:46

Postautor: kicer233 » 26-10-17, 23:55

Dłubania przy takim aucie jest naprawdę bardzo bardzo dużo :) ja dopiero ogarnąłem temat blacharski, lakierniczy i częściowo mechaniczny (celinka ma bardzo wysokie obroty na starcie ) :) w planach mam jeszcze ogarniecie wnętrza ponieważ plastiki są bardzo mocno zniszczone ( podrapane) i na razie nie bardzo wiem co z nim zrobić

kitol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 23-09-16, 21:57

Postautor: kitol » 30-10-17, 11:21

Nadwozie to podstawa. Jeśli jest ogarnięte, to jest dobry punkt wyjścia i resztę można sobie już robić dla relaksu, bez pośpiechu. Dobrze, że zacząłeś od tego, a nie od tuningów i potem auto na złom bo blachy ni ma... Ja Ci kibicuję w dalszych pracach.

kicer233
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15-03-12, 10:46

Postautor: kicer233 » 06-11-17, 22:15

Zgadam się - buda to podstawa. Ja osobiście mam obawy czy nie przegięte trochę było z usztywnieniem auta, ponieważ auto jest niesamowicie sztywne... chyba za sztywne :) O tuningach to nawet nie myślę bo 4A-FE to chyba nie ma dużego pola do popisu:(
Ale nie ukrywam, że marzy mi się kolektor wydechowy z nierdzewki :P

Awatar użytkownika
CelT50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: 22-03-12, 17:49

Postautor: CelT50 » 07-11-17, 17:29

kicer233 pisze: w planach mam jeszcze ogarniecie wnętrza ponieważ plastiki są bardzo mocno zniszczone ( podrapane) i na razie nie bardzo wiem co z nim zrobić


Są preparaty które natryskujesz i plastiki są jak nowe. Mój znajomy tak robił regenerację "plastików" w Alfie 164 QV i efekt widziałem osobiście ... rewelacja. Mogę zapytać co zastosował i podpowiem. Celinka to wdzięczne autko. Powodzenia w pracach życzę. :-)
Ostatnio zmieniony 07-11-17, 19:16 przez CelT50, łącznie zmieniany 1 raz.

kicer233
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 15-03-12, 10:46

Postautor: kicer233 » 07-11-17, 18:06

CelT50 jak byś mógł się dowiedzieć to będę wdzięczny :) gdzieś widziałem lakier do renowacji plastików z bol`a tylko nie wiem czy nie będzie to przypominało struktury zderzaka jak w starej audicy :) Ewentualnie zawsze można obszyć ale to już w ostateczności :)