Samochód:
- Toyota Celica VII
Silnik:
- 2ZZ-GE (VVTL-i)
Przeniesienie napędu:
- Seria
Zawieszenie:
- Seria
Hamulce:
- Przód seria, tył tarcze/klocki Textar, zaciski po "domowej" regeneracji (wstawiony używany na prawy tył, stary był zapieczony - trzeba było pociąć)
Układ wydechowy:
- Aftermarketowy muffler (nie znam firmy), prawdopodobnie przepchany CAT ale jeszcze do potwierdzenia
Układ dolotowy:
- Seria
Koła:
- LATO (Vredenstein SPORT TRAC 3): felgi 16", Seria
Wnętrze:
- Seria (brak poduszki pasażera, kierowcy nie sprawdzałem)
Audio:
- Seria (radio Sony, nie znalazłem seryjnego wzmiacniacza (?))
Body:
- Seria
Krótki opis/historia samochodu: Sprowadzona w 10 roku (mniej więcej) do Polski z Anglii, po czym przeszła przekładkę - nader sprawnie przeprowadzoną jak na "chłopaków w garażu". Zarejestrowana bez problemu, po przeglądzie technicznym. Elementy kokpitu bardzo dobrze spasowane, elektronika w większości sprawna:
-[06.12.2017]-Wyciek oleju zidentyfikowany: poci się w okolicy pokrywy rozrządu + cieknie pompa wspomagania.
-[06.12.2017]- Czasem przy odpalaniu zaskrzeczy na sekundę (rozrusznik? / rozrząd?)
-[06.12.2017]-Dostała lekkiego dzwona w prawy przód, jeszcze za czasu gdy przebywała w anglii -> auto prowadzi się bardzo dobrze lecz czas na geometrie.
-nie działa ustawianie lusterek (bezpiecznik?)
-uszkodzenie czujnika obecności pasażera w fotelu
-szyberdach unosi się lecz nie odsuwa
-zardzewiałe mocowania szyberdachu - aczkolwiek się trzyma (rdza zabezpieczona, nie puszcza wody lecz klasyfikuje się do wymiany (na poliftowy?))
Nadwozie:
-standardowa oznaka "włamania" do własnego samochodu (auto potrafi samo się zatrzasnąć)
-uderzony/wgnieciony tylny bok od strony kierowcy [blacharka zrobiona 10.06.2018 wraz zabezpieczeniem nadkoli itd]
-pomniejsze wgniecenia bez widocznego uszkodzenia powłoki lakierniczej [wykonano 10.06.2018]
Podwozie:
-nadgnita belka pod chłodnicą [naprawione 10.06.2018 oraz zabezpieczone]
-oba tylnie nadkola do poważniejszych napraw blacharsko /lakierniczych [ 10..06.2018 naprawione, zalakierowane + zabezpieczone] + progi wyczyszczone z rudej oraz zalane wewnątrz magiczną mieszanką mojego fachowca.
-gumy do wymiany + stabilizator/wahacze (?)
Krótki opis planów zmian:
1. Silnik:
- Gruntowny przegląd/remont silnika [uszczelka pod głowicą -> do wymiany wraz z rozrządem + napinaczem] «««WYKONANO 11.02.2018 zestawem FAI, po rozebraniu uszczelka głowicy jest w porządku »»»
- Dokupienie wlewu do zbiornika płynu spryskiwaczy
- Polerka pokrywy, regeneracja plastików ««« WYKONANO 11.02.2018 »»»
- Dobranie elementów kolorowych dla ładnej prezentacji
- Brak planów na "tuning" dla osiągów, może w dalekiej przyszłości po zmianie silnika na jednostkę z przebiegiem poniżej 120k
2. Sprzęgło + skrzynia:
- Identyfikacja powodu "niskiego załączania" sprzęgła oraz jego naprawa/regulacja/odpowietrzenie (na chwilę obecną sytuacja jest "odratowana" lecz przy prowadzeniu większych prac na silniku gruntownie sprawdzę wysprzęglik) ««« WYKONANO 11.02.2018 (lecz jeszcze nie działa w 100%, należy odpowietrzyć układ pod ciśnieniem, pewnie zajadę z tym do ASO »»»
- Smarowanie cięgna zmiany biegów (czasem piszczą) ««« WYKONANO 11.02.2018 »»»
2. Zawieszenie:
- Obniżenie zawieszenia (temat do oczytania)
- Usztywnienie zawieszenia (za mocno się buja jak na mój gust)
- Rozpórka kielichów - przód/może też tył
3. Hamulce:
- Wymiana tarcz przód na wiercone "sportowe" ale bez przesady (Brembo? Nissin? Textar?)
4. Układ wydechowy:
- Poprawa dźwięku wydechu / drożności jeśli zajdzie potrzeba (do oczytania) + eliminacja błędu sondy lambda (brak CATa)
5. Układ dolotowy:
- Nie planuję.
6. Koła:
- Felgi 17" lato + opony o niższym profilu typu "sliki" + komplet do "upalania" na tor
- zimówki na felgach seryjnych po renowacji.
7. Wnętrze:
- Wymiana podsufitki na poliftową (oryginalna zniszczona nie do uratowania) <<wykonano 01.07.2018 >>
- Dokupienie zaślepki airbaga pasażera (poprzedni właściciel skleił poprzednio pęknięty w wyniku detonacji poduszki element oraz niedbale obkleił analogiem skóry)
- Wymiana foteli
- Modyfikacja wyglądu zegarów
- Dobrej jakości dywaniki letnie + gumowe zimowe
- Nowa gałka zmiany biegów (coś ciekawego afermarket)
- Podświetlenie LED owe RGB na sterowniku własnego projektu (reakcja na bass, połączenie z podświetleniem podwozia, być może połączenie z aplikacją własnego projektu na telefon (?) )
8. Audio:
-Sprawdzenie wygłuszenia, usztywnienie/wyciszenie drgających plastików ««« WYKONANO 11.02.2018 »»»
-Wymiana głośników na afermarket + radio
- AMP + subwoofer
- Podświetlenie zespołu grającego w synchronizacji z podświetleniem wnętrza
9. Body:
- Nowe reflektory, bez udziwnień (może Xenonowe) - na 100% [zakupione ze stanów (nie, nie angel eyes, prawie jak seryjne lecz z paskiem ledowym po wewnętrznej] ««« WYKONANO 11.02.2018 »»»
- Pełny bodykit - dalekosiężne plany (nie wiem jak będzie wyglądał po obniżeniu, wtedy podejmę decyzję tym podyktowaną (oraz zawartością portfela))
- wymiana szyberdachu wraz z mechanizmem (przedlift plastikowy, ruda wszędzie + lewe ramię nie wysuwa się do końca) <<wykonano 01.07.2018 , wymieniono na komplet polift 2006 stan idealny >>
Zdjęcia:
[10.06.2018]:
Samochód po miesięcznej wizycie u blacharza i lakiernika, wstawiona część zewnętrzna lewej tylnej ćwiartki + kawałek poszycia zewnętrznego progu z lewej i prawej strony + odbudowanie grzebienia pod progami.
[15.02.2018]:
Wyniki na hamowni (przepchany CAT ;P )
[11.02.2018]:
Silnik po wymianie rozrządu, pompy wspomagania, "lift - boltów" i drobiazgów:
Stan tuż przed zmianą rozrządu (zdjęta pokrywa):
Wygłuszone w większości wnętrze, do zrobienia zostaje bagażnik oraz drzwi:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[20.12.2017]:
- demontaż plastików wewnętrznych + dywanika w celu przygotowania samochodu do blacharki + przy okazji osuszenie wnętrza (auto stało przez ponad 2 lata na dworzu, czuć wilgoć)
- zabezpieczenie wewnętrznej strony podłogi (czyszczenie, papier, odrdzewiacz, podkład epoksydowy, lakier - nie jest idealnie dobrany ale to w końcu podłoga)
- sprawdzenie elektroniki oraz dostrojenie czułości alarmu (czujnik pod wnękami na napoje) do normalnego poziomu.
PRZED
PO
hosting zdjęć allegro
WYKONANO DZIEŃ PO ZAKUPIE:
Celica VII VVTi-190 2001
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 21-11-17, 10:40
Celica VII VVTi-190 2001
Ostatnio zmieniony 12-07-18, 18:45 przez Mago94, łącznie zmieniany 21 razy.
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Witamy
Tak szczerze jak zobaczyłem fotki i opis auta.. to gratulację za odwagę że kupiłeś takiego strupa i to jeszcze Angola po przekładce.. chyba jedynie co Cie skusiło to cena i duużo wolnego czasu żeby te auto odbudować chociaż do seryjnego stanu, bo patrząc po tym co jest teraz to masz co robić. Jeżeli twierdzisz że silnik jest zdrowiutk i igła to już będzie polowa sukcesu( oby tak było:) A tak to dobra rada zacznij najpierw od naprawy wszystkich usterek i doprowadź auto do porżadku a później baw się w tjuningi( z tym że niektóre co dałeś jako propozycje w opisach sobie odpuść.. ledy, kevlary itp.
Tak szczerze jak zobaczyłem fotki i opis auta.. to gratulację za odwagę że kupiłeś takiego strupa i to jeszcze Angola po przekładce.. chyba jedynie co Cie skusiło to cena i duużo wolnego czasu żeby te auto odbudować chociaż do seryjnego stanu, bo patrząc po tym co jest teraz to masz co robić. Jeżeli twierdzisz że silnik jest zdrowiutk i igła to już będzie polowa sukcesu( oby tak było:) A tak to dobra rada zacznij najpierw od naprawy wszystkich usterek i doprowadź auto do porżadku a później baw się w tjuningi( z tym że niektóre co dałeś jako propozycje w opisach sobie odpuść.. ledy, kevlary itp.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 21-11-17, 10:40
anticorr pisze:Witamy
Tak szczerze jak zobaczyłem fotki i opis auta.. to gratulację za odwagę że kupiłeś takiego strupa i to jeszcze Angola po przekładce.. chyba jedynie co Cie skusiło to cena i duużo wolnego czasu żeby te auto odbudować chociaż do seryjnego stanu, bo patrząc po tym co jest teraz to masz co robić. Jeżeli twierdzisz że silnik jest zdrowiutk i igła to już będzie polowa sukcesu( oby tak było:) A tak to dobra rada zacznij najpierw od naprawy wszystkich usterek i doprowadź auto do porżadku a później baw się w tjuningi( z tym że niektóre co dałeś jako propozycje w opisach sobie odpuść.. ledy, kevlary itp.
Witam również :p Rzecz jasna najpierw zajmę się mechaniką, auto postoi sobie między mechanikiem a blacharzem dobry miesiąc+. Jak się domyślasz kupiłem zarówno z powodu bardzo okazyjnej ceny która jest oczywiście adekwatna do stanu samochodu (miałem okazję jeździć i sprawdzać kilka egzemplarzy cenionych na 16/17 tysięcy, są w zbliżonym stanie do tej co kupiłem za pół ceny , szczególnie jeśli chodzi o mechanikę i stan podwozia), jak i sposób prowadzenia i trzymania się drogi l.
Aktualnie studiuje i mam przynajmniej dzień wolnego na każdy tydzień + weekendy, więc powoli do przodu Czego nie uda się zrobić samemu dam do znajomego warsztatu, ale najpierw mocno posiedzę w temacie (kupiłem ten egzemplarz głównie dla samej przyjemności z własnej naprawy).
Miałem wstawić zdjęcia podwozia ale w skrócie: oryginalne zabezpieczenie (nie zachlapany barankiem), wszystko zdrowe poza małymi ogniskami korozji powierzchniowej + tylne nadkola i belka pod chłodnicą do roboty. Koszty blacharki i oczyszczenia podwozia szacuje na około 4 tysiące, mechanika z 3 = z Boża pomocą uda mi się poskładać autko po cenie tych na aukcjach - tyle że zrobione jak trzeba i co najważniejsze nie będę musiał nikomu wierzyć na słowo co było robione
Zdjęcia zrobiłem dzień po zakupie, w czwartek wezmę się za czyszczenie oraz podstawowy przegląd przed oddaniem do mechanika.
Ps. Co do tuningu to proszę mi wierzyć, naprawdę długa droga i doskonale zdaję sobie z tego sprawę
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 21-11-17, 10:40
darco16v pisze:Masz felgi seryjne 15 cali ? Chyba pomyliles wymiar. Felga na aucie to 16 cali
Szczerze powiedzawszy to popatrzyłem chwile w internecie Na razie mam dość napięty tydzień na uczelni i nawet nie miałem okazji popatrzeć na oznaczenia opon... Cóż, pewnie tak jest -> poprawiam i dzięki za wytknięcie błędu (jutro stawiam ją na stojakach i pooglądam z bliska)
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 21-11-17, 10:40
ksk33 pisze:Felgi to pewnie że 16 cali, 15 by nie weszło
Poka komore silnika
Jutro składam silnik do kupy (odpowietrzanie sprzęgła, czyszczenie, ogarnianie stanu... ) i wstawie co nieco . Rozrząd zmieniam na wiosnę lub po blacharce jeśli jeszcze w zimę warunki dopiszą, wtedy też wymienię uszczelkę głowicy. Niedługo dojdzie sprzęt do mierzenia sprężania, wtedy się okaże tak naprawdę w jakiej kondycji jest silnik, bo "na ucho" jest naprawdę OK.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 21-11-17, 10:40
ksk33 pisze:To fajnie, z tym pomiarem sprężania to dobry pomysł. Też mam zamiar coś takiego kupić podobnie jak zegar do mierzenia podciśnienia.
Dziś mierzone, stabilne 14.5 +/- 0.3 na czterech cylindrach przy rozgrzanym silniku (książkowo). Jutro dochodzą nowe świece od NGK.
*wstawiłem zdjęcia silnika, o które prosiłeś
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 21-11-17, 10:40
ksk33 pisze:Mago94, zdrowiutki, dbaj o niego
Pod maską ładnie wszystko poukładane. Będzie Ci służyła na pewno.
Akumulator Ci nie lata pod maską przez ten brak mocowania ? ;p
Aku to na razie zostawiam w spokoju. Auto stoi w garażu rozgrzebane, może w środku lutego uda mi się znaleźć czas na zakończenie wymiany rozrządu i regeneracja pompy wspomagania. Japończyki może wiedzą jak zaprojektować wytrzymały silnik i elektronikę, ale jeśli chodzi o rozmieszczenie i łatwość serwisowania to makabra - jeśli kiedykolwiek jeszcze będę robił coś większego to kupuje dźwig i podnosze silnik, inaczej tam palca wsadzić nie można a co dopiero klucze . Będzie mi służyła o ile złożę to do kupy, rejestrowane wszystko zdjęciami i filmami ale to istna dżungla kabli i las śrubek.
- ksk33
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 15-06-17, 14:05