Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 05-12-17, 23:06

greos39 pisze:Ale w sumie tak było cały czas

nie było tak, płaciło się po badaniu tylko jeśli było pozytywne. Teraz płaci się przed, nawet jak wynik negatywny.
greos39 pisze:wynik badania też był archiwizowany

był archiwizowany tylko na tej stacji w której byłeś. Teraz info o niesprawności idzie do systemu, jak jedziesz do drugiej stacji, bo "może drugi diagnosta nie zauważy", to od razu wyświetla mu powód negatywnego badania z innej stacji
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
darco16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 13-07-12, 18:45

Postautor: darco16v » 05-12-17, 23:09

Zaostrzyli normy na przeglądach niestety. Docelowo ma nawet do CEPIK-u trafiać foto auta na przegladzie wraz z nr rejestracyjnym. Z własnego doświadczenia kiedyś podjechałem autem bez kata ( nie toyota ) i przed przeglądem dośc ostro dawałem w palnik. Wsadzili analizator i okazało sie ze zawartość CO2 miesci się na granicy normy :)
Opel combo turbo, celica VII, opel tigra 2.0T, Audi R8. -> Listopad 2015 sensei black obi 1dan <-

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 05-12-17, 23:09

Greegg07 pisze:W zyciu mi nikt nie sprawdzal spalin na przeglądach... Ale ok, moze przepisy się zmieniły

nie zmieniły się, po prostu diagnosta olewał sprawdzanie spalin w Twoim samochodzie
Greegg07 pisze:ale moje pytanie brzmi, jesli ktoś ma przestawiony np zapłon lub np dawka paliwa za wysoka lub niska, albo mniej lub wiecej powietrza, jesli cos nie tak poprostu z dawkowaniem paliwa, to co da wymiana katalizatora na nowy???

nie, wtedy naprawiasz to co masz zyebane
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 05-12-17, 23:41

DCG pisze:
greos39 pisze:Ale w sumie tak było cały czas

nie było tak, płaciło się po badaniu tylko jeśli było pozytywne. Teraz płaci się przed, nawet jak wynik negatywny.

Wszędzie gdzie dotychczas robiłem przeglądy najpierw szło się do kasy, płaciło za badanie i dopiero jak diagnosta dostał świstek że hajs się zgadza, to robił swoje. Może jakiś wewnętrzny regulamin czy coś. W każdym razie wychodzi na to samo :)

Radkomir 96
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 07-02-16, 18:08

Postautor: Radkomir 96 » 06-12-17, 00:09

witam czy robił ktoś swap hamulców z st202 do st182 przedlift zakładalem do swojej zwrotnicy zaciski i ł tarcze założyłem od st 202 ale tarcza trze o jarzmo chciałem założyć więc zwornice od st202 lecz potrzeba innego sworznia bo inny rostaw otówrów w wahaczu ale sworzeń z st182 się nie mieści chciałem powiększyć otówr by się zmieścił sworzńe ale nigdzie nie chce się tego npodjąc albo wołaj cene z kosmou ktoś ma jakieś pomysły

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 06-12-17, 00:13

greos39 pisze:Wszędzie gdzie dotychczas robiłem przeglądy najpierw szło się do kasy, płaciło za badanie i dopiero jak diagnosta dostał świstek że hajs się zgadza, to robił swoje

w takim razie jeździłeś do jakiegoś Janusza, a nie diagnosty. Skoro przed zmianą przepisów kasował Cię z góry, to znaczy że z góry, bez oglądania auta wiedział że wynik będzie pozytywny.
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Cuendae
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 18-02-17, 23:50

Postautor: Cuendae » 06-12-17, 12:26

A znacie jakiegoś diagnostę w Warszawie, który mógłby przymknąć oko na spaliny? (cała reszta jest ok).
Albo co byście poradzili w tej sytuacji bez kupna nowego kata

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 10-05-15, 22:51

Postautor: Jarke » 06-12-17, 12:34

Cuendae pisze:A znacie jakiegoś diagnostę w Warszawie, który mógłby przymknąć oko na spaliny? (cała reszta jest ok).

Gdyby ktoś miał to takie info proszę sobie na PW (zarówno dla dobra klubu jak i diagnosty ;) ).

Cuendae pisze:Albo co byście poradzili w tej sytuacji bez kupna nowego kata

Masz wyciętego kata czy po prostu się zużył? Jak wyciętego, a reszta wydechu jest fabryczna to pożycz od kogoś z klubu jego katalizator i załóż na przegląd.

Cuendae
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 18-02-17, 23:50

Postautor: Cuendae » 06-12-17, 12:53

Jarke pisze:
Cuendae pisze:Albo co byście poradzili w tej sytuacji bez kupna nowego kata

Masz wyciętego kata czy po prostu się zużył? Jak wyciętego, a reszta wydechu jest fabryczna to pożycz od kogoś z klubu jego katalizator i załóż na przegląd.


Wycięty mam. Jeżeli ktoś nawet miałby niedrogo do sprzedania (sprawny), to mógłbym kupić :)

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 06-12-17, 12:54

Cuendae pisze:A znacie jakiegoś diagnostę w Warszawie, który mógłby przymknąć oko na spaliny?

skoro jeden diagnosta nie puścił Cię z powodu spalin, to info wisi już w systemie. Małe szanse że teraz się ktoś pod to podłoży
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 06-12-17, 13:09

Osz fak... Panie kolegop to mi Cie zal było, mysle gośc ma problem, bo nie wiadomo co mu sie z silnikiem dzieje, a Ty piszesz teraz ze nie masz kata!!!! Pseudotuning.... Jak najszybciej zamów od Remka katalizator lub Tomciusia i problem z głowy a nie kombinuj na lewo przegladu!!!! Inaczej jak by trzeba bylo zrobic kapitalke silniora!!! Wtedy to ta!!!!
Nosz ja Cie, pewnie nie chcesz kata zalozyc bo CI 2HP odskoczy!!!!!

Rozumiem ludzi ktorzy nie chca wydawac kilka tysi na remont silnika aby im pomoc w przeglądach, ale takie gówno jak brak kata w zyiu bym nie pomogl.....
Katalizator musi byc!!!!

Cuendae
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 18-02-17, 23:50

Postautor: Cuendae » 06-12-17, 13:14

Wiesz co, akurat ja nie wycinałem kata.. nawet nie wiedziałem o tym, bo mechanik mi nie wspomniał.. (sam jestem zbyt świeży jeszcze na takie sprawy, uczę się dopiero)
Teraz dopiero rozmawiałem ze znajomym, który patrzył na podwozie i mówił, że katy chyba nie było, ale sam pewien nie jest
No a największym problemem, że robiłem konserwację podwozia, regenerację hamulców dopiero co, muszę za 6 dni opłacić OC (a mam poniżej 25 lat i bez zniżek), a za coś jeszcze trzeba żyć :(

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 06-12-17, 13:50

DCG pisze:w takim razie jeździłeś do jakiegoś Janusza, a nie diagnosty. Skoro przed zmianą przepisów kasował Cię z góry, to znaczy że z góry, bez oglądania auta wiedział że wynik będzie pozytywny.

Ten Janusz to ze stacji przy ASO i Salonie :D
I płacenie z góry wcale nie oznaczało pozytywnego przejścia :p

Cuendae
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 18-02-17, 23:50

Postautor: Cuendae » 06-12-17, 14:53

Update sprawy:
Wygląda jakby pucha od katalizatora była...
Może w środku zostało %&$*#^@(.. Czy jest ktoś z Wawy, kto mógłby się w weekend spotkać i spojrzeć na temat/pogadać o tym? Needa help..

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 06-12-17, 15:00

W czwartek jest spot. Przyjedź, postaw koło Jarke, zrobi się pomiar z jego VI jako punktem odniesienia ;)

A często (właśnie dlatego, że mietki przeglądowe tylko sprawdzały czy pucha jest) po wycięciu kata zostawiało się puchę i wstawiało się do puchy rurę - a z zewnątrz nie widać nic.

DCG pisze:w takim razie jeździłeś do jakiegoś Janusza, a nie diagnosty. Skoro przed zmianą przepisów kasował Cię z góry, to znaczy że z góry, bez oglądania auta wiedział że wynik będzie pozytywny.


Januszowe jest rozwiązanie w drugą stronę - przyjeżdża Janusz na badnie niesprawnym autem, wynik negatywny a Janusz nie zapłaci człowiekowi za pracę bo nie ma z badania pieczątki. Dlatego żeby się przed takimi bronić w niejednej stacji chcieli kasę od razu. Teraz jest to wymóg.

Cuendae
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 18-02-17, 23:50

Postautor: Cuendae » 06-12-17, 15:15

veevoir pisze:W czwartek jest spot. Przyjedź, postaw koło Jarke, zrobi się pomiar z jego VI jako punktem odniesienia ;)

A często (właśnie dlatego, że mietki przeglądowe tylko sprawdzały czy pucha jest) po wycięciu kata zostawiało się puchę i wstawiało się do puchy rurę - a z zewnątrz nie widać nic.


Ok, to chętnie zawitam :)
Rozumiem, że tak jak w temacie spotu, zaczyna się o 22 przy KFC Reduta?

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 06-12-17, 15:41

Tak jest

Awatar użytkownika
ChrisTheSting
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 22-11-16, 21:58

Postautor: ChrisTheSting » 06-12-17, 17:14

Radkomir 96 pisze:witam czy robił ktoś swap hamulców z st202 do st182 przedlift zakładalem do swojej zwrotnicy zaciski i ł tarcze założyłem od st 202 ale tarcza trze o jarzmo chciałem założyć więc zwornice od st202 lecz potrzeba innego sworznia bo inny rostaw otówrów w wahaczu ale sworzeń z st182 się nie mieści chciałem powiększyć otówr by się zmieścił sworzńe ale nigdzie nie chce się tego npodjąc albo wołaj cene z kosmou ktoś ma jakieś pomysły

A czemu nie wstawisz hamulców od Avena? Tarcza 295 i wszystko pasuje bez przeróbek, jedynie felg min 16

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 06-12-17, 18:12

ChrisTheSting pisze:
Radkomir 96 pisze:witam czy robił ktoś swap hamulców z st202 do st182 przedlift zakładalem do swojej zwrotnicy zaciski i ł tarcze założyłem od st 202 ale tarcza trze o jarzmo chciałem założyć więc zwornice od st202 lecz potrzeba innego sworznia bo inny rostaw otówrów w wahaczu ale sworzeń z st182 się nie mieści chciałem powiększyć otówr by się zmieścił sworzńe ale nigdzie nie chce się tego npodjąc albo wołaj cene z kosmou ktoś ma jakieś pomysły

A czemu nie wstawisz hamulców od Avena? Tarcza 295 i wszystko pasuje bez przeróbek, jedynie felg min 16

Tarcza z avensisa nie pasuje p&p do st182, bo ma otwór centrujący 55 mm i trzeba dorabiać 1mm pierścień, żeby wycentrować tarczę.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
safek1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: 23-04-09, 19:14

Postautor: safek1 » 06-12-17, 19:26

czy jest różnica w jarzmach od SSS i zwykłymi od VI GT