CELICA-CLUB POLAND

Wszystko o Twoim ulubionym samochodzie

www.celica-club.org.pl
 


Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Celica ST182 turbo 263KM
Autor Wiadomość
analog
Użytkownik


Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-17, 21:55   Celica ST182 turbo 263KM

Witam,

Ponieważ powoli mija 3ci rok walki z mechaniką w celicy rozważam sprzedaż swojego auta.

Auto to toyota celica st182 po modyfikacjach zarówno mechanicznych jak i wizualnych. Jest to mój 4ty egzemplarz celicy V gen - długo poszukiwanej na trudnym polskim rynku wg. kryterium jak najmniej zaawansowanej korozji. Auto zostało zakupione w zasadzie bez wydechu i z "na szybko" zamontowanym konającym (jak się później okazało) silnikiem 3sge. Po wymianie wydechu i doprowadzeniu silnika do porzadku przez rok jeździłem bez najmniejszego problemu (i z wielką radością), aż silnik po prostu umarł. Od tego momentu (z krótkimi przerwami) trwa nierówna walka z długo płynącymi częściami z australii, niedostarczonymi na czas maglownicami, odpadającymi czujnikami, niedziałającymi termostatami. Długo by wymieniać..

Samochód:
- Toyota Celica ST182 1992

Przeniesienie napędu:
- silnik 2.0 turbo - 263KM, 328nm
- nowa grubsza chlodnica,
- FMIC,
- nowa pompa paliwowa,
- nowe - dostosowane do mocy sprzęgło

Zawieszenie:
- BC Racing
- kompletny zestaw poliuretanowy

Hamulce:
- Seryjne - odrestaurowane zaciski

Układ wydechowy:
- kompletna kwasówka

Układ dolotowy:
- Filtr stożkowy + Puszka karbonowa

Koła:
- Felgi 16" dla sparco assetto gara + 2 zestawy opon 205/50 falken lato/uniroyal zima (wszystko jeździło max 1 sezon)

Wnętrze:
- Deska rozdzielcza w czarnym flocku,
- Na nowo obszyte fotele, podłokietnik oraz podsufitka (materialy czarna skóra + czarny welur)
- Wyczyszczone i pomalowane plastiki

Audio:
- HERTZ ESK 165.5 x 2 (2 zestawy po 4 glosniki),
- puszki z livesound w tylnych boczkach
- Wzmacniacz Hertz HCP4
- Antena automatyczna Phonocar,
- Radio GMS 6401 + wideorejestrator
- maty wygluszajace GMS

Body:
- wymienione progi i tylne lewe nadkole
- całość oklejona folią oracal 970RA
- Zderzak CS z laminatu

Uwaga: Folia ukrywa 3 odcienie toyota super red + czarne spoilery i zasadniczo, przed oklejaniem, rdza została usunięta. Należy się jednak liczyć z potrzebą lakierowania auta w momencie zdjęcia folii.

Inne:
- zregenerowana maglownica
- zregenerowana pompa wspomagania
- odmalowane/odrestaurowane elementy zawieszenia
- nowa chlodnica klimatyzacji
- cupholder
- kierownica option tuning
- nowa gałka zmiany biegow
- zegary indiglo (moman białe)
- nowa szyba czołowa (jeździła jakies pół roku przed swapem)
- akumulator w bagażniku

Problemy:
- aktualnie auto ma rozmontowane wnętrze i już ponad pół roku oczekuje na wiązkę do wersji z klimatyzacją, więc nici z jazdy próbnej :-/
- za każdym razem, gdy odbierałem auto po kilkudziesięciu kilometrach jazd próbnych były problemy z odpadającymi czujnikami, przegrzewaniem się auta, nie zapalaniem... - tak naprawdę auto jest w fazie testów po zamontowaniu nowego silnika i potencjalny kupiec powinien być świadomy, że prace nad silnikiem tak naprawdę nie są jeszcze skończone
- jest jakiś problem ze stacyjką/rozrusznikiem - objawia się nieregularnym brakiem reakcji przy próbie zapalenia
- któregoś razu, gdy odebrałem "już działające" auto znalazłem plamy czerwonego płynu chłodniczego na miejscu postojowym, więc może być jakiś problem z chłodzeniem
- do okiełznania nowej mocy wypadałoby zmienić koła/opony na większe/szersze
- po zamontowaniu nowego silnika audio kompletnie oszalało i słychać obroty w głośnikach w postaci nieprzyjemnego syczenia :-/
- należy przemyśleć mocowanie tylnych głośników wysokotonowych
- prawdopodobnie należy wyregulować zawieszenie BC racing bo auto wyraźnie ściąga przy hamowaniu :-/
- tworzywo na jednym z foteli odkleiło się kilka tygodni po odebraniu auta od tapicera, który zobowiązał się naprawić usterkę bezkosztowo. Było to jednak jakieś 1.5 roku temu, kiedy auto jeszcze jeżdziło i od tego momentu nie miałem okazji się upomnieć :-/
- jest nowa podsufitka, ale słoneczniki nie nadawały się do obszycia, dlatego póki co ich brakuje
- boczki w drzwiach są niekompletne
- przedni zderzak wymaga pewnej "poprawki" w temacie oklejania folią
- wskaznik temperatury silnika wymaga kalibracji - ewentualnie rekomendowana wymiana liczników


Auto nie posiada przeglądu technicznego. Posiada aktualne OC. Według mojej najlepszej wiedzy ma pociętą wiązkę kabli z wnętrza kabiny, więc nie nadaje się do jazdy bez napraw/ingerencji "specjalisty".

Poniżej kilka fotek:









Podsumowując autko było przygotowywane do użytku własnego. Niestety czas napraw i brak komunikacji z mechanikiem mnie przerasta. Na same prace związane z silnikiem poszło 21tyś. Audio + zawieszenie + uklad kierowniczy + wnętrze + koła to kolejne 20tyś. Reszta auta, usuniecie korozji, oklejanie i milion innych drobnych rzeczy, które w celicy usprawniałem to zbyt dużo liczenia. Przez pare dni, kiedy auto było bardziej sprawne, silnik przynosił dużo frajdy z jazdy i auto było niesamowicie szybkie. Jestem pewien, że jeśli ktoś kompetetny dokończy projekt, to auto ucieszy jeszcze niejednego kierowcę.

Aktualny stan z uwagi na brak możliwości testów silnika wyceniam na 35 000 PLN. Tel: 793 229 542

Można liczyć na istotną obniżkę, gdyż na tym etapie chcę się pozbyć problemu. Wszelkie roszczenia z umowy wymiany silnika (i innych częsci) zostaną przekazane na nowego właściciela.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM

CELICA-CLUB POLAND © 2003-2017
Wszystkie materiały zawarte na stronie oraz forum dyskusyjnym są własnością CELICA-CLUB POLAND oraz ich autorów. Kopiowanie ZABRONIONE.