CELICA-CLUB POLAND

Wszystko o Twoim ulubionym samochodzie

www.celica-club.org.pl
 

 Ogłoszenie 

W niedługim czasie będzie przeprowadzana aktualizacja forum.
Więcej informacji

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
ST202. A bo ja wiem, może to uturbię czy coś...
Autor Wiadomość
Jarke
Klubowicz



Pomógł: 2 razy
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-16, 21:26   

Poszedł mały DIY modzik. :)
Jako, że na JF zgłosiłem się do Drag Wars, bo czemu nie, a tam wymagają zamontowanej na stałe gaśnicy, a u mnie lata po bagażniku, to trzeba było coś z tym zrobić.
2 godzinki w garażu, pomoc kumpla, trochę cięcia i gięcia i włala. I co najważniejsze fotel pasażera jeździ tak samo jak jeździł. 8)

 
 
Lestat
Użytkownik



Pomógł: 27 razy
Posty: 2962
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-07-16, 23:21   

no to tera daj 2kilową i w niepalnych mocowaniach
_________________
4a-ge power
 
 
Jarke
Klubowicz



Pomógł: 2 razy
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-08-16, 18:43   

Przydałoby się zmienić chłodnicę oleju od skrzyni, bo ta co mam wygląda jak szczerbaty dziad.
Montował ktoś u siebie jakąś uniwersalną chłodnicę? Jak dobrać taką, żeby pasowała do skrzyni?
 
 
cezu1
Użytkownik


Pomógł: 1 raz
Posty: 104
Skąd: Mińsk Maz
Wysłany: 17-08-16, 08:18   

na FMIC.PL jest sporo chłodnic, sam noszę się z zamiarem kupna tylko zastanawiam się czy od nich np. 13 rzędowa o wymiarach 330x100x50mm nie będzie zbyt duża. Oraz czy trzeba zmieniać przewody czy można zostawić oryginalne.
 
 
Jarke
Klubowicz



Pomógł: 2 razy
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-16, 19:40   

Zamontowałem kasztanka do łapania kakałka. :D
 
 
driver94
Klubowicz



Posty: 223
Skąd: Warszawa/Gołdap
Wysłany: 23-08-16, 08:41   

Przekonałem Cię :D
Jak sprawa z chłodniczką?
 
 
Jarke
Klubowicz



Pomógł: 2 razy
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-16, 15:47   

driver94 napisał/a:
Jak sprawa z chłodniczką?

Stoi. Chłodniczka będzie musiała chwilę poczekać, bo znalazłem lepsze fanty. :twisted:
 
 
Jarke
Klubowicz



Pomógł: 2 razy
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-16, 15:02   

ZAŁOŻENIE ZACISKÓW SSS. Mam ważne info jeżeli ktoś się nad tym zastanawia i nie wie czego potrzebuje albo jak to zrobić. Na forum widziałem różne opinie co trzeba przerzucać, czego nie trzeba itd. i niestety nie wszystkie były zgodne z prawdą, a akurat układ hamulcowy jest istotny. Miałem cały zestaw: jarzma, klocki, zaciski, pompa i przewody, więc mogłem sprawdzić wszystko.

Niezbędne rzeczy jeżeli chcesz założyć do siebie zaciski dwutłoczkowe z SSS to:
- zaciski dwutłoczkowe rzecz jasna,
- POMPA HAMULCOWA Z SSS.

I to Ci w zasadzie wystarczy jeżeli zakładasz zestaw do 2.0 GT. Spotkałem się z opinią, że pompa od non-SSS "daję radę" i niestety nie daje. Jeździłem ze starą pompą przez dwa tygodnie i hamuje to jak gówno i jest niebezpieczne. Pompa wizualnie jest dokładnie taka sama, ale różni się oznaczeniami (i najwyraźniej wydajnością). Pompa z SSS na dole:


Drugi problem jaki może wystąpić to przewody hamulcowe. Mają trochę inną końcówkę i trochę inna długość. Jeżeli masz możliwość dostać i zmienić przewody - zrób to, jednak nie jest to niezbędne. Ja swoich niestety nie mogłem wymienić, bo nie było możliwości odkręcić ich od auta (kątownik co trzyma przewód jest przynitowany, wygląda jakby tak wyszło z fabryki), jednak da się to bezpiecznie spasować na przewodach z 2.0. Jeżeli masz gwint to już w ogóle nie powinieneś mieć problemu, bo nie masz "oczka" na przewód na amortyzatorze.

Jak ktoś ma jakieś pytania albo miał problemy to chętnie spróbuję coś pomóc. :)
 
 
Jarke
Klubowicz



Pomógł: 2 razy
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-18, 20:12   

Wiecie, bo nie bardzo chciało mi się na bieżąco opisywać jakie tam pierdoły robię i w gruncie rzeczy, to nadal mi się nie chce. ;)
...but if anyone cares, to zaktualizowałem pierwszego posta o świeże zdjęcia!
 
 
budolf
Użytkownik



Pomógł: 57 razy
Posty: 4842
Skąd: ~Kraków
Wysłany: 13-01-18, 23:13   

Dobrze się to ogląda cycu i styczeń na kalendarzu też spoczko, tak trzymaj :absolute:
_________________
st182 gtb
 
 
 
Jarke
Klubowicz



Pomógł: 2 razy
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-18, 10:39   

Od jakiegoś czasu zaczynało mi brakować mocy. Tu jeden z klubu swapował na 3S-GTE, tu kolejny sprzedaje swoje st202, a kupuje st205, następny zamontował kompresor... A ja tak siedzę z moją Celicą i mi smutno.
Bardzo mocno wahałem się między opcjami, czy może powtórzyć pierwszy w PL udany kompresor w 3S, czy uzbierać worek pieniędzy na nierozsądnie już drogie 3SGTE, czy zostać w NA i pójść w wałki, ITB i tak dalej. Trochę biłem się z myślami i skakałem między opcjami, aż nie poszedłem w piątek na imprezę do Śmigiego i nie wróciłem do domu z tym...

:lol:

Do japfestu może będzie dmuchać.
 
 
Marcin
Użytkownik



Pomógł: 9 razy
Posty: 1046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-18, 20:41   

Bardzo ładny kolektor
Turbo szkoda że nie CT20b
_________________
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
 
 
Jarke
Klubowicz



Pomógł: 2 razy
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-18, 22:17   

Marcin napisał/a:
Turbo szkoda że nie CT20b

Dlaczego?
Nie zamierzam otwierać silnika (przynajmniej do póki nie wybuchnie, a mam nadzieję, że do tego to jeszcze trochę), więc na początek pewnie nie dmuchnę więcej niż 0,5 bar, a przecież CT26 spokojnie daje radę i do 1 bar.
 
 
kutan86
Użytkownik



Pomógł: 2 razy
Posty: 418
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29-01-18, 07:50   

Jarke napisał/a:
Marcin napisał/a:
Turbo szkoda że nie CT20b

Dlaczego?
Nie zamierzam otwierać silnika (przynajmniej do póki nie wybuchnie, a mam nadzieję, że do tego to jeszcze trochę), więc na początek pewnie nie dmuchnę więcej niż 0,5 bar, a przecież CT26 spokojnie daje radę i do 1 bar.


Widzę będzie ciekawie :twisted:

Daje radę spokojnie do 1 bar ale zupełnie inaczej wstaje niż ct20b :wink:
_________________
Moja Czarnula
http://www.celica-club.or...der=asc&start=0
 
 
Jarke
Klubowicz



Pomógł: 2 razy
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-18, 11:02   

kutan86 napisał/a:
Daje radę spokojnie do 1 bar ale zupełnie inaczej wstaje niż ct20b :wink:

Tak jak mówiłem, więcej niż 0,5 bar nie planuję póki co dmuchać (bo FWD i bo jestem zbyt leniwy i biedny na odprężanie silnika), a kupiłem ten zestaw w bardzo dobrej cenie (zwłaszcza w porównaniu do cen CT20), więc jestem gotowy na pewne kompromisy.
Z tego co się orientuję, to wstaje wcześniej i łagodniej (na czym mi zależało z uwagi na to, że ST202 już przy obecnej mocy potrafi mieć problem żeby przenieść moc na asfalt), ale pod koniec zakresu obrotów silnika kończy mu się para. Jeżeli się z czymś mylę albo ktoś chciałby mi pokrótce opisać różnice w charakterystykach tych turbin to bardzo proszę. :)
 
 
ghost1077
Użytkownik


Pomógł: 2 razy
Posty: 475
Skąd: Sopot
Wysłany: 29-01-18, 13:25   

ct26 pozno wstaje i szybko pada, ale w nieodprezonym 3sge ct26 u mnie szybciej wstawało niz ct20b w 3sgte rev3. Stopien sprezania robi swoje.
_________________
E11 wagon luna 1.6 - Daily
JZS147 - daily
E11 terra 3D 1.4 - rally
ST182 3sgte rev3 - na weekendy
RA40 - classic
https://www.facebook.com/...99780696785030/
 
 
Jarke
Klubowicz



Pomógł: 2 razy
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-18, 11:02   

Nadal czasem coś dłubię, ale nie mam czasu wszystkiemu na bieżąco zdjęć robić i wrzucać.
Z rzeczy co się ostatnio wydarzyły:

Moja e56 gubiła olej. Wymieniłem uszczelki przewodów do chłodnicy oleju i problem zniknął.
(Małe gumowe oringi, na foto na jednym jest, na drugim nie ma)


Zregenerowałem półosie, bo terkotały już jak stara baba na bazarze, no i żeby na tegorocznym Japfeście dla odmiany niczego nie ukręcić.



Udowodniłem wyższość japońskiej blachy nad chińskim drewnem.


Dokupiłem plakietkę do kompletu z wcześniej przedstawioną turbiną i kolektorem. Może kiedyś stworzą razem jedną całość. :lol:
Poza tym kupiłem jeszcze intercooler i to w sumie tu się kończą postępy z turbo. Może przez zimę złożę, może nie, zobaczymy na ile szczodra będzie matka boska piniężna.


Zapełniłem prawie cały trójkąt wlepami. Jeżeli ktoś wie, gdzie dostanę jakieś ciekawe, klimatyczne naklejki, które wejdą w puste miejsca proszę o PW. :)


A z performance upgrades, to zanabyłem przewody hamulcowe w stalowym oplocie. Przy okazji zmieniłem płyn na nowy (Niestety downgrade z Motula RBF600 na zwykłe DOT3 czy tam 4 Motula, ale to bez znaczenia, bo i tak klocki mi się grzeją i pedał mięknie jeszcze zanim płyn zdąży się zagotować. W przyszłości w planach swap na Avensis przód + tył, Mikody i EBC).



I to w sumie tyle z rzeczy, o których nie zapomniałem że je robiłem. ;)
Widzimy się na Osace i później na JF.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM

CELICA-CLUB POLAND © 2003-2017
Wszystkie materiały zawarte na stronie oraz forum dyskusyjnym są własnością CELICA-CLUB POLAND oraz ich autorów. Kopiowanie ZABRONIONE.