Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

ST202. A bo ja wiem, może to uturbię czy coś...

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 05-07-16, 20:26

Poszedł mały DIY modzik. :)
Jako, że na JF zgłosiłem się do Drag Wars, bo czemu nie, a tam wymagają zamontowanej na stałe gaśnicy, a u mnie lata po bagażniku, to trzeba było coś z tym zrobić.
2 godzinki w garażu, pomoc kumpla, trochę cięcia i gięcia i włala. I co najważniejsze fotel pasażera jeździ tak samo jak jeździł. 8)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2962
Rejestracja: 20-07-07, 19:30
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Lestat » 05-07-16, 22:21

no to tera daj 2kilową i w niepalnych mocowaniach
4a-ge power

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 16-08-16, 17:43

Przydałoby się zmienić chłodnicę oleju od skrzyni, bo ta co mam wygląda jak szczerbaty dziad.
Montował ktoś u siebie jakąś uniwersalną chłodnicę? Jak dobrać taką, żeby pasowała do skrzyni?

cezu1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 29-05-15, 07:17
Lokalizacja: Mińsk Maz

Postautor: cezu1 » 17-08-16, 07:18

na FMIC.PL jest sporo chłodnic, sam noszę się z zamiarem kupna tylko zastanawiam się czy od nich np. 13 rzędowa o wymiarach 330x100x50mm nie będzie zbyt duża. Oraz czy trzeba zmieniać przewody czy można zostawić oryginalne.

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 22-08-16, 18:40

Zamontowałem kasztanka do łapania kakałka. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
driver94
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 225
Rejestracja: 18-08-15, 19:19
Lokalizacja: Warszawa/Gołdap

Postautor: driver94 » 23-08-16, 07:41

Przekonałem Cię :D
Jak sprawa z chłodniczką?

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 26-08-16, 14:47

driver94 pisze:Jak sprawa z chłodniczką?

Stoi. Chłodniczka będzie musiała chwilę poczekać, bo znalazłem lepsze fanty. :twisted:

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 29-08-16, 14:02

ZAŁOŻENIE ZACISKÓW SSS. Mam ważne info jeżeli ktoś się nad tym zastanawia i nie wie czego potrzebuje albo jak to zrobić. Na forum widziałem różne opinie co trzeba przerzucać, czego nie trzeba itd. i niestety nie wszystkie były zgodne z prawdą, a akurat układ hamulcowy jest istotny. Miałem cały zestaw: jarzma, klocki, zaciski, pompa i przewody, więc mogłem sprawdzić wszystko.

Niezbędne rzeczy jeżeli chcesz założyć do siebie zaciski dwutłoczkowe z SSS to:
- zaciski dwutłoczkowe rzecz jasna,
- POMPA HAMULCOWA Z SSS.

I to Ci w zasadzie wystarczy jeżeli zakładasz zestaw do 2.0 GT. Spotkałem się z opinią, że pompa od non-SSS "daję radę" i niestety nie daje. Jeździłem ze starą pompą przez dwa tygodnie i hamuje to jak gówno i jest niebezpieczne. Pompa wizualnie jest dokładnie taka sama, ale różni się oznaczeniami (i najwyraźniej wydajnością). Pompa z SSS na dole:
Obrazek

Drugi problem jaki może wystąpić to przewody hamulcowe. Mają trochę inną końcówkę i trochę inna długość. Jeżeli masz możliwość dostać i zmienić przewody - zrób to, jednak nie jest to niezbędne. Ja swoich niestety nie mogłem wymienić, bo nie było możliwości odkręcić ich od auta (kątownik co trzyma przewód jest przynitowany, wygląda jakby tak wyszło z fabryki), jednak da się to bezpiecznie spasować na przewodach z 2.0. Jeżeli masz gwint to już w ogóle nie powinieneś mieć problemu, bo nie masz "oczka" na przewód na amortyzatorze.

Jak ktoś ma jakieś pytania albo miał problemy to chętnie spróbuję coś pomóc. :)

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 12-01-18, 20:12

Wiecie, bo nie bardzo chciało mi się na bieżąco opisywać jakie tam pierdoły robię i w gruncie rzeczy, to nadal mi się nie chce. ;)
...but if anyone cares, to zaktualizowałem pierwszego posta o świeże zdjęcia!

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4850
Rejestracja: 08-12-06, 23:31
Lokalizacja: ~Kraków

Postautor: budolf » 13-01-18, 23:13

Dobrze się to ogląda cycu i styczeń na kalendarzu też spoczko, tak trzymaj :absolute:
st182 gtb

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 28-01-18, 10:39

Od jakiegoś czasu zaczynało mi brakować mocy. Tu jeden z klubu swapował na 3S-GTE, tu kolejny sprzedaje swoje st202, a kupuje st205, następny zamontował kompresor... A ja tak siedzę z moją Celicą i mi smutno.
Bardzo mocno wahałem się między opcjami, czy może powtórzyć pierwszy w PL udany kompresor w 3S, czy uzbierać worek pieniędzy na nierozsądnie już drogie 3SGTE, czy zostać w NA i pójść w wałki, ITB i tak dalej. Trochę biłem się z myślami i skakałem między opcjami, aż nie poszedłem w piątek na imprezę do Śmigiego i nie wróciłem do domu z tym...
Obrazek
:lol:

Do japfestu może będzie dmuchać.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1052
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Marcin » 28-01-18, 20:41

Bardzo ładny kolektor
Turbo szkoda że nie CT20b
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 28-01-18, 22:17

Marcin pisze:Turbo szkoda że nie CT20b

Dlaczego?
Nie zamierzam otwierać silnika (przynajmniej do póki nie wybuchnie, a mam nadzieję, że do tego to jeszcze trochę), więc na początek pewnie nie dmuchnę więcej niż 0,5 bar, a przecież CT26 spokojnie daje radę i do 1 bar.

Awatar użytkownika
kutan86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: 02-04-11, 09:28
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: kutan86 » 29-01-18, 07:50

Jarke pisze:
Marcin pisze:Turbo szkoda że nie CT20b

Dlaczego?
Nie zamierzam otwierać silnika (przynajmniej do póki nie wybuchnie, a mam nadzieję, że do tego to jeszcze trochę), więc na początek pewnie nie dmuchnę więcej niż 0,5 bar, a przecież CT26 spokojnie daje radę i do 1 bar.


Widzę będzie ciekawie :twisted:

Daje radę spokojnie do 1 bar ale zupełnie inaczej wstaje niż ct20b :wink:

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 29-01-18, 11:02

kutan86 pisze:Daje radę spokojnie do 1 bar ale zupełnie inaczej wstaje niż ct20b :wink:

Tak jak mówiłem, więcej niż 0,5 bar nie planuję póki co dmuchać (bo FWD i bo jestem zbyt leniwy i biedny na odprężanie silnika), a kupiłem ten zestaw w bardzo dobrej cenie (zwłaszcza w porównaniu do cen CT20), więc jestem gotowy na pewne kompromisy.
Z tego co się orientuję, to wstaje wcześniej i łagodniej (na czym mi zależało z uwagi na to, że ST202 już przy obecnej mocy potrafi mieć problem żeby przenieść moc na asfalt), ale pod koniec zakresu obrotów silnika kończy mu się para. Jeżeli się z czymś mylę albo ktoś chciałby mi pokrótce opisać różnice w charakterystykach tych turbin to bardzo proszę. :)

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 474
Rejestracja: 08-10-10, 23:52
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Postautor: ghost1077 » 29-01-18, 13:25

ct26 pozno wstaje i szybko pada, ale w nieodprezonym 3sge ct26 u mnie szybciej wstawało niz ct20b w 3sgte rev3. Stopien sprezania robi swoje.
E11 wagon luna 1.6 - Daily
JZS147 - daily
E11 terra 3D 1.4 - rally
ST182 3sgte rev3 - na weekendy
RA40 - classic
https://www.facebook.com/Toyota-SOPOT-1099780696785030/

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 10-05-15, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Jarke » 07-06-18, 10:02

Nadal czasem coś dłubię, ale nie mam czasu wszystkiemu na bieżąco zdjęć robić i wrzucać.
Z rzeczy co się ostatnio wydarzyły:

Moja e56 gubiła olej. Wymieniłem uszczelki przewodów do chłodnicy oleju i problem zniknął.
(Małe gumowe oringi, na foto na jednym jest, na drugim nie ma)
Obrazek

Zregenerowałem półosie, bo terkotały już jak stara baba na bazarze, no i żeby na tegorocznym Japfeście dla odmiany niczego nie ukręcić.
Obrazek
Obrazek

Udowodniłem wyższość japońskiej blachy nad chińskim drewnem.
Obrazek

Dokupiłem plakietkę do kompletu z wcześniej przedstawioną turbiną i kolektorem. Może kiedyś stworzą razem jedną całość. :lol:
Poza tym kupiłem jeszcze intercooler i to w sumie tu się kończą postępy z turbo. Może przez zimę złożę, może nie, zobaczymy na ile szczodra będzie matka boska piniężna.
Obrazek

Zapełniłem prawie cały trójkąt wlepami. Jeżeli ktoś wie, gdzie dostanę jakieś ciekawe, klimatyczne naklejki, które wejdą w puste miejsca proszę o PW. :)
Obrazek

A z performance upgrades, to zanabyłem przewody hamulcowe w stalowym oplocie. Przy okazji zmieniłem płyn na nowy (Niestety downgrade z Motula RBF600 na zwykłe DOT3 czy tam 4 Motula, ale to bez znaczenia, bo i tak klocki mi się grzeją i pedał mięknie jeszcze zanim płyn zdąży się zagotować. W przyszłości w planach swap na Avensis przód + tył, Mikody i EBC).
Obrazek
Obrazek

I to w sumie tyle z rzeczy, o których nie zapomniałem że je robiłem. ;)
Widzimy się na Osace i później na JF.