Celica VI na co zwracac uwage Awarie/Usterki

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
jigsaw529
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 30-11-17, 19:16

Celica VI na co zwracac uwage Awarie/Usterki

Postautor: jigsaw529 » 22-01-18, 12:28

Witajcie
Od jakiegos czasu przegladam aukcje dotyczace celicy VI z silnikami 2.0
moje pytanie brzmi na co zwracać uwage przy zakupie?
czy przedlift jest lepszy od polifta?
I czym sie różni przedlift od polifta ?

Do 10 tys dam rade cos kupic w miare dobrej kondycji?

@lex
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 24-10-17, 22:47

Re: Celica VI na co zwracac uwage Awarie/Usterki

Postautor: @lex » 22-01-18, 13:14

jigsaw529 pisze:Witajcie
Od jakiegos czasu przegladam aukcje dotyczace celicy VI z silnikami 2.0
moje pytanie brzmi na co zwracać uwage przy zakupie?
czy przedlift jest lepszy od polifta?
I czym sie różni przedlift od polifta ?

Do 10 tys dam rade cos kupic w miare dobrej kondycji?


Heja! Też przeglądam i poszukuję swojej pierwszej Celiny :)
Kilka już obejrzałem - nie zastanawiaj się czy przed- czy polift, tylko patrz na stan auta. Z kilku egzemplarzy obejrzanych przeze mnie wszystkie (oprócz dwóch) miały blacharkę w stanie dyskwalifikującym dalszą przygodę z autem.

Powodzenia i pozdrawiam!
@lex :)

jigsaw529
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 30-11-17, 19:16

Postautor: jigsaw529 » 22-01-18, 13:21

ej no nie rob konkurencji ;p

@lex
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 24-10-17, 22:47

Postautor: @lex » 22-01-18, 13:35

Życie to jedna wielka konkurencja :)
Byłem wczoraj pod Poznaniem oglądać jedną Celinę, ale nie zdecydowałem się. Więc zero stresu, starczy dla wszystkich :)
Powodzenia w poszukiwaniach i pozdrawiam!
@lex :)

jigsaw529
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 30-11-17, 19:16

Postautor: jigsaw529 » 22-01-18, 13:37

podeslij link

@lex
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 24-10-17, 22:47

Postautor: @lex » 22-01-18, 13:39


dvdu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 25
Rejestracja: 17-05-10, 20:45

Postautor: dvdu » 22-01-18, 14:55

jigsaw529, polifta/przedlifta najszybciej poznasz po kierunkowskazach z przodu (białe w polifcie i pomarańczowe w przedlifcie) i świetle STOP w klapie bagażnika (polift). Dodatkowo w przedliftach nie występowała poduszka powietrzna pasażera, a ta kierowcy miała czujnik tylko w kierownicy. Lifting był w 1996

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 02-08-16, 17:56

Postautor: samiks10 » 22-01-18, 14:58

Od siebie dodam, żeby patrzeć pod dokładki progów w razie możliwości, bo potem ściągając je można się mocno zdziwić :eek: Sprawdzić czy biegi płynnie wchodzą, jak sprzęgło łapie i czy oleju nie bierze... co ciężko w sumie sprawdzić :roll:

jigsaw529
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 30-11-17, 19:16

Postautor: jigsaw529 » 22-01-18, 15:22

Ok dzięki za odpowiedzi a jak ten silnik znosi gaz 2.0 170/175 km ?

@lex co było z. Nią nie tak???
Ostatnio zmieniony 22-01-18, 15:37 przez jigsaw529, łącznie zmieniany 2 razy.

@lex
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 24-10-17, 22:47

Postautor: @lex » 22-01-18, 15:23

samiks10, z progami uderzasz w samo sedno!
@lex :)

jigsaw529
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 30-11-17, 19:16

Postautor: jigsaw529 » 22-01-18, 16:35

Ok dzięki za odpowiedzi a jak ten silnik znosi gaz 2.0 170/175 km ?

@lex co było z. Nią nie tak???

przDOMEL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 26-09-16, 12:57

Postautor: przDOMEL » 22-01-18, 17:44

miałem VI i co moge powiedziec , to blacha i jeszcze raz blacha , sprawdzaj progi czy nie sa pozjadane a jak są to w jakim stopniu , sprawdz skrzynie biegow czy 2jka plynnie wchodzi jak mu depniesz na starcie jesli nie synchronizator i odrazu zbijaj z ceny jak w wiekszosci do zrobienia synchronizator zawsze to jest mankament celik ,

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 22-01-18, 20:25

Synchronizatory nie sa mankamentem Celic a poprostu stylu jazdy. ktoś kto w salonie kupił 20kilka lat temu takie autko, to nie oszczedzal go, palił gume zrwyal biegi na szybko, dlatego synchro padały jak muchy. Gdyby normalnie ktoś uzytkowal skrzynie wynienial regularnie olej, to te skrzynie by przetrwaly do dzis.

@lex
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 24-10-17, 22:47

Postautor: @lex » 22-01-18, 21:18

jigsaw529 pisze:Ok dzięki za odpowiedzi a jak ten silnik znosi gaz 2.0 170/175 km ?

@lex co było z. Nią nie tak???


Co z nią nie tak? Na zdjęciach tego nie widać: próg od strony pasażera ma dziury, błotniki od spodu też zaczynają rdzewieć, dolnych wewnętrznych rantów drzwi już nie sprawdzałem. Guma od filtra powietrza do kolektora klejona Poxipolem, opakowanie po którym wyciągałem i wyrzucałem spod maski tak samo jak poprzednią rurkę przy filtrze LPG (wlaściciel powiedział, że mocno śmierdziało gazem i pojechał do gazownika, który mu to wymienił). Gaz rzekomo do serwisowania, bo silnik na nim dusi się (dałem z tym spokój). Ręczny nie trzyma, hamulce z tyłu na pewno do roboty od razu. Po uruchomieniu na zimno dość długo trzymał wysokie wolne obroty (chyba w żadnym aucie nie spotkałem się z tak długim czasem pracy na wysokich obrotach), po rozgrzaniu się i tak trzymał ok. 1.200, później zaczęły pływać. Plastiki w środku latają. Jechać nawet jakoś jedzie i skręca. Generalnie majsterkowicz zapewne by cenę zbił do jakiej 4-ki z groszami i powoli to wszystko w garażu ogarnął. Ale ja już jestem chyba za stary na takie rzeczy.

Pozdrawiam,
@lex

jigsaw529
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 30-11-17, 19:16

Postautor: jigsaw529 » 23-01-18, 20:02

Akurat rdzy się nie boje bo posiadam umiejętności w jej zwalczaniu 😉 ten silnik dobrze gra z gazem ?

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 23-01-18, 20:29

W mojej Celinie VI ST202 - przedlift - gaz założony jakieś 3-4 lata temu przez 1 właściciela w kraju. Od ponad pół roku mam ją i wymieniłem filtry gazu oraz regulacja czasu otwarcia wtryskiwaczy. Nie narzekam. Jeżdżę codziennie miastem i spalanie LPG bliżej 11l/100km (jazda do max 3 tyś obr., ale głównie 2,5 tyś. obr) - w zależności jaki ruch, sytuacja na drodze. ;) Ogólnie jeśli chodzi o instalacje gazowe to nie można wrzucać wszystkiego do jednego worka. Jeśli chcesz montować to nie żałuj na częściach/podzespołach instalacji - sprawdzone firmy i osoba wykonująca robotę. ;)

W nowy rok doszły do mnie myśli, żeby sprzedać celine i kupić gruza na dojazdy do roboty, ale póki co chyba wyzdrowiałem i nie wystawiam jej. :P

jigsaw529
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 30-11-17, 19:16

Postautor: jigsaw529 » 23-01-18, 22:31

moze jednak zmienisz zdanie? ;p