Czarna Celina
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
Chwilowo niewiele się dzieje, jestem od pewnego czasu na długim szkoleniu i mam tyle czasu aby tylko przejechać się w weekend. Zakupiłem ostatnio fotele europejskie, które jak się okazało mają identyczną tapicerkę z moją. Ponadto zamówiłem ten czujnik podciśnienia na pompie wspomagania, z którego podkapuje płyn i planuję zregenerować kompresor klimy, bowiem wkurza mnie popiskujące przy zimnym silniku koło pasowe na nim. Jak będę miał nieco czasu to wrzucę update.
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
Po ponad miesięcznym postoju związanym z brakiem czasu i z wymontowaniem kompresora, w końcu znalazłem czas aby zająć się Celiną. Zregenerowany został kompresor klimatyzacji i wymieniony będzie czujnik podciśnienia na pompie wspomagania, przez który uciekał płyn, a tak wygląda kompresor po regeneracji
ponadto zamówiłem z Anglii klary, które już zamontowałem
jak wszystko dobrze pójdzie, to dziś Cela wróci do jazdy
ponadto zamówiłem z Anglii klary, które już zamontowałem
jak wszystko dobrze pójdzie, to dziś Cela wróci do jazdy
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
Cela odebrana. Przy okazji po tysiącu km od wstawienia silnika wymieniłem olej . Zalewam Valvoline VR1 Racing 5w50. Ponadto zostało dorobione mocowanie chłodniczki oleju, gdyż prawdopodobnie od momentu kiedy został przerobiony kiedyś intercooler, nie była zbyt dobrze przymocowana, nie zauważyłem także śladów aby takowe mocowanie było, teraz jest to zabezpieczone. Przy okazji zrobiłem kilka zdjęć z lustra
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
Udało mi się okazyjnie kupić tylne lampki w wersji JDM, zatem od razu założone.Tutaj jeszcze jedno oko na Maroko drugie na Kaukaz :
A tutaj już oba założone:
Niedługo auto czeka jeszcze jeden przestój i rozkręcenie, chcę zregenerować maglownicę i pompę wspomagania, jak dobrze pójdzie w przyszłym tygodniu będzie rozkręcana
A tutaj już oba założone:
Niedługo auto czeka jeszcze jeden przestój i rozkręcenie, chcę zregenerować maglownicę i pompę wspomagania, jak dobrze pójdzie w przyszłym tygodniu będzie rozkręcana
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
Już prawie wszystko co mechaniczne to już popsułem
jutro przychodzi mi jeszcze skraplacz klimy i po maglu, to z mechaniki nie zepsułem jeszcze łożysk alternatora, które mnie wkurzają bo piszczą przy starcie, a inne rolki już popsute były. A tak to wcześniej już silnik, skrzynię,sprzęgło, zawieszenie, kompresor klimy, hamulce i jeszcze inne popsułem
Może wpadnę, bo w przyszłym tygodniu będzie postój, a sezon też się kończy
jutro przychodzi mi jeszcze skraplacz klimy i po maglu, to z mechaniki nie zepsułem jeszcze łożysk alternatora, które mnie wkurzają bo piszczą przy starcie, a inne rolki już popsute były. A tak to wcześniej już silnik, skrzynię,sprzęgło, zawieszenie, kompresor klimy, hamulce i jeszcze inne popsułem
Może wpadnę, bo w przyszłym tygodniu będzie postój, a sezon też się kończy
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
Parę fotosów z kolejnego i zarazem ostatniego w tym roku etapu prac. Do regeneracji poszedł magiel, tak wygląda po odnowieniu
została zregenerowana także pompa wspomagania
przy okazji wymieniłem bandaże na nowe
od razu został także zregenerowany alternator z zewnątrz nie widać zostały wymienione łożyska, gdzie był sprawca piszczenia, oraz założone nowe diody bowiem stare jak się okazało były w stanie niemalże agonalnym, reszta jest ok
przy okazji regeneracji magla, wyszedł niezły kwiatek, tak wygląda drążek kierowniczy który był zamontowany
tak, dobrze widać, nie dość że krzywy, to i przycięty
mechanika który zrobił coś takiego powinno się za pewną część ciała powiesić
jutro przychodzą drążki i na dniach będzie składany
Patrząc na to jakie miałem plany w pierwszym poście tematu, to z tego co miałem w planach, to nie poszło w zasadzie nic Zrobione w ciągu roku:
- wymiana silnika wraz z jego odnowieniem
- remont skrzyni biegów
- wymiana sprzęgła na spiekowe
- nowe tarcze hamulcowe i klocki
- regeneracja zawieszenia
- regeneracja kompresora klimy i wymiana chłodnicy klimy
- regeneracja magla i pompy wspomagania
- regeneracja alternatora
- nowe regulowane koło pasowe
- wymiana gum na których osadzona jest chłodnica
- malowanie rozpórki, pokrywy zaworów i zacisków
- regeneracja i malowanie felg
- naprawa maski silnika oraz jej malowanie wraz z innymi elementami wymagającymi kosmetyki
- zabezpieczenie podwozia
- wymiana zgarniaczy drzwi
- uzupełnienie brakującej uszczelki/listwy pod maską
- uzupełnione zaślepki podszybia
- wymienione kierunki przednie i boczne na klary oraz tylne lampy na JDM
i jeszcze trochę innych drobiazgów. Planów na przyszły rok, już wolę nie określać
została zregenerowana także pompa wspomagania
przy okazji wymieniłem bandaże na nowe
od razu został także zregenerowany alternator z zewnątrz nie widać zostały wymienione łożyska, gdzie był sprawca piszczenia, oraz założone nowe diody bowiem stare jak się okazało były w stanie niemalże agonalnym, reszta jest ok
przy okazji regeneracji magla, wyszedł niezły kwiatek, tak wygląda drążek kierowniczy który był zamontowany
tak, dobrze widać, nie dość że krzywy, to i przycięty
mechanika który zrobił coś takiego powinno się za pewną część ciała powiesić
jutro przychodzą drążki i na dniach będzie składany
Patrząc na to jakie miałem plany w pierwszym poście tematu, to z tego co miałem w planach, to nie poszło w zasadzie nic Zrobione w ciągu roku:
- wymiana silnika wraz z jego odnowieniem
- remont skrzyni biegów
- wymiana sprzęgła na spiekowe
- nowe tarcze hamulcowe i klocki
- regeneracja zawieszenia
- regeneracja kompresora klimy i wymiana chłodnicy klimy
- regeneracja magla i pompy wspomagania
- regeneracja alternatora
- nowe regulowane koło pasowe
- wymiana gum na których osadzona jest chłodnica
- malowanie rozpórki, pokrywy zaworów i zacisków
- regeneracja i malowanie felg
- naprawa maski silnika oraz jej malowanie wraz z innymi elementami wymagającymi kosmetyki
- zabezpieczenie podwozia
- wymiana zgarniaczy drzwi
- uzupełnienie brakującej uszczelki/listwy pod maską
- uzupełnione zaślepki podszybia
- wymienione kierunki przednie i boczne na klary oraz tylne lampy na JDM
i jeszcze trochę innych drobiazgów. Planów na przyszły rok, już wolę nie określać
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
W weekend odebrałem auto. Z drążkami było jednak trochę zabawy. Okazało się , iż seryjne mają inną długość. Pewnie dlatego jeden stary był przycinany. Zmiana jak mogę się domyślać, wystąpiła pewnie przy zakładaniu amorków BC, ale to tylko moje przypuszczenia. Pasują za to idealnie z Lexusa LS430. Po regeneracji alternatora, w końcu skończyło się popiskiwanie pod maską i w końcu wszystko jest tip-top. A tak wygląda stara chłodnica klimy, była tragiczna
Na tym kończę zabawy w tym roku, no chyba ze coś się okazyjnie trafi
Na tym kończę zabawy w tym roku, no chyba ze coś się okazyjnie trafi
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
Mały update.
Jeszcze przed odstawieniem auta podgarnąłem rzeczy które jeszcze zostały wykryte. Wymienione zostały zatem tuleje pływające z tyłu, łożysko prawego przedniego koła i gumowa osłona prawego przedniego przegubu. Części te wykazywały już pewne zużycie, więc profilaktycznie zostały wymienione. Niestety awarii uległ mi tylny lewy amorek, poszedł olej. Został zregenerowany tam , gdzie regenerowałem całe zawieszenie, ale BC Racing, mimo iż mają u Błońskiego doświadczenie z gwintami nieco ich przerosło. Został zregenerowany i parametry ma ok, ale mi to nie do końca gra, gdyż było czasem słychać niewystępujące wcześniej stuknięcia. W nowym sezonie, poślę go na regeneracje do Gdańska, może w Nagengast sobie poradzą
A tak wyglądała moja Celina po czyszczeniu przed zimą:
Tutaj już pod kołderką
Przy okazji na wiosnę planuję wymienić poduszkę/gumę mocującą tylny dyferencjał do belki, już czeka
oraz od razu także profilaktycznie, wchodzący w tą gumę ochraniacz zbiornika paliwa, czekałem na niego 3 tygodnie zanim przyszedł z Japonii
czeka też odbojnik drzwi kierowcy, dopiero teraz zauważyłem że go brakuje
odebrałem też nową uszczelkę tylnej szyby. Tak jak pisałem w pierwszych postach, ta która jest, ma strukturę drewna i się kruszy, zatem czeka już nowa
pozazdrościłem też Krrizzowi deflektora, toteż takowy też już czeka
Pożyjemy, zobaczymy czy coś jeszcze przez zimę przybędzie w oczekiwaniu na nowy sezon.
PS. Szukam boczków drzwi ze skórzaną tapicerką, w dobrym stanie oraz oryginalnego radia 1-din
Jeszcze przed odstawieniem auta podgarnąłem rzeczy które jeszcze zostały wykryte. Wymienione zostały zatem tuleje pływające z tyłu, łożysko prawego przedniego koła i gumowa osłona prawego przedniego przegubu. Części te wykazywały już pewne zużycie, więc profilaktycznie zostały wymienione. Niestety awarii uległ mi tylny lewy amorek, poszedł olej. Został zregenerowany tam , gdzie regenerowałem całe zawieszenie, ale BC Racing, mimo iż mają u Błońskiego doświadczenie z gwintami nieco ich przerosło. Został zregenerowany i parametry ma ok, ale mi to nie do końca gra, gdyż było czasem słychać niewystępujące wcześniej stuknięcia. W nowym sezonie, poślę go na regeneracje do Gdańska, może w Nagengast sobie poradzą
A tak wyglądała moja Celina po czyszczeniu przed zimą:
Tutaj już pod kołderką
Przy okazji na wiosnę planuję wymienić poduszkę/gumę mocującą tylny dyferencjał do belki, już czeka
oraz od razu także profilaktycznie, wchodzący w tą gumę ochraniacz zbiornika paliwa, czekałem na niego 3 tygodnie zanim przyszedł z Japonii
czeka też odbojnik drzwi kierowcy, dopiero teraz zauważyłem że go brakuje
odebrałem też nową uszczelkę tylnej szyby. Tak jak pisałem w pierwszych postach, ta która jest, ma strukturę drewna i się kruszy, zatem czeka już nowa
pozazdrościłem też Krrizzowi deflektora, toteż takowy też już czeka
Pożyjemy, zobaczymy czy coś jeszcze przez zimę przybędzie w oczekiwaniu na nowy sezon.
PS. Szukam boczków drzwi ze skórzaną tapicerką, w dobrym stanie oraz oryginalnego radia 1-din
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Na spota byś w końcu jakiegoś przyjechał
Dyfuzor od EndWorks czy Bite Design ??
boczki są takie same we wszystkich modelach, jak zdejmiesz materiał ze swoich boczków i pozostałości kleju przetrzesz Nitro to będziesz miał właśnie te a'la skórzane
warunkiem jest to żeby nikt ich wcześniej nie podklejał jakimś mocnym klejem, który mógł uszkodzić warstwę zewnętrzną
Dyfuzor od EndWorks czy Bite Design ??
boczki są takie same we wszystkich modelach, jak zdejmiesz materiał ze swoich boczków i pozostałości kleju przetrzesz Nitro to będziesz miał właśnie te a'la skórzane
warunkiem jest to żeby nikt ich wcześniej nie podklejał jakimś mocnym klejem, który mógł uszkodzić warstwę zewnętrzną
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
krrizz pisze:Na spota byś w końcu jakiegoś przyjechał
wybieram się jak sójka za morze, teraz mi trudniej bo auto stoi w garażu u moich rodziców, ale na pewno się wybiorę
krrizz pisze:Dyfuzor od EndWorks czy Bite Design ??
od Bite
krrizz pisze:boczki są takie same we wszystkich modelach, jak zdejmiesz materiał ze swoich boczków i pozostałości kleju przetrzesz Nitro to będziesz miał właśnie te a'la skórzane
warunkiem jest to żeby nikt ich wcześniej nie podklejał jakimś mocnym klejem, który mógł uszkodzić warstwę zewnętrzną
dzięki za info, tego nie wiedziałem, raczej nie wyglądają na takie w których ktoś podmieniał tapicerkę.
Przy okazji dziś w ASO zamówiłem tarcze kotwiczne na przód, już jutro maja być
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
Re: Czarna Celina
Po świętach przyszło kilka prezentów dla Celiny zamówionych jeszcze w grudniu.
Zamówiłem już na nowy sezon olej, zalewam Valvoline VR1 Racing
Na wiosnę, czekają też kolejne części do wymiany, dokładam je do kupki tych wcześniej zakupionych. Oryginalne przednie tarcze kotwiczne
tarcze kotwiczne z przodu, które mam na aucie, w przeciwieństwie do tylnych, są w nieciekawej kondycji. Stąd koncepcja ich wymiany. Dodam że jak na ceny tarcz kotwicznych w innych autach, te w ASO były w naprawdę przyzwoitej cenie. Ponadto przyszły dywaniki. Maiłem problem ze znalezieniem firmy która szyje je do VI. Te które przyszły są przyzwoite, ale teraz mając wymiary w przyszłości kupię sobie fajniejsze
Udało mi się także zdobyć te dwie rzeczy
niestety ramka która szła z bardzo daleka, dotarła z małym pęknięciem Będę musiał ją oddać do naprawy i zespawania.
Plany na 2019 to przede wszystkim:
- montaż wszystkich zakupionych gratów
- ogarniecie wszystkich dupereli związanych z elektryką
A na kolejny rok tapicerka, od kilu miesięcy czekają już europejskie fotele, muszą jeszcze trochę poczekać.
Może też trafi się coś nieplanowanego, jak trafię coś ciekawego w przyzwoitych cenach
Zamówiłem już na nowy sezon olej, zalewam Valvoline VR1 Racing
Na wiosnę, czekają też kolejne części do wymiany, dokładam je do kupki tych wcześniej zakupionych. Oryginalne przednie tarcze kotwiczne
tarcze kotwiczne z przodu, które mam na aucie, w przeciwieństwie do tylnych, są w nieciekawej kondycji. Stąd koncepcja ich wymiany. Dodam że jak na ceny tarcz kotwicznych w innych autach, te w ASO były w naprawdę przyzwoitej cenie. Ponadto przyszły dywaniki. Maiłem problem ze znalezieniem firmy która szyje je do VI. Te które przyszły są przyzwoite, ale teraz mając wymiary w przyszłości kupię sobie fajniejsze
Udało mi się także zdobyć te dwie rzeczy
niestety ramka która szła z bardzo daleka, dotarła z małym pęknięciem Będę musiał ją oddać do naprawy i zespawania.
Plany na 2019 to przede wszystkim:
- montaż wszystkich zakupionych gratów
- ogarniecie wszystkich dupereli związanych z elektryką
A na kolejny rok tapicerka, od kilu miesięcy czekają już europejskie fotele, muszą jeszcze trochę poczekać.
Może też trafi się coś nieplanowanego, jak trafię coś ciekawego w przyzwoitych cenach
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
Re: Czarna Celina
Ostatnio brakowało mi nieco czasu, więc dopiero teraz odebrałem ramkę z naprawy. Co ciekawe Toyota w Celice stosowała tworzywo sztuczne PPE PS, które jak się okazuje jest bardzo rzadko spotykane. Przy spawaniu pęknięcia za dawcę posłużyła stara japońska drukarka
a tak wygląda po spawaniu i malowaniu, normalnie nówka sztuka
przy okazji dokupiłem brakującą osłonę koła zapasowego
no i autko czeka sobie do sezonu
pewnie za jakieś dwa miesiące wyjedzie z garażu .
PS. Szukam nakładek progów, jakby ktoś, coś to PW
a tak wygląda po spawaniu i malowaniu, normalnie nówka sztuka
przy okazji dokupiłem brakującą osłonę koła zapasowego
no i autko czeka sobie do sezonu
pewnie za jakieś dwa miesiące wyjedzie z garażu .
PS. Szukam nakładek progów, jakby ktoś, coś to PW
- grotek78
- Użytkownik
- Posty: 74
- Rejestracja: 04-10-17, 23:15
Re: Czarna Celina
Po długiej przerwie auto wyciągnięte, ruszyły pierwsze prace. Najpierw zdjęty został uszkodzony w zeszłym sezonie przy naprawach amortyzator lewy tył, wczoraj wrócił z regeneracji z Nagengast z Gdańska i czeka na zamontowanie. Wygląda jak nówka sztuka. Zamówiłem taż spinki do dokładek progów które zakupiłem w zimie.
Kolejne prace i zdjęcia wkrótce
Kolejne prace i zdjęcia wkrótce