Krrizz ST 205
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Długi weekend, więc wyrwałem się z domu ogarnąć trochę Celicę, wpadło parę nowych gadżetów, ale od początku:
Z góry przepraszam, za jakość zdjęć, większość z nich była robiona po zmroku, a wszystkie robione smartfonem, więc jest jak jest.
1. Konrad - Slyfter założył mi nowy gwint, trochę się chłopak namęczył, ale zrobił to perfekcyjnie!!! za co bardzo mu dziękuję i polecam Slyfter Garage , czeka mnie jeszcze minimalna korekta wysokości, przejechałem ok 200km, więc gwint się już „ułożył”
Nowy gwint ma spring rate (Twardość sprężyny) przód 8KG/mm tył 5 KG/mm, w poprzednim zawieszeniu twardość sprężyny musiała być większa (muszę to jeszcze sprawdzić). Wrażenia … bardzo pozytywne jednakże pomimo ustawienia gwintu na max twardo, nie jest tak twardo jak było, a po odpuszczeniu 10 kliknięć w stronę soft jest całkiem znośnie. Wg mnie twardość sprężyn jest tu kompromisem pomiędzy komfortem a trakcją.
2. W środę wieczór rozebrane zostało wnętrze, aby położyć nowa wiązkę do zakupionego wcześniej Air Purrifirea, czyli „oczyszczacza powietrza”, a także po to, aby zamontować nakładki na pedały z wersji JDM
3. Po zdemontowaniu wnętrza zabrałem się za mycie podwozia, i tu nie przemyślałem sprawy (przez to, że nie miałem foteli nie mogłem przestawić samochodu) także umyte zostało ¾ podwozia – bez przodu.
Przed umyciem
Tu widać różnicę podczas mycia progów
I już po umyciu – fotek nie ma, bo jeszcze pół nocy lała się woda
.
Umyta została również osłona zbiornika paliwa
Oraz zabezpieczona jak i wszystkie plastiki pod podwoziem i nadkolach preparatem CarPro Pearl
Efekt jak widać jest
Wycmokane zostały też wszystkie nadkola oraz felgi
Wydech też dostał błysku
Także w środku
4. Po zakończeniu mokrych prac w oczekiwaniu na wyschnięcie kanału zamontowałem nakładki na pedały, nakładki te to oryginalne wyposażenie dodatkowe, jakie można było zamówić u dealera Toyoty do modeli poliftowych tylko na rynek japoński. Po zdjęciu gumek okazało się, że pedał sprzęgła ma już fabryczne otwory na nakładki, w reszcie zostały wywiercone dziurki 3,2mm i zamontowane nakładki za pomocą śrubek z „nierdzewki”. Dodam, że jest to praca dla karła o rączkach szczypcach
Przed
Po
5. Zdemontowana została również konsola środkowa oraz ulokowane została wiązka do oczyszczacza powietrza, przy okazji sprawdziłem czystość karoserii od wewnątrz
6. Jak już pisałem wcześniej od Dominika (Pinio) dostałem JDM owe zapinki do pasów, które posiadają przewody do podłączenia do wiązki znajdującej się pod przednimi fotelami
Po ich zamontowaniu i podłączeniu tak jak napisał ozuszek89 pasy dużo szybciej się zwijają, czy szybciej się blokują tego jeszcze nie wiem – faza testów trwa .
Nowa obudowa miała lekko porysowany front, więc na szybko zamieniłem je miejscami
A tak wygląda wnętrze
Oraz zwijacz pasów w wiązką elektryczną
7. Na tył wpadły wcześniej już zakupione klocki Stoptech Sport, nowy klocek jest sporo grubszy od zwykłego taniego Brembo, które wiozłem na próbę oraz ma dodatkowe przecięcie
Dodam ze te nieszczęścia tj. piny montażowe po wcześniejszym nasmarowaniu ich wyszły bez użycia siły – ładnie i elegancko
8. Pod tylną częścią samochodu zamontowany został dyfuzor EndWorks, byłem tak podjarany tym dyfuzorem, że nawet nie zrobiłem fotek, efekt po zamontowaniu jest zaje***sty – jestem mega zadowolony, wszystko jest dopasowanie, jedynie trzeba wykonać 2 dziurki w ramie pomocniczej tylnego zawieszenia.
Paczuszka
I po montażu
9. A na górną część nadwozia wpadł nowy „Visor roof spoiler” czyli przepuszczający światło spoiler na tylną klapę.
No i wszystko zakończyło by się sukcesem, ale niestety ten spoiler to wrzód na dupie……
Począwszy od specyficznego ułożenia klamerek montażowych
Tu pomoc Rafa i Pejera była niezbędna
To jak ją już zamontujesz i dopasowujesz, to zaczyna rysować karoserię ……
Idąc dalej - jak zamontujesz i ustawisz odpowiednio te klamerki podłożysz kawałek gumy zabezpieczającej rant (świetna się okazała guma ze starego pontonu) oraz zrobisz dystans tak, aby mocowanie nie rysowało karoserii a także zamontujesz spoiler to okazuje się, że w miejscu gdzie jest taśma 2 stronna, to spoiler odstaje i będzie odstawał ….. i w tym momencie strzela cię H.J
XXX%%&&^%$$#((**&^%$ takie słownictwo ciśnie mi się na usta…….
Spoilera nie przykleiłem, przymocowany został tylko do zdjęć… jego losy się ważą …
Na osłodę pozostaje efekt końcowy
Z góry przepraszam, za jakość zdjęć, większość z nich była robiona po zmroku, a wszystkie robione smartfonem, więc jest jak jest.
1. Konrad - Slyfter założył mi nowy gwint, trochę się chłopak namęczył, ale zrobił to perfekcyjnie!!! za co bardzo mu dziękuję i polecam Slyfter Garage , czeka mnie jeszcze minimalna korekta wysokości, przejechałem ok 200km, więc gwint się już „ułożył”
Nowy gwint ma spring rate (Twardość sprężyny) przód 8KG/mm tył 5 KG/mm, w poprzednim zawieszeniu twardość sprężyny musiała być większa (muszę to jeszcze sprawdzić). Wrażenia … bardzo pozytywne jednakże pomimo ustawienia gwintu na max twardo, nie jest tak twardo jak było, a po odpuszczeniu 10 kliknięć w stronę soft jest całkiem znośnie. Wg mnie twardość sprężyn jest tu kompromisem pomiędzy komfortem a trakcją.
2. W środę wieczór rozebrane zostało wnętrze, aby położyć nowa wiązkę do zakupionego wcześniej Air Purrifirea, czyli „oczyszczacza powietrza”, a także po to, aby zamontować nakładki na pedały z wersji JDM
3. Po zdemontowaniu wnętrza zabrałem się za mycie podwozia, i tu nie przemyślałem sprawy (przez to, że nie miałem foteli nie mogłem przestawić samochodu) także umyte zostało ¾ podwozia – bez przodu.
Przed umyciem
Tu widać różnicę podczas mycia progów
I już po umyciu – fotek nie ma, bo jeszcze pół nocy lała się woda
.
Umyta została również osłona zbiornika paliwa
Oraz zabezpieczona jak i wszystkie plastiki pod podwoziem i nadkolach preparatem CarPro Pearl
Efekt jak widać jest
Wycmokane zostały też wszystkie nadkola oraz felgi
Wydech też dostał błysku
Także w środku
4. Po zakończeniu mokrych prac w oczekiwaniu na wyschnięcie kanału zamontowałem nakładki na pedały, nakładki te to oryginalne wyposażenie dodatkowe, jakie można było zamówić u dealera Toyoty do modeli poliftowych tylko na rynek japoński. Po zdjęciu gumek okazało się, że pedał sprzęgła ma już fabryczne otwory na nakładki, w reszcie zostały wywiercone dziurki 3,2mm i zamontowane nakładki za pomocą śrubek z „nierdzewki”. Dodam, że jest to praca dla karła o rączkach szczypcach
Przed
Po
5. Zdemontowana została również konsola środkowa oraz ulokowane została wiązka do oczyszczacza powietrza, przy okazji sprawdziłem czystość karoserii od wewnątrz
6. Jak już pisałem wcześniej od Dominika (Pinio) dostałem JDM owe zapinki do pasów, które posiadają przewody do podłączenia do wiązki znajdującej się pod przednimi fotelami
Po ich zamontowaniu i podłączeniu tak jak napisał ozuszek89 pasy dużo szybciej się zwijają, czy szybciej się blokują tego jeszcze nie wiem – faza testów trwa .
Nowa obudowa miała lekko porysowany front, więc na szybko zamieniłem je miejscami
A tak wygląda wnętrze
Oraz zwijacz pasów w wiązką elektryczną
7. Na tył wpadły wcześniej już zakupione klocki Stoptech Sport, nowy klocek jest sporo grubszy od zwykłego taniego Brembo, które wiozłem na próbę oraz ma dodatkowe przecięcie
Dodam ze te nieszczęścia tj. piny montażowe po wcześniejszym nasmarowaniu ich wyszły bez użycia siły – ładnie i elegancko
8. Pod tylną częścią samochodu zamontowany został dyfuzor EndWorks, byłem tak podjarany tym dyfuzorem, że nawet nie zrobiłem fotek, efekt po zamontowaniu jest zaje***sty – jestem mega zadowolony, wszystko jest dopasowanie, jedynie trzeba wykonać 2 dziurki w ramie pomocniczej tylnego zawieszenia.
Paczuszka
I po montażu
9. A na górną część nadwozia wpadł nowy „Visor roof spoiler” czyli przepuszczający światło spoiler na tylną klapę.
No i wszystko zakończyło by się sukcesem, ale niestety ten spoiler to wrzód na dupie……
Począwszy od specyficznego ułożenia klamerek montażowych
Tu pomoc Rafa i Pejera była niezbędna
To jak ją już zamontujesz i dopasowujesz, to zaczyna rysować karoserię ……
Idąc dalej - jak zamontujesz i ustawisz odpowiednio te klamerki podłożysz kawałek gumy zabezpieczającej rant (świetna się okazała guma ze starego pontonu) oraz zrobisz dystans tak, aby mocowanie nie rysowało karoserii a także zamontujesz spoiler to okazuje się, że w miejscu gdzie jest taśma 2 stronna, to spoiler odstaje i będzie odstawał ….. i w tym momencie strzela cię H.J
XXX%%&&^%$$#((**&^%$ takie słownictwo ciśnie mi się na usta…….
Spoilera nie przykleiłem, przymocowany został tylko do zdjęć… jego losy się ważą …
Na osłodę pozostaje efekt końcowy
- Bakuu0
- Użytkownik
- Posty: 2224
- Rejestracja: 08-04-07, 16:32
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
matt55 pisze:Kapitalna praca zrobiona przy aucie ( może po za visior roofem ), dyfuzor wygląda zejefajnie, tak jak całe auto Taki dyfuzor jest tylko dla st205 prawda ?
THX - dyfuzor jest tylko do st205
driver94 pisze:Mega robota, co tu dużo pisać. Dyfuzor na duuuuuży + robi robotę
Jak z zapinką pasażera i czujnikiem, działa to jak trzeba?
nie taka mega jak twoja na fotelu pasażera jeszcze nikt nie siedział ale u pasażera chodzi tylko o szybsze zwijanie pasów
Ostatnio zmieniony 03-06-18, 23:43 przez krrizz, łącznie zmieniany 1 raz.
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- Pinio
- Miłośnik
- Posty: 91
- Rejestracja: 12-07-16, 17:52
Krrizz mega robota jestem pod wrażeniem wszystko pasuje do siebie idealnie no może oprócz tego wynalazku na klapie bagażnika btw Dzięki Twojemu doświadczeniu odpuszczę sobie ten gadżet Sorki za porysowaną obudowę zapinki pasów
Aaaa i powiem Ci tylko tyle spowodowałeś że zamiast spędzać weekend na smacznym lenistwie po obejrzeniu na fb co wyprawiasz sam zacząłem rozbierać i czyścić czerwoną wjeżdżasz mi na psychę
PS
Dyfuzorrrrr jednak mega też go chcę
Aaaa i powiem Ci tylko tyle spowodowałeś że zamiast spędzać weekend na smacznym lenistwie po obejrzeniu na fb co wyprawiasz sam zacząłem rozbierać i czyścić czerwoną wjeżdżasz mi na psychę
PS
Dyfuzorrrrr jednak mega też go chcę
- Zewus
- Użytkownik
- Posty: 3062
- Rejestracja: 13-03-09, 16:46
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
Mordeczko Ty to masz zapał
Gratuluję, fajnie wygląda to wszystko
A co do:
to mały lifehack od starego kumpla - auto bez foteli też jeździ a na pewno da się przepychać
Gratuluję, fajnie wygląda to wszystko
A co do:
krrizz pisze:i tu nie przemyślałem sprawy (przez to, że nie miałem foteli nie mogłem przestawić samochodu) także umyte zostało ¾ podwozia – bez przodu.
to mały lifehack od starego kumpla - auto bez foteli też jeździ a na pewno da się przepychać
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Matus pisze:Mordeczko Ty to masz zapał
Gratuluję, fajnie wygląda to wszystko
A co do:krrizz pisze:i tu nie przemyślałem sprawy (przez to, że nie miałem foteli nie mogłem przestawić samochodu) także umyte zostało ¾ podwozia – bez przodu.
to mały lifehack od starego kumpla - auto bez foteli też jeździ a na pewno da się przepychać
wiem wiem wiem jakoś tak wyszło...
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
Dziękuje wszystkim za miłe komentarze
Ja dam niemiły komentarz - idę się powiesić
Nie powinienem, ale czuję zazdrość Cebulak ze mnie
Fap folder został zaktualizowany
P.S. Mogę prosić kilka fotek w dobrej rozdzielczości na @ - sobie tapetę ustawię.
P.S. 2 czy mógłbyś mi zwymiarować oryginalne mocowanie Roofvisiora - u mnie mam dorabiane.
Po prostu Frugo
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Ołkej, mały updejt
Udało mi się kupić przedni komplet boczków wraz z głośnikami z wersji Premium Audio
Po dokładnym umyciu muszę z przykrością stwierdzić że boczki są w stanie średnim jak na moje wymagania, boczki mają otarcia a prawy ma uszkodzoną listwę zbierająca, a także lekko naderwaną górną część.
Jutro w świetle dziennym dokładnie je obejrzę albo się dadzą zreanimować, albo będziemy robić wersję custom.
Głośniki niskotonowe mają uszkodzone membrany, ale w to miejsce chyba pójdą nowe głośniki, natomiast głośniki średniotonowe są dobre. Z ciekawostek średiotonowe mają bardzo specyficzne mocowanie praktycznie nie do podrobienia (blaszki z uszami wokół głośnika)
do szczęścia pozostało mi tylko zakupić fotele Recaro
Udało mi się kupić przedni komplet boczków wraz z głośnikami z wersji Premium Audio
Po dokładnym umyciu muszę z przykrością stwierdzić że boczki są w stanie średnim jak na moje wymagania, boczki mają otarcia a prawy ma uszkodzoną listwę zbierająca, a także lekko naderwaną górną część.
Jutro w świetle dziennym dokładnie je obejrzę albo się dadzą zreanimować, albo będziemy robić wersję custom.
Głośniki niskotonowe mają uszkodzone membrany, ale w to miejsce chyba pójdą nowe głośniki, natomiast głośniki średniotonowe są dobre. Z ciekawostek średiotonowe mają bardzo specyficzne mocowanie praktycznie nie do podrobienia (blaszki z uszami wokół głośnika)
do szczęścia pozostało mi tylko zakupić fotele Recaro
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33