CELICA-CLUB POLAND

Wszystko o Twoim ulubionym samochodzie

www.celica-club.org.pl
 

 Ogłoszenie 


W niedługim czasie będzie przeprowadzana aktualizacja forum.
Więcej informacji

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
ST182 2.0 Widebody
Autor Wiadomość
Fylyp
Nowy użytkownik


Posty: 12
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-07-18, 20:43   ST182 2.0 Widebody

Samochód:
- Toyota Celica GT-i ST182 1991 Widebody

Silnik:
- 2.0 3S-GE rev II

Przeniesienie napędu:
- Seria

Zawieszenie:
- Amortyzatory: Bilstein B4
- Sprężyny: Eibach -30 lub -35mm (nie jestem pewien)

Hamulce:
- Przód: tarcze
- Tył: tarczobębny

Układ wydechowy:
- Seria bez kata, tłumik końcowy Ulter

Układ dolotowy:
- Seria

Koła:
- Felgi: O.Z. Racing Superturismo WRC white 17"
- Opony: Barum Bravuris 3 225/45 R17

Wnętrze:
- Fotele GT-i
- Kierownica z VI gen bez poduchy
- Elektryczne szyby
- Elektryczne lusterka

Audio:
- Dźwięk silnika 8)
Poza tym:
- Radio: jakiś Kenwood z USB i AUX
- Głośniki: tylko z tyłu, stare Alpine

Body:
- Seryjne Widebody
- Maska GT-Four
- Zderzak przedni Carlos - replika

Krótki opis/historia samochodu:
Autko kupiłem sobie jako prezent na Boże Narodzenie 2017. Nie ukrywam, że auto kupowałem bardziej sercem niż rozumem, co teraz się mści. Gdybym wtedy wiedział w co się pakuję to... zrobiłbym to samo. :wink:
Szybko się okazało, że wcześniej samochód należał do Krzysztofa z forum (pozdrawiam!), który przedstawił mi całą historię tej Celinki. Łatwo nie miała. :wink:
Od zakupu wymieniłem hamulce z tyłu (tarcze, klocki, szczęki), pająka, przerobiłem tylne światła (nie było przeciwmgłowych), zmieniłem ramiona wycieraczek na poliftowe i parę innych dupereli. Aktualnie zbieram na robienie blacharki, czyli tylnych błotników i obawiam się, że progów.
Nie przewiduję robienia z tej Celinki jakiegoś grubego projektu, jest to dla mnie samochód do jazdy na co dzień, dzięki któremu każda jazda do pracy powoduje pojawienie się banana na twarzy. :D

Ciekawostka:
Samochód był kupiony w 1992 roku w polskim salonie. :wink:

Plany:
- Rozrząd (będzie w sierpniu robiony)
- Regulacja zaworów (też sierpień)
- Blacharka
- Zamontowanie sprysków reflektorów
- Wymiana/regeneracja skrzyni + wymiana sprzęgła
- Diagnoza i eliminacja stuków w zawieszeniu
- Diagnoza i eliminacja problemu ze zbyt bogatą mieszanką paliwa
- Zrobienie porządnego audio

W tym temacie będę pewnie często pytał o porady, namiary itd. Chciałbym doprowadzić autko do możliwie najlepszego stanu i mam nadzieję, że mi w tym pomożecie. :mrgreen:

Zdjęcia:






 
 
outatime
Użytkownik



Pomógł: 3 razy
Posty: 691
Skąd: arreat summit
Wysłany: 18-07-18, 21:40   

Witamy i powodzenia :)
_________________
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
 
 
 
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1409
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-07-18, 10:13   

O wróciła na forum moja tłusta ex :wink:
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
Fylyp
Nowy użytkownik


Posty: 12
Skąd: Bytom
Wysłany: 19-07-18, 10:34   

Wróciła i często się będzie przewinąć :wink:

Od razu pytanie, przewody zapłonowe pakować Janmor, NGK czy jakieś inne? Ostatnio zaczął mi przy dużej wilgotności przebijać któryś...
 
 
Pawlow
Użytkownik



Pomógł: 2 razy
Posty: 277
Skąd: Rumia / Gdynia
Wysłany: 19-07-18, 10:50   

Fajna sztuka! :D
Fylyp napisał/a:
Wróciła i często się będzie przewinąć :wink:

Od razu pytanie, przewody zapłonowe pakować Janmor, NGK czy jakieś inne? Ostatnio zaczął mi przy dużej wilgotności przebijać któryś...

Pakuj NGK, a przy okazji wymień świece za jednym zamachem. :P
 
 
kitol
Użytkownik


Pomógł: 1 raz
Posty: 105
Skąd: Pabianice
Wysłany: 20-07-18, 13:34   

Ewentualnie jak nie znajdziesz NGK, to poszukaj Sentecha.
 
 
Fylyp
Nowy użytkownik


Posty: 12
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-07-18, 21:19   

Pawlow, dzięki :wink:
kitol, dostałem NGK, innych nie mieli nawet na magazynach :roll:

Świece NGK czy Denso? Warto dopłacać do irydowych?
 
 
Pawlow
Użytkownik



Pomógł: 2 razy
Posty: 277
Skąd: Rumia / Gdynia
Wysłany: 20-07-18, 21:30   

Fylyp napisał/a:
Pawlow, dzięki :wink:
kitol, dostałem NGK, innych nie mieli nawet na magazynach :roll:

Świece NGK czy Denso? Warto dopłacać do irydowych?

Tak jak podaje manual: :D

Cytat:
Recommended spark plug: ND PK20R8
NGK BKR6EP8

Ja akurat do swojej zakupiłem platynowe świece Denso PK20R8, w poprzedniej Celice VI 2.0 miałem NGK BKR6EP8. ;)
 
 
kitol
Użytkownik


Pomógł: 1 raz
Posty: 105
Skąd: Pabianice
Wysłany: 23-07-18, 08:15   

Ja założyłem właśnie DENSO PK20R8 i mogę powiedzieć tyle, że nie mam z nimi problemów po przejechaniu około 20 tys. km. Pewnie i Denso i NGK będą dobre do niej, jeśli kupisz takie, jak podpowiedział Pawłow. Tańszych bym nie zakładał, szkoda paprać takie auto.
 
 
Fylyp
Nowy użytkownik


Posty: 12
Skąd: Bytom
Wysłany: 02-08-18, 16:20   

Świece kupione ;-)
No i jest problem z przewodami, już trzecie oddaję w motoryzacyjnym :lol:
Wiecie może jakie kable podejdą?



 
 
Pawlow
Użytkownik



Pomógł: 2 razy
Posty: 277
Skąd: Rumia / Gdynia
Wysłany: 02-08-18, 17:20   

U mnie gość w sklepie też miał problem ze znalezieniem i na początku dostałem jakieś za długie, kompletnie nie pasujące. :P

W sumie ostatecznie dostałem od Celiny VI 2.0 (St202). Chyba różnią się delikatnie długością kabli, ale minimalnie.
 
 
Fylyp
Nowy użytkownik


Posty: 12
Skąd: Bytom
Wysłany: 02-08-18, 18:06   

Pawlow napisał/a:
U mnie gość w sklepie też miał problem ze znalezieniem i na początku dostałem jakieś za długie, kompletnie nie pasujące. :P

W sumie ostatecznie dostałem od Celiny VI 2.0 (St202). Chyba różnią się delikatnie długością kabli, ale minimalnie.


Czytałem wątek z Twoją czarnulką, te RC-TX117, które masz też nie pasują :(
 
 
Pawlow
Użytkownik



Pomógł: 2 razy
Posty: 277
Skąd: Rumia / Gdynia
Wysłany: 03-08-18, 12:57   

Az nie możliwe. :P Co nie pasuje? Nie wchodzi, nie mieści się, wystają, za długie czy o co chodzi?
 
 
bartek_asik
Klubowicz



Pomógł: 31 razy
Posty: 5738
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 03-08-18, 21:36   

Git miała 2 rodzaje kopułek. Przed lift na grube a po lift na cienkie przewody. Jak masz już przewody to zmień kopułkę
_________________
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally >>in progress<<
Corolla E12 - daily - for sale
Doblo 263 Power - work
Chevy TrailBlazer - daily :)

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

ST162 - GTi
 
 
Wiśnia2424
Użytkownik



Posty: 54
Skąd: Jarczów
Wysłany: 08-08-18, 12:41   

Wygląda jak GT4 co dodaje jej uroku :) Ja kupiłem do swojej przewody magnecor kv85 i polecam . Odezwij się do Pawcia po przewody , tyle tylko że swoje kosztują . Mam pytanie z czego konkretnie jest twoja kierownica , też bym chciał taką mieć . Z jakiego modelu Toyoty pochodzi taka kierownica ?
 
 
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1409
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-08-18, 13:25   

Wiśnia2424 napisał/a:
Mam pytanie z czego konkretnie jest twoja kierownica
AT200 przedlift.
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
Fylyp
Nowy użytkownik


Posty: 12
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-08-18, 10:50   

Mam już kable, dzięki CamilooS :)

Ale jest nowy problem,
dzieci+kamienie=


:evil:
Ostatnio zmieniony przez Fylyp 22-08-18, 09:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
cccp88
Użytkownik



Pomógł: 1 raz
Posty: 910
Skąd: Czechowice- Dz
Wysłany: 16-08-18, 10:51   

Nie widać zdjęcia ale podejrzewam, że jest nieciekawie... :?
 
 
Fylyp
Nowy użytkownik


Posty: 12
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-08-18, 11:27   

cccp88 napisał/a:
Nie widać zdjęcia ale podejrzewam, że jest nieciekawie... :?


Już powinno działać
 
 
Pawlow
Użytkownik



Pomógł: 2 razy
Posty: 277
Skąd: Rumia / Gdynia
Wysłany: 16-08-18, 11:33   

"Daaaaaj kamienia"

No to masz okazję sprawdzić jak wygląda blacha pod uszczelką szyby :P Twoje dzieci, 'somsiadów'? :|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM

CELICA-CLUB POLAND © 2003-2017
Wszystkie materiały zawarte na stronie oraz forum dyskusyjnym są własnością CELICA-CLUB POLAND oraz ich autorów. Kopiowanie ZABRONIONE.