Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

ST185 JDM GT FOUR A by Krzychu

Roczniki 1990-1993

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1409
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 15-02-18, 18:54

UP! Czy po zmianie ICka na większy trzeba ponownie stroić? Czy można bezpiecznie upalać bez strojenia?

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1057
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Marcin » 15-02-18, 21:35

Krzychu, masz zdjęcia jak zamocowałeś FMICa i wentylatory SPALA?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1409
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 15-02-18, 23:23

Nowy IC jeszcze w kartonie. Mam jeden wentylator na chłodnicy. Zdjęcie na poprzedniej stronie.

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 692
Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Lokalizacja: arreat summit

Postautor: outatime » 04-06-18, 18:05

Krzychu pisze:Pitahaja, mój SPAL wydajniejszy od Mishimoto. Jeśli silnik nadal będzie się grzać to dołożę drugi taki sam.


Ostatnio przeglądam dostępne rozwiązania i zagłębiam się w temat.

Krzychu, twój SPAL wg specyfikacji producenta ma wydajność 856CFM, a ten mishimoto 1150CFM więc się pomyliłeś.

W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu (no i u siebie tak właśnie robię)
Wspominałeś też że cały czas leci Ci ciepłe powietrze do kabiny, także zawór nagrzewnicy napewno nie trzyma, a jeśli i słabo grzeje zimą to nagrzewnice powinieneś przepłukać
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1409
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 05-06-18, 06:27

outatime pisze:Krzychu, twój SPAL wg specyfikacji producenta ma wydajność 856CFM, a ten mishimoto 1150CFM więc się pomyliłeś.
niestety zgadzam się. Póki co mój spal nie pozwolił na podwyższenie temperatury i jestem zadowolony. W razie czego dołożę MM. Poza tym mam jeszcze kilka pomysłów.
outatime pisze:W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu
skąd takie stwierdzenie, że moja chłodnica jest stara? Wymieniłem ją przy przekładce, a więc 21 tys km temu.
outatime pisze:Wspominałeś też że cały czas leci Ci ciepłe powietrze do kabiny, także zawór nagrzewnicy napewno nie trzyma, a jeśli i słabo grzeje zimą to nagrzewnice powinieneś przepłukać

mam coś popieprzone z linkami. Musiałem coś źle zrobić jak składałem panel sterowania nawiewem po wymianie żarówek. Przedtem nie było problemu ze sterowaniem.
Dzięki za wszelkie sugestie :wink:

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 692
Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Lokalizacja: arreat summit

Postautor: outatime » 05-06-18, 09:59

Krzychu pisze:
outatime pisze:W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu
skąd takie stwierdzenie, że moja chłodnica jest stara? Wymieniłem ją przy przekładce, a więc 21 tys km temu.


Po fotkach widzę że jest stara. :-D
Krzychu, wymieniłeś na używaną ? Bo nowa to ona raczej nie jest.

No ale jak działa to może dla Ciebie nie ma sensu wymieniać.

Ja wymieniłbym z 2 powodów:
- jeśli jest to oryginał i ma ponad 25 lat, to oceniając po jej wyglądzie, powierzchownej rdzy, łuszczącej się powierzchni, kwestia czasu zanim zacznie gdzieś przeciekać
- nie wiadomo jak czysta jest w środku, czy jakiś syf gdzieś nie zalega i przyblokowuje swobodny przepływ cieczy, nie całkiem, ale ogranicza wydajność chłodnicy
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1409
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 05-06-18, 11:57

Nowa jest na aucie. Do starej przymierzyłem wiatrak. Jest luzem. Do montażu wentylatora nie trzeba ściągać chłodnicy.

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 692
Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Lokalizacja: arreat summit

Postautor: outatime » 05-06-18, 12:19

ahaaaaa, to co pokazujesz foty z jakimiś starociami :)
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1409
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 12-09-18, 18:53

Byłem na hamowni jakiś czas temu. Wyszło 242@316 przy doładowaniu 0.85 bar. Pomiar był robiony przy 30 stopniach upału na hamowni.
Po pomiarze trochę mi opadł ale tylko na chwilę. Dołożyłem sondę szerokopasmową i podniosłem doładowanie do 1,05 bar. Niby mało ale czuć różnicę. Ponadto na półce leży chiński baranowy kolektor wydechowy. Wątpliwa jakość wykonania. Nie wiem czy go założę.

Obrazek

Obrazek

[URL=https://images91.fotosik.pl/35/fa8d7f75e8c2ecdb.jpg]Obrazek[/UR

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 21:57
Lokalizacja: Kraków

Postautor: góral » 13-09-18, 19:12

Nie zakładaj tego chińczyka. Miałem go i pękał od samego patrzenia sie. Na spawach. 😏
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1409
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 14-09-18, 14:48

przed założeniem potnę go i pospawam jak należy.

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12
Lokalizacja: Podbeskidzie

Postautor: vegeta_84 » 14-09-18, 17:35

przed założeniem potnę go i pospawam jak należy.


Te chinole mają cienkie te rury, lepiej zrobić z 2mm ścianki ;)
Obrazek
fanatyk V-gen

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1409
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 27-09-18, 21:41

Zrobiłem dziurę na termoparę i ku mojemu zaskoczeniu chińczyk ma ściankę 2mm :-)

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1409
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 05-11-18, 10:33

Problemów z chłodzeniem na torze cd.. Zacząłem od płukania układu chłodzenia. Po 3 dniach odpuściłem. Cały układ wyglądał jakby zalany szambem. Teraz płyn wygląda dużo lepiej, chociaż jakiś syf odkłada się pod korkiem. Test CO2 nie wykazuje problemów z UPG.
Kupiłem grubą chłodnicę 56mm i drugi wentylator. Pytanie do tych co przerabiali temat. Czy drugi wentylator mogę wpiąć do oryginalnej wiązki czy potrzebny będzie dodatkowy obwód na przekaźniku i bezpieczniku?

Awatar użytkownika
Wykas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1171
Rejestracja: 03-06-09, 15:50
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wykas » 16-11-18, 09:45

Krzychu pisze:Kupiłem grubą chłodnicę 56mm i drugi wentylator. Pytanie do tych co przerabiali temat. Czy drugi wentylator mogę wpiąć do oryginalnej wiązki czy potrzebny będzie dodatkowy obwód na przekaźniku i bezpieczniku?


Wydaje mi sie, ze jesli drugi wentylator ma dzialac jednoczesnie mozesz go wpiac w ta sama wiazke.

p.s.
zrob plukanke jeszcze raz, moze nie wszystko sie dobrze wymylo.
[you] Sprzedam:
- felgi 18'' Wolfrace Kyoto, lekkie i tanie -
- sanki GT4, wał GT4 - cały czas aktualne -
porządki w garażu trzeba zrobić

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1409
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 16-11-18, 11:56

Jednak drugi test na CO2 wykazał obecność oleju z układzie chłodzenia. Mam nadzieję, że to nie uszczelka pod głowicą.