CELICA-CLUB POLAND

Wszystko o Twoim ulubionym samochodzie

www.celica-club.org.pl
 

 Ogłoszenie 

W niedługim czasie będzie przeprowadzana aktualizacja forum.
Więcej informacji

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
ST185 JDM GT FOUR A by Krzychu
Autor Wiadomość
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1410
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-02-18, 18:54   

UP! Czy po zmianie ICka na większy trzeba ponownie stroić? Czy można bezpiecznie upalać bez strojenia?
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
Marcin
Użytkownik



Pomógł: 9 razy
Posty: 1047
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-02-18, 21:35   

Krzychu, masz zdjęcia jak zamocowałeś FMICa i wentylatory SPALA?
_________________
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
 
 
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1410
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-02-18, 23:23   

Nowy IC jeszcze w kartonie. Mam jeden wentylator na chłodnicy. Zdjęcie na poprzedniej stronie.
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
outatime
Użytkownik



Pomógł: 3 razy
Posty: 691
Skąd: arreat summit
Wysłany: 04-06-18, 18:05   

Krzychu napisał/a:
Pitahaja, mój SPAL wydajniejszy od Mishimoto. Jeśli silnik nadal będzie się grzać to dołożę drugi taki sam.


Ostatnio przeglądam dostępne rozwiązania i zagłębiam się w temat.

Krzychu, twój SPAL wg specyfikacji producenta ma wydajność 856CFM, a ten mishimoto 1150CFM więc się pomyliłeś.

W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu (no i u siebie tak właśnie robię)
Wspominałeś też że cały czas leci Ci ciepłe powietrze do kabiny, także zawór nagrzewnicy napewno nie trzyma, a jeśli i słabo grzeje zimą to nagrzewnice powinieneś przepłukać
_________________
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
 
 
 
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1410
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-06-18, 06:27   

outatime napisał/a:
Krzychu, twój SPAL wg specyfikacji producenta ma wydajność 856CFM, a ten mishimoto 1150CFM więc się pomyliłeś.
niestety zgadzam się. Póki co mój spal nie pozwolił na podwyższenie temperatury i jestem zadowolony. W razie czego dołożę MM. Poza tym mam jeszcze kilka pomysłów.
outatime napisał/a:
W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu
skąd takie stwierdzenie, że moja chłodnica jest stara? Wymieniłem ją przy przekładce, a więc 21 tys km temu.
outatime napisał/a:
Wspominałeś też że cały czas leci Ci ciepłe powietrze do kabiny, także zawór nagrzewnicy napewno nie trzyma, a jeśli i słabo grzeje zimą to nagrzewnice powinieneś przepłukać

mam coś popieprzone z linkami. Musiałem coś źle zrobić jak składałem panel sterowania nawiewem po wymianie żarówek. Przedtem nie było problemu ze sterowaniem.
Dzięki za wszelkie sugestie :wink:
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
outatime
Użytkownik



Pomógł: 3 razy
Posty: 691
Skąd: arreat summit
Wysłany: 05-06-18, 09:59   

Krzychu napisał/a:

outatime napisał/a:
W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu
skąd takie stwierdzenie, że moja chłodnica jest stara? Wymieniłem ją przy przekładce, a więc 21 tys km temu.


Po fotkach widzę że jest stara. :-D
Krzychu, wymieniłeś na używaną ? Bo nowa to ona raczej nie jest.

No ale jak działa to może dla Ciebie nie ma sensu wymieniać.

Ja wymieniłbym z 2 powodów:
- jeśli jest to oryginał i ma ponad 25 lat, to oceniając po jej wyglądzie, powierzchownej rdzy, łuszczącej się powierzchni, kwestia czasu zanim zacznie gdzieś przeciekać
- nie wiadomo jak czysta jest w środku, czy jakiś syf gdzieś nie zalega i przyblokowuje swobodny przepływ cieczy, nie całkiem, ale ogranicza wydajność chłodnicy
_________________
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
 
 
 
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1410
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-06-18, 11:57   

Nowa jest na aucie. Do starej przymierzyłem wiatrak. Jest luzem. Do montażu wentylatora nie trzeba ściągać chłodnicy.
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
outatime
Użytkownik



Pomógł: 3 razy
Posty: 691
Skąd: arreat summit
Wysłany: 05-06-18, 12:19   

ahaaaaa, to co pokazujesz foty z jakimiś starociami :)
_________________
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
 
 
 
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1410
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-09-18, 18:53   

Byłem na hamowni jakiś czas temu. Wyszło 242@316 przy doładowaniu 0.85 bar. Pomiar był robiony przy 30 stopniach upału na hamowni.
Po pomiarze trochę mi opadł ale tylko na chwilę. Dołożyłem sondę szerokopasmową i podniosłem doładowanie do 1,05 bar. Niby mało ale czuć różnicę. Ponadto na półce leży chiński baranowy kolektor wydechowy. Wątpliwa jakość wykonania. Nie wiem czy go założę.





[URL=https://images91.fotosik.pl/35/fa8d7f75e8c2ecdb.jpg][/UR
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
góral
Użytkownik



Pomógł: 29 razy
Posty: 2689
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-09-18, 19:12   

Nie zakładaj tego chińczyka. Miałem go i pękał od samego patrzenia sie. Na spawach. 😏
_________________
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.
 
 
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1410
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-09-18, 14:48   

przed założeniem potnę go i pospawam jak należy.
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
vegeta_84
Użytkownik



Pomógł: 15 razy
Posty: 977
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 14-09-18, 17:35   

Cytat:
przed założeniem potnę go i pospawam jak należy.


Te chinole mają cienkie te rury, lepiej zrobić z 2mm ścianki ;)
_________________

fanatyk V-gen
 
 
 
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1410
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-09-18, 21:41   

Zrobiłem dziurę na termoparę i ku mojemu zaskoczeniu chińczyk ma ściankę 2mm :-)
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1410
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-11-18, 10:33   

Problemów z chłodzeniem na torze cd.. Zacząłem od płukania układu chłodzenia. Po 3 dniach odpuściłem. Cały układ wyglądał jakby zalany szambem. Teraz płyn wygląda dużo lepiej, chociaż jakiś syf odkłada się pod korkiem. Test CO2 nie wykazuje problemów z UPG.
Kupiłem grubą chłodnicę 56mm i drugi wentylator. Pytanie do tych co przerabiali temat. Czy drugi wentylator mogę wpiąć do oryginalnej wiązki czy potrzebny będzie dodatkowy obwód na przekaźniku i bezpieczniku?
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
Wykas
Miłośnik



Pomógł: 3 razy
Posty: 1168
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-11-18, 09:45   

Krzychu napisał/a:
Kupiłem grubą chłodnicę 56mm i drugi wentylator. Pytanie do tych co przerabiali temat. Czy drugi wentylator mogę wpiąć do oryginalnej wiązki czy potrzebny będzie dodatkowy obwód na przekaźniku i bezpieczniku?


Wydaje mi sie, ze jesli drugi wentylator ma dzialac jednoczesnie mozesz go wpiac w ta sama wiazke.

p.s.
zrob plukanke jeszcze raz, moze nie wszystko sie dobrze wymylo.
_________________
Gość Sprzedam:
- felgi 18'' Wolfrace Kyoto, lekkie i tanie -
- sanki GT4, wał GT4 - cały czas aktualne -
porządki w garażu trzeba zrobić
 
 
Krzychu
Użytkownik



Pomógł: 23 razy
Posty: 1410
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-11-18, 11:56   

Jednak drugi test na CO2 wykazał obecność oleju z układzie chłodzenia. Mam nadzieję, że to nie uszczelka pod głowicą.
_________________
ST185 JDM GT-FOUR A
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM

CELICA-CLUB POLAND © 2003-2017
Wszystkie materiały zawarte na stronie oraz forum dyskusyjnym są własnością CELICA-CLUB POLAND oraz ich autorów. Kopiowanie ZABRONIONE.