Toyota Celica Turbocharger "Diablica" by Cisiel

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 14-09-18, 07:23

No to lecimy dalej z tematem. Jak to powiedział kolega anticorr w małym kółku duża moc :-D Teraz czas na przesiadkę z koła o średnicy 86mm na 74mm. Z elektro sprzęgła niestety trzeba zrezygnować no ale wszystkiego mieć nie można… W przyszłym tygodniu montaż. Strojenie pod koniec września i zobaczymy co będzie się działo :twisted:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Malinaaa.17
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 101
Rejestracja: 12-09-18, 11:25

Postautor: Malinaaa.17 » 14-09-18, 23:43

Podziwiam za cierpliwość :D jest co obserwować :p

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 21-09-18, 07:25

Ciekaw jestem czasu 0-100 :) i nowej mocy przy tych parametrach. :)

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 24-09-18, 08:24

No i kolejna pierdoła trafi do Toyoty. Udało się kupić tylną górną rozpórkę JDM accessory. Jestem ciekawy czy będzie odczuwalna jakaś różnica. Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi, najwyżej będę miał gdzie skarpetki rozwieszać :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 24-09-18, 14:53

Dobrze sie sprawdza na wieszanie fibry i recznika po myciu auta. Swoja droga ty masz szary pokrowiec z tej skory, a ja mam czarny czyli co przedlift/polift hmm..?

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 24-09-18, 16:27

Tez mam szary jak u Cisiela. Co do różnic to jakby plastiki z tyłu przestały treszczeć :p

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 25-09-18, 07:57

anticorr, dokładnie tak, kondoniki wychodziły z tej skóry w wersjach przedliftowych i poliftowych :)

Balbek, po sezonie montuję :) mi już nic nie trzeszczy po wygłuszeniu całego bagażnika ale taki badyl nie zaszkodzi jeszcze :D

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 21-10-18, 15:23

Kolejne nowinki :) Małe kółko kompresora zamontowane.

Było tak - 86mm:

Obrazek

Zamontowane kółko - 74mm. Zdecydowanie mniejsze od poprzedniego. Elektro-sprzęgło wyleciało. Kompresor na stałe, więc jakby nie było jest już po męsku :-D

Obrazek

Pasek musiał wlecieć o 20mm krótszy i finalnie siedzi DAYCO 6PK2285.

Obrazek

W piątek odbyło się strojenie i jest już finalnie zakończone. Niestety bez delikatnego fuck up'a się nie obyło :roll: To kółko pompuje już równe 0.5 bara. Na zdjęciach powyżej widać wąż od klimatyzacji przyczepiony trytką. Podczas strojenia z niego pociekło, pasek klinowy pięknie rozprowadził olej po komorze i sam zaczął się ślizgać... Stąd doładowanie spadło i wahało się między 0.35 - 0.42 bara. Teraz ogarnę komorę jak należy, kupię nowy pasek i cyk myk na hamownię zobaczyć co to z tego wyszło :mrgreen: Stay Tuned :twisted:

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Postautor: ksk33 » 26-10-18, 19:00

Pierwsza klasa, super to wygląda i jak ładnie spasowane. Który wąż Ci uszkodził pasek?

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 27-10-18, 13:20

Poleciało z węża od klimy, który jest jeszcze nie podłączony... Ale już temat ogarnięty :D Wszystko porządnie wyczyszczone i odtłuszczone. Nowy pasek już na miejscu :D Jak będzie ładniejsza pogoda to testujemy :-D

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 31-10-18, 09:23

W dniu wczorajszym odwiedziłem hamownię, żeby sprawdzić co te moje wszystkie wypociny dały... Już jestem bardzo zadowolony ale jest jedno ale........ Wychodzi na to, że to nie pociekło z węża klimy tylko z uszczelniacza samego kompresora stąd mniejsze doładowanie i rozbryzgany olej przekładniowy. Blow offy również wyrzucają resztki.
Ogólnie drzemie jeszcze zapas mocy. Sezon zakończyłem, trzeba zakasać rękawy i brać się do ostrej roboty. Na pierwszy ogień pójdzie demontaż całego układu, porządne otłuszczanie, mycie itd. Kompresor pojedzie do fachowca na wymianę uszczelnienia i zatankowanie nowego oleju przekładniowego. Diablica wróci jeszcze mocniejsza i szybsza :D Także cóż...DZIAŁAMY DALEJ :)

PS. Jakby kto pytał o moją cierpliwość... już dawno jej nie ma - cały czas jadę na tabletach uspokajających :eek:

Poniżej wykres z wczoraj jak to się prezentuje z uszkodzonym kompresorem. Jest już dobrze a będzie jeszcze lepiej :twisted:

Obrazek

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 31-10-18, 10:01

Super ekstra wynik, FapFap bezawaryjności do końca a usterki zawszę sie zdążają.

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 31-10-18, 16:07

Wy to się chyba z anticorr dogadaliście co do update'ów z tymi kompresorami :D
Myślałem że 193 KM i 226 Nm to już coś, a tu proszę, Diablicy rosną rogi :-D
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 03-11-18, 09:02

No panie, tak żeś tę lalaunię przycisnął, że się jej mokro zrobiło :-D 8) :twisted: :twisted:
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel

Postautor: Cisiel » 29-01-19, 20:43

Jakiś czas mnie tu nie było, więc najwyższa pora wybudzić się ze snu zimowego. Po dłuuuższych poszukiwaniach udało mi się w końcu dostać w oryginale przednią dokładkę TRD. Nawet nie pytajcie jaką drogę to przebyło :lol: Stan wyśmienity, aż sam jestem w szoku - palce lizać. Praktycznie jest to ostatni element, którego brakowało mi do body.

Obrazek

Obrazek

Przyjechał też do mnie kit siłowników maski. Już nie będzie trzeba stawiać drągala :lol: Mam nadzieję, że montaż przebiegnie bez większych niespodzianek i przygód.

Obrazek

Kolejne info i foty z prac będę starał się wstawiać na bieżąco :wink:

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel

Postautor: anticorr » 30-01-19, 06:36

Eeee Panie, dokładeczka to faktycznie palce lizać, będzie to naprawdę schludnie wszystko razem grało. Co do siłownik jedna rada, uważaj żeby przeciągnąć nakrętek przy jabłuszkach bo to z jakieś plasteliny jest i lubi się zerwać gwint ;)

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel

Postautor: Cisiel » 30-01-19, 07:41

anticorr pisze:Eeee Panie, dokładeczka to faktycznie palce lizać, będzie to naprawdę schludnie wszystko razem grało. Co do siłownik jedna rada, uważaj żeby przeciągnąć nakrętek przy jabłuszkach bo to z jakieś plasteliny jest i lubi się zerwać gwint ;)


No myślę, ze ta dokładka może nawet fajnie siąść :) Za radę dzięki, bardzo się przyda. Nie wiem dlaczego ale mam tendencję do zbyt mocnego przykręcania :-D

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel

Postautor: greos39 » 30-01-19, 13:06

No Elegant to robi robotę :D Sam szukam do polifta.
Te dokładki są zakładane z jakąś uszczelką, silikonem lub czymś innym ?
Czy tylko na spinki ? Pytam odnośnie starej i nowej dokładki.
Siłowniki zakładaj i mów jak się sprawują :)

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel

Postautor: Cisiel » 30-01-19, 14:22

greos39 pisze:No Elegant to robi robotę :D Sam szukam do polifta.
Te dokładki są zakładane z jakąś uszczelką, silikonem lub czymś innym ?
Czy tylko na spinki ? Pytam odnośnie starej i nowej dokładki.
Siłowniki zakładaj i mów jak się sprawują :)


Wydaje mi się, że po bokach występowała uszczelka. Zamontuję czarną z ASO o numerach 76875-06020-C0. Ta uszczelka też wleci na moje progi i na dokładkę tył. Jak już robić to żeby jakoś to spójnie wyglądało :wink:
Za siłowniki się biorę od dzisiaj, czasu mam mało ale coś pomodzić trzeba :-D Większy bałagan będzie w drugiej połowie lutego bo wtedy też zwalam skrzynię i działam z kołem i sprzęgłem :D

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel

Postautor: greos39 » 30-01-19, 15:06

Cisiel pisze:Wydaje mi się, że po bokach występowała uszczelka. Zamontuję czarną z ASO o numerach 76875-06020-C0. Ta uszczelka też wleci na moje progi i na dokładkę tył. Jak już robić to żeby jakoś to spójnie wyglądało :wink:
Za siłowniki się biorę od dzisiaj, czasu mam mało ale coś pomodzić trzeba :-D Większy bałagan będzie w drugiej połowie lutego bo wtedy też zwalam skrzynię i działam z kołem i sprzęgłem :D


A progi i dokładkę jak miałeś dotychczas zamontowane ? Nic z zewnątrz nie widziałem, więc podejrzewam że tylko spinki.
Na dokładce z tyłu widziałem dodatkowo jakiś silikon czerwony i spoko to wygląda :D
Fajnie że nr uszczelki wrzuciłeś, przyda się :p