Krrizz ST 205
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Ostatnimi czasy nie wiele się działo był mały wypad na PECM (Pan European Celica Meeting) który odbył się w Słowacji, i który to obnażył 2 usterki w celice
Pierwsza to pojawił się luz w zawieszeniu przednim podczas dohamowania w zakręcie czuć ze przód zaczyna lekko płynąć do tego prawy przegub już błaga o wymianę (jak kupowałem Celicę już było słychać pukanie przegubu ale po zmianie ustawień wysokości zawieszenia pukanie ustało lecz teraz jest już bardziej odczuwalne)
Druga to podczas jazdy w górach z włączoną klimatyzacją na krętych drogach mojemu pasażerowi (Robertowi) zaczęła się lać woda z układu klimatyzacji, po sprawdzeniu okazało się że przekładając układ klimatronika na osłonie skraplacza znalazła się dziurka po czymś co wcześniej było zamontowane gdy celica była jeszcze rhd. Doraźna naprawa polegała na uszczelnieniu dziury poprzez śrubkę z taśmą teflonową, póki co działa ale po sezonie czyli od połowy października będę musiał się tym porządnie zająć.
Poniżej kilka fotek z PECM
PO długich bojach z firmą kurierską przyszła w końcu moja zamówiona w czerwcu paczka z Japonii a w niej :
trochę literatury i gadżetów
oraz główny powód zakupu to toyotowskie przyciski z japońskimi napisami
a wszystko po to by w końcu zamknąć temat przełączników w kabinie
teraz wygląda to tak i tak już zostanie
Następny krok to wymiana przegubów oraz usunięcie luzów zawieszenia jeszcze przed zlotem
Pierwsza to pojawił się luz w zawieszeniu przednim podczas dohamowania w zakręcie czuć ze przód zaczyna lekko płynąć do tego prawy przegub już błaga o wymianę (jak kupowałem Celicę już było słychać pukanie przegubu ale po zmianie ustawień wysokości zawieszenia pukanie ustało lecz teraz jest już bardziej odczuwalne)
Druga to podczas jazdy w górach z włączoną klimatyzacją na krętych drogach mojemu pasażerowi (Robertowi) zaczęła się lać woda z układu klimatyzacji, po sprawdzeniu okazało się że przekładając układ klimatronika na osłonie skraplacza znalazła się dziurka po czymś co wcześniej było zamontowane gdy celica była jeszcze rhd. Doraźna naprawa polegała na uszczelnieniu dziury poprzez śrubkę z taśmą teflonową, póki co działa ale po sezonie czyli od połowy października będę musiał się tym porządnie zająć.
Poniżej kilka fotek z PECM
PO długich bojach z firmą kurierską przyszła w końcu moja zamówiona w czerwcu paczka z Japonii a w niej :
trochę literatury i gadżetów
oraz główny powód zakupu to toyotowskie przyciski z japońskimi napisami
a wszystko po to by w końcu zamknąć temat przełączników w kabinie
teraz wygląda to tak i tak już zostanie
Następny krok to wymiana przegubów oraz usunięcie luzów zawieszenia jeszcze przed zlotem
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Przed jesiennym zlotem ogarnięte zostało:
1) Pranie nowych JDM'owych dywaników - pranie tj. odkurzanie, pre-wash ze szczotką, dokładne spłukiwanie myjką ciśnieniową, zasadnicze pranie w pralce w 40 stopniach i potem ponowne wytrzepywanie i odkurzanie , pachną pięknie
2) Wymieniona została cała kompletna półoś prawa, a stara półoś pójdzie do regeneracji przegubów,
3) Wymieniony olej w skrzyni i transferze na Motul Gear 300 75w90, w planie miała być też wymiana oleju w dyfrze, ale do tego trzeb zdjąć tylny dyfuzor na co nie było czasu, ale ogarnę to w wolnej chwili
4) Sprawdzone zostało całe zawieszenie z przodu pod kątem luzów i okazało się że przyczyną ściągania i pukania zawieszenia był luz na drążku kierowniczym wynikły z poluzowania nakrętki kontrującej. Po dokręceniu całe zawieszenie jest sztywne i pracuje cicho
5) wyregulowany został hamulec ręczny bo może się na torze przydać
Wszystkie powyższe czynności serwisowe dokonane zostały przez Śmigiego, Dane Warsztatu, który w mgnieniu oka dokonał wszystkich napraw. Tutaj misze pochwalić Darka za pełen profesjonalizm w diagnostyce, wiedzę i fachowość w tym co robi.
6) Zawieszenie z przodu zostało obniżone o jakiś 1 cm i już z profilu samochód wygląda trochę lepiej (nie ma zadartego nosa) można by jeszcze delikatnie podnieść tył o jakieś 0,5 cm aby było idealnie, ale już w chwili obecnej jestem zadowolony z wyglądu.
7) Celicę dręczyła taka upierdliwa przypadłość jaką był pisk szczególnie słyszalny podczas podczas powolnego przemieszczania się, czy przyhamowywania. Po długich poszukiwaniach udało się odnaleźć sprawcę, którym była końcówka stelaża pływaka w zbiorniku paliwa.
po skróceniu ok 30mm problem piszczenia ustąpił, przy okazji można było popatrzeć co w zbiorniku się dzieje
EDIT - powodem upierdliwego piszczenia był brak gumy (na zbiorniku paliwa) po dołożeniu gumowego dystansu / podkładki piszczenie zakończyło się
fotka podkładek
[/color]
1) Pranie nowych JDM'owych dywaników - pranie tj. odkurzanie, pre-wash ze szczotką, dokładne spłukiwanie myjką ciśnieniową, zasadnicze pranie w pralce w 40 stopniach i potem ponowne wytrzepywanie i odkurzanie , pachną pięknie
2) Wymieniona została cała kompletna półoś prawa, a stara półoś pójdzie do regeneracji przegubów,
3) Wymieniony olej w skrzyni i transferze na Motul Gear 300 75w90, w planie miała być też wymiana oleju w dyfrze, ale do tego trzeb zdjąć tylny dyfuzor na co nie było czasu, ale ogarnę to w wolnej chwili
4) Sprawdzone zostało całe zawieszenie z przodu pod kątem luzów i okazało się że przyczyną ściągania i pukania zawieszenia był luz na drążku kierowniczym wynikły z poluzowania nakrętki kontrującej. Po dokręceniu całe zawieszenie jest sztywne i pracuje cicho
5) wyregulowany został hamulec ręczny bo może się na torze przydać
Wszystkie powyższe czynności serwisowe dokonane zostały przez Śmigiego, Dane Warsztatu, który w mgnieniu oka dokonał wszystkich napraw. Tutaj misze pochwalić Darka za pełen profesjonalizm w diagnostyce, wiedzę i fachowość w tym co robi.
6) Zawieszenie z przodu zostało obniżone o jakiś 1 cm i już z profilu samochód wygląda trochę lepiej (nie ma zadartego nosa) można by jeszcze delikatnie podnieść tył o jakieś 0,5 cm aby było idealnie, ale już w chwili obecnej jestem zadowolony z wyglądu.
7) Celicę dręczyła taka upierdliwa przypadłość jaką był pisk szczególnie słyszalny podczas podczas powolnego przemieszczania się, czy przyhamowywania. Po długich poszukiwaniach udało się odnaleźć sprawcę, którym była końcówka stelaża pływaka w zbiorniku paliwa.
po skróceniu ok 30mm problem piszczenia ustąpił, przy okazji można było popatrzeć co w zbiorniku się dzieje
EDIT - powodem upierdliwego piszczenia był brak gumy (na zbiorniku paliwa) po dołożeniu gumowego dystansu / podkładki piszczenie zakończyło się
fotka podkładek
[/color]
- budolf
- Użytkownik
- Posty: 4851
- Rejestracja: 08-12-06, 23:31
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Przed zlotem zakupiłem jeszcze fotel Recaro SR11 z japońskiego Evo 7 (wersja z odchylaniem)
Po pierwszym kontakcie moich pośladków z fotem, wiedziałem że go kupię
Fotel został rozebrany, dół pojechał do CarWell Garage gdzie Maciej - Driver94 dorobił mi prowadnice do Celicy za co bardzo dziękuję !!!
Dokończyłem kosmetykę tj, uprałem poszycia fotela
i po zamontowaniu prezętuje się tak
Fotel ten bardzo łatwo się rozbiera, dużo łatwiej niż w celice, ponadto części gąbki czy poszycie jest dostępne do kupienia
poniżej kilka fotek ze zlotu oraz z sesji kalendarzowej
Po pierwszym kontakcie moich pośladków z fotem, wiedziałem że go kupię
Fotel został rozebrany, dół pojechał do CarWell Garage gdzie Maciej - Driver94 dorobił mi prowadnice do Celicy za co bardzo dziękuję !!!
Dokończyłem kosmetykę tj, uprałem poszycia fotela
i po zamontowaniu prezętuje się tak
Fotel ten bardzo łatwo się rozbiera, dużo łatwiej niż w celice, ponadto części gąbki czy poszycie jest dostępne do kupienia
poniżej kilka fotek ze zlotu oraz z sesji kalendarzowej
- conrad_hopper
- Użytkownik
- Posty: 677
- Rejestracja: 17-04-12, 00:33
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Znalazłem trochę czasu i wziąłem się za montaż systemu Preimum Audio, który był opcjonalnie montowany w Celicach z St202, St204 oraz St205.
System składa się łącznie z 10 głośników – 6 z przodu oraz 2 z tyłu
2 wzmacniaczy oraz radia 2 din
Całość wygląda tak jak u kolegi Groohaa1 w temacie
viewtopic.php?t=31552&postdays=0&postorder=asc&start=80
Zakupiłem boczki wraz z głośnikami z wersji RHD , boczki niestety w stanie słabym, ale bardziej chodziło o maskownice głośników, które są już nie osiągalne,
Sami przyznacie ze stan mocno średni…, Więc boczki te poszły, jako dawca części
Najważniejszy fragment został wycięty
I posłużył, jako wzór do wycięcia otworów w moich boczkach
Co ciekawe boczki nie różnią się niczym, boczek bez premium audio ma te same znaczniki, co wersja z premium audio
Tu już po wycięciu otworu
Maskownice głośników rozebrane i wyczyszczone
Oraz spasowane z boczkiem
Głośnik średniotonowy to tez ciekawy wymysł gdyż jest zintegrowany ze stelażem mocującym i nie można go niczym innym zastąpić
W drzwiach znajdują się fabryczne miejsca na kołki montażowe, które dokupiłem w Toyocie
Po zamocowaniu do drzwi wygląda to tak
I docelowo
Korzystając z zapasu części z boczków dawcy wymieniłem również listwę zgarniającą drzwi kierowcy gdyż moja była już nadgryziona zębem czasu, na szczęście w samochodzie poprzednika pasażerowie jeździli rzadko, więc kilka rzeczy podmieniłem
Trzeba tylko odgiąć blaszki i można już podmienić listwę,
Oraz wpadła nowa rączka kierowcy
Teraz zostaje mi kabelkologia – dorobię wiązkę do głośników i jeszcze większy zgryz tj. jak to wszystko podłączyć ?? czy zestawem pod 1 wzmacniacz ? czy 2 ?? Totalnie tego nie ogarniam
Ps. Głośniki dolne będą wymieniane
System składa się łącznie z 10 głośników – 6 z przodu oraz 2 z tyłu
2 wzmacniaczy oraz radia 2 din
Całość wygląda tak jak u kolegi Groohaa1 w temacie
viewtopic.php?t=31552&postdays=0&postorder=asc&start=80
Zakupiłem boczki wraz z głośnikami z wersji RHD , boczki niestety w stanie słabym, ale bardziej chodziło o maskownice głośników, które są już nie osiągalne,
Sami przyznacie ze stan mocno średni…, Więc boczki te poszły, jako dawca części
Najważniejszy fragment został wycięty
I posłużył, jako wzór do wycięcia otworów w moich boczkach
Co ciekawe boczki nie różnią się niczym, boczek bez premium audio ma te same znaczniki, co wersja z premium audio
Tu już po wycięciu otworu
Maskownice głośników rozebrane i wyczyszczone
Oraz spasowane z boczkiem
Głośnik średniotonowy to tez ciekawy wymysł gdyż jest zintegrowany ze stelażem mocującym i nie można go niczym innym zastąpić
W drzwiach znajdują się fabryczne miejsca na kołki montażowe, które dokupiłem w Toyocie
Po zamocowaniu do drzwi wygląda to tak
I docelowo
Korzystając z zapasu części z boczków dawcy wymieniłem również listwę zgarniającą drzwi kierowcy gdyż moja była już nadgryziona zębem czasu, na szczęście w samochodzie poprzednika pasażerowie jeździli rzadko, więc kilka rzeczy podmieniłem
Trzeba tylko odgiąć blaszki i można już podmienić listwę,
Oraz wpadła nowa rączka kierowcy
Teraz zostaje mi kabelkologia – dorobię wiązkę do głośników i jeszcze większy zgryz tj. jak to wszystko podłączyć ?? czy zestawem pod 1 wzmacniacz ? czy 2 ?? Totalnie tego nie ogarniam
Ps. Głośniki dolne będą wymieniane
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40