Krrizz ST 205

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 11-09-18, 14:46

Ostatnimi czasy nie wiele się działo był mały wypad na PECM (Pan European Celica Meeting) który odbył się w Słowacji, i który to obnażył 2 usterki w celice

Pierwsza to pojawił się luz w zawieszeniu przednim podczas dohamowania w zakręcie czuć ze przód zaczyna lekko płynąć do tego prawy przegub już błaga o wymianę (jak kupowałem Celicę już było słychać pukanie przegubu ale po zmianie ustawień wysokości zawieszenia pukanie ustało lecz teraz jest już bardziej odczuwalne)

Druga to podczas jazdy w górach z włączoną klimatyzacją na krętych drogach mojemu pasażerowi (Robertowi) zaczęła się lać woda z układu klimatyzacji, po sprawdzeniu okazało się że przekładając układ klimatronika na osłonie skraplacza znalazła się dziurka po czymś co wcześniej było zamontowane gdy celica była jeszcze rhd. Doraźna naprawa polegała na uszczelnieniu dziury poprzez śrubkę z taśmą teflonową, póki co działa ale po sezonie czyli od połowy października będę musiał się tym porządnie zająć.

Poniżej kilka fotek z PECM
Obrazek

Obrazek

Obrazek

PO długich bojach z firmą kurierską przyszła w końcu moja zamówiona w czerwcu paczka z Japonii a w niej :

trochę literatury i gadżetów

Obrazek

oraz główny powód zakupu to toyotowskie przyciski z japońskimi napisami
a wszystko po to by w końcu zamknąć temat przełączników w kabinie

teraz wygląda to tak i tak już zostanie

Obrazek

Następny krok to wymiana przegubów oraz usunięcie luzów zawieszenia jeszcze przed zlotem


Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 11-09-18, 14:50

a do czego te przyciski?
Gdzie robisz zakupy, na yahoo.co.jp ?
st182 gtb

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 11-09-18, 16:26

Jeden z przycisków będzie do sterowania anteną (wysunięta / schowana) a drugi jeszcze nie zdecydowałem, ale przyda się :-D
tak yahoo co.jp

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 11-09-18, 20:29

krrizz pisze:jeszcze przed zlotem

jakiś zlot w planie? :)

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 12-09-18, 10:26

Jak nie jak tak :)
viewtopic.php?t=44842

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 28-09-18, 14:25

Przed jesiennym zlotem ogarnięte zostało:

1) Pranie nowych JDM'owych dywaników - pranie tj. odkurzanie, pre-wash ze szczotką, dokładne spłukiwanie myjką ciśnieniową, zasadnicze pranie w pralce w 40 stopniach i potem ponowne wytrzepywanie i odkurzanie :-D :-D :-D , pachną pięknie :-D :-D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

2) Wymieniona została cała kompletna półoś prawa, a stara półoś pójdzie do regeneracji przegubów,

3) Wymieniony olej w skrzyni i transferze na Motul Gear 300 75w90, w planie miała być też wymiana oleju w dyfrze, ale do tego trzeb zdjąć tylny dyfuzor na co nie było czasu, ale ogarnę to w wolnej chwili

Obrazek

4) Sprawdzone zostało całe zawieszenie z przodu pod kątem luzów i okazało się że przyczyną ściągania i pukania zawieszenia był luz na drążku kierowniczym wynikły z poluzowania nakrętki kontrującej. Po dokręceniu całe zawieszenie jest sztywne i pracuje cicho

5) wyregulowany został hamulec ręczny bo może się na torze przydać :)

Wszystkie powyższe czynności serwisowe dokonane zostały przez Śmigiego, Dane Warsztatu, który w mgnieniu oka dokonał wszystkich napraw. Tutaj misze pochwalić Darka za pełen profesjonalizm w diagnostyce, wiedzę i fachowość w tym co robi.

6) Zawieszenie z przodu zostało obniżone o jakiś 1 cm i już z profilu samochód wygląda trochę lepiej (nie ma zadartego nosa) można by jeszcze delikatnie podnieść tył o jakieś 0,5 cm aby było idealnie, ale już w chwili obecnej jestem zadowolony z wyglądu.

7) Celicę dręczyła taka upierdliwa przypadłość jaką był pisk szczególnie słyszalny podczas podczas powolnego przemieszczania się, czy przyhamowywania. Po długich poszukiwaniach udało się odnaleźć sprawcę, którym była końcówka stelaża pływaka w zbiorniku paliwa.
po skróceniu ok 30mm problem piszczenia ustąpił, przy okazji można było popatrzeć co w zbiorniku się dzieje

EDIT - powodem upierdliwego piszczenia był brak gumy (na zbiorniku paliwa) po dołożeniu gumowego dystansu / podkładki piszczenie zakończyło się

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


fotka podkładek
Obrazek




[/color]

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 28-09-18, 15:14

7) Celicę dręczyła taka upierdliwa przypadłość jaką był pisk szczególnie słyszalny podczas podczas powolnego przemieszczania się, czy przyhamowywania. Po długich poszukiwaniach udało się odnaleźć sprawcę, którym była końcówka stelaża pływaka w zbiorniku paliwa.


O Cie dupce :lol:
st182 gtb

Awatar użytkownika
Pinio
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 91
Rejestracja: 12-07-16, 17:52

Postautor: Pinio » 02-10-18, 08:46

Świr !! :twisted: :-D

veevoir
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 28-07-17, 11:17

Postautor: veevoir » 03-10-18, 10:32

To było to zgrzytanie? Jakim cudem końcówka pływaka po dwudzeistu paru latach zaczyna zgrzytać? :D

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 03-10-18, 12:28

Zabij mnie, nie mam pojęcia... może polska benzyna wydłużyła mu pręcik :-D :-D

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 25-10-18, 16:17

Przed zlotem zakupiłem jeszcze fotel Recaro SR11 z japońskiego Evo 7 (wersja z odchylaniem)
Po pierwszym kontakcie moich pośladków z fotem, wiedziałem że go kupię :-D

Obrazek

Fotel został rozebrany, dół pojechał do CarWell Garage gdzie Maciej - Driver94 dorobił mi prowadnice do Celicy za co bardzo dziękuję !!!

Obrazek

Dokończyłem kosmetykę tj, uprałem poszycia fotela

Obrazek

Obrazek

i po zamontowaniu prezętuje się tak

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Fotel ten bardzo łatwo się rozbiera, dużo łatwiej niż w celice, ponadto części gąbki czy poszycie jest dostępne do kupienia

poniżej kilka fotek ze zlotu oraz z sesji kalendarzowej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 26-10-18, 08:48

Fotel obmacałem na zlocie w Pile. Jest piękny. Trzymanie boczne klasa, aż nie chciało się wysiadać :D

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 26-10-18, 09:02

Szkoda, że tylko jedna sztunia
st182 gtb

Awatar użytkownika
conrad_hopper
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 677
Rejestracja: 17-04-12, 00:33

Postautor: conrad_hopper » 26-10-18, 09:17

budolf pisze:Szkoda, że tylko jedna sztunia


Szkoda, że tylko jedna sztunia
electric vehicles technician, hobby: ST162, ST205 :wink:

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 03-11-18, 09:24

slyfter pisze:
budolf pisze:Szkoda, że tylko jedna sztunia


Szkoda, że tylko jedna sztunia


Szkoda, że tylko jedna sztunia



P.S. Ale siedziało się w nim dobrze 8) :-D
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 06-11-18, 16:54

Znalazłem trochę czasu i wziąłem się za montaż systemu Preimum Audio, który był opcjonalnie montowany w Celicach z St202, St204 oraz St205.
System składa się łącznie z 10 głośników – 6 z przodu oraz 2 z tyłu

Obrazek

2 wzmacniaczy oraz radia 2 din
Całość wygląda tak jak u kolegi Groohaa1 w temacie

viewtopic.php?t=31552&postdays=0&postorder=asc&start=80

Zakupiłem boczki wraz z głośnikami z wersji RHD , boczki niestety w stanie słabym, ale bardziej chodziło o maskownice głośników, które są już nie osiągalne,

Obrazek

Obrazek

Sami przyznacie ze stan mocno średni…, Więc boczki te poszły, jako dawca części
Najważniejszy fragment został wycięty

Obrazek

Obrazek

I posłużył, jako wzór do wycięcia otworów w moich boczkach

Obrazek

Co ciekawe boczki nie różnią się niczym, boczek bez premium audio ma te same znaczniki, co wersja z premium audio

Obrazek

Tu już po wycięciu otworu

Obrazek

Maskownice głośników rozebrane i wyczyszczone

Obrazek

Oraz spasowane z boczkiem

Obrazek

Głośnik średniotonowy to tez ciekawy wymysł gdyż jest zintegrowany ze stelażem mocującym i nie można go niczym innym zastąpić

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W drzwiach znajdują się fabryczne miejsca na kołki montażowe, które dokupiłem w Toyocie

Obrazek

Obrazek

Po zamocowaniu do drzwi wygląda to tak

Obrazek

I docelowo

Obrazek

Obrazek

Korzystając z zapasu części z boczków dawcy wymieniłem również listwę zgarniającą drzwi kierowcy gdyż moja była już nadgryziona zębem czasu, na szczęście w samochodzie poprzednika pasażerowie jeździli rzadko, więc kilka rzeczy podmieniłem

Obrazek

Obrazek

Trzeba tylko odgiąć blaszki i można już podmienić listwę,
Oraz wpadła nowa rączka kierowcy

Obrazek

Teraz zostaje mi kabelkologia – dorobię wiązkę do głośników i jeszcze większy zgryz tj. jak to wszystko podłączyć ?? czy zestawem pod 1 wzmacniacz ? czy 2 ?? Totalnie tego nie ogarniam

Ps. Głośniki dolne będą wymieniane :-D









Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 06-11-18, 17:31

Jest tam jakaś zwrotnica 3 way?

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 06-11-18, 21:14

Według schematu jest oddzielny wzmacniacz do wooferów
oraz do całej reszty

Obrazek

Awatar użytkownika
Pinio
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 91
Rejestracja: 12-07-16, 17:52

Postautor: Pinio » 08-11-18, 08:57

Krrizz moja czerwona miłość jak coś jest do dyspozycji :)

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 08-11-18, 18:55

ja tam boję się tej twojej miłości :)