Toyota Celica Turbocharger "Diablica" by Cisiel
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
No to lecimy dalej z tematem. Jak to powiedział kolega anticorr w małym kółku duża moc Teraz czas na przesiadkę z koła o średnicy 86mm na 74mm. Z elektro sprzęgła niestety trzeba zrezygnować no ale wszystkiego mieć nie można… W przyszłym tygodniu montaż. Strojenie pod koniec września i zobaczymy co będzie się działo
- Malinaaa.17
- Klubowicz
- Posty: 101
- Rejestracja: 12-09-18, 11:25
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Kolejne nowinki Małe kółko kompresora zamontowane.
Było tak - 86mm:
Zamontowane kółko - 74mm. Zdecydowanie mniejsze od poprzedniego. Elektro-sprzęgło wyleciało. Kompresor na stałe, więc jakby nie było jest już po męsku
Pasek musiał wlecieć o 20mm krótszy i finalnie siedzi DAYCO 6PK2285.
W piątek odbyło się strojenie i jest już finalnie zakończone. Niestety bez delikatnego fuck up'a się nie obyło To kółko pompuje już równe 0.5 bara. Na zdjęciach powyżej widać wąż od klimatyzacji przyczepiony trytką. Podczas strojenia z niego pociekło, pasek klinowy pięknie rozprowadził olej po komorze i sam zaczął się ślizgać... Stąd doładowanie spadło i wahało się między 0.35 - 0.42 bara. Teraz ogarnę komorę jak należy, kupię nowy pasek i cyk myk na hamownię zobaczyć co to z tego wyszło Stay Tuned
Było tak - 86mm:
Zamontowane kółko - 74mm. Zdecydowanie mniejsze od poprzedniego. Elektro-sprzęgło wyleciało. Kompresor na stałe, więc jakby nie było jest już po męsku
Pasek musiał wlecieć o 20mm krótszy i finalnie siedzi DAYCO 6PK2285.
W piątek odbyło się strojenie i jest już finalnie zakończone. Niestety bez delikatnego fuck up'a się nie obyło To kółko pompuje już równe 0.5 bara. Na zdjęciach powyżej widać wąż od klimatyzacji przyczepiony trytką. Podczas strojenia z niego pociekło, pasek klinowy pięknie rozprowadził olej po komorze i sam zaczął się ślizgać... Stąd doładowanie spadło i wahało się między 0.35 - 0.42 bara. Teraz ogarnę komorę jak należy, kupię nowy pasek i cyk myk na hamownię zobaczyć co to z tego wyszło Stay Tuned
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
W dniu wczorajszym odwiedziłem hamownię, żeby sprawdzić co te moje wszystkie wypociny dały... Już jestem bardzo zadowolony ale jest jedno ale........ Wychodzi na to, że to nie pociekło z węża klimy tylko z uszczelniacza samego kompresora stąd mniejsze doładowanie i rozbryzgany olej przekładniowy. Blow offy również wyrzucają resztki.
Ogólnie drzemie jeszcze zapas mocy. Sezon zakończyłem, trzeba zakasać rękawy i brać się do ostrej roboty. Na pierwszy ogień pójdzie demontaż całego układu, porządne otłuszczanie, mycie itd. Kompresor pojedzie do fachowca na wymianę uszczelnienia i zatankowanie nowego oleju przekładniowego. Diablica wróci jeszcze mocniejsza i szybsza Także cóż...DZIAŁAMY DALEJ
PS. Jakby kto pytał o moją cierpliwość... już dawno jej nie ma - cały czas jadę na tabletach uspokajających
Poniżej wykres z wczoraj jak to się prezentuje z uszkodzonym kompresorem. Jest już dobrze a będzie jeszcze lepiej
Ogólnie drzemie jeszcze zapas mocy. Sezon zakończyłem, trzeba zakasać rękawy i brać się do ostrej roboty. Na pierwszy ogień pójdzie demontaż całego układu, porządne otłuszczanie, mycie itd. Kompresor pojedzie do fachowca na wymianę uszczelnienia i zatankowanie nowego oleju przekładniowego. Diablica wróci jeszcze mocniejsza i szybsza Także cóż...DZIAŁAMY DALEJ
PS. Jakby kto pytał o moją cierpliwość... już dawno jej nie ma - cały czas jadę na tabletach uspokajających
Poniżej wykres z wczoraj jak to się prezentuje z uszkodzonym kompresorem. Jest już dobrze a będzie jeszcze lepiej
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Wy to się chyba z anticorr dogadaliście co do update'ów z tymi kompresorami
Myślałem że 193 KM i 226 Nm to już coś, a tu proszę, Diablicy rosną rogi
Myślałem że 193 KM i 226 Nm to już coś, a tu proszę, Diablicy rosną rogi
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Jakiś czas mnie tu nie było, więc najwyższa pora wybudzić się ze snu zimowego. Po dłuuuższych poszukiwaniach udało mi się w końcu dostać w oryginale przednią dokładkę TRD. Nawet nie pytajcie jaką drogę to przebyło Stan wyśmienity, aż sam jestem w szoku - palce lizać. Praktycznie jest to ostatni element, którego brakowało mi do body.
Przyjechał też do mnie kit siłowników maski. Już nie będzie trzeba stawiać drągala Mam nadzieję, że montaż przebiegnie bez większych niespodzianek i przygód.
Kolejne info i foty z prac będę starał się wstawiać na bieżąco
Przyjechał też do mnie kit siłowników maski. Już nie będzie trzeba stawiać drągala Mam nadzieję, że montaż przebiegnie bez większych niespodzianek i przygód.
Kolejne info i foty z prac będę starał się wstawiać na bieżąco
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Eeee Panie, dokładeczka to faktycznie palce lizać, będzie to naprawdę schludnie wszystko razem grało. Co do siłownik jedna rada, uważaj żeby przeciągnąć nakrętek przy jabłuszkach bo to z jakieś plasteliny jest i lubi się zerwać gwint
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
anticorr pisze:Eeee Panie, dokładeczka to faktycznie palce lizać, będzie to naprawdę schludnie wszystko razem grało. Co do siłownik jedna rada, uważaj żeby przeciągnąć nakrętek przy jabłuszkach bo to z jakieś plasteliny jest i lubi się zerwać gwint
No myślę, ze ta dokładka może nawet fajnie siąść Za radę dzięki, bardzo się przyda. Nie wiem dlaczego ale mam tendencję do zbyt mocnego przykręcania
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
No Elegant to robi robotę Sam szukam do polifta.
Te dokładki są zakładane z jakąś uszczelką, silikonem lub czymś innym ?
Czy tylko na spinki ? Pytam odnośnie starej i nowej dokładki.
Siłowniki zakładaj i mów jak się sprawują
Te dokładki są zakładane z jakąś uszczelką, silikonem lub czymś innym ?
Czy tylko na spinki ? Pytam odnośnie starej i nowej dokładki.
Siłowniki zakładaj i mów jak się sprawują
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
greos39 pisze:No Elegant to robi robotę Sam szukam do polifta.
Te dokładki są zakładane z jakąś uszczelką, silikonem lub czymś innym ?
Czy tylko na spinki ? Pytam odnośnie starej i nowej dokładki.
Siłowniki zakładaj i mów jak się sprawują
Wydaje mi się, że po bokach występowała uszczelka. Zamontuję czarną z ASO o numerach 76875-06020-C0. Ta uszczelka też wleci na moje progi i na dokładkę tył. Jak już robić to żeby jakoś to spójnie wyglądało
Za siłowniki się biorę od dzisiaj, czasu mam mało ale coś pomodzić trzeba Większy bałagan będzie w drugiej połowie lutego bo wtedy też zwalam skrzynię i działam z kołem i sprzęgłem
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Cisiel pisze:Wydaje mi się, że po bokach występowała uszczelka. Zamontuję czarną z ASO o numerach 76875-06020-C0. Ta uszczelka też wleci na moje progi i na dokładkę tył. Jak już robić to żeby jakoś to spójnie wyglądało
Za siłowniki się biorę od dzisiaj, czasu mam mało ale coś pomodzić trzeba Większy bałagan będzie w drugiej połowie lutego bo wtedy też zwalam skrzynię i działam z kołem i sprzęgłem
A progi i dokładkę jak miałeś dotychczas zamontowane ? Nic z zewnątrz nie widziałem, więc podejrzewam że tylko spinki.
Na dokładce z tyłu widziałem dodatkowo jakiś silikon czerwony i spoko to wygląda
Fajnie że nr uszczelki wrzuciłeś, przyda się :p