Celica 2.0 GT Florek
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Celica 2.0 GT Florek
Tymbardziej jak towar deficytowy to bym to zrobił proszkiem.
Co do wzerow miałem pisać że tam masz rdzę w kraterach.
Kupujesz Fosol 0.5 litra 11zl wrzucasz to na dwa dni a później neutralizujesz woda i wrzucasz do kąpieli wodnej na jakiś czas.Po tym piaskujesz, odtluszczasz i masz jak nowe pod malowanie.U nas otworzyli w tamtym roku proszek kilanascie kilometrów odemnie takie rzeczy tam dawałem bo samemu to się nie opłaca po prostu i nie mówiąc o twardości farby.W tych miejcach piaskiem szlifuje.
W sumie malarnia bez piaskarni to bez sensu chyba że w dużych miastach ma się dużo roboty na samo malowanie.
Co do wzerow miałem pisać że tam masz rdzę w kraterach.
Kupujesz Fosol 0.5 litra 11zl wrzucasz to na dwa dni a później neutralizujesz woda i wrzucasz do kąpieli wodnej na jakiś czas.Po tym piaskujesz, odtluszczasz i masz jak nowe pod malowanie.U nas otworzyli w tamtym roku proszek kilanascie kilometrów odemnie takie rzeczy tam dawałem bo samemu to się nie opłaca po prostu i nie mówiąc o twardości farby.W tych miejcach piaskiem szlifuje.
W sumie malarnia bez piaskarni to bez sensu chyba że w dużych miastach ma się dużo roboty na samo malowanie.
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
tak, ja mam ogólnie taką pracę, że mam sporo wolnego czasu i wolnym czasie z kolegą piaskujemy, przeważnie naprawy ram samochodów ciężarowych i dostawczych, wykupywane przez prywatnych nabywców mienie wojskowe oraz konserwacje podwozi samochodowych, swoje części przeważnie robię przy okazji, dlatego nie robię proszkowo, tylko we własnym zakresie. Ale tak jak piszesz, proszkowo najlepiej i wszystko inne też prawda, fosol jak najbardziej, problem jest tylko taki, że obecnie auto z wyjętymi amortyzatorami przednimi blokuje miejsce mechanikowi i jak się szybko nie ogarnę, to będę mu bulił za postój auta i zblokowane miejsce ale jakieś 1,5 roku temu robiłem konserwację podwozia w swoim aucie, co prawda nie lakierowałem elementów proszkowo, a jednak sama konserwacja jak i farba dobrze się trzymają (chodzi o belki zawieszenia, sanki itp.) dodam, że auto przejeździło całą ubiegłą zimę. Żałuję tylko, że felg na lato nie zrobiłem w proszek, i jak kiedykolwiek będę robił dla siebie alumy to tylko w proszek
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
już polakierowane - epoksyd plus specjalny lakier jaki stosuje się na felgi, odporniejszy na warunki atmosferyczne, więc jakiś mam nadzieję dłuższy czas wytrzyma
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
w sobotę odebrałem zregenerowane amortyzatory przednie SSS - świetna robota dzięki Konrad
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
rano zająłem się szukaniem gum pod amortyzatory przednie zawieszenie wielowahaczowego Super Strut Suspension
moje prezentuje się tak jak na foto, górne jeszcze jeszcze, ale dolne tragedia totalna:
poszukiwania zacząłem od ASO Toyota Radość - jakże byłem szczęśliwy - towar dostępny - 1 komplet Belgia, ale szukałem po st205 bo przód jest to to samo co w GT4, po moim numerze VIN nawet nie było towaru dostępnego. Tyle tylko, że paczka z nowymi częściami będzie u mnie najwcześniej 23 kwietnia, a do tego czasu auto muszę poskładać, wykorzystałem więc znajomości - znajomy mechanik znalazł u siebie dolne gumy, używane ale lepsze niż te co miałem, plan jest taki - wsadzam górne - moje stare z foto powyżej, zaś dolne, od kolegi, które prezentują się tak:
Jak dojdzie do mnie paczka z Belgii z gumami nowymi z ASO pozamieniam gumy na nówki ASO'we
moje prezentuje się tak jak na foto, górne jeszcze jeszcze, ale dolne tragedia totalna:
poszukiwania zacząłem od ASO Toyota Radość - jakże byłem szczęśliwy - towar dostępny - 1 komplet Belgia, ale szukałem po st205 bo przód jest to to samo co w GT4, po moim numerze VIN nawet nie było towaru dostępnego. Tyle tylko, że paczka z nowymi częściami będzie u mnie najwcześniej 23 kwietnia, a do tego czasu auto muszę poskładać, wykorzystałem więc znajomości - znajomy mechanik znalazł u siebie dolne gumy, używane ale lepsze niż te co miałem, plan jest taki - wsadzam górne - moje stare z foto powyżej, zaś dolne, od kolegi, które prezentują się tak:
Jak dojdzie do mnie paczka z Belgii z gumami nowymi z ASO pozamieniam gumy na nówki ASO'we
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
w dniu dzisiejszym odebrałem także paczkę z drążkiem kierowniczym Febest - kupiłem jakiś czas temu, kompletując części drążek do st202 firmy CTR (w aukcji było napisane st202, st205 - bo wiem, że mając SSS niektóre standardowe części nie pasują). Niestety sklep, który sprzedawał części nie ma pojęcia o częściach do tego samochodu są błędne opisy, mniejsza o to, drążek standardowy CTR nie pasował do złotej z SSS - za długi, będzie on do niebieskiej strzały, więc przyda się i tak. Ten od SSS jest krótszy, zamówiłem wiec drążek od Lexusa ls430 - będzie on tożsamy z drążkiem Celica VI st202 z SSS (dzięki Konrad za podpowiedź ).
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
można powiedzieć, że braki skompletowane i auto można składać, na dzień dzisiejszy wygląda tak
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
nie dawała mi spokoju jedna rzecz, nie wymieniałem trzpieni w amortyzatorach, a jednak jak regenerować, to regenerować, zakupiłem nowe trzpienie w ASO Toyota do SSS'a (dobrze, że były na stanie w magazynie głównym) i dzisiaj paczuszka odebrana:
na czerwono zaznaczone trzpienie, które zakupiłem (na foto jeszcze stare nie wymienione):
i nowe od razu po odbiorze paczki:
do trzpieni potrzeba jeszcze taki oring x2, będę go miał na jutro bo dzisiaj zamówiłem również w ASO
na czerwono zaznaczone trzpienie, które zakupiłem (na foto jeszcze stare nie wymienione):
i nowe od razu po odbiorze paczki:
do trzpieni potrzeba jeszcze taki oring x2, będę go miał na jutro bo dzisiaj zamówiłem również w ASO
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
w poniedziałek zamawiałem też gumy górnego i dolnego mocowania sprężyn w amortyzatorze (jak na foto poniżej - jeszcze stare zużyte)
według info z ASO miałem się dowiadywać najwcześniej po 23 kwietnia, bo paczka z Belgii (długa realizacja dot. tych elementów), ale ku mojemu zaskoczeniu górne gumy już dzisiaj czekały w ASO do odbioru dolne załatwiłem używane na razie, żeby auto złożyć a jak dojdą to kiedyś je wymienię, a na razie potrzymam na zapas (bo dolne używki mam w super stanie, co na foto w poprzednich postach opisywałem)
a oto i nowe górne
dodam jeszcze, że ,,talerzyki" - (górne mocowanie amortyzatora), które piaskowałem w tamtym tygodniu i zabezpieczałem okazały się jednak nie za bardzo nadające się do montażu, mają taki luz, że laga amortyzatora obraca się a nie zazębia, także zamówiłem w ASO - jutro odbiór, drążek kierowniczy z lexusa ls430, który zakupiłem nie pasuje jednak do st202 z zawieszeniem SSS - na długość dobry, średnica się nie zgadza, będę musiał zrobić zwrot, zamówiłem w ASO, niestety za bardzo dużą kwotę, ale jak zdecydowałem się na zakup ,,Celiny" z Super Strut'em to tzw. ryzyko zawodowe
według info z ASO miałem się dowiadywać najwcześniej po 23 kwietnia, bo paczka z Belgii (długa realizacja dot. tych elementów), ale ku mojemu zaskoczeniu górne gumy już dzisiaj czekały w ASO do odbioru dolne załatwiłem używane na razie, żeby auto złożyć a jak dojdą to kiedyś je wymienię, a na razie potrzymam na zapas (bo dolne używki mam w super stanie, co na foto w poprzednich postach opisywałem)
a oto i nowe górne
dodam jeszcze, że ,,talerzyki" - (górne mocowanie amortyzatora), które piaskowałem w tamtym tygodniu i zabezpieczałem okazały się jednak nie za bardzo nadające się do montażu, mają taki luz, że laga amortyzatora obraca się a nie zazębia, także zamówiłem w ASO - jutro odbiór, drążek kierowniczy z lexusa ls430, który zakupiłem nie pasuje jednak do st202 z zawieszeniem SSS - na długość dobry, średnica się nie zgadza, będę musiał zrobić zwrot, zamówiłem w ASO, niestety za bardzo dużą kwotę, ale jak zdecydowałem się na zakup ,,Celiny" z Super Strut'em to tzw. ryzyko zawodowe
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
jakieś odgrzebane foty z jesieni - moja nowa ulica - jeszcze nie oddana do użytku w tamtym czasie
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Celica 2.0 GT Florek
Obracalo ci się na talerzu zapewne przez farbę która tam siadla i nie mogło wlesc jak powinno bo bardzo mało tej ścianki tam jest do oporu.u mnie po proszku to musiałem tam wyskrobac farbę.
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
tak, jak piszesz, przez farbę też, ale i sam talerzyk był jednak mocno wyrobiony, po zdrapaniu farby było niewiele lepiej, ale dzisiaj kolejne ,,graty" odebrane, już ostatnie, tak więc jutro pewnie auto już będzie złożone
* 2x górne mocowania amortyzatorów przednich SSS ,,talerzyki"
* 2x pierścienie potrzebne do montażu trzpieni w amortyzatorach
* i najbardziej oczekiwana część, którą kupuję już trzeci raz (ale teraz właściwą ) - drążek kierowniczy SSS
* 2x górne mocowania amortyzatorów przednich SSS ,,talerzyki"
* 2x pierścienie potrzebne do montażu trzpieni w amortyzatorach
* i najbardziej oczekiwana część, którą kupuję już trzeci raz (ale teraz właściwą ) - drążek kierowniczy SSS
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
Dzisiaj auto poskładane
porobione na tą chwilę:
* ooduszki pod amortyzatory - Febest
* łączniki stabilizatora SSS - Pawciu
* przednie sprężyny SSS - używki od Konrada, wypiaskowane i zabezpieczone i polakierowane przeze mnie
* drążek kierowniczy lewa strona SSS - ASO
* przegub (prawa strona) zakupiony od Śmigi - Japan Line
* amortyzatory przednie SSS - zregenerowane przez Konrada
* trzpienie przednich amortyzatorów SSS - ASO
* oringi potrzebne do montażu trzpieni amortyzatora przedniego - ASO
* górne mocowanie przednich amortyzatorów ,,talerzyki" - ASO
* guma dolna mocowania amortyzatora przedniego - od znajomego używka w bardzo dobrym stanie (w ASO czekam na paczkę z nówką sztuką, którą będę miał na zapas)
* guma górna mocowania amortyzatora przedniego - ASO
* ustawienie zbieżności
Na dzień dzisiejszy tyle zrobiłem, miałem więcej planów przewidzianych na tą robotę, ale i tak długo się z tym zeszło, następnym krokiem będzie montaż tłumika końcowego przelotowego, uszczelnienie silnika, mniejsze regulacje, eksploatacja (oleje, filtry, świece), hamulce tył oraz ręczny, który już nie działa tak jak powinien.
porobione na tą chwilę:
* ooduszki pod amortyzatory - Febest
* łączniki stabilizatora SSS - Pawciu
* przednie sprężyny SSS - używki od Konrada, wypiaskowane i zabezpieczone i polakierowane przeze mnie
* drążek kierowniczy lewa strona SSS - ASO
* przegub (prawa strona) zakupiony od Śmigi - Japan Line
* amortyzatory przednie SSS - zregenerowane przez Konrada
* trzpienie przednich amortyzatorów SSS - ASO
* oringi potrzebne do montażu trzpieni amortyzatora przedniego - ASO
* górne mocowanie przednich amortyzatorów ,,talerzyki" - ASO
* guma dolna mocowania amortyzatora przedniego - od znajomego używka w bardzo dobrym stanie (w ASO czekam na paczkę z nówką sztuką, którą będę miał na zapas)
* guma górna mocowania amortyzatora przedniego - ASO
* ustawienie zbieżności
Na dzień dzisiejszy tyle zrobiłem, miałem więcej planów przewidzianych na tą robotę, ale i tak długo się z tym zeszło, następnym krokiem będzie montaż tłumika końcowego przelotowego, uszczelnienie silnika, mniejsze regulacje, eksploatacja (oleje, filtry, świece), hamulce tył oraz ręczny, który już nie działa tak jak powinien.
- conrad_hopper
- Użytkownik
- Posty: 677
- Rejestracja: 17-04-12, 00:33
Re: Celica 2.0 GT Florek
bflorek5 pisze:nie dawała mi spokoju jedna rzecz, nie wymieniałem trzpieni w amortyzatorach, a jednak jak regenerować, to regenerować, zakupiłem nowe trzpienie w ASO Toyota do SSS'a (dobrze, że były na stanie w magazynie głównym) i dzisiaj paczuszka odebrana:
na czerwono zaznaczone trzpienie, które zakupiłem (na foto jeszcze stare nie wymienione):
i nowe od razu po odbiorze paczki:
do trzpieni potrzeba jeszcze taki oring x2, będę go miał na jutro bo dzisiaj zamówiłem również w ASO
cieszę się że mogłem pomóc - trzeba było powiedzieć że chcesz nowe to bym od razu zamontował, Twoje były w 100% sprawne, bez luzów i nie kwalifikowały się do wymiany
electric vehicles technician, hobby: ST162, ST205
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
slyfter: wiem wiem, bo pytałem ale jednak przed samym montażem amortyzatorów zdecydowałem się te trzpienie zamówić, akurat byłem po gumy w ASO, to i te trzpienie od razu zamówiłem, żeby nie wracać w najbliżej przyszłości do przodu w tym autku a już się mechanik strasznie ciskał, że auto mu zajmuje podnośnik, spieszyłem się, zupełnie niepotrzebnie, bo finalnie i tak auto wypchnął na wózku i już mu nie robił czas różnicy
Amortyzatory przednie zregenerowane pierwszoligowo jak pisałem wcześniej, slyfter świetna robota, dzisiaj mogę już coś więcej napisać, bo nadmuchałem autem około 200 km z czego też po różnych drogach, nie ma żadnego porównania z tym co było, jest teraz tak jak być powinno, auto prowadzi się jak nówkę salonową
dzisiaj odebrałem jeszcze dolne gumy pod sprężyny, ale teraz pójdą do pudła z częściami na zapas
Amortyzatory przednie zregenerowane pierwszoligowo jak pisałem wcześniej, slyfter świetna robota, dzisiaj mogę już coś więcej napisać, bo nadmuchałem autem około 200 km z czego też po różnych drogach, nie ma żadnego porównania z tym co było, jest teraz tak jak być powinno, auto prowadzi się jak nówkę salonową
dzisiaj odebrałem jeszcze dolne gumy pod sprężyny, ale teraz pójdą do pudła z częściami na zapas
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Celica 2.0 GT Florek
Jak masz teraz zrobioną zawieche to czuć jakąś wielką różnice pomiedzy tym a zwykłym macpersonem?
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
Fryc85 no właśnie nie czuje różnicy między SSS a mcperson albo nie wykorzystuje tego zawieszenia tak jak powinno być wykorzystywane, bo ta celica jeżdżę raczej z bez wyglupow i bez szaleństw, jedynie co czuć to dużo twardsze zawieszenie i sztywniejsze ale to akurat chciałem - slyfter utwardzil przednie amortyzatory a ja pod koniec 2017 roku założyłem poliuretan. Jak dla mnie jest twardo i sztywno czyli tak jak lubię ale działania wielowahaczowego zawieszenia jakoś nie mogę odczuć. Mało tego jakiś czas temu jechałem w trasę (700km w obie strony) honda Civic coupe B seria i tam też był wielowahacz z przodu, też nic nie odczulem poza tym, że na prawdę spoko się jechało jak na podkrecona Hondę (z około 168 na prawie 180 koni) i wskazówka paliwa też ładnie opadala (ale to takie wtracenie :p) jeszcze wracając do celicy, wcześniej mimo tego że miałem poliuretan cały przód trzeszczal czy to podczas wykrecania, czy skrecania czy podjezdzania pod krawężniki, ja tam miałem wczystko od nowości (stare sprężyny, amortyzatory już nie sprawne, gumy sparciale rozsypujace się, gorne mocowania z luzem, łącznik stabilizatora jeden się zastał drugi z luzem, drążek kierowniczy z luzem) a teraz jest bardzo komfortowo nie ma żadnych odgłosów, jest to jedna z najbardziej potrzebnych rzeczy jaka musiałem zrobić w tym aucie, poświęcając urlop, warto było co do poliuretanu, czytałem jakiś czas temu u kogoś w temacie samochodu, że po jakimś czasie skrzypial czy coś, ja mam już półtora roku poliuretan teraz wszystko sprawdzałem, przejechałem na nim jakie 30 tysięcy kilometrów, do tej pory nie mam żadnych luzow ani nic nie skrzypi nigdy nie musiałem niczego smarować. Z tym że jak wymienialem to wymieniłem wszystko co się dało na poliuretan, nie została żadna fabryczna cześć, poza poduszkami silnika i skrzyni tu pozakladalem z ASO
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Celica 2.0 GT Florek
Na ile kilometrów liczysz że wytrzyma taki sss po regeneracji? Bo lata temu ludzie co pisali na celica-club to wiele to nie wytrzymywalo.
- conrad_hopper
- Użytkownik
- Posty: 677
- Rejestracja: 17-04-12, 00:33
Re: Celica 2.0 GT Florek
Fryc85 pisze:Na ile kilometrów liczysz że wytrzyma taki sss po regeneracji? Bo lata temu ludzie co pisali na celica-club to wiele to nie wytrzymywalo.
Jeden SSS ode mnie jeździ już ponad 20 tys km bez zająknięcia.
electric vehicles technician, hobby: ST162, ST205
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
Re: Celica 2.0 GT Florek
Bartek ty to wariat jesteś
Robota pierwsza klasa !!!
Robota pierwsza klasa !!!