Toyota Celica Turbocharger "Diablica" by Cisiel
- ksk33
- Użytkownik
- Posty: 599
- Rejestracja: 15-06-17, 14:05
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Jak masz ksenony to tym bardziej szkoda jest je wypalać w dzień. Też czekam na efekty jak to będzie wyglądało. Oporniki do wyrzucenia 100 wat droga nie chodzi
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Cisiel przyznaj się że moda z dziennymi w kierunkach zgapiłeś od Asper na zlocie w Pile xD
Aż chyba też sobie zrobię DRL Ale tak jak mam w Mitsu, halogen na full = przeciwmgłowe, halogen przytłumiony = dzienne.
BTW masz w tym zestawie jakiś czujnik zmierzchu?
Aż chyba też sobie zrobię DRL Ale tak jak mam w Mitsu, halogen na full = przeciwmgłowe, halogen przytłumiony = dzienne.
BTW masz w tym zestawie jakiś czujnik zmierzchu?
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Se-BASS-tian dziś wieczorem lub jutro wstawię manual co z czym jak podłączyć
greos39 o tym modzie dowiedziałem się od kumpla w Marcu, na zlocie w Pile nie widziałem niestety żadnego czujnika zmierzchu nie mam w zestawie. Po sezonie jeszcze zamontuję moduł doświetlania zakrętów halogenami Teraz już dosyć takiego dłubania - TRZEBA LATAĆ W KOŃCU Z DRL w halogenach to chyba nie do końca dobry pomysł, są za nisko i Policja może się czepiać w tym przypadku... Lepszy pomysł jak już chcesz to moduł dziennych w światło drogowe, które świeci 30% swojej mocy. Kilka opcji jest - trzeba wybrać tylko najbardziej właściwe pod siebie
greos39 o tym modzie dowiedziałem się od kumpla w Marcu, na zlocie w Pile nie widziałem niestety żadnego czujnika zmierzchu nie mam w zestawie. Po sezonie jeszcze zamontuję moduł doświetlania zakrętów halogenami Teraz już dosyć takiego dłubania - TRZEBA LATAĆ W KOŃCU Z DRL w halogenach to chyba nie do końca dobry pomysł, są za nisko i Policja może się czepiać w tym przypadku... Lepszy pomysł jak już chcesz to moduł dziennych w światło drogowe, które świeci 30% swojej mocy. Kilka opcji jest - trzeba wybrać tylko najbardziej właściwe pod siebie
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
W Mitsu dzienne są w halogenach, świecą widocznie słabiej od przeciwmgłowych, pewnie też jakieś 30% mocy.
Ale tam to jest fabryka, homologacja, te sprawy. W Celi chciałem też tak zrobić, bez dokładania LEDów, dodatkowych żarówek czy czegokolwiek. Zwyczajnie słabiej świecące przeciwmgłowe. Ale to kiedy indziej, niech nowe halogeny się zadomowią
Ale tam to jest fabryka, homologacja, te sprawy. W Celi chciałem też tak zrobić, bez dokładania LEDów, dodatkowych żarówek czy czegokolwiek. Zwyczajnie słabiej świecące przeciwmgłowe. Ale to kiedy indziej, niech nowe halogeny się zadomowią
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Kilka osób mnie prosiło, żebym zrobił krótki manual odnośnie podłączenia tych żarówek.
Instalacja żarówek w żaden sposób nie ingeruje w oryginalną instalację auta. W każdej chwili można to zdemontować i wrócić do oryginalnych żarówek. Nowa instalacja posiada końcówki PY21W, które wkładamy w gniazda kierunkowskazu.
Do poprawnego działania całego układu potrzebny jest również zwykły 12V przekaźnik.
Kolorystykę opiszę na konkretnym przykładzie przekaźnika MAH-4120.
- przewód niebieski (PIN 87) – należy uciąć i zaizolować lub najlepiej wypiąć go z kostki przekaźnika
- przewód czarny (PIN 30) – należy podpiąć w miejsce gdzie pojawia się napięcie +12V po przekręceniu kluczyka
- przewód żółty (PIN 86) – należy podpiąć do masy, może to być minus akumulatora lub po prostu przykręcić go gdzieś do budy auta
- przewód czerwony (PIN 85) – należy podpiąć do postojówek do przewodu, w którym występuje plus
- przewód biały (PIN 87A) – należy podpiąć do przewodów biegnących od świateł do jazdy dziennej DRL+ (jeden przekaźnik obsługuje 2 lampy)
Do podłączenia bezinwazyjnego przewodu czerwonego z plusem postojówek przyda się szybkozłączka elektryczna, która elegancko „wcina” się w kabel, dzięki czemu nie musimy nic ciąć ani lutować a samo połączenie jest trwałe i mocne.
Do tej pracy niezbędnym potrzebnym elementem jest prosty cyfrowy multimetr (miernik).
Skrócony opis działania: po podaniu napięcia +12V na przekaźnik (PIN 30) przekazuje on je bezpośrednio na (PIN 87A) – w skrócie DRL świeci, działa, żyje. Po włączeniu postojówek napięcie pojawia się na cewce przekaźnika (PIN 85) i napięcie jest zrzucone z (PINU 87A) – DRL przestaje świecić. Moduł kierunkowskazu jest bezpośrednio wmontowany w żarówki i działa niezależnie. Proste jak nie powiem co...
Ogólnie prościej już wytłumaczyć nie potrafię Starałem się jak mogłem
Po wykonanej pracy zaleca się wypicie jednego...dwóch..no ewentulanie sześciu piwerek
W razie pytań zapraszam do kontaktu na Facebooku lub tutaj na priv ale myślę, że temat został wyczerpany
Montaż w moim Japan Garage również możliwy ale tanio nie będzie
Instalacja żarówek w żaden sposób nie ingeruje w oryginalną instalację auta. W każdej chwili można to zdemontować i wrócić do oryginalnych żarówek. Nowa instalacja posiada końcówki PY21W, które wkładamy w gniazda kierunkowskazu.
Do poprawnego działania całego układu potrzebny jest również zwykły 12V przekaźnik.
Kolorystykę opiszę na konkretnym przykładzie przekaźnika MAH-4120.
- przewód niebieski (PIN 87) – należy uciąć i zaizolować lub najlepiej wypiąć go z kostki przekaźnika
- przewód czarny (PIN 30) – należy podpiąć w miejsce gdzie pojawia się napięcie +12V po przekręceniu kluczyka
- przewód żółty (PIN 86) – należy podpiąć do masy, może to być minus akumulatora lub po prostu przykręcić go gdzieś do budy auta
- przewód czerwony (PIN 85) – należy podpiąć do postojówek do przewodu, w którym występuje plus
- przewód biały (PIN 87A) – należy podpiąć do przewodów biegnących od świateł do jazdy dziennej DRL+ (jeden przekaźnik obsługuje 2 lampy)
Do podłączenia bezinwazyjnego przewodu czerwonego z plusem postojówek przyda się szybkozłączka elektryczna, która elegancko „wcina” się w kabel, dzięki czemu nie musimy nic ciąć ani lutować a samo połączenie jest trwałe i mocne.
Do tej pracy niezbędnym potrzebnym elementem jest prosty cyfrowy multimetr (miernik).
Skrócony opis działania: po podaniu napięcia +12V na przekaźnik (PIN 30) przekazuje on je bezpośrednio na (PIN 87A) – w skrócie DRL świeci, działa, żyje. Po włączeniu postojówek napięcie pojawia się na cewce przekaźnika (PIN 85) i napięcie jest zrzucone z (PINU 87A) – DRL przestaje świecić. Moduł kierunkowskazu jest bezpośrednio wmontowany w żarówki i działa niezależnie. Proste jak nie powiem co...
Ogólnie prościej już wytłumaczyć nie potrafię Starałem się jak mogłem
Po wykonanej pracy zaleca się wypicie jednego...dwóch..no ewentulanie sześciu piwerek
W razie pytań zapraszam do kontaktu na Facebooku lub tutaj na priv ale myślę, że temat został wyczerpany
Montaż w moim Japan Garage również możliwy ale tanio nie będzie
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Moje dzienne to ostatnio ledowe postojówki oczojebne
- QubaKpl
- Użytkownik
- Posty: 307
- Rejestracja: 13-07-12, 11:42
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
mów do mnie wuju trzeba szykować kase na przyjazd Cisiela
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Za ten tutorial szanuję, wszystko fachowo opisane. Zastanowię się zatem
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
To co widzimy się ? Aż mi klejnoty z uciechy rosną na myśl o tym weekendzie
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Jpr...tak patrzę na fejsbukach już wszyscy żeście powysylali zgłoszenia na JF, masakra, ja dopiero co otrzepuje się z kurzu i patrzę na co w tym roku pojechać w ogóle...Cisiel pisze:To co widzimy się ? Aż mi klejnoty z uciechy rosną na myśl o tym weekendzie
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 22-05-19, 23:39
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Siemka jestem nowy i proszę o wyrozumiałość ;] Do rzeczy , tez posiadam Celinke 7 gen. 1zz-fe i chciałbym do nie wrzucić kompresor dmuchający około 0.4-0.5 max , ogólnie montaż i przeróbki ogarnę sobie sam , ale moje pytanko brzmi , co z komputerem , czy pod takie wartości trzeba grzebać w komputerze ? Czy seryjny ogarnie ? Czy kompresor lepiej ze sprzęgłem czy na sztywno ? Pozdrawiam
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
ozii pisze:Siemka jestem nowy i proszę o wyrozumiałość ;] Do rzeczy , tez posiadam Celinke 7 gen. 1zz-fe i chciałbym do nie wrzucić kompresor dmuchający około 0.4-0.5 max , ogólnie montaż i przeróbki ogarnę sobie sam , ale moje pytanko brzmi , co z komputerem , czy pod takie wartości trzeba grzebać w komputerze ? Czy seryjny ogarnie ? Czy kompresor lepiej ze sprzęgłem czy na sztywno ? Pozdrawiam
W moim temacie wszystko jest opisane jakie elementy są niezbędne do uruchomienia tego ustrojstwa Jak montaż i przeróbki ogarniesz sam - to masz już połowę sukcesu To nie jest tak, że wrzucasz kompresor i latasz. Niezbędny jest komputer Ecumaster Digital Ecu Tuner 3 + porządne strojenie i zrobienie nowej mapy - bez strojenia nie zajedziesz zbyt daleko. Mocniejsze wtryskiwacze też są konieczne. Co do tego czy kompresor ze sprzęgłem czy bez - to już od Ciebie zależy. Ori koło ze sprzęgłem ma średnicę 94mm i w 1ZZ dmucha wtedy 0.2 bara. Możesz je stoczyć do minimalnej wartości 86mm - wtedy doładowanie wzrasta do poziomu około 0.3 bara. Ja teraz mam koło sztywne bez sprzęgła o średnicy 74mm i doładowanie na tą chwilę wynosi 0.5 bara. Wszystko zależy też od tego w jakim stanie jest kompresor - od jego kondycji w dużej mierze zależy jak będzie mocno dmuchał. Turbo jest dużo bardziej przewidywalne niż kompresor ale nigdy nie żałowałem ani sekundy, że go zapakowałem. Lista rzeczy do zrobienia jest długa no i kolorowo nie jest ale jak masz zapał to działaj Jestem ciekawy co z tego będzie
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
+12.06.2019 serce Diablicy przestało bić...
A tu to co się stało.... Świeca ścięta prawdopodobnie przez urwany zawór.
Muszę ochłonąć i dojść do siebie. Potem zapadnie decyzja. Prędko nie wrócę o ile w ogóle to nastąpi... Japfest już odwołany. Sezon zakończony. Ehh...
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Nasuwa się soczyste Ja Pie$%$&^ee !!! . Serce aż mi zadrżało, przecież ten temat ma tyle stron, tyle tam serducha, czasu i pasji zostało włożone. Jedna z najpiękniejszych Celic w Polsce. Mam nadzieje że szybko coś wykombinujesz, że auto wróci z powrotem na drogi, odrodzona. Kurcze myślałem że się spotkamy w Legnicy, ehh . Trzymaj się kolego !
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Co mogę powiedzieć...jest pretekst do swapu na 2zzge i tam zapodaj Eatona
Jak gadałem wczesniej zmęczenie materiału pewnie, nie do przewidzenia.
Kur... A na JF na 1/4 mieliśmy się ustawiać
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Jak gadałem wczesniej zmęczenie materiału pewnie, nie do przewidzenia.
Kur... A na JF na 1/4 mieliśmy się ustawiać
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 564
- Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Naprawdę współczuję. Aż mi dech zaparlo.
Ale wierzę, że Diablica wróci w pięknym stylu. Cisiel się tak łatwo nie poddaje.
Ale wierzę, że Diablica wróci w pięknym stylu. Cisiel się tak łatwo nie poddaje.
- HdS1989
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 21-10-17, 17:36
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Wróci, jeszcze lepsza, szybsza i piękniejsza!!
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Yyy? nie wierze. Powiedz ze to ściema...
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 05-03-19, 03:52
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Bad news az wierzyc sie nie chce.....tyle serca..... nie poddawaj sie i walcz dalej . Jedna z najpiekniejszych celic w Polsce ....ochlon szukaj nowego silnika moze 2zz i dawaj do przodu. 3 mam kciuki
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 29-09-18, 13:27
Re: Toyota Celica Supercharger "Diablica" by Cisiel
Cholera. Na prawde szkoda. Tyle serca i pasji. Jeśli będziesz próbował coś grzebać ostatnio widziałem 2zz full swap za 7,2k na pewnym portalu aukcyjnym.