Celica VII TS by Se-BASS-tian
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Może nie update ale mała zapowiedź . Zakupiłem dwa zegary autogauge peak/warning 10 kolorów (z zamiarem ustawienia czerwonego koloru, bo tego koloru jest oświetlenie w środku). Zegary - ciśnienie oleju + woltomierz. Nie udało się niestety dostać tego typu zegara z temperaturą oleju (10 kolorów). Do wymiany oleju jeszcze troszkę, jak do tego czasu nie pojawi się w ofercie sklepów które obserwuję to kupuję zwykły, świecący na biało. Jak pojawi się w ofercie ten 10-kolorowy, to ten biały wystawię na sprzedaż
Takie pytanie przy okazji. Jaki jest prawidłowy zakres ciśnienia i temperatury oleju w 2ZZ ? Jeżeli chodzi o olej to przy jakiej temperaturze już śmiało można latać na lifcie ? No i dodatkowo dla jakich parametrów ustawić WARNING na zegarach ?
FOTO:
Takie pytanie przy okazji. Jaki jest prawidłowy zakres ciśnienia i temperatury oleju w 2ZZ ? Jeżeli chodzi o olej to przy jakiej temperaturze już śmiało można latać na lifcie ? No i dodatkowo dla jakich parametrów ustawić WARNING na zegarach ?
FOTO:
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Najlepiej jak temp. wody 80-90st na oleju to luks.
Co do ciśnień oleju hmm... Bardzo różnie, u mnie na Millersie, na zimny na obrotach jałowych jest ok. 6bar, do rozgrzania spada juz i trzyma na jałowych ok1,5bar, a powyżej 3krpm i do upalania 4,5-5,5bar
Co do warning na ciśnieniu mam 0,5bar a na temp. 120st. Bo z peaka, maksymalnie upalilem do 135st wiec bezpieczna granica.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Co do ciśnień oleju hmm... Bardzo różnie, u mnie na Millersie, na zimny na obrotach jałowych jest ok. 6bar, do rozgrzania spada juz i trzyma na jałowych ok1,5bar, a powyżej 3krpm i do upalania 4,5-5,5bar
Co do warning na ciśnieniu mam 0,5bar a na temp. 120st. Bo z peaka, maksymalnie upalilem do 135st wiec bezpieczna granica.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Temperatura oleju do ostrej jazdy to minimum 72-74 stopnie do upalania 80
Alarm możesz ustawić 120
Według ASO masz:
Ciśnienie na biegu jałowym - 0,4 bara alarm możesz ustawić na 0,3
przy 3000 obr/min - (auto rozgrzane) - 3-5,5 bara
Z tym że w zimie ciśnienie oleju skoczy Ci nawet do 6 barów przy odpaleniu w lato powinno być niżej
hube
Alarm możesz ustawić 120
Według ASO masz:
Ciśnienie na biegu jałowym - 0,4 bara alarm możesz ustawić na 0,3
przy 3000 obr/min - (auto rozgrzane) - 3-5,5 bara
Z tym że w zimie ciśnienie oleju skoczy Ci nawet do 6 barów przy odpaleniu w lato powinno być niżej
hube
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Zweryfikowałem manuala co do ciśnienia oleju w 2ZZ-GE i faktycznie jest tak jak napisałeś hube:
- Na biegu jałowym: 5.7 PSI (0.4 BAR)
- 3000 RPM (auto rozgrzane): 43-80 PSI (3-5.5 BAR)
Zrobiłem mały research po zagranicznych forach i poniżej małe zestawienie dla potomnych którzy również będą chcieli znać wartości ciśnienia (nie daję głowy czy wszystkie są dla 2ZZ bo temat był bardzo ogólny ale jeżeli ktoś pisał że wartość dla lifta to wskażę że był to 2ZZ):
# User 1:
- 5000 RPM -> 70-75 PSI (4.8 - 5.2 BAR)
# User 2:
- 3500 RPM -> 70-75 PSI (4.8 - 5.2 BAR) - przy temp. oleju 82-93 st. C
# User 3 - 2ZZ-GE:
- Po odpaleniu -> 90 PSI (6.2 BAR)
- Na biegu jałowym -> 15-20 PSI (1 - 1.4 BAR)
- 3000 RPM -> 60 PSI (4.1 BAR)
- Na lifcie -> 20-70 PSI (1.4 - 4.9 BAR) (nie wiem dlaczego taka rozbieżność w wartości na lifcie, nie oceniam, suche fakty)
# User 4:
- Na biegu jałowym -> 20 PSI (1.4 BAR)
- Normalna jazda (???) -> 50 PSI (3.4 BAR)
- Do odcinki -> 75 PSI (5.2 BAR)
anticorr widzę że u Ciebie elegancko trzyma parametry i pokrywa się z innymi wskazaniami i można wyciągnąć wniosek że ciśnienie max nie przekracza 80 PSI (5.5 BAR) a minimalne na biegu jałowym (katalogowe) to 5.7 PSI (0.4 BAR). Wydaje mi się że ta wartość z manuala 43-80 PSI (3 - 5.5 BAR) oznacza obroty 3000 RPM -> MAX RPM.
Zamontuję u siebie zegar to również zweryfikuję ale wstępnie warning ustawię na te 0.4 lub 0.5 BAR. Dzięki
Jeżeli chodzi o temperaturę oleju (nie wody) to jaką można uznać za prawidłową na przeciąganie na lifcie ? Ciekawe od jakiej temperatury przepuszcza to zabezpieczenie które odcina na 7000 RPM jak silnik jest niedostatecznie rozgrzany i czy robi to na podstawie pomiaru temp. oleju czy wody
- Na biegu jałowym: 5.7 PSI (0.4 BAR)
- 3000 RPM (auto rozgrzane): 43-80 PSI (3-5.5 BAR)
Zrobiłem mały research po zagranicznych forach i poniżej małe zestawienie dla potomnych którzy również będą chcieli znać wartości ciśnienia (nie daję głowy czy wszystkie są dla 2ZZ bo temat był bardzo ogólny ale jeżeli ktoś pisał że wartość dla lifta to wskażę że był to 2ZZ):
# User 1:
- 5000 RPM -> 70-75 PSI (4.8 - 5.2 BAR)
# User 2:
- 3500 RPM -> 70-75 PSI (4.8 - 5.2 BAR) - przy temp. oleju 82-93 st. C
# User 3 - 2ZZ-GE:
- Po odpaleniu -> 90 PSI (6.2 BAR)
- Na biegu jałowym -> 15-20 PSI (1 - 1.4 BAR)
- 3000 RPM -> 60 PSI (4.1 BAR)
- Na lifcie -> 20-70 PSI (1.4 - 4.9 BAR) (nie wiem dlaczego taka rozbieżność w wartości na lifcie, nie oceniam, suche fakty)
# User 4:
- Na biegu jałowym -> 20 PSI (1.4 BAR)
- Normalna jazda (???) -> 50 PSI (3.4 BAR)
- Do odcinki -> 75 PSI (5.2 BAR)
anticorr widzę że u Ciebie elegancko trzyma parametry i pokrywa się z innymi wskazaniami i można wyciągnąć wniosek że ciśnienie max nie przekracza 80 PSI (5.5 BAR) a minimalne na biegu jałowym (katalogowe) to 5.7 PSI (0.4 BAR). Wydaje mi się że ta wartość z manuala 43-80 PSI (3 - 5.5 BAR) oznacza obroty 3000 RPM -> MAX RPM.
Zamontuję u siebie zegar to również zweryfikuję ale wstępnie warning ustawię na te 0.4 lub 0.5 BAR. Dzięki
Jeżeli chodzi o temperaturę oleju (nie wody) to jaką można uznać za prawidłową na przeciąganie na lifcie ? Ciekawe od jakiej temperatury przepuszcza to zabezpieczenie które odcina na 7000 RPM jak silnik jest niedostatecznie rozgrzany i czy robi to na podstawie pomiaru temp. oleju czy wody
Ostatnio zmieniony 27-02-19, 10:17 przez Se-BASS-tian, łącznie zmieniany 1 raz.
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Se-BASS-tian pisze:
Jeżeli chodzi o temperaturę oleju (nie wody) to jaką można uznać za prawidłową na przeciąganie na lifcie ? Ciekawe od jakiej temperatury przepuszcza to zabezpieczenie które odcina na 7000 RPM jak silnik jest niedostatecznie rozgrzany i czy robi to na podstawie pomiaru temp. oleju czy wody
Niby 60 wody.
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Powinni być 60 stopni wody wcześniej Lift nie powinien zaskoczyć
hube
hube
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Update w Celice !
Sporo fantów rozpłynęło się od No_Care po Polsce przed sprzedażą jego Celci. Do mnie trafił wydech Magnaflow dedykowany do 2ZZ-GE . Generalnie miałem w planach zakupić ten model Magnaflow'a gdzieś w okolicy wakacji, no ale skoro trafiła się taka okazja już teraz to nie będę się wstrzymywał z decyzją
Tak więc po tym jak dotarł do mnie wydech, stwierdziłem że nie byłbym sobą gdybym go trochę nie odświeżył. U mnie w autku generalnie jest już sporo świecącego pod maską, więc wydech to taki w sumie kolejny detal do całości ;D . Uprzedzając wścipskich: tak, wiem że efekt lustra nie utrzyma się zbyt długo ale pokusiłem się o taką robotę bardziej dla własnej satysfakcji i poczucia że to co robię przy samochodzie robię z jak największą dbałością . Wiem w jakim stanie go tam założę, a przy okazji polerki zrobiłem szczegółowe oględziny spawów. Wszystko jest git !
Po tym jak do mnie dotarł wyglądał tak:
Po polerce efekt końcowy prezentuje się tak: (jedyny minus to taki że zapomniałem o tym napisie "Magnaflow Performance" na końcówce i starłem go przy polerce 2500 :/)
Sporo fantów rozpłynęło się od No_Care po Polsce przed sprzedażą jego Celci. Do mnie trafił wydech Magnaflow dedykowany do 2ZZ-GE . Generalnie miałem w planach zakupić ten model Magnaflow'a gdzieś w okolicy wakacji, no ale skoro trafiła się taka okazja już teraz to nie będę się wstrzymywał z decyzją
Tak więc po tym jak dotarł do mnie wydech, stwierdziłem że nie byłbym sobą gdybym go trochę nie odświeżył. U mnie w autku generalnie jest już sporo świecącego pod maską, więc wydech to taki w sumie kolejny detal do całości ;D . Uprzedzając wścipskich: tak, wiem że efekt lustra nie utrzyma się zbyt długo ale pokusiłem się o taką robotę bardziej dla własnej satysfakcji i poczucia że to co robię przy samochodzie robię z jak największą dbałością . Wiem w jakim stanie go tam założę, a przy okazji polerki zrobiłem szczegółowe oględziny spawów. Wszystko jest git !
Po tym jak do mnie dotarł wyglądał tak:
Po polerce efekt końcowy prezentuje się tak: (jedyny minus to taki że zapomniałem o tym napisie "Magnaflow Performance" na końcówce i starłem go przy polerce 2500 :/)
-
- Użytkownik
- Posty: 564
- Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Fajny tłumiczek. Ciekawe jak gada.
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Autko właśnie wróciło z detailingu wnętrza z Clair Kosmetyka Samochodowa - Wrocław. Chłopaki odwalili kawał dobrej roboty. Przy okazji ogarnęli mi auto z zewnątrz + nałożyli powłokę ochronną na wszystkie szyby. Zatrzymałem się na pierwszym większym parkingu i cyknąłem fotki pamiątkowe
PS. W końcu wpadł wydech Magnaflow. Dodał Fajnego, basowego pomruku. Generalnie nie pogorszył komfortu jazdy wewnątrz auta bo od dołu brzmi bardzo spokojnie, podobnie do OEM'owego. Góra natomiast nadrabia i podczas przeciągania do odcinki robi mega robotę . Dodatkowo dzięki niemu wizualnie poprawił się otwór w dokładce TRD który w końcu nie wygląda tak pedalsko xD .
PLANY: Jakoś w okolicy majówki będę chciał wykonać detailing auta jak rok temu + komora silnika. Zastanawiam się nad kupnem maszyny Dual Action do zrobienia korekty dwu-etapowej ponieważ została mi cała Menzerna 2500 gdzie dodatkowo dokupiłbym jeszcze 3000 do Final Polishingu. Czeka mnie mały research tematu + ewentualne treningi na innym elemencie blacharskim kupionym od jakiegoś blacharza :>
PS. W końcu wpadł wydech Magnaflow. Dodał Fajnego, basowego pomruku. Generalnie nie pogorszył komfortu jazdy wewnątrz auta bo od dołu brzmi bardzo spokojnie, podobnie do OEM'owego. Góra natomiast nadrabia i podczas przeciągania do odcinki robi mega robotę . Dodatkowo dzięki niemu wizualnie poprawił się otwór w dokładce TRD który w końcu nie wygląda tak pedalsko xD .
PLANY: Jakoś w okolicy majówki będę chciał wykonać detailing auta jak rok temu + komora silnika. Zastanawiam się nad kupnem maszyny Dual Action do zrobienia korekty dwu-etapowej ponieważ została mi cała Menzerna 2500 gdzie dodatkowo dokupiłbym jeszcze 3000 do Final Polishingu. Czeka mnie mały research tematu + ewentualne treningi na innym elemencie blacharskim kupionym od jakiegoś blacharza :>
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Niebawem kolejne update'y przy aucie. A tymczasem chwalę się że udało się dostać na tegoroczną edycję JAPFEST
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
No i klasa. Fajnie, że w tym roku się udało
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Kurde chłopaki zazdroszczę no ....
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Ok nadszedł moment wymiany oleju. Profilaktycznie zrobiona płukanka silnika środkiem "Liqui Moly Engine Flush" . Najważniejsze w tym wszystkim to możliwość zamontowania w końcu podstawki oleju i zegarów które już trochę sobie leżały i czekały na odpowiedni moment
A więc w pierwszej kolejności izolacja podstawki - wszystkie połączenia zaizolowane teflonem.
Montaż podstawki w docelowe miejsce + pociągnięcie kabli z komory silnika do wnętrza samochodu w specjalnym oplocie.
Kilka fot podsumowujących, jak to siadło we wnętrzu auta. Generalnie zakupiłem zegary z serii "10 Colors" tak bym mógł dostosować kolorystykę do całości - krwista czerwień. Do wyboru są też inne kolorki które też się fajnie komponują mimo wszystko (może coś jeszcze poeksperymentuję). Nawet jest tryb automatycznej zmiany kolorów jeden po drugim i płynne przenikanie w kolejne kolory. Taki bajer w sumie
Klapka na ten moment - czarny mat. Może w przyszłości pomyślę nad zmianą całej konsoli. Na razie szukam inspiracji
A więc w pierwszej kolejności izolacja podstawki - wszystkie połączenia zaizolowane teflonem.
Montaż podstawki w docelowe miejsce + pociągnięcie kabli z komory silnika do wnętrza samochodu w specjalnym oplocie.
Kilka fot podsumowujących, jak to siadło we wnętrzu auta. Generalnie zakupiłem zegary z serii "10 Colors" tak bym mógł dostosować kolorystykę do całości - krwista czerwień. Do wyboru są też inne kolorki które też się fajnie komponują mimo wszystko (może coś jeszcze poeksperymentuję). Nawet jest tryb automatycznej zmiany kolorów jeden po drugim i płynne przenikanie w kolejne kolory. Taki bajer w sumie
Klapka na ten moment - czarny mat. Może w przyszłości pomyślę nad zmianą całej konsoli. Na razie szukam inspiracji
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
W tym roku również małe SPA komory silnika. W ruch poszła polerka filcem pokrywy silnika + kolektora tam gdzie się dało. Coś tam udało się jeszcze wyciągnąć z tego. Po skończonym detailingu wpadła pokrywa cewek z Lotusa. Miał docelowo wpaść chromowy INJEN ale dowiedziałem się z dwóch źródeł że od roku jest wycofany z produkcji i lipa. A pamiętam jak przestawiałem ponad rok tego moda bo szkoda mi było kasy na ten kawałek blaszki . Trudno
FOTO:
FOTO:
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Silnik wygląda normalnie jakbyś nowy zakupił
hube
hube
-
- Użytkownik
- Posty: 564
- Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Pokrywę silnika i kolektor polerowales na aucie?
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Fajnie fajnie, ale coś chyba zmienisz w tej osłonie Lotusowe, co..?
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Tak pokrywa i kolektor wypolerowana na aucie. Anticorr no narazie to przepolerowałem na gładko tą wypustkę tej pokrywy żeby nie stawiała się na tej czarnej listwie na silniku ale i tak delikatnie się odgina. A w przyszłości pewnie przepolerować na gładko napis i cała komora w hydro
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian
Se-BASS-tian pisze:Tak pokrywa i kolektor wypolerowana na aucie
Polerowane wszystko ręcznie?
Jeśli tak, to szanuję w opór, zwłaszcza za kolektor
Ostatnio zmieniony 24-06-19, 18:37 przez greos39, łącznie zmieniany 2 razy.