Celica VII TS by Se-BASS-tian

Roczniki 2000-2005

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 708
Rejestracja: 09-06-16, 11:57
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: greos39 » 24-06-19, 17:35

Dubel, proszę moda o usunięcie tej odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: Se-BASS-tian » 12-08-19, 20:55

Mała aktualizacja tematu i tego co działo się przez ostatni miesiąc, dwa :)

1) Wpadł nowy zamek maski z ASO. Do tej pory cały czas irytowała mnie delikatnie podskakująca maska przy prędkościach >160 km/h. Na zdjęciach widać wyrobiony zatrzask który znajduje się kilka mm wyżej, powodując ten minimalny ruch maski przy większych prędkościach. Dodatkowo wymieniłem OEM gumę na nową - pomiędzy maską a przednim zderzakiem. Fajnie wypełniła łączenie. Poprzednia była już trochę wypracowana i odciśnięta.

Z LEWEJ NOWY / Z PRAWEJ STARY:

Obrazek

2) Przyszły do mnie z AliExpress niebieskie, anodowane nakręteczki, podkładeczki płaskie / z kołnierzem etc. W wolnej chwili pokminię sobie co podmienić - głównie w komorze silnika. Podsumowując zabawa w drobne detale żeby dodać jeszcze kilka niebieskich akcencików :)

Obrazek

3) Z UK dotarły do mnie siłowniki maski RAYS. Jakoś o nich wcześniej nie myślałem ale Cisiel na Japfeście zagadał - zamontuj sobie siłowniki maski, fajny, przydatny bajer :) . No to mówię, aaa zamówię sobie :D . No i w poprzedni weekend robiłem pierwsze próby. Niestety nie jest to typowy Plug&Play. Zapowiadało się fajnie, mocowania wyglądały jakby to miało siąść w 30 min :) . Zeszły mi jakieś 3h (może jakbym miał drugą osobę do pomocy to szybciej) i ciągle się gdzieś stawiały (wybrzuszało maskę w jednym miejscu). Stwierdziłem że chyba jednak nie zakładam tego - nie chcę oryginalnych elementów doszlifowywać, naginać itp. żeby to się fajnie w całości chowało :? . Miałem je jakieś 30 min. na aucie. Pobawiłem się góra/dół i potwierdzam - fajny bajer. No ale pójdzie jednak na sell. Także jak ktoś jest chętny to zapraszam na priv :)

Obrazek

4) Żaróweczki do kierunkowskazów pewnie mało interesujące ale jakby nie patrzeć zmieniają look auta :P . Zakupiłem dwie wersje - Osram Diadem (taki kolor aqua) oraz Philips Silver Vision (chrom). Zawaliłem trochę z tymi w kolorze aqua bo zamówiłem pod złe gniazdo i nie wchodzą. Powinno być BAU15s. No i kurka o dziwo te aqua bardziej mi się widzą. Przykuwają uwagę i chyba poszukam jeszcze raz i zamówię już prawidłowe. W nagrodę pocieszenia siadły w wersji chrom. Teraz jeszcze chyba do tyłu wrzucę wersję chrom i nie będzie pomarańczowych odbłyśników :D :D . Ktoś kojarzy jaki typ żarówki tam jest ? WY21W ?

Obrazek

Poniżej porównanie:

LEWY CHROM / PRAWY POMARAŃCZ:

Obrazek

LEWY CHROM / PRAWY AQUA:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13-08-19, 20:01 przez Se-BASS-tian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 708
Rejestracja: 09-06-16, 11:57
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: greos39 » 12-08-19, 22:28

Kradnę pomysł z tymi kieruneczkami, bo jak patrzę na front mojej, to mnie ten pomarańczowy drażni niesamowicie.
Pamiętam jak z Cisielem zamawiałem te siłowniki, też było gadanie że fajny bajer :-D
Fakt, trzeba trochę się pobawić z ich montażem, ale imo warto, a na Twoje siłowniki może znajdę zainteresowanego :D

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1306
Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Lokalizacja: CIN

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: Cisiel » 13-08-19, 12:29

No ale model. Wystarczy trochę cierpliwości, trzeba te blaszki troszkę dogiąć i fasolkę zrobić w miejscu mocowania. Przez pisanie to ciężko wytłumaczyć... Naprawdę idzie to dograć idealnie i nic nie odstaje no i działa jak trzeba :wink: weź Ty drugie podejście chłopie zrób na spokojnie.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1352
Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Lokalizacja: Wrocław/Łęknica

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: anticorr » 15-08-19, 11:42

Podejście do szczegółów level expert swoja droga ile taki nowy zamek w aso? Miałem ten sam problem, ale udało mi sie zregenerować stary zatrzask w zamku. Pytanie czy się opłacało w to bawić teraz

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
volumemusic7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 30-06-14, 22:39
Lokalizacja: Sztum

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: volumemusic7 » 15-08-19, 15:08

Daj znać ile za te siłowniki maski, może nad nimi pomyślę :D

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: Se-BASS-tian » 19-08-19, 21:50

Siłowniki RAYS sprzedane. Co do zamka maski to wyszło mnie 218 zł. Generalnie chciałem wymienić same sprężyny bo też są oznaczone jako niezależne części. Natomiast czas oczekiwania na nie był minimum 3 miesiące (z Japonii). O ile w ogóle by dotarły ;) . Cały zamek był dostępny w magazynie w Warszawie także zdecydowałem się bez czekania.

Zamówiłem jeszcze raz żarówki Osram Diadem. Tym razem już pod poprawne gniazdo. Philipsy Silver Vision typu chrom trafiły do pudełeczka i zawsze mogę sobie podmienić jakby mi się znudziły. Dodatkowo idąc za ciosem, wymieniłem również z tyłu kierunkowskazy na żarówki typu chrom.

Obrazek

TYLNE KIERUNKOWSKAZY - PRZED:

Obrazek

TYLNE KIERUNKOWSKAZY - PO:

Obrazek

Kolejnym tematem było założenie emulatora drugiej sondy lambda (emulator kątowy). Od kilku miesięcy coraz częściej wyskakiwał błąd "P0420 - System katalizatora (Bank 1) - wydajność poniżej progu". Zobaczymy czy rozwiąże to temat, teoretycznie powinien :)

Obrazek

PROTIP: Przed odkręcaniem sondy polecam przejechać się i zagrzać silnik (temp. oleju ok. 90 stopni). Jak wróciłem to rura była jeszcze gorąca i gwint fajnie puścił. Kostka od sondy lambda jest na wysokości bezpieczników od strony pasażera. Guma w grodzi do wyjęcia śrubokrętem, później wypięcie z kostki i można sobie elegancko wykręcać.

Obrazek

Obrazek

Co jeszcze w międzyczasie ???
1) Czekam na odbiór od tapicera siedziska pasażera które odkupiłem od innej osoby. Do zaszycia była mała dziurka na łączeniu + wypranie siedziska. Wtedy już fotele i kanapa będą w super stanie :)
2) Będę chciał jesienią wyczyścić zaworki od VVTI i VVTLI. Od VVTLi czyściłem w zasadzie rok temu ale tam operacja nie jest skomplikowana więc wyczyszczę jeszcze raz. Z tym drugim będzie więcej zabawy więc będę musiał sobie pewnie poświęcić na to więcej czasu.
3) Po sprzedaży siłowników kupię chyba dystanse 15 mm na przód. Jestem ciekaw czy ugram jeszcze troszkę na look'u, czy będzie może już coś przycierać ?

Pod koniec lipca Celica odwiedziła JAPFEST. Fajnie było poznać nowe twarze i pogadać z Wami. Zaczerpnąłem również kilka inspiracji, wydawało mi się że z modami już pomału zwalniam ale to się chyba tak nie da :D Znowu wpadło kilka(naście) pomysłów :D :D :D

Zajawkowo kilka zdjęć z ogarnięcia auta przed JAPFESTEM - zdjęcia autorstwa "Clair Kosmetyka Samochodowa - Wrocław"

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: Se-BASS-tian » 31-08-19, 11:16

Heh jednak nie poczekałem do jesieni i prace serwisowe polegające na wyczyszczeniu zaworków OCV - VVTI + VVTLI wykonałem już teraz :)

1) A więc jeżeli chodzi o ten ciężej dostępny - VVTI - to faktycznie nie trzeba ściągać tej rurki i alternatora. Wystarczy zdemontować EGT, prosta robota i mamy elegancki dostęp do korka za którym znajduje się owy filterek ;) . Niestety bez ściągnięcia tej rurki nie oczyścimy dokładnie solenoida który jest powyżej filtra OCV. Ja wyczyściłem go sobie ile tam dało się go wysunąć.
2) Filterek od VVTLI znajduje się od boku silnika. Warto również odkręcić sobie tamten solenoid i wyczyścić w tych rowkach (Jakieś takie małe olejowe glutki o dziwo były). Finalnie akcja serwisowa zrealizowana, filterki i tak były praktycznie czyste ale co tam. Zajrzałem do nich i spokój :)

Dotarły do mnie również większe dystanse 15mm (obecnie mam 10mm) na stronę. Zobaczymy czy ugram coś na spasie bez przycierania czy jednak będzie już za szeroko. Teoretycznie na obniżeniu -30mm powinno być jeszcze daleko do błotnika :)

Poniżej foto z prac nad czyszeniem OCV:

OCV od VVTI - PRZED (normalne że jest od oleju ale nie miał w sobie żadnych zabrudzeń/glutów):

Obrazek

OCV od VVTI - PO:

Obrazek

Pokrywka którą się odkręca żeby dostać się do OCV od VVTLI:

Obrazek

OCV od VVTLI - PO:

Obrazek

Solenoid od VVTLI - PO:

Obrazek

Przy okazji jako ciekawostka bo również wyczyściłem OCV od VVTI u brata w Celice (1ZZ-FE). Filtry od VVTI są identyczne w obu silnikach :)

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 707
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: klexmix » 31-08-19, 19:14

Se-BASS-tian pisze:Heh jednak nie poczekałem do jesieni i prace serwisowe polegające na wyczyszczeniu zaworków OCV - VVTI + VVTLI wykonałem już teraz :)

Niestety bez ściągnięcia tej rurki nie oczyścimy dokładnie solenoida który jest powyżej filtra OCV.

To spływ oleju, odkręcasz szpilki dwie śrubokrętem z nasadką, uważasz zeby nie spadła metalowa uszczelka, i odginasz rułe bo jest na gumie, sztywnej jak ch... ale da rade odgiąć. :) Zawór i tak będę kupował nowy, i drugi raz prawdopodobnie nowe koło vvti :(
Ale najpierw porządne wypłukanie wszystkiego.

Se-BASS-tian pisze:Pokrywka którą się odkręca żeby dostać się do OCV od VVTLI:

Nazywa sie to lift screen.

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 26
Rejestracja: 13-06-19, 21:54
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: Rasiel » 02-09-19, 11:17

Se-BASS-tian pisze:Dotarły do mnie również większe dystanse 15mm (obecnie mam 10mm) na stronę. Zobaczymy czy ugram coś na spasie bez przycierania czy jednak będzie już za szeroko. Teoretycznie na obniżeniu -30mm powinno być jeszcze daleko do błotnika :)


Nie chcesz opylić tych 10mm? Szpilki trzeba do nich wymieniać czy te, co są dają radę?

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Celica VII TS by Se-BASS-tian

Postautor: Se-BASS-tian » 03-09-19, 22:30

klexmix dzięki za rady, na przyszłość się przyda :) .

Rasiel jeżeli Ci się nie spieszy z kupnem to tak za miesiąc mogę sprzedać. Muszę trochę pojeździć na obecnych i poobserwować czy nic nie przyciera. Jak będą legitne to zostają na stałe. Wydaje mi się że na + również to, że zmniejszyła się różnica pomiędzy tyłem a przodem o 1cm na całej osi. Wcześniej 10mm/20mm. Teraz 15mm/20mm.

Ja do przelotowych wymieniałem szpilki na dłuższe (powinno się założyć dłuższe od OEM przynajmniej o szerokość dystansu). Dodatkowo podczas zamawiania nie wiedziałem że do tych 10mm będą w komplecie również szpilki, także mam do nich oryginalne, niezałożone z H&R :)

Poniżej fotki PRZED/PO. Różnica jest widoczna. Na zdjęciach ciężko te 5mm uchwycić ale chociaż po oponie widać że coś tam się odsunęło ;)

PRZED (Felgi były trochę brudne xD):

Obrazek

PO (Felunia czysta 8) ):

Obrazek