ST202 by Sawczi (Shed)
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Celka wyjechała po swapie, na razie na komputerze poliftowym z racji immobilisera i na starym wydechu. Już w następnym tygodniu leci na wyspawanie całego wydechu z nierdzewki 2,5".
Dzisiaj zmieniłem koła na letnie, wleciały nowe nakrętki stalowe kute, które dostałem na prezent i zaliczyłem pierwsze wiosenne mycie.
Dzisiaj zmieniłem koła na letnie, wleciały nowe nakrętki stalowe kute, które dostałem na prezent i zaliczyłem pierwsze wiosenne mycie.
- adrianh92
- Użytkownik
- Posty: 2192
- Rejestracja: 26-03-11, 18:18
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
no no, ładne kosmetyczne poprawki, pakiet TRD na plus, ale raiserów bym nie zakładał, raczej pomyślałbym nad ducktailem
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
adrianh92 pisze:raczej pomyślałbym nad ducktailem
Założe risery za ducktailem nie przepadam w żadnym samochodzie, a risery zawsze mi się podobały.
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Trochę temat umarł, jakoś nie miałem weny nic wpisywać co jednak nie oznacza, że nic nie było robione
W połowie zeszłego roku zostały zrobione hamulce. Pełna regeneracja zacisków, nowe tarcze, klocki, nowe szczęki, linki ręcznego. Ze smaczków włożyłem zaciski z Avensisa pod tarczę 295 mm, sportowe klocki Galfer Sport FDHP 1050 i przewody w stalowym oplocie z Hel'a. W końcu Celica hamuje i ma ręczny. Co do całego zestawu to jestem bardzo zadowolony jeśli chodzi o efekt jak hamuje. Niebo, a ziemia w porównaniu z seryjnym jednotłokiem na zwykłym klocku i gumowych przewodach.
Trochę fotek (kliknąć w zdjęcie, aby przejść do albumu):
W połowie zeszłego roku zostały zrobione hamulce. Pełna regeneracja zacisków, nowe tarcze, klocki, nowe szczęki, linki ręcznego. Ze smaczków włożyłem zaciski z Avensisa pod tarczę 295 mm, sportowe klocki Galfer Sport FDHP 1050 i przewody w stalowym oplocie z Hel'a. W końcu Celica hamuje i ma ręczny. Co do całego zestawu to jestem bardzo zadowolony jeśli chodzi o efekt jak hamuje. Niebo, a ziemia w porównaniu z seryjnym jednotłokiem na zwykłym klocku i gumowych przewodach.
Trochę fotek (kliknąć w zdjęcie, aby przejść do albumu):
Ostatnio zmieniony 29-04-20, 17:34 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Pylą u Ciebie te Galfery ? Ja mam Galfery u siebie i co do jakości hamowania zero zastrzeżeń za wyjątkiem właśnie pylenia.
hube
hube
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Coś tam pylą, ale i tak jest lepiej w porównaniu do TRW, które wcześniej miałem od zakupu samochodu.
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Po swapie nadal miałem poliftowy kolektor 4-1 i komputer poliftowy. Włożyłem ECU z wozu, z którego wyciągnąłem silnik (tam był w oryginale silnik przedlift, a buda polift, więc komputer miał immo) co wiązało się z przełożeniem zamków i stacyjki oraz Transponder Key ECU.
Dla ciekawych - istnieją 3 komputery, a nie tylko przedlift i polift jak każdy myśli i przekonałem się na własnym przykładzie:
89661-2G100 12/1997 - (silnik poliftowy / buda poliftowa) - ma immobiliser
89661-2D480 12/1995 - 06/1996 (silnik przedliftowy / buda poliftowa) - ma immobiliser
89661-2B820 11/1993 - 08/1995 (silnik przedliftowy / buda przedliftowa) - nie ma immobilisera
Następnie chłopaki z DM Customs wyspawali mi wydech pod kolektor 4-2-1 wraz z dorobieniem portek 2-1 z nierdzewki na wzór oryginału, bo oryginalne okazały się całe pognite. Flanszę kumpel zaprojektował mi w CADzie i wyciąłem water-jetem z nierdzewki, żeby nic tam już nie zgniło.
Po zmianie kolektora na 4-2-1 poprawił się dół i czuć, że już na niższych obrotach Celka chce jechać w porównaniu z tym co było wcześniej i w sumie zgadzałoby się z tym co później czytałem czym charakteryzują się poszczególne kolektory. Dodatkowo wydech się wyciszył, bo dokupiłem tłumik z Proex'a, który imituje katalizator wizualnie oraz ma wspawane serca co jest polecane w wolnossących silnikach przy pozbyciu się katalizatora.
Tutaj filmik jak to teraz gada. Myślę, że jest w miarę przyjemnie:
A poniżej fotki w albumie po kliknięciu zdjęcia:
Dla ciekawych - istnieją 3 komputery, a nie tylko przedlift i polift jak każdy myśli i przekonałem się na własnym przykładzie:
89661-2G100 12/1997 - (silnik poliftowy / buda poliftowa) - ma immobiliser
89661-2D480 12/1995 - 06/1996 (silnik przedliftowy / buda poliftowa) - ma immobiliser
89661-2B820 11/1993 - 08/1995 (silnik przedliftowy / buda przedliftowa) - nie ma immobilisera
Następnie chłopaki z DM Customs wyspawali mi wydech pod kolektor 4-2-1 wraz z dorobieniem portek 2-1 z nierdzewki na wzór oryginału, bo oryginalne okazały się całe pognite. Flanszę kumpel zaprojektował mi w CADzie i wyciąłem water-jetem z nierdzewki, żeby nic tam już nie zgniło.
Po zmianie kolektora na 4-2-1 poprawił się dół i czuć, że już na niższych obrotach Celka chce jechać w porównaniu z tym co było wcześniej i w sumie zgadzałoby się z tym co później czytałem czym charakteryzują się poszczególne kolektory. Dodatkowo wydech się wyciszył, bo dokupiłem tłumik z Proex'a, który imituje katalizator wizualnie oraz ma wspawane serca co jest polecane w wolnossących silnikach przy pozbyciu się katalizatora.
Tutaj filmik jak to teraz gada. Myślę, że jest w miarę przyjemnie:
A poniżej fotki w albumie po kliknięciu zdjęcia:
Ostatnio zmieniony 10-02-20, 23:27 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Kolejnym krokiem w związku ze zmianą hamulców była zmiana fabrycznych 15" felg zimowych na coś innego co będzie się mieściło na zacisk. Moje koła zimowe sprzedałem i kupiłem felgi 16" z VII gen, proste ale z kiepskim lakierem i postanowiłem je odnowić własnoręcznie.
Koniec końców i tak kupiłem drugie auto na zimę więc w sumie koła prawie w ogóle nie zostały do tej pory użyte, więc bardzo możliwe, że koła będą na następną zimę na sprzedaż, ale jeszcze zobaczymy .
Poniżej przed i po, oraz na samochodzie (przed myciem bo były mrozy i stwierdziłem, że lepiej nie myć co by nie przymarzło nic).
W sumie wrzuciłem niechronologicznie, bo chyba wydech ogarniałem jak już koła były założone patrząc po zdjęciu jak tutaj końcowy jest zamontowany. Teraz idzie bardziej pod skosem do góry - po Japońsku
Koniec końców i tak kupiłem drugie auto na zimę więc w sumie koła prawie w ogóle nie zostały do tej pory użyte, więc bardzo możliwe, że koła będą na następną zimę na sprzedaż, ale jeszcze zobaczymy .
Poniżej przed i po, oraz na samochodzie (przed myciem bo były mrozy i stwierdziłem, że lepiej nie myć co by nie przymarzło nic).
W sumie wrzuciłem niechronologicznie, bo chyba wydech ogarniałem jak już koła były założone patrząc po zdjęciu jak tutaj końcowy jest zamontowany. Teraz idzie bardziej pod skosem do góry - po Japońsku
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Plan na 2020:
- wypiaskowanie, ocynk i malowanie proszkowe całego zawiasu, belek pod zderzak, rozpórek itp. (już oddane na pierwszy etap)
- założenie nowych poliuretanów, nowych łączników stabilizatorów, sworzni
- przy tej robocie od razu dołożenie dystansów 10 mm na przód i 15 mm na tył i wymiana szpilek
- malowanie moich OZ Crono proszkowo w nowy lakier
- nowe oponki (jakiś semi-slick)
- w końcu założenie tych dokładek TRD i poprawa mocowania riserblocków pod spoiler, które musiałem sciągnąć
- i jedna tajemnica związana z karoserią
Plan zrobić to wszystko, dostać się na Japfest i pośmigać w Time Attacku na Torze Poznań. Zobaczymy czy się uda
- wypiaskowanie, ocynk i malowanie proszkowe całego zawiasu, belek pod zderzak, rozpórek itp. (już oddane na pierwszy etap)
- założenie nowych poliuretanów, nowych łączników stabilizatorów, sworzni
- przy tej robocie od razu dołożenie dystansów 10 mm na przód i 15 mm na tył i wymiana szpilek
- malowanie moich OZ Crono proszkowo w nowy lakier
- nowe oponki (jakiś semi-slick)
- w końcu założenie tych dokładek TRD i poprawa mocowania riserblocków pod spoiler, które musiałem sciągnąć
- i jedna tajemnica związana z karoserią
Plan zrobić to wszystko, dostać się na Japfest i pośmigać w Time Attacku na Torze Poznań. Zobaczymy czy się uda
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Dobry ruch z ocynkiem galwanicznym (u mnie po kilku latach na elementach cynowanych i malowanych proszkowo nie ma ani kropki rdzy) Samo malowanie proszkowe daje krótkotrwały efekt.
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
A końcowy wydech jaki jest?
Dystanse jakieś firmowe gotówce czy inne źródła?
Dystanse jakieś firmowe gotówce czy inne źródła?
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
ghost1077 pisze:Dobry ruch z ocynkiem galwanicznym (u mnie po kilku latach na elementach cynowanych i malowanych proszkowo nie ma ani kropki rdzy) Samo malowanie proszkowe daje krótkotrwały efekt.
Racja. Ogólnie koszt stosunkowo nieduży w stosunku do całej operacji. A będzie na lata.
Fryc85 pisze:A końcowy wydech jaki jest?
Dystanse jakieś firmowe gotówce czy inne źródła?
Końcowy taki jak miałem wcześniej - Kakimoto Racing Exhaust 2,5" na wejściu, 4,5" na wyjściu.
Dystanse z firmy dystom.pl. Napisałem maila z prośbą o wykonanie, bo nie mieli takich na sklepie.
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Zawieszenie i inne elementy odebrane już z lakierowania. Z samego ocynku, niektórych elementów nie byłem do końca zadowolony. Wygląda jakby nie wytrawili tego wystarczająco przed galwanizacją. Ale gość, do którego potem zawiozłem elementy w celu polakierowania proszkowego powiedział, że będzie git, żebym się nie przejmował.
Ogólnie do renowacji były oddane wózek przód, belka tył, wszystkie wahacze, stabilizatory, mocowania stabilizatorów, zwrotnice przód i tył, belka pod silnik, belka pod tylni zderzak, chłodniczka wspomagania z mocowaniami, mocowanie akumulatora, mocowania chłodnicy, rozpórki OEM i Staffa, kij od maski, ramiona wycieraczek. Mam nadzieje, że posłuży
Montaż już w następnym tygodniu.
Ogólnie do renowacji były oddane wózek przód, belka tył, wszystkie wahacze, stabilizatory, mocowania stabilizatorów, zwrotnice przód i tył, belka pod silnik, belka pod tylni zderzak, chłodniczka wspomagania z mocowaniami, mocowanie akumulatora, mocowania chłodnicy, rozpórki OEM i Staffa, kij od maski, ramiona wycieraczek. Mam nadzieje, że posłuży
Montaż już w następnym tygodniu.
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Odebrałem też moje OZetki z renowacji oraz kupiłem nowe oponki na ten sezon - Federale 595RS-R 215/40R17.
Optycznie felga powinna teraz wydawać się większa ze względu, że cała jest w jednym lakierze (jak je kupiłem miały rant w innym kolorze).
Koła założę po złożeniu zawieszenia, żeby na nich już geometrię ustawić.
Celica od tego roku już przestaje służyć jako daily i będzie głównie autem weekendowym do zabawy, na zloty, na tor itp.
Optycznie felga powinna teraz wydawać się większa ze względu, że cała jest w jednym lakierze (jak je kupiłem miały rant w innym kolorze).
Koła założę po złożeniu zawieszenia, żeby na nich już geometrię ustawić.
Celica od tego roku już przestaje służyć jako daily i będzie głównie autem weekendowym do zabawy, na zloty, na tor itp.
- Markus_ST
- Użytkownik
- Posty: 826
- Rejestracja: 01-08-09, 17:01
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Nowy kolor felg jest sztosem Widzę że idziemy podobnie z modami, w ostatnim czasie moja Cela dostała odnowione zawieszenie na polirueatanach a także nowy wydech z nierdzewki Wrzuć koniecznie fotki Toyki na felgach w nowym kolorze, myślę że dobrze wszystko razem siądzie
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Ile galwan?
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Markus_ST pisze:Nowy kolor felg jest sztosem Widzę że idziemy podobnie z modami, w ostatnim czasie moja Cela dostała odnowione zawieszenie na polirueatanach a także nowy wydech z nierdzewki Wrzuć koniecznie fotki Toyki na felgach w nowym kolorze, myślę że dobrze wszystko razem siądzie
Jeszcze do lata zakładam front GT4 i ten komplet dokładek TRD, więc wizualnie też będzie podobnie do Twojej, tylko w innym kolorze . Oczywiście jak zdążę to polakierować, chociaż powinno się udać. Możemy na jakimś zlocie sesje wspólną zrobić. Ty risery będziesz miał nadal czarne? Bo ja chyba w czarne idę.
Fryc85 pisze:Ile galwan?
150 zł brutto (firma która zajmuje się produkcją czołgów, może dlatego aż tak się nie postarali, bo jednak dla nich takie zamówienie jest znikome w porównaniu z tym co produkują w całym zakładzie :p)
- Markus_ST
- Użytkownik
- Posty: 826
- Rejestracja: 01-08-09, 17:01
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Wspólna sesja, jestem jak najbardziej za Milka znów dostanie front z GT4, będzie wyglądać jak z czasów gdy jeszcze posiadał ją Vegas Co do raiserów to obecnie mam cały spojler z SSIII w kolorze czarnym, początkowo chciałem zostawić czarne raisery a samą lotkę prysnąć na żółto, ale jednak narazie pozostanę przy całym czarnym spojlerze, nawet spoko wygląda
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)
Kurde za taką cenę galwan szkoda ze u nas nie ma takich firm????
Jak czołgi robią to może wrzucić tam cała celice?
Jak czołgi robią to może wrzucić tam cała celice?