Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
SoLucks
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 28-08-20, 02:42

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: SoLucks » 24-05-21, 03:39

Na wstępie bardzo proszę o nie pisanie "było" i tym podobnych rzeczy, gdyż jestem pewny ze to było - ale po prostu tego nie rozumiem bo jestem totalnie zielony. Posiadam Celice 7, mam ją niecały rok - cieszy niemiłosiernie. Jest to wersja z 143 konnym silnikiem, wszystko jest fabryczne. Chciałbym nieco zmodyfikować dźwięk wydechu, słyszałem celiki które brzmią o wiele lepiej, tylko nie wiem na jakiej zasadzie to działa. Ktoś mógłby mi wytłumaczyć co i jak, łącznie z ceną? Nie chcę podczas parkowania w nocy pobudzić całego osiedla głośnym tępym dźwiękiem, chciałbym po prostu żeby brzmiała bardziej rasowo, przyjemniej dla ucha i troszkę głośniej. Niektórzy mówią o końcówkach, o jakichś dolotach, przelotach, tłumikach środkowych czy bóg wie jeszcze o czym - nie znalazłem niczego dla bardzo początkujących. Wystarczy tutaj jakaś końcówka lub tłumik za 200 złotych? Jak to będzie wyglądało?
________________________________________________

Drugie pytanie, ale tylko z ciekawości - tutaj raczej nie planuję nic modyfikować, a jedynie zżera mnie ciekawość. Niektórzy mówią że to podchodzi pod wieś tuning, lecz bardzo podoba mi się dźwięk blowoffa, podczas zmiany biegów - jednakże do tego z tego co zdazyłem zorientować potrzebne jest turbo. Do tej wersji silnikowej można takie zamontować? Co daje, czym grozi i ile kosztuje? Zwiększa spalanie? Oprócz tego, są jakieś nie kosztujące miliony modyfikacje które poprawią osiągi tego silnika?

________________________________________________
Trzecie pytanie - nie rozumiem dlaczego auto jest czyściutkie od rdzy, nie ma ani grama - a jedynie gdzie zaczęła się pojawiać malutkimi na prawdę kropeczkami, na krawędzi drzwi głównie kierowcy. Za niedługo oddaje samochód do lakiernika na pomalowanie zderzaka i zastanawiam się czy dużo było by z takim czymś roboty i kosztów, czy w ogóle jest sens się za to brać? Niby to małe kropki, jednakże wolałbym żeby sprawa się nie pogłębiła, a jeżeli można zrobić to małym kosztem to dlaczego nie. Tutaj mankamentem jest biały kolor samochodu, bo bardzo widać każdą niedoskonałość. Zamieszczam drzwi poglądowe jak to wygląda, lecz zdjęcie z googla i sam zaznaczyłem miejsca, oczywiście zapomniałem zrobić zdjęcia swojej a zabieram się do pisania w nocy :/ Najmocniej przepraszam i dziękuje z góry! Obrazek

Łukasz celica ts
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 16-03-20, 20:52

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Łukasz celica ts » 27-05-21, 18:40

Hej mam problem z moim celica 7 gen. silnik ts. Może mi ktoś pomóc ?! Jak silnik jest zimny to obroty są prawie na 2000 obrotów a jak się zagrzeję spadają na 1200 i czasami falują. Wymieniałem przepustnice przepływomierz i dalej jest to samo może ktoś z forum wie co jej dolega.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 27-05-21, 20:31

Co to znaczy że czasem falują ? czy jak jeździsz po mieście i stoisz np: na światłach też falują czy pop prostu się zdarza ? Mniemam, że filtr powietrza czysty ? Sprawdzałeś ładowanie aku czy przy włączonym aucie trzyma napięcie ? Czy dokładnie to samo dzieje się przy jednej i drugiej przepustnicy ? Uszczelka przepustnicy dobrze zamontowana ? Sprawdzałeś szczelność przewodów przy przepustnicy ?
Posprawdzaj, pojeźdź i poobserwuj
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Łukasz celica ts
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 16-03-20, 20:52

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Łukasz celica ts » 27-05-21, 22:09

Po prostu się zdarza i dlatego wymieniłem Silniczek krokowy bo mechanik stwierdził że jest uszkodzony i wymiana na nowym
nic nie poprawiła. Kupilem drugą przepustnice i niestety nie było poprawy Uszczelka przy przepustnicy jest metalowa iraczj nie idzie jej inaczej założyć a zamiast oryginalnego filtra jest wkładka k&n. Z ładowaniem akumulatora raczej nie ma problemu kontrolka od razu gaśnic po odpaleniu. A jak sprawdzić szczelność przewód?

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 28-05-21, 07:19

Przyłóż miernik i sprawdź jakie napięcie jest przed włączeniem i po czy jest stabilne. Przewody sprawdź organoleptycznie czy nie są uszkodzone szczególnie przy obejmach i szczególnie rura dolotu z filtra. czasem jest za luźny przepływomierz i też potrafi falować
Od dawna się to dzieje ?
Zrób tak:
1. odłącz aku kompletnie czyli najpierw "-" potem "+" i zostaw na ok. 20 min.
2. Podłącz w kolejności odwrotnej "+" potem "-". Przekręć kluczyk do pozycji kontrolek ze 2 razy i odpal auto niech pochodzi ok 10 min
3. potem włącz klimę i niech chodzi kolejne 10 min
4. potem włącz oddymianie / odmrażanie przedniej szyby i też nie pochodzi kolejne 10 min.
Pojeźdź parę dni i zobacz jak sytuacja wygląda.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Łukasz celica ts
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 16-03-20, 20:52

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Łukasz celica ts » 28-05-21, 15:09

To dzieję się od lata jak były wysokie temperatury na dworze. Napięcia nie sprawdzę bo nie mam miernika ale auto stało z rozłączonym akumulatorem 5 dni bo miałem kierownicę u tapicera i po podłączeniu akumulator dalej są wysokie obroty sprawdzę przepływomierz i szczelność rury od dolotu.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 28-05-21, 21:08

SoLucks

Możliwości ze zmianą dźwięku i wydechu w tym modelu masz mnóstwo. Zacznij sobie od prostej rzeczy :)
https://www.youtube.com/watch?v=shSnDnJyOUA

Co do tego blow off to po prostu wypuszczenie powietrza z turbiny. Nie masz turbiny także temat zamnknięty.

Co do rantów drzwi. Wystarczy wyczyścić, zabezpieczyć i zrobić zaprawki. Zrobisz to nawet samemu i nie będzie się to tak rzucało w oczy czy rdzewiało.

Łukasz celica ts
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 16-03-20, 20:52

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Łukasz celica ts » 28-05-21, 22:12

Problem z wysokimi obrotami rozwiązany wystarczyło wyczyści czujnik od niskich obrotów. Szykuje się wymiana oleju w ts. teraz mam zalany motul 5w30 ale chciał bym wymienić na inny bo po rozgrzaniu silnika słychać delikatnie zawory a na zimnym silniku jest cichutko na jaki by było najlepiej zmienić.

Awatar użytkownika
HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 21-10-17, 17:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 29-05-21, 00:32

5w30 to zalecany olej do twojego silnika, możesz zastosować płukankę i wlać 5w40. Co do zaworów to zmierz luzy zaworowe i będziesz miał pewność czy są w normie, jeżeli nie to wymiana podkładek.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 29-05-21, 09:30

Jeśli mechanik stwierdził że silniczek krokowy jest do wymiany to tym bardziej powinien sprawdzić czujnik. Ważne że rozwiązałeś problem.
Moim skromnym zdaniem powinieneś lać Olej 5w30 jak fabryka pisze.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

letout222
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11-10-20, 23:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: letout222 » 30-05-21, 01:19

Cześć wszystkim,
Dzisiaj miałem całkiem nieprzyjemną sytuację.
Przejechałem autem ok. 8-10min, spojrzałem na wsk. temp silnika - w połowie - więc depnąłem na dwójce do 6 tys. obrotów, potem trójka 6 tys, potem przy czwórce w okolicach 6 tys. obrotów z silnika zaczęły dochodzić głośne odgłosy zacierania. Silnik zgasł. Zatrzymałem się. Spróbowałem odpalić. Slnik pokrztusi się 3-4 razy i cisza. Świeci się kontrolka silnika (żółta), oleju i akumulatora. Czy ktoś wie co się mogło stać z silnikiem? Dodam też, ostatnio zauważyłem, że czasami świeciła się kontrolka oleju jak wchodziłem w zakręty.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 30-05-21, 08:33

Jeśli już świeciła sie kontrolka to jest już za późno. Kiedy sprawdzałeś poziom oleju?

W sumie to po co zmieniać olej, jak można zmienić silnik :)

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 30-05-21, 10:33

Jeśli świeciła ci się czasami kontrolka oleju to następnym razem jak tylko się zaświeci sprawdź poziom oleju. Po to są te kontrolki.
Sprawdzałeś w ogóle po tej sytuacji poziom oleju ? Jaki jest /
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

letout222
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11-10-20, 23:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: letout222 » 30-05-21, 13:23

https://ibb.co/K73LRwG
No to pojeżdżone

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 30-05-21, 16:00

Niecodzienny widok.
rób remont i będziesz jeździł długo i szczęśliwie tylko zwracaj proszę uwagę na kontrolki. w ogóle załóż sobie zegarek z ciśnieniem oleju
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 06-06-21, 15:09

Z tym remontem to ciężka sprawa.
Ja mam w swojej silnik od Avensisa, hamownia wypluwała 135 koni.
Remont przeprowadzony zgodnie ze sztuką, zmienione tłoki na 4-dziurowe, i sporo rzeczy, można podejrzeć w moim temacie.
Przy wysokich obrotach albo szybkiej jeździe autostradą pije trochę oleju (2 lata po remoncie). Przy spokojnej jeździe do 4 tysięcy nie pije nic.
Zazdroszczę tym, którzy mówią że upalają swoje sprzęty i nie dolewają ani kropli.

Przy okazji, kto wie gdzie są brakujące konie w silnikach avensis-celica? Avensisy mają wpisane 129koni. Celice 143. Moja miała 135 -.-'
Czy jest to kwestia wałków, czy może komputera?
Gdzieś jest może temat o różnicach między poszczególnymi 1zz? przedlift/polift/avensis/celica?
Gdzieś mi się obiło o uszy, że różnica przed-polift to nie tylko tłoki ale jeszcze dodatkowe kanały olejowe w bloku?

To idąc za ciosem, jaka jest różnica między ts a zwykłą? Hamulce, silnik+osprzęt i coś jeszcze?
Czy wystarczy wrzucić nowe hamulce i swap silnika i mamy tsa?

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Pieszy » 10-06-21, 17:07

Czy 1zz i 2zz mają te same przepływki?

Awatar użytkownika
GTR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 03-06-19, 07:48

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: GTR » 10-06-21, 22:16

TS od zwykłej Celki różnie się generalnie pierdołami. Oczywiście poza silnikiem - TS miał hamulce 275mm z przodu, wolniejsza wersja tylko w przedlifcie miała te "zatrzymywacze" o wielkości 255mm z Yarisa. Poza tym to licznik (jak chcesz robić swapa to musisz kupić silnik z wiązka, licznikiem i immo, inaczej tego nie połączysz, chyba że chcesz robić jakąś customową magię ale szkoda z tym zachodu), metalowe pedały z podstopnicą i chyba tyle? Skrzynia, sprzęgło i półosie chyba takie same (przynajmniej w wersjach europejskich), bębny z tyłu były chyba tylko w USA. Z zewnątrz może fabrycznie różniły się spoilerami i felgami, ale po 20 latach to już chyba niemiarodajna informacja ;)

Nie pamiętam jak wyglądała sprawa z kolektami, tzn. wydechowy na pewno się różni, ale reszta wydechu (od kolektora do kata i dalej) powinno być to samo między 1ZZ a 2ZZ. Cały dolot aż do filtra na 90% się różni, ale ręki sobie nie dam uciąć. Gdzieś na forum były tematy w których poruszano te zagadnienia, poszukaj w FAQ - na 99% tam to jest.

Ja zaś mam pytanie o wałki rozrządu w 2ZZ... ktoś się skusił na wałki MWR, ale Stage 0? To są wałki (właściwie wałek, bo jest tylko ssący) o tych samych parametrach co seryjne, są jedynie zrobione z lepszego materiału, przez co wałek się tak nie wyciera. Są też rolki do tego. Opłaca się czy to overkill i wystarczy seryjny wałek z dobrze wyregulowanym luzem zaworowym?

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 11-06-21, 07:17

Skrzynia w TS ma krótsze przełożenie TS - 4,52 vs. 431 - 1ZZ

Co do wałków MWR jest wykonany z twardszego stopu i ma mniejszą ścieralność. Można zastosować do rocker'ów OEM ale zalecałbym ich wymianę jeśli wstawiałbyś nowe wałki. Moim skromnym zdanie jeśli nie robisz żadnej modyfikacji to wałek OEM z rockerami w zupełności wystarczy.
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Foxtrotyl
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 13-04-21, 11:02

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Foxtrotyl » 27-06-21, 14:38

Witam wszystkich,
jestem od około 3 miesięcy posiadaczem Toyoty Celicy 5 1.6STi z 1993r. do dziś jeździłem sobie nią błogo jak na jednorożcu.
No właśnie do dziś, w trakcie jazdy silnik wkręcił się na 3000 obrotów i utrzymuję tę wartość. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co nawaliło?
Oraz jeśli ma możliwość wrzucić fotki czemu i w jaki sposób mam się przyjrzeć.
Pozdrawiam