Przekładka Kierownicy w ST205 na lewą strone ??

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
Biały
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 25-08-05, 14:17

Przekładka Kierownicy w ST205 na lewą strone ??

Postautor: Biały » 11-01-10, 12:08

Ze względu na to ze GT4 mogę nabyć za niezłą kase i w dobrym stanie tylko z fajerą po chorej stronie pomyślałem sobie ze może warto by było przekładke zrobić o ile jest to możliwe naprawde profesjonalnie zrobić bo robił bym dla siebie tylko ile taka przekładka by wyszła biorąc pod uwage ze to będzie wersja japońska i bedzie trzeba zdjąć blokade max speed 180km/h i wymienić licznik ??. No i jeszcze jedno pytanie co potem z rejestracją w polsce czy nie było by problemu ??

http://www.carzone.ie/search/Toyota/Cel ... annel=CARS

http://www.carzone.ie/search/Toyota/Cel ... annel=CARS

http://www.carzone.ie/search/Toyota/Cel ... annel=CARS

http://www.carzone.ie/search/Toyota/Cel ... annel=CARS

To tylko niektóre jest ich tu więcej

PS. Oczywiście na obecną chwile moje pytanie jest czysto teoretyczne . Ale bym był wdzięczny za odp. No chyba ze ktoś jest chętny co by mu przyprowadzić takie autko mozna o tym pogadać
Ostatnio zmieniony 21-01-10, 00:19 przez Biały, łącznie zmieniany 1 raz.
Celica GT-Four st205 3SGTE JDM
ST202 BEAMS
VVTLI TRD

karolx87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 20-10-08, 15:24

Postautor: karolx87 » 11-01-10, 12:48

już o tym było... nie wiem czy nie miniesz się z celem... Japończyki posiadają inny nr nadwozia więc nie wiem czy po przełożeniu kierownicy będziesz mógł z czymś takim skoczyć do urzędu.. druga sprawa - sam fakt zarejestrowania auta po przekładce jest ciężki. Mało które stacje diagnostyczne się tego podejmują.. Kolejna rzecz części - jeśli żadnych nie posiadasz musisz mieć kogoś kto profesjonalnie przedłuży wiązkę bądź położy drugą z innego auta. Cena auta 3tys eur + drugie tyle na części.
...

Awatar użytkownika
Witch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1952
Rejestracja: 14-04-06, 17:46

Postautor: Witch » 11-01-10, 12:51

Biały pogadaj na PW z TomPozem jak przeskoczył wreszcie rejestrację auta.

A o całej reszcie masz kilka wątków w tym TomPoza historię Białego Misia. :)
Devil's Ferrier In The Middle Of Pagan Forest

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 11-01-10, 12:54

kupujesz rozbitą zarejestrowaną VI i na podstawie jej ściany grodziowej z numerem VIN odbudowujesz auto na gratach z JPY
po drodze wymieniasz licznik i całą dechę i zdejmujesz speed limitera
polecam kontakt z GT4 JS oni przybliżą Ci koszty takiej zabawy
myślę, że nikt kto tego nie robił w ST205 nie powinien zajmować się szacowaniem kosztów bo będzie to wróżeniem z fusów.

druga opjca to podanie do urzędu o możliwość zarejestrowania RHD z racji tego, że auto jest rarytasem, unikat, rajdowa legenda. czekasz długo i nie masz pewności co do decyzji pozytywnej

Awatar użytkownika
Biały
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 25-08-05, 14:17

Postautor: Biały » 11-01-10, 13:03

Witch pisze:Biały pogadaj na PW z TomPozem jak przeskoczył wreszcie rejestrację auta.

A o całej reszcie masz kilka wątków w tym TomPoza historię Białego Misia. :)


TomPoza auto było najpierw rejestrowane na ukrainie czy gdzieś jak dobrze pamiętam u mnie takie coś nie wchodzi w gre
Celica GT-Four st205 3SGTE JDM
ST202 BEAMS
VVTLI TRD

Awatar użytkownika
Witch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1952
Rejestracja: 14-04-06, 17:46

Postautor: Witch » 11-01-10, 13:05

Biały pisze:TomPoza auto było najpierw rejestrowane na ukrainie czy gdzieś jak dobrze pamiętam u mnie takie coś nie wchodzi w gre


i nic to nie dało niestety, z tego co pamiętam, ale w końcu Mis został zarejestrowany
Devil's Ferrier In The Middle Of Pagan Forest

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 11-01-10, 13:23

jeszcze tylko 5500zł za magiel z SSS trzeba wydać, ale to już taka mala pierdołka :-D

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 11-01-10, 15:08

Moje trzy grosze:
- do przekładki najlepiej mieć na części (w tym magiel) rozbite GT
- moja droga do rejestracji była specyficzna, samochód był już zarejestrowany w Unii (na Litwie) ale Polskie przepisy wymagają 17 znakowego VINu podczas gdy JDMy mają tylko 12 znakowy, sprawę załatwiło odstępstwo Ministerstwa Transportu od konieczności spełnienia tego przepisu - z tym mogą być problemy
- kosztu nie podejmuję się szacować, nie znam nawet tego u siebie bo płaciłem za całość (samochód + naprawa + przekładka)

Awatar użytkownika
bboy4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3706
Rejestracja: 05-11-05, 16:53

Postautor: bboy4 » 11-01-10, 15:14

BASSISFUN pisze:jeszcze tylko 5500zł za magiel z SSS trzeba wydać

Pasuje od Zwykłej GT 3S-GE... (Ps: Tom Poz mnie wyprzedził)
Ostatnio zmieniony 11-01-10, 15:15 przez bboy4, łącznie zmieniany 2 razy.
2005r: V-Gen GTi
2007r: VII-gen 1ZZ
2020r: VI-Gen 2.0GT :D

Awatar użytkownika
kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 11-01-10, 14:47

Postautor: kaczor » 11-01-10, 15:15

przekładka jak najbardziej ok ale tylko przez kogoś kto to już robił, kolega przekładał to wiercili mu dziury w grodzi i coś tam dospawali jeszcze, masakra...
love the smell of burning clutch in the morning

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 11-01-10, 15:40

pasuje tylko od 3S-GE z SSS :)

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 11-01-10, 17:31

kaczor, nie masz pojęcia o czym mówisz człowieku
przekładka w aucie z asymetryczna scianą grodziową to jej wymiana a nie wiercenie...

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 11-01-10, 18:40

jones pisze:kaczor, nie masz pojęcia o czym mówisz człowieku
przekładka w aucie z asymetryczna scianą grodziową to jej wymiana a nie wiercenie...

on chyba dobrze o tym wie :wink: dlatego napisał:
kaczor pisze:dospawali jeszcze, masakra...
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 11-01-10, 19:29

to luza może ja to tak odebrałem
bez urazy :d

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 11-01-10, 22:14

Niech ci ktoś pokaże zdjęcia z takiej przekładki i jak to wszystko wygląda, a na końcu zastanów się czy chciałbyś jeździć np. 400 konnym samochodem, który wcześniej był rozcinany w jednym z najbardziej "newralgicznych" miejsc całej konstrukcji karoserii... tym bardziej, że można za podobne pieniądze kupić lhd i mieć fabrycznie nienaruszoną karoserię :wink:

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 11-01-10, 23:03

Zastanow sie o czym piszesz panie Romanie.
Mamy dokumentacje zdjeciowe z kazdej konwersji ktora robilismy i w zadnej nie ma mowy o tym zeby sztywnosc auta na tym ucierpiała wrecz przeciwnie zawsze zyskuje.

Z reszta co jest mocniejsze zgrzew czy wielokrotny spaw?

Jezeli wymieniasz jako część a nie jako fragment części (przy zachowaniu sztuki) nie zmienia sie sztywnosc auta.

Awatar użytkownika
kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 11-01-10, 14:47

Postautor: kaczor » 11-01-10, 23:15

DCG pisze:
jones pisze:kaczor, nie masz pojęcia o czym mówisz człowieku
przekładka w aucie z asymetryczna scianą grodziową to jej wymiana a nie wiercenie...

on chyba dobrze o tym wie :wink: dlatego napisał:
kaczor pisze:dospawali jeszcze, masakra...

pisałem dokładnie o tym że niektórzy tak robią , wiercą i tną i dospawują.

normalna przekładka to wyjęcie jednej ściany i wsadzenie drugiej na fabrycznych łączeniach, koniec.
love the smell of burning clutch in the morning

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 11-01-10, 23:29

Wojtas pisze:Zastanow sie o czym piszesz panie Romanie.
Mamy dokumentacje zdjeciowe z kazdej konwersji ktora robilismy i w zadnej nie ma mowy o tym zeby sztywnosc auta na tym ucierpiała wrecz przeciwnie zawsze zyskuje.

Z reszta co jest mocniejsze zgrzew czy wielokrotny spaw?

Jezeli wymieniasz jako część a nie jako fragment części (przy zachowaniu sztuki) nie zmienia sie sztywnosc auta.

Moim zdaniem choćbyś nie wiem jakie zgrzewy robił i ile spawał, to i tak nie jesteś w stanie zrobić tego w taki sam sposób jak fabryka...

p.s. zastanawiałem się wiele razy...

Dziękuję za możliwość wyrażenia swojej opinii, z którą wcale nie musisz się zgadzać :)

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 12-01-10, 00:50

roman pisze:Moim zdaniem choćbyś nie wiem jakie zgrzewy robił i ile spawał, to i tak nie jesteś w stanie zrobić tego w taki sam sposób jak fabryka...

p.s. zastanawiałem się wiele razy...

Nie zastanawiaj się tylko sprawdź w praktyce. Wojtas ma rację. Co nie znaczy, że nie możesz wyrazić swojej opinii na ten temat.

Awatar użytkownika
Eowin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1095
Rejestracja: 07-06-06, 02:05

Postautor: Eowin » 12-01-10, 01:11

TomPoz pisze:podczas gdy JDMy mają tylko 12 znakowy, sprawę załatwiło odstępstwo Ministerstwa Transportu od konieczności spełnienia tego przepisu - z tym mogą być problemy


mozesz opisac jak wyglada rozwiazanie takiej sytuacji ? (ile trwa oczekiwanie na taka decyzje i czy jest to automatyczna decyzja czy zalezy od dobrej woli urzednikow) ?
CS