Tarcze Hamulcowe "klocki"

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
grzesio2507
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 08-12-07, 19:56

Tarcze Hamulcowe "klocki"

Postautor: grzesio2507 » 22-08-10, 11:03

Witam wszystkich.... :-)

I tak jak w nazwie tematu pragnę was zapytać o tarcze oraz klocki do mojej VI gen 97r 1.8

Otóż nadszedł właśnie moment który jest nie unikniony hehe, chodzi dokładnie o wymianę tych właśnie elementów w mojej pszczółce....

I z tego właśnie powodu postanowiłem że zapytam was i poradzę się na forum, tzn chciałbym żebyście wyrazili swoje opinie na temat "tarczy" oraz "klocków" które najlepiej wybrać?? chciałbym dokonać właściwego wyboru oraz być zadowolony z eksploatacji tych podzespołów, a ponieważ roi się od różnorakich ofert na intrernecie różnych producentów i cen to mam mątlik w głowie i nie wiem co wybrać... ;/

Proszę was drodzy klubowicze przedstawcie tu swoje uwagi, propozycje na temat tego jakiego producenta ów częsci wybrać... bo pewnie nie jeden z posiadaczy miał już okazje wymiany tych elementów i napewno mógłby się tu wypowiedzieć... i pomóc mi przy dokonaniu trafnego wyboru!!

Pozdrawiam i czekam na wasze odpowiedzi:)....
:)

Awatar użytkownika
GCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 07-04-09, 21:38

Postautor: GCG » 22-08-10, 11:33

Ja mam klocki KASHIYAMA i tarcze JC i jestem zadowolony jak za ta cene.
Gregor

wieczur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 11-07-10, 23:26

Postautor: wieczur » 22-08-10, 11:38

wszystko zalezy od jazdy i tego czy wolisz zeby hamowalo czy bylo cicho.. firm jest od pyty.. najlepsze TRW, ATE, Zimmerman.. do 1.8 wystepuja nawet nacinane i nawiercane zimmermany ale z kolei powstaje pytanie czy jezdzisz na tyle szybko i na tyle bardzo nagrzewaja sie hamulce zeby zakladac takie graty? wiec tak: jesli jezdzisz szybko i hamujesz czesto ostro to polecam klocki TRW i tarcze Febi lub TRW, albo klocki TRW i tarcze zimmermann (niekoniecznie nawiercane/nacinane), jesli jezdzisz do pracy i po miescie raczej srednia predkoscia to polecam klocki miekkie i tu masz ta srednia cene i wiekszy wybor bo masz klocki EGT, Remsa,RH(te dwie firmy to to samo hiszpanski odpowiednik TRW) ATE, Kashiama, japan line do tego tarcze RH, ATE, TRW, Nipparts, Sakura(firma niemiecka tylko sie japonsko nazywa:p ) Bosch, a jesli jezdzisz aby jezdzic i po prostu masz prawo jazdy to polecam naj: klocki Boscha i tarcze Boscha znasz firme i nie powinienes sie zawiesc jesli chodzi o przebieg. a w skrocie jesli chcesz dobre hamulce czyli nie tanie (bo to w parze nie idzie) to polecam TRW klocki i tarcze Febi (zdarza sie ze zapiszcza gdzies tam ale sporadycznie) a jesli chcesz tani zestaw to polecam klocki japan line albo service parts i tarcze kraft, euro tech (tu zdarza sie ze tarcze nie robia gwarantowanych przebiegow lub ich powierzchnia ma male pekniecia co zmiejsza ich wytrzymalosc i powoduje giecie nawet jesli zostana swietnie zalozone.. w razie jakichs pytan zapraszam.

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 22-08-10, 15:44

wieczur pisze:tarcze nie robia gwarantowanych przebiegow


który producent gwarantuje jakies przebiegi na tarczach?
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

wieczur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 11-07-10, 23:26

Postautor: wieczur » 22-08-10, 17:01

ate, bosch, trw, zimmermann, brembo (chociaz robione pod warszawa).. kazdy gwarantuje jakis standard i jakas jakosc ktora jest przyzwoita.. bosch np z tytulu tego ze ich tarcze sa robione w super warunkach we wspolpracy ze swietnym producentem piecow itd.. chodzi tu o nagrzewanie sie, zachowanie swoich wlasciwosci itd.. nie chodzi tu o stricte przejechane kilometry..

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 22-08-10, 17:20

wieczur pisze:ate, bosch, trw, zimmermann, brembo (chociaz robione pod warszawa).. kazdy gwarantuje jakis standard i jakas jakosc ktora jest przyzwoita.. bosch np z tytulu tego ze ich tarcze sa robione w super warunkach we wspolpracy ze swietnym producentem piecow itd.. chodzi tu o nagrzewanie sie, zachowanie swoich wlasciwosci itd.. nie chodzi tu o stricte przejechane kilometry..

pisałeś o gwarantowanych przebiegach, a teraz piszesz że nie chodzi o stricte przejechane kilometry... zatem o co kaman?

wieczur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 11-07-10, 23:26

Postautor: wieczur » 22-08-10, 18:46

chodzi o to ze kazdy producent gwarantuje jakis przebieg czyli wytrzymalosc tarcz i zachowanie ich wlasciwosci.. kurcze no nie wiem jak to tak opisac.. jedne tarcze przy przebiegu 50 000 beda mialy swoje katalogowe wlasciwosci a inne nie.. np bosch (ktorego nie faworyzuje jakby co) zapewnia ze ich tarcze wytrzymaja wiecej bo sa produkowane w opaciu o technologie buderusa producenta piecow i to wiecej ma miec znaczenie gdyz jest to czas w ktorym te tarcze nie traca wlasciwosci.. sa tarcze i tarcze... sa tanie i sa drogie.. tanie to nie znaczy dobre a dobre nie znaczy tanie... chociaz polacy stosuja nazewnictwo najlepsze=najtansze.. a roznica wynika wlasnie z tego jak i z czego sa wytwarzane.. wydaje sie proste.. ofkors nawet te tanie tarcze "wytrzymaja" tyle co te drogie ale dajmy na to beda sie nagrzewaly albo beda bily albo bedzie wiekszy rant.. no nie wiem jak to lepiej opisac...

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 22-08-10, 18:52

wieczur pisze:chodzi o to ze kazdy producent gwarantuje jakis przebieg czyli wytrzymalosc tarcz i zachowanie ich wlasciwosci.. kurcze no nie wiem jak to tak opisac..


Nie ma czegoś takiego. Jeden będzie hamował 10 razy na odcinku 1 km a inny spokojnie się toczył i hamował silnikiem. Każde tarcze mogą stracić swoje właściwości zanim zrobisz na nich np. 100km

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 22-08-10, 19:41

wieczur pisze:chodzi o to ze kazdy producent gwarantuje jakis przebieg czyli wytrzymalosc tarcz i zachowanie ich wlasciwosci.. kurcze no nie wiem jak to tak opisac.. jedne tarcze przy przebiegu 50 000 beda mialy swoje katalogowe wlasciwosci a inne nie.. np bosch (ktorego nie faworyzuje jakby co) zapewnia ze ich tarcze wytrzymaja wiecej bo sa produkowane w opaciu o technologie buderusa producenta piecow i to wiecej ma miec znaczenie gdyz jest to czas w ktorym te tarcze nie traca wlasciwosci.. sa tarcze i tarcze... sa tanie i sa drogie.. tanie to nie znaczy dobre a dobre nie znaczy tanie... chociaz polacy stosuja nazewnictwo najlepsze=najtansze.. a roznica wynika wlasnie z tego jak i z czego sa wytwarzane.. wydaje sie proste.. ofkors nawet te tanie tarcze "wytrzymaja" tyle co te drogie ale dajmy na to beda sie nagrzewaly albo beda bily albo bedzie wiekszy rant.. no nie wiem jak to lepiej opisac...


brniesz. Sprzedaj mi jakieś tarcze, które wymieniłeś wcześniej i zagwarantuj ich właściwości w określonym przebiegu :)
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

digit6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 602
Rejestracja: 22-03-08, 10:45

Postautor: digit6 » 22-08-10, 20:13

Moze mi ktos powiedziec jaka jest roznica w cenie jesli chcialbym kupic komplet klockow i standardowych tarcz, a nawiercanych i nacinanych do VI 2.0 GT 97r?

wieczur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 11-07-10, 23:26

Postautor: wieczur » 22-08-10, 22:10

brniesz. Sprzedaj mi jakieś tarcze, które wymieniłeś wcześniej i zagwarantuj ich właściwości w określonym przebiegu

ciezko mi okreslic teraz ile ktory producent daje gwarancji.. nie kazdy ma tyle samo.. ale np euro tech daje gwarancje na 100 000km.. niestety ich tarcze nie daja rady tyle.. nie wiem jak wytlumaczyc wam o co chodzi. trzeba byloby was posadzic zamiast mnie w sklepie zebyscie pojeli z czym przychodza klienci i jakie sie zdarzaja reklamacje..


normalne tarcze i klocki to laczny koszt ok 60-100 zl za 1 tarcze + 40-150 za klocki, nawiercane/nacinane 120-170 za sztuke chyba ze kupisz MIKODE nawiercana po produkcji a nie w jej trakcie... zreszta INTER-TEAM nawierca i nacina tarcze w kilkanascie wzorow mozna podpytac

Awatar użytkownika
RedSun
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3976
Rejestracja: 24-04-09, 21:33

Postautor: RedSun » 22-08-10, 22:12

wieczur pisze:zreszta INTER-TEAM nawierca i nacina tarcze w kilkanascie wzorow mozna podpytac


jeśli myślimy o tym samym to chyba już się nie bardzo da to dostać

6Gexidge
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 552
Rejestracja: 28-11-09, 23:49

Postautor: 6Gexidge » 22-08-10, 23:52

wieczur wydaje mi sie ze chcesz wyjsc na specjaliste w kazdej dziedzinie na tym forum, ale no offence.

wracajac do tematu, grzesio ja polecam tarcze ate i ferrodo na tył .. no ale do 1.8 to nieaktualne.
ST202

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 23-08-10, 07:17

wieczur pisze:ciezko mi okreslic teraz ile ktory producent daje gwarancji.. nie kazdy ma tyle samo.. ale np euro tech daje gwarancje na 100 000km.. niestety ich tarcze nie daja rady tyle.. nie wiem jak wytlumaczyc wam o co chodzi. trzeba byloby was posadzic zamiast mnie w sklepie zebyscie pojeli z czym przychodza klienci i jakie sie zdarzaja reklamacje..


:) normalnie Baśnie z 1000 i jednej nocy.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Czesio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 550
Rejestracja: 26-06-07, 19:06

Postautor: Czesio » 23-08-10, 07:23

Perpetum mobile :) Daj namiary na ten sklep gdzie jest gwarancja przebiegu może być nawet na 10 tysięcy km :-D

Witia
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 30-12-07, 12:20

Postautor: Witia » 23-08-10, 09:53

U mnie siedza :D tarcze z przodu JC klocki Ferodo premier a tyl klocki kashiyama tarcze na wymiane beda pewnie trw i hamuje przyzwoicie
3S-GE REV3

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 23-08-10, 16:55

do 1.8 jazda miejska i od czasu do czasu po torze na zlocie lub autostradowe hamowanie z 200km do 100km/h wystarcza nowe tarcze JC klocki Akebono i bedziesz zadowolony tylko nie zapomnij wymienic plynu hamulcowego na DOT4 przerabialem to w swojej bylej 1.8 i nigdy nie mialem problemu z brakiem hamulcow nawet po 20 okrazeniach na torze.
WROCLOVE BRADA

mefistoar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 30-06-07, 12:44

Postautor: mefistoar » 24-08-10, 09:37

witam mam autko TOYOTA CELICA 1995r, 2.0GT 129kW + ABS a moje pytanie brzmi: jaka jest szerokość oryginalnego klocka hamulcowego? 133 czy 141 mm. pozdrawiam klubowiczów

spine
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 29-10-08, 07:32

Postautor: spine » 24-08-10, 20:53


mefistoar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 30-06-07, 12:44

Postautor: mefistoar » 24-08-10, 21:39

dzięki wielkie pozdrawiam