Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica

Moderatorzy: prazyn, Zewus, Suseł

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2493
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 10-06-19, 14:14

Co to jest za część V gen???

Obrazek

andcierk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 18-10-17, 12:53
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: andcierk2 » 10-06-19, 21:14

czy ktoś wie gdzie kupić uszczelkę przepustnicy do 1,6 sti, 4a-fe?

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2493
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 11-06-19, 08:26

W toyota Dakar swilcza

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2493
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 11-06-19, 09:18

Mam Uszczelke chyba w domu z aso

andcierk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 18-10-17, 12:53
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: andcierk2 » 11-06-19, 19:41

już mi się udało kupić, a tak przy okazji to jest niedaleko mnie gość, który dorabia uszczelki pod głowice i wszelkie inne nietypowe

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2493
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Fryc85 » 12-06-19, 15:42

Dobrze wiedzieć takie rzeczy z jakiego materialu?

Shawaon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 06-04-19, 07:13

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Shawaon » 18-06-19, 12:37

Mam pytanie, gdyż napewno wielu z was miało podobny problem z uszczelką na dachu, a mianowicie po prawej i lewej stronie nad drzwiami tam gdzie są te kanaliki, ktoś ma jakiś pomysł skąd takie uszczelki ogarnąć? Byłem u siebie w Arpolu to powiedzieli, że nie wynajdą o takiej średnicy i że mam się udać do ASO. Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: ksk33 » 18-06-19, 18:14

Udać się do aso albo kupić z zadbanej Toyoty o małym przebiegu. Nie wiem czy nie mam czegoś w fajnym stanie. :wink:

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 670
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: klexmix » 21-06-19, 10:06

Panowie, ile jest czujników temperatury w 2zz? Dwa osobne na komp i zegary czy jeden, w ASO mają dostępny tylko jeden główny czujnik i nie widzą żadnego innego. A dostałem informacje niedawno ze sa osobno na wskaźnik i na komp, i teraz zgłupiałem bo ja tez widze tylko jeden. :|

Dominiks
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 01-07-13, 16:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Dominiks » 23-06-19, 12:04

Jestem posiadaczem Celicy VII gen TS, której silnik miał pecha złapać awarię (stukająca panewka) w okresie, gdy nie miałem czasu zająć się tematem (organizacja dużego wesela bardzo absorbuje) i swoje odstała. Teraz zastanawiam się nad generalką (w tym wymiana silnika, piaskowanie, antykorozja, etc.), tylko obawiam się, że taniej i rozsądniej będzie kupić drugą, a przy okazji przerzucić się na VI gen (która dużo bardziej podoba mi się wizualnie, ale nie miałem okazji dłużej nią pojeździć) i stąd moje pytania:

- jak właściwości jezdne VI GT vs VII TS?
- jak z awaryjnością w VI GT ?

Zna ktoś może, albo mógłby się wypowiedzieć na temat:
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ce ... 603c524e12
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ce ... 603c524e12
?

W drugim ogłoszeniu martwią mnie:
" -założone ostrzejsze wałki rozrządu "
" -do komputera dołożony chip"
bo obawiam się, że silnik będzie bardziej wyżyłowany, a przez to bardziej awaryjny. Dodatkowo nie zależy mi na dodatkowej mocy/kopie, a spalanie pewnie będzie zauważalnie wyższe.

W obu brakuje zdjęcia silnika...

Celicy szukam do jeżdżenia w weekendy, i w trasy po Polsce, ew. czasem do pracy, jak główny samochód będzie w remoncie. Fajnie jakby pożyła możliwie jak najdłużej, dostanie dach nad głową.

A może VI to już prehistoria, i lepiej dać sobie z nimi spokój i remontować swoją VII (poliftowa Włoszka, ma 275tys km na liczniku, z czego jakieś 30tys wyjeżdżone przeze mnie)?

pablosss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 476
Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Lokalizacja: DOA

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: pablosss » 23-06-19, 12:25

Ja osobiście wolałbym TSa. Nie bawilbym się w remont tylko szukalbym silnika. W tej drugiej VI-ce chyba ktoś przesadził z ceną.

Awatar użytkownika
hube
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 541
Rejestracja: 09-10-16, 07:33
Lokalizacja: prawie centrum

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: hube » 23-06-19, 14:24

Moim skromnym zdanie to zależy jak finansowo chcesz to ogarnąć. Remont silnika około 8000-9000 tys. i wiesz czym jeździsz. Zakup auta jak sam widzisz 2 lub 3 krotnie więcej . Co do cyferek matematyka prawdę Ci powie :-). Co do awaryjności hm... ciężko powiedzieć kto jak jeździ ale jedno jest pewne "jak kto dba tak ma". Właściwości jezdne, myślę że jak w VII i VI ogarniesz dobrze zawieszenie, sprężyny obniżające poliuretany dobre amory i gumy to oby dwie dadzą radę.
hube

Dominiks
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 01-07-13, 16:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Dominiks » 24-06-19, 06:52

@pablosss
Silnik bym wymieniał. Z jakich powodów brałbyś TS'a?

@Hube
Finansowo pewnie kompletny remont wyjdzie mnie tyle, ile ta tańsza VI-tka. TS'a mam niejeżdżonego od 2 lat, więc oprócz silnika robiłbym hamulce, komplet płynów ustrojowych, przewody hamulcowe, zabezpieczenie przeciwkorozyjne itd.. A jak jej nie wyremontuję, to zapewne zostanie dawcą (szkoda trochę, bo te 30 tyś km miło wspominam), więc też trochę PLN się odzyska.

A co do zawieszenia, to uściślę: nie zamierzam się tym ścigać, chciałbym trzymać się możliwie blisko stockowej wersji. Jeżeli stockowo VI GT wypada podobnie do VII TS, to będę się skłaniał do VI; chyba że VI w jakimś innym aspekcie znacząco odstaje od VII? Rodowód lepszy ma VI - ostatnia generacja jeżdżąca w WRC.

pablosss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 476
Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Lokalizacja: DOA

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: pablosss » 24-06-19, 10:46

Silnik bym zakupił pewnie od Remka. Lipy nie wciska i ma dobre opinie.
A wolałbym TSa ponieważ VII bardziej mi się podoba i według mnie to słuszny silnik. Jeśli chodzi o aspekty jezdne czy techniczne to się nie wypowiem bo nawet nie jeździłem VI-ka.

Dominiks
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 01-07-13, 16:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: Dominiks » 25-06-19, 17:08

To ja jednak coraz bardziej skłaniam się do VI (kolejnej okazji, żeby kupić ją w sensownym stanie, i sensownej cenie, mogę już nie mieć), złapałem kontakt ze sprzedającymi:
- czarna ma SSS z przodu które ponoć było dłubane, ale dalej coś "klika na górkach", co jest niepokojące (że próbowali, i się nie uporali) i dziwne (SSS w polifcie?)

- co do niebieskiej, czekam na info, czy mają jeszcze oryginalne wałki; 27k PLN to rzeczywiście abstrakcyjna cena jak za ST202/GT w bardzo dobrym stanie (zakładając, że taki jest w istocie, to trzeba by zweryfikować, choć obawiam się, że jak ktoś wałki zmieniał, to i nogi później nie szczędził)? O ile VII widzę od groma, i pewnie idzie znaleźć coś sensownego za ~20k PLN (https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ce ... 8d7fb060cc żeby daleko nie szukać), o tyle w VI zdaje się być posucha.

sthdev
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 03-02-19, 16:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: sthdev » 12-07-19, 09:06

Może i głupie pytanie, ale nie szkodzi spytać. Mam potrzebę przewieźć ciężki ładunek, ale cała jego masa byłaby skondensowana w bagażniku (ponad 150kg w sumie). Ile kg można maksymalnie obciążyć bagażnik w sytuacji kiedy nie ma pasażerów? Co prawda to nie auto do takich rzeczy, no ale skoro maksymalne obciążenie auta wg danych technicznych to niecałe 400kg więcej, to może?

HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 21-10-17, 16:36
Lokalizacja: DE-Stralsund/Bydgoszcz

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 12-07-19, 09:50

Tylna kanapa jest bardzo blisko bagażnika wiec na jedno wyjdzie jakbyś miał 2 dorosłe osoby z tyłu. Poza tym poza dopuszczalną masą całkowitą masz jeszcze dopuszczalną masę na oś.

sthdev
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 03-02-19, 16:36

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: sthdev » 12-07-19, 10:01

HdS1989 pisze:Tylna kanapa jest bardzo blisko bagażnika wiec na jedno wyjdzie jakbyś miał 2 dorosłe osoby z tyłu. Poza tym poza dopuszczalną masą całkowitą masz jeszcze dopuszczalną masę na oś.


Dzięki, a orientujesz się ile ona wynosi?

HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 21-10-17, 16:36
Lokalizacja: DE-Stralsund/Bydgoszcz

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: HdS1989 » 12-07-19, 12:51

Pakując 150kg do bagażnika na pewno jej nie przekroczysz. Zerknij w dowód rejestracyjny :wink:

GTR
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 03-06-19, 06:48

Re: Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Postautor: GTR » 21-07-19, 16:41

Tak pi raz drzwi, ile mniej więcej kosztuje szklany szyberdach do VII? Mój z plexi jest już w kiepskim stanie i zastanawiam się czy go odnawiać, czy po prostu kupić szklany.