Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Postautor: ksk33 » 18-10-17, 18:48

Pawlow pisze:Czy można przerobić (celica vi) lampy od Anglika, mając lampy europejskie z poukrywanymi zaczepami? Chyba, że ktoś samemu przerabiał lub oddał jakiejś firmie? Na internatach nie ma śladu europejskich lamp do VI...


Pawlow, nawet masz na yt filmik z przeróbką, a jeżeli masz lampy kontynentalne na części to środek przerzuć i tyle...

Aha, jeszcze odbłyśnik soczewki sobie od angola przerzuć bo oni w dzień nie świecą świateł i będzie jak nowy.

https://www.youtube.com/watch?v=FZaVJHZg_-U

Pozdro.

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 02-08-16, 17:56

Postautor: samiks10 » 18-10-17, 21:39

Według manuala aparat zapłonowy w 3SGE rev3 powinien wejść tak kiedy koło pasowe ma znak na 0*.
U mnie tak nie wchodził, wszedł od razu bez problemu po odwróceniu go o 180* czyli znakami do dołu.
O co chodzi tu?
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 18-10-17, 21:47

nic szczególnego, każdy obrót wału o 360 stopni to 180 stopni dla wałka. Żeby wkładać jak każe manual, wałek też musi być ustawiony na znak 0, ponieważ szczelina na wpust aparatu nie jest symetryczna z oczywistych względów.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 02-08-16, 17:56

Postautor: samiks10 » 18-10-17, 21:57

Więc musiałbym wyjąc aparat, zrobić jeszcze jeden obrót wałem i włożyć ponownie? Silnik normalnie zapalił ale jutro ustawie tak jak trzeba, dzięki :-)

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 18-10-17, 22:01

nie musisz. Skoro go włożyłeś nie ma innej możliwości. Teraz tylko musisz ustawić zapłon. Dlatego u Ciebie przy wkładaniu znak aparatu był na dole.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

rafał 1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 27-07-16, 13:42

Postautor: rafał 1 » 20-10-17, 19:42

Cześć
Mam pytanie może głupie ale muszę je zadać.
Czy wymieniając panewki wału
Wszystkie mają taki sam rozmiar czy to trzeba wyliczyć

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 20-10-17, 23:14

trochę nie rozumiem, ale generalnie jak kupujesz panewki nadwymiarowe mają (takie jest założenie) jednakową średnicę a Ty musisz wyszlifować wał na wymiar gwarantujący jeszcze odpowiedni luz.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

rafał 1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 27-07-16, 13:42

Postautor: rafał 1 » 21-10-17, 12:07

Dzięki za odpowiedz.
Mechanik zamawiał nominalne i nie pasowały.
Okazało się że mam nominalne ale pierwsza to 3 druga to dwójka trzecia też dwójka a czwarta to trójka.
Mechanik wyliczał to z takiego wzoru i z numeracji na bloku i na wale na każdym cylindrze.
Czy każdy tak robi?
W serwisie Toyoty powiedzieli że inaczej się nie da

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 21-10-17, 19:15

jeśli nominalne to kiedyś były dostępne w ASO i faktycznie tak się to robiło. Ale teraz masz całkiem spory przebieg zapewne i raczej zacząłbym od pomiarów wału niż pchał się z nominalnymi panewkami wyliczanymi w ten sposób.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 21-10-17, 21:14

Pytanko odnośnie spryskiwaczy reflektorów (VII). Płyn nie leci na lampy, tylko takim jakby zaworem bezpieczństwa na zderzak. Ktoś miał coś takiego ? Przedmuchanie dysz kompresorem nic nie daje :/

Awatar użytkownika
wirek gt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 431
Rejestracja: 04-05-08, 10:49

Postautor: wirek gt » 23-10-17, 07:18

Hej, szybkie pytanie do posiadaczy silnika 3s gte revIII w VI gen jakie sprzeglo polecacie? Chodzi mi o dostepne firmy na rynku poprosze o szybkoe konkretne odpowiedz

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Postautor: ksk33 » 23-10-17, 08:45

greos39 pisze:Pytanko odnośnie spryskiwaczy reflektorów (VII). Płyn nie leci na lampy, tylko takim jakby zaworem bezpieczństwa na zderzak. Ktoś miał coś takiego ? Przedmuchanie dysz kompresorem nic nie daje :/


W drugą strone byś musiał przedmuchać, dmuchając od strony pompki zabiłeś jeszcze bardziej dysze...

Awatar użytkownika
ChrisTheSting
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 22-11-16, 21:58

Postautor: ChrisTheSting » 23-10-17, 09:24

Witam. Potrzebuję zdjęcie kostek oryginalnych przy radiu w v gen 2.0 gti . Ktoś odciął i dokleił iso . Chodzi mi głównie o kolory w kostce . Pozdrawiam

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 23-10-17, 15:00

ksk33 pisze:W drugą strone byś musiał przedmuchać, dmuchając od strony pompki zabiłeś jeszcze bardziej dysze...


Dmuchałem od strony reflektorów właśnie :/ dzisiaj spróbuję nie powietrzem, a wodą

Awatar użytkownika
samiks10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 02-08-16, 17:56

Postautor: samiks10 » 23-10-17, 19:57

wirek gt pisze:Hej, szybkie pytanie do posiadaczy silnika 3s gte revIII w VI gen jakie sprzeglo polecacie? Chodzi mi o dostepne firmy na rynku poprosze o szybkoe konkretne odpowiedz

Exedy, aisin - milion razy na forum :roll:

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 24-10-17, 21:38

ChrisTheSting pisze:Witam. Potrzebuję zdjęcie kostek oryginalnych przy radiu w v gen 2.0 gti . Ktoś odciął i dokleił iso . Chodzi mi głównie o kolory w kostce . Pozdrawiam


masz tu cały manual , dobierzesz sobie kolory

https://www.dropbox.com/s/v2z29otg27pk0 ... s.pdf?dl=0

andcierk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 18-10-17, 13:53

Postautor: andcierk2 » 24-10-17, 22:25

Muszę kupić skrzynię i mam pytanie, czy każda skrzynia od calica v 1,6 będzie mi pasowała do silnika 4a-fe w Sti 1,6? Pytam, ponieważ ci sprzedający z allegro zazwyczaj nic nie wiedzą.

I jakie felgi stalowe mam dokupić na zimę, rozmiar 15, 5x100, ale jakie pozostałe parametry?

Pozdrawiam i dziękuję za szybką odpowiedź.

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 24-10-17, 22:44

andcierk2 pisze:I jakie felgi stalowe mam dokupić na zimę, rozmiar 15, 5x100, ale jakie pozostałe parametry?


6-6.5 cala szerokości, ET 35-38, dobra opona 185/60/15 wystarczy.

DobryBardzo
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 24-02-17, 15:53

Postautor: DobryBardzo » 25-10-17, 00:19

witam wszystkich chce zakupic alufelgi na zime, jednak w moich okolicach tylko te by pasowały, częśc osób mówi że alumy od chlyslera średnio będą pasować do celiny co o nich myslicie? https://www.olx.pl/oferta/felgi-5x100-e ... 0b0b7ba3fe

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 25-10-17, 12:33

Parametry ok, ale wygląd to kwestia gustu.