Niunia by Marcin

Roczniki 1990-1993

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1062
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Niunia by Marcin

Postautor: Marcin » 04-09-11, 20:51

Samochód:
*Toyota Celica STi AT180

Silnik:
*3S-GTE rev. III z ST205
*ori ECU JDM, wynik na hamowni 265 KM, 320 Nm
*ori turbina CT20b, doładowanie 0.9 bar
*ori intercooler wodny oklejony od dołu folią termo
*poduszki silnika lewa i prawa nowe ASO z ST182
*poduszki silnika przód i tył z ST185 poliuretanowe
*belki zawieszenia skrzyni wzdłużna i poprzeczna z ST185
*chłodnica oleju 19-rzędowa FMIC.PL
*podstawka pod filtr oleju z termostatem Mocal, częściowe uchylenie od 80 st.C, całkowite od 90 st.C
*oil catch tank Properfekt
*pompa paliwa Walbro255
*chłodnica wody Mishimoto ST185
*wentylator Spal VA10-AP50/C-61A 335 mm
*silikonowe przewody chłodnicy
*przewody Magnecor KV85
*świece platynowe Denso PK20R8
*akumulator żelowy Yuasa YTX24HL-BS, 22Ah 350A
*olej Motul 10W60

Przeniesienie napędu:
*skrzynia e56 ze szperą z ST202
*sprzęgło Aisin z ST185
*koło zamachowe z ST185
*chłodniczka oleju skrzyni z ST202
*linki zmiany biegów z ST185

Zawieszenie:
*gwint BC Racing seria BR
*komplet poliuretanów, w tym tuleje acentryczne wahacza przedniego
*łączniki stabilizatorów poliuretanowe przód
*łączniki stabilizatorów poliuretanowe tył
*fender bars pod błotnikami Ultra Racing
*rozpórka przednich kielichów z ST182
*rozpórka tylnych kielichów Ultra Racing

Hamulce:
*przód tarcze 277 mm EBC + klocki EBC Yellow Stuff
*tył tarczobębny 269 mm EBC + klocki EBC Yellow Stuff
*przewody hamulcowe w oplocie Earls
*płyn Motul RBF660

Układ wydechowy:
*przelotowy 2,25 cala ze stali nierdzewnej na dwóch tłumikach
*owinięty bandażem bazaltowym przy misce olejowej

Układ dolotowy:
*Airbox Simota 3 cale
*BOV 2-tłoczkowy SFS Performance

Koła:
*felgi OZ Superleggera, rozm. 17x8, ET35, waga 8,1 kg
*felgi SSR Type C, rozm. 16x7.5, ET45, waga 5,4 kg - na tor

Wnętrze:
*kierownica skórzana Personal Monza
*mieszek i podłokietnik obszyte skórą pod kolor kierownicy
*wskaźniki STRi oil temp (CS5203B), oil press (CS5204B), EGT (CS5206B)

Audio:
*brak, bo za cięzkie :)

Body:
*maska laminat na wzór wersji Carlos Saintz
*zapinki Aerocatch
*zderzak przedni laminat na wzór wersji Carlos Saintz
*kierunki w zderzaku clear DEPO
*spojler na tył z ST182
*zaspawany otwór na antenę

Aktualne zdjęcia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Historia samochodu:
Pierwsza rejestracja: 15 maja 1992 r.
Pierwsza rejestracja w Polsce: 2 września 2005 r.
W moim posiadaniu od: 13 lutego 2008 r.

Jak to się zaczęło…

Pamiętam, jak jeszcze w podstawówce wygrywałem rajd za rajdem prowadząc moją Celicę V turbo w kolorze białym z czerwono-zielonymi reklamami Castrola. Szybkość i precyzja. Duży moment obrotowy i świetne prowadzenie.
Potem sprzedałem swoją konsolę do gier, ale wiedziałem, że to nie może tak się skończyć.

Choć na początku nie było tak kolorowo. Mimo że prawko wyrobiłem sobie dosyć wcześnie, miesiąc po moich 17-stych urodzinach, to pierwszym „moim” samochodem nie była wymarzona Celica tylko Nexia Deawoo mojego Taty…
Cóż, na własny samochód zaczęło mnie stać dopiero po 2 latach pracy, więc kupiłem Celicę w wieku 26 lat. Przy zakupie mojego pierwszego auta miałem więcej szczęścia niż rozumu, bo chociaż około pół roku przeglądałem ogłoszenia na allegro, to obejrzałem tylko jedno auto osobiście.
I oczywiście je kupiłem.
Świadomie zdecydowałem się na silnik 1.6 4A-FE, ze względu na oszczędność, będąc jednocześnie święcie przekonanym, że fabryczne 105 KM to jest to, co tygryski lubią najbardziej...
Silnik chodził równo, nie miał wielu przecieków, zawias był trochę do wymiany, ale za to buda była w świetnym stanie. Obrazują to zdjęcia, jakie zachowałem z ogłoszenia z 2008 roku:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nienasycenie

Nie żeby silnik 1.6 nie nadawał się na Warszawę. Jak na 20-letnią myśl techniczną jest całkiem sprawny, ale cóż apetyt rośnie w miarę jedzenia, szczególnie jak już kiedyś posmakowało się rajdów…
W sierpniu 2010 roku w niezawodnym jak dotąd silniku 4A-FE padła uszczelka pod głowicą. Oczywiście koszt naprawy nie byłby jakoś szczególnie przerażający, ale przy tej okazji wydawało się rozsądne zrobienie remontu kapitalnego. No ale to nadal byłoby 1.6…
Wtedy z pomocą przyszedł Zimny i jego brat Mateusz, którzy mieli do sprzedania silnik 3S-GE. Dziękuję chłopaki :).
Pod czujnym okiem swap mastera carsika, Niunia we wrześniu 2010 roku dostała większe serducho.
Nasze pierwsze zetknięcie z hamownią dało następujący wynik:

Obrazek

Czy to już koniec?

Oczywiście, że nie. Te 145 KM, to aż o 40 KM więcej niż fabrycznie Celica miała wcześniej. Wiem, że jednocześnie mniej niż 156 KM seryjne dla 3S-GE. Mnie jednak bardziej niż konie i prędkość maksymalna rajcuje przyspieszenie, czyli moment obrotowy. A tu chociaż Niunia miała zacne 169 Nm, to wiadomo było, że coś jest nie tak. Może to wydech? Raczej na pewno, skoro został seryjny z silnika 4A-FE…
Czyli już wiadomo, o czym napiszę w następnym odcinku :)
Ostatnio zmieniony 26-03-19, 21:17 przez Marcin, łącznie zmieniany 198 razy.

Awatar użytkownika
murach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 29-10-08, 08:47
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Postautor: murach » 04-09-11, 21:05

czerwonka na bialych felgach coraz lepiej mi sie podoba

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1062
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Marcin » 04-09-11, 21:14

Mi też :). Dlatego pod zimowe oponki Goodyear UltrGrip 7+, zakupiłem białe fele:

Obrazek

Awatar użytkownika
adrianekplock
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: 13-12-09, 13:41
Lokalizacja: PŁOCK

Postautor: adrianekplock » 05-09-11, 12:14

a jak hamuja te seryjne hamulce STi przy tym silniku?

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1062
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Marcin » 05-09-11, 13:35

Co do hamulców, to na przodzie mam tarcze 255 mm, z tyłu bębny. Przewody zwykłe gumowe. Płyn DOT4.
Powiem tak, tragedii nie ma. Oczywiście można by swapować, ale w sumie nie wiem, czy da się uzyskać dużą poprawę. Rozsądna wydaje się wymiana tarcz na te z GTi, czyli 277 mm, powinny się zmieścić bo mam felgi 15''. No i może przewody w oplocie, np. Earls. Pozostaje też kwestia klocków, ale raczej nie porwę się na Endlessa, bo zabójczo drogie to to:). Z tyłu raczej nie opłaca się swapować bebnów, więc na razie skoro fura hamuje to nie robię nic:).
Ostatnio zmieniony 08-07-12, 13:08 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
DCG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5381
Rejestracja: 30-11-06, 21:02
Lokalizacja: Darłowo
Kontakt:

Postautor: DCG » 05-09-11, 13:48

Marcin pisze:Z tyłu raczej nie opłaca się swapować bebnów

oj opłaca się, koszt niewielki, a mogą być tarczowe z GTi
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 19:45
Lokalizacja: Jastrzębie Zdr.

Postautor: Turlo » 05-09-11, 14:05

Jaki jest koszt swapa z 1.6 na 2.0 bez ściemy ?
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1062
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Marcin » 05-09-11, 14:34

Turlo pisze:Jaki jest koszt swapa z 1.6 na 2.0 bez ściemy ?

Odpowiedziałem Ci na PW.

Awatar użytkownika
fotom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 21-10-07, 00:15
Lokalizacja: prawie kraków
Kontakt:

Postautor: fotom » 05-09-11, 14:52

Marcin pisze:Odpowiedziałem Ci na PW.

A to jakieś ściśle tajne jest?
__________________ zdjęcia ślubne Kraków ________________

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1062
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Marcin » 05-09-11, 15:09

fotom pisze:A to jakieś ściśle tajne jest?

egzakli, tajne przez poufne ;P
Koledze Turlo odpisałem z podziałem na poszczególne elementy kosztu.
Koszt swapa z 1.6 na 2.0 wyniósł mnie 2,9 kPLN, bez ściemy :)

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1062
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Marcin » 06-09-11, 22:42

Pytanie o koszt swapa natchnęło mnie na obliczenie, ile w zasadzie kosztował 1 KM :)
Rezultaty tego prostego wyliczenia w poniższej tabeli:

Obrazek

Jak widać, wychodzi 72 zł za 1 KM :)

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4239
Rejestracja: 15-07-09, 07:39
Lokalizacja: Katowice

Postautor: Margo » 06-09-11, 23:13

eee do bani ta tabelka :D, 72 zł za KONIA ?
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
RedSun
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3976
Rejestracja: 24-04-09, 20:33
Lokalizacja: Kielce/Wrocław

Postautor: RedSun » 06-09-11, 23:19

to całkiem koń pieniądze za konia

Awatar użytkownika
DCG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5381
Rejestracja: 30-11-06, 21:02
Lokalizacja: Darłowo
Kontakt:

Postautor: DCG » 06-09-11, 23:46

kupie 15szt. konia
gdzie przelać?
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 19:45
Lokalizacja: Jastrzębie Zdr.

Postautor: Turlo » 07-09-11, 00:12

Obrazek

:-D
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1062
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Marcin » 07-09-11, 07:11



Cieszę się, że temat wzbudził takie zainteresowanie :). Szkoda tylko, że jak na razie nikt nie jest w stanie prowadzić merytorycznej dyskusji. Widzę też, że każdemu się nie dogodzi, bo jak nie chcę rozmawiać o biletach NBP, to jest pytanie "czy to tajne", a jak pokazuję wszystko czarno na białym...no cóż, tak jak widać powyżej.

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 18:21
Lokalizacja: Kielce/ Łódź

Postautor: JaQb_CK » 07-09-11, 07:24

Marcin, przyzwyczajaj się :P

Jeszcze z zewnątrz musisz upodobnić auto do GTi (klamki lusterka pod kolor listwy itp) bo zaraz Cię zjadą że auto upodabniasz do innej wersji :D

Teraz na poważnie.
Autko bardzo fajnie się prezentuje.

Osobiście nie podoba mi się ten spoiler ale to kwestia gustu.

Dobra drogą kroczysz i oby tak dalej :D
Cieszy mnie fakt że coraz więcej osób pakuje kasę w swoje autka :-D
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4239
Rejestracja: 15-07-09, 07:39
Lokalizacja: Katowice

Postautor: Margo » 07-09-11, 07:38

Marcin, spokojnie, nie spinaj się, robota jak najbardziej ok, po prostu nikt tak chyba nie obliczał ceny i efektów, stąd te żarciki :)
VI Biała SS-III Beams Red Top

viewtopic.php?t=22089

----------------------



grzeczne dziewczynki idą do nieba,

niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 11-05-07, 23:38
Lokalizacja: Płock

Postautor: Asci » 07-09-11, 07:45

Marcin, Bardzo fajne autko, gratuluje swapa(swoją drogą to niedrogo go zrobiłeś).A we wnetrzu cos zmieniales?

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30
Lokalizacja: ze wsi

Postautor: Comando » 07-09-11, 09:53

Marcin bardzo tanie konie. Mój jeden dodatkowy koń kosztował 400zł. Gratuluję samochodu :wink:
JDM sucks