ST185 by MAVERIK

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

ST185 by MAVERIK

Postautor: maverik » 07-09-11, 19:14

Update 08.2017 - w między czasie dogrzebałem się do kilku źródeł i ustaliłem co w mojej GT4-ce siedzi naprawdę - można się zdziwić :D

Samochód:
* Toyota Celica ST185 4WD Turbo

Silnik:
* 3S-GTE - seria

Przeniesienie napędu:
* seria [update: fabryczny Torsen z tyłu + największa niespodzianka i nikt nie wie dlaczego ale z fabryki Cela wyjechała ze skrzynią E151F]

Zawieszenie:
* seria

Hamulce:
* seria [update: hamulce też okazuje się, że są dokładnie te same co w CS]

Układ wydechowy:
* seria + fabryczny tłumik Remus

Układ dolotowy:
* seria

Koła:
* oryginalne 15"

Wnętrze:
* seria

Audio:
* fabryczny "System 10 Speakers"

Body:
* seria

Krótki opis/historia samochodu:
Po długich poszukiwaniach, kilka tygodni temu udało mi się kupić w pełni seryjny i naprawdę zadbany egzemplarz ST185. Co ciekawe, mimo iż auto posiadało kilku właścicieli, znam sporą część historii tego konkretnego egzemplarza, a to dzięki temu, że chyba od samego początku była w rękach pasjonatów Celici. Podejrzewam, że część z Was zna ten egzemplarz :)

Auto trafiło z Japonii do Europy w 1990 roku (dokładnie do Szwajcarii). Tam do 2006 roku było w jednych rękach - nie wiem kim była ta osoba, ale przez 2/3 dotychczasowego życia samochodu była serwisowana w ASO Toyoty. Sądząc po wpisach wszystko przebiegało zgodnie z manualem, czyli wymiany robione "just in time" :) Zero udziwnień, tuningu i modyfikacji - czyta seria!

W lutym 2006 auto zostało zakupione przez Eddiego i pojechało na Litwę (przebieg 172.000km). Kolega z Litwy pozostawił po sobie pozytywne wrażenia mechaniczne ;) ogólnie bez rewelacji, ale auto nadal było w bardzo dobrym stanie (dalej czysta seria, zmieniony został tylko system zmiany biegów na ten o krótszym skoku (nie pamiętam z którego modelu). Niestety sporym minusem pozostawionym na Litwie jest słabo dobrany kolor nadwozia (auto było w 80% malowane), aczkolwiek wg. obecnych pomiarów, żadnego poważnego gonga nie miało. Za naszą wschodnią granicą Celica pozostawała przez kolejne 2 lata, aż do końca 2008 roku (przebieg 199.000 km) ...

... w tymże roku, auto strafiło w ręce Delsona z Białegostoku. Wg. informacji Daniela, w aucie wymieniane były przednie hamulce, przednie gumy zawieszenia, przednie łożyska oraz chyba poduszka tylnego dyfra. Pojawiły się także inne drobne sprawy, ale w większości wymienione lub zaleczone.

I tutaj historia Celici otwiera nowy rozdział. W sierpniu 2011 auto trafiło w moje ręce z przebiegiem 226.000 km :)
Toyką po zakupie zrobiłem ok. 500km i od razu pojechała na warsztat w celu kompleksowego przeglądu. Na chwilę obecną zdiagnozowane są następujące sprawy do wymiany:

- kompletny rozrząd,
- wszystkie płyny,
- łożyska tylne P+L,
- tuleje tylnego zawieszenia,
- tarcze i kolcki P+T,
- linki hamulca ręcznego,
- osłony przegubów przednich P+L,
- przewód doprowadzający powietrze do turbiny,
- elastyczny łącznik wydechu + wszystkie gumy,
- baterie w pilocie od alarmu :)

Mam nadzieję, że pod koniec tygodnia auto opuści już mechanika i będę mógł się nią trochę nacieszyć :D

Zdjęcie Celici za czasów Eddiego z Litwy
Obrazek

Obrazek

Krótki opis planów zmian:

STEP 1. Doprowadzić auto do 100% sprawności mechanicznej, ale pozostając przy 100% oryginału. Najeździłem się już w swoim życiu różnymi rajdowymi wynalazkami, więc trochę zateskniłem za czymś nie kombinowanym - seryjnym :D Acha, na pewno usunąć to ochydne przyciemnienie szyb :D

STEP 2. W przyszłym roku na pewno będę chciał odnowić lakier, możliwe że trzeba będzie malować całe auto na nowo :/ Fabryczny kolor niebieski jest tylko na dachu, tylnej klapie i klamkach - reszta ma kolor bardziej zielony, niż niebieski i wygląda to średnio :/ Na szczęście blacharka jest w stanie bdb+ :)
Ostatnio zmieniony 18-08-17, 15:59 przez maverik, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.

ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 07-09-11, 19:51

Zrobić zawias [bo miekki], wydech [paskudna dwururka], downpipe + strojenie, hamulce.
To nie będzie za duże odstępstwo od serii a na pewno poprawi doznania kierownikowi :)

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 07-09-11, 20:16

można też dać spoiler ze stopem :) To też będzie seria :) chyba :P
Ale dobrze, że autko trafiło w dobre ręce :)

Awatar użytkownika
BigBrother
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 586
Rejestracja: 09-04-08, 21:29

Postautor: BigBrother » 07-09-11, 20:28

jones pisze:wydech [paskudna dwururka]


Lepsza byłaby hardkorowa pyta :P

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 07-09-11, 20:35

no to delson na nowy rok studencki przytulił kanapkę pieniędzy, bogato, będzie teraz rządził w akademiku :D

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 07-09-11, 21:27

gratulacje, auto znane nam wszystkim na forum, dbaj i wciagaj :twisted:
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 08-09-11, 08:27

Oczywiście to, że chcę zachować seryjny charaktek Celici, nie znaczy ze uwzględniam lekkich modyfikacji :)

Hamulce to pierwsza rzecz, którą wymieniam, bo seria to nawet ciężko powiedzieć że hamuje :/. Plan pierwotny był na Ferodo + Brambo, ale w tej chwili nie mogę dostać tarcz Brembo Max, więc zdecydowałem się na zakup kompletu "tymczasowego" Nipponparts, a w międzyczasie poczekam na Brembo.

Zawias ... osobiście nie uważam, że jest za miękki :) auto prowadzi się rewelacyjnie jak na konstrukcję z lat 90-tych . Jeśli chodzi o sport to zdecydowanie nie daje rady :D, ale do moich celów na razie wystarczy. Co by było bezpiecznie to pójdą nowe amorki, no i wszystkie tuleje wczoraj zostały zmienione już na poliuretan :)

Acha, udało mi się kupić w ASO nowy przewód doprowadzający powietrze do Turbo, więc nie będzie już brała lewego powietrza :)
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
tangy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 31-01-11, 23:11

Postautor: tangy » 08-09-11, 08:59

maverik pisze:Hamulce to pierwsza rzecz, którą wymieniam, bo seria to nawet ciężko powiedzieć że hamuje

Bardzo słusznie
maverik pisze:Plan pierwotny był na Ferodo + Brambo

A juz myślałem że chcesz wymienić na coś co hamuje ale widze ze sugerujesz się legendami :) Chyba ze chcesz iść w kierunku Ferodo Racing lub DS i Brembo Oro
maverik pisze:w międzyczasie poczekam na Brembo

A nie lepiej w międzyczasie odłożyć na coś naprawdę dobrego? Twój pojazd to nie 1.6 i hamulce powinny być naprawdę z wyższej półki.
Ale ja się mogę mylić więc proszę nie krzyczeć :)

Why-ka
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 01-11-08, 19:42

Postautor: Why-ka » 08-09-11, 09:53

Hej Maverik, widzę że z Wrocławia, jeśli lubisz klimat klasyków i youngtimerów to looknij na stronę www.petrolhearts.pl :-D

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 08-09-11, 10:16

tangy pisze:Ale ja się mogę mylić więc proszę nie krzyczeć


nie mylisz się. Brembo nie różni się niczym od znaczni tańszych aplikacji.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 08-09-11, 12:08

carsik pisze:
tangy pisze:Ale ja się mogę mylić więc proszę nie krzyczeć


nie mylisz się. Brembo nie różni się niczym od znaczni tańszych aplikacji.


Powiem tak, we wszystkich rajdówkach miałem zestaw Brambo + DS3000 i naprawdę w tej półce cenowej mało co ma podejście do takiego zestawu. Powtórze jeszcze raz to co pisałem na początku - nie chciałbym zrobić z tego auta harcorowego rally cara, tylko raczej idę w kierunku dopieszczania serii do jakiś normalnych warunków eksploatacyjnych.

Co innego gdyby miało to być auto do jazdy na tor, wtedy mógłbym spokojnie wrzucić zestaw AP Racing i auto miałoby drogę hamowania jak WuRC :D
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 08-09-11, 12:10

Why-ka pisze:Hej Maverik, widzę że z Wrocławia, jeśli lubisz klimat klasyków i youngtimerów to looknij na stronę www.petrolhearts.pl :-D


Mateusz??? ano z Wrocka i chyba nawet twój sąsiad z Bezpiecznej :D
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Why-ka
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 01-11-08, 19:42

Postautor: Why-ka » 08-09-11, 12:12

no to robi się ciekawie :P
Jutro spadam na urlop, ale odezwij się jak możesz na gg 12165277 :-D

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 08-09-11, 12:29

Nie używam gg :D Serio :) Jak wrócisz to puść mi esa na 660099330 - zalatany mocno jestem, ale jakiś czas się zorganizuje.
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 08-09-11, 13:10

maverik pisze:miałem zestaw Brambo


zamontuj tarcze brembo i przyhamuj kilka razy z większej prędkości ST185 potem będziemy dywagowali na temat ich jakości.
Ostatnio zmieniony 08-09-11, 13:28 przez carsik, łącznie zmieniany 1 raz.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 08-09-11, 13:21

możecie ufać Carsikowi w sprawie hebli :) wczoraj to właśnie jemu udało się uruchomić ABS hamując moim autem na walcach 205 oraz przysmażyć je tak, że się dymiło. ja nie potrafiłem ;) także jak on mówi, że hamulce obsysają to wie co mówi ;)

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 08-09-11, 15:20

No dobra masa Celici robi swoje :D Ok, hamulców jeszcze nie zamawiałem, więc jesli nie Brembo to co polecacie? Czego szukać, albo gdzie się zaopatrzyć, bo chyba ciężko z takimi gratami do ST185?
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 08-09-11, 15:41

Do codziennej jazdy wystarczą Ci tarcze JC i klocki Kashijamy ;) Carsik powinien mieć nawet te mocniejsze (lekko droższe) - czarne.
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
tangy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 31-01-11, 23:11

Postautor: tangy » 08-09-11, 18:21

KRYSO pisze:Do codziennej jazdy wystarczą Ci tarcze JC i klocki Kashijamy

No teraz to już pojechałeś - zwłaszcza z tarczami JC. To już lepiej zostać przy Brembo, Kashijamy nigdy w zyciu bym nie założył - już raz miałem przez tydzień i szybko wyleciały.

maverik, jak najbardziej warto założyć Brembo ale Oro a nie Max - są naprawdę o wiele lepsze. Poszukaj może czegoś z EBC ale z linii bardziej sportowej.

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 08-09-11, 18:24

tangy pisze:No teraz to już pojechałeś - zwłaszcza z tarczami JC.

a co z nimi nie tak?
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally