ST162 by bartek_asik

Roczniki 1986-1989

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

ST162 by bartek_asik

Postautor: bartek_asik » 27-10-13, 21:49

Samochód:
*Toyota Celica ST162

Silnik:
*był 3SGE rev 2
*jest 3SGE rev 3
*nowy kompletny rozrząd SKF
*pompa wody RUVILLE
*lekkie koło pasowe (GT4JS)
*pasek pompy wspomagania CONTITECH
*pasek alternatora CONTITECH
*podstawa filtra oleju z termostatem EPMAN
*kolektor wydechowy owinięty bandażem kevlarowym
*oil catch tank ProPerfekt
*podciśnienia silikonowe

Układ chłodzenia:
*16-rzędowa chłodnica oleju silnika
*customowa chłodnica układu wspomagania
*gruba, aluminiowa chłodnica wody z ST205
*2 wentylatory ssące 29mm SPAL Style
*węże chłodnicy SAMCO silikon

Układ paliwowy:
*"bezpieczny" układ paliwowy (zbiornik 30L COELMOTORSPORT)
*Swirl Pot 2L (chińczyk)
*dwie pompy BOSCH 044 Style (300l / h)
*uchwyt na dwie pompy EPMAN
*pływak paliwa daewoo tico
*zaworek zwrotny 8mm (polska produkcja)
*przewody paliwowe w oplocie stalowym

Układ wydechowy:
*60mm, dwa tłumiki przelotowe + końcowy ala MUGEN z końcówką 100mm

Układ dolotowy:
*rura dolotowa K&N

Układ kierowniczy:
*regeneracja przekładni kierowniczej:
-nowy wkład
-nowe uszczelniacze
-nowe osłony
-nowe końcówki (z kalamitką)
*kolumna kierownicza po pełnej konserwacji i wymianie krzyżaków

Przeniesienie napędu:
*przewód wysprzęglika w oplocie stalowym
*nowe simeringi
*nowe osłony przegubów
*LSD Kaaz 1.5 Way
*olej KAAZ 80W-90 GL-5 LSD
*docisk EXEDY
*tarcza sprzęgła HELIX ceramic

Zawieszenie:
*wahacze i stabilizatory piaskowane i pomalowane na czerwono
*tylny stabilizator (seria 14mm) 18mm z ST182 (piaskowanie i kolor czerwony)
*tylny stabilizator (seria 14mm) 20mm (na zamówienie, regulacja)
*przedni stabilizator (seria 26mm) 30mm (na zamówienie, regulacja)
*poliuretanowe tuleje zawieszenia przedniego
*poliuretanowe tuleje zawieszenia tylnego
*poliuretanowe gumy stabilizatora przód
*poliuretanowe gumy stabilizatora tył (większe 18mm)
*sportowe poliuretanowe łączniki stabilizatora przód
*sportowe poliuretanowe łączniki stabilizatora tył
*gwintowane zawieszenie Yellow Speed Racing (unibal, camber'y, regulacja twardości, wysokości i kątów)
*wywalone mimośrody - zastąpione wahaczem z ST202

Hamulce:
*komplet zacisków przednich z st185
*tarcze hamulcowe przód EBC STANDARD 277mm
*tarcze hamulcowe tył EBC STANDARD 270mm
*klocki tył EBC Yellow Stuff
*klocki przednie CL Brakes RC6 (dawniej Carbone Lorraine)
*pompa hamulca ręcznego OBP 0,625
*dźwignia hamulca ręcznego OBP OBPHB0A3L - pion
*korektor siły hamowania OBP - dźwignia 0-60%
*przewody hamulcowe w oplocie stalowym (na zamówienie)
*cały układ hamulcowy w miedzi (przeniesiony do wnętrza auta)
*płyn hamulcowy MOTUL RBF660

Elektryka/Elektronika:
*w miarę możliwości odchudzona wiązka kabiny
*wyłącznik prądu 6-pkt
*linka wyłącznika prądu IRP
*dodatkowy woltomierz cyfrowy
*dodatkowy wskaźnik cyfrowy temperatury zewnętrznej
*customowe panele "szybkiej obsługi"
*dodatkowy zegar temperatury oleju AutoGauge najwyższej serii: SMOKE, PEAK, WARNING, Japan Stepper Motor
*dodatkowy zegar ciśnienia oleju AutoGauge najwyższej serii: SMOKE, PEAK, WARNING, Japan Stepper Motor
*dodatkowy zegar temperatury płynu chłodzącego AutoGauge najwyższej serii: SMOKE, PEAK, WARNING, Japan Stepper Motor

Koła:
*OZ Racing 5x100 7Jx16''
*4 x TOYO R1R
*dłuższe szpilki M12, radełko 14mm, skok gwintu 1,5, powierzchnia robocza 52mm, całość 74mm, twardość 10,9
*VW Le Mans 5x100 6,5Jx15"
*4 x Nokian wr d4
*SPEEDLINE 5x100 6,5Jx15"
*2 x Race GC SOFT
*2 x Race GC MEDIUM

Wnętrze:
*deska seria - maksymalnie odchudzona i docięta - szary flock
*fotele kubełkowe Mirco S3 - żakard, czerwona nić, haft TOYOTA
*klatka bezpieczeństwa z certyfikatem według załącznika "J" FIA by SCHEFFLER
*mocowania foteli zgodne z normami FIA
*nakładki na pedały Sparco Race
*kierownica zamszowa RRS Veloce 350/0 mm (niczym nie odbiega jakością od OMP) + pokrowiec TRS
*naba SIK o rozstawie OMP
*otuliny klatki bezpieczeństwa SABELT
*otuliny klatki bezpieczeńśtwa IRP z homologacją FIA
*osłony klatki CARBON
*podstopnica pilota OMP
*podstopnica kierowcy (produkcja własna)
*gaśnica IRP 2kg - ABC z mocowaniem zgodnie z załącznikiem "J"
*płyty pod nogi kierowcy i pasażera - 3mm alu ryflowana
*reszty brak

Audio:
*brak

Body:
*nowy lakier na cały aucie - czarny akryl z dodatkiem żywicy poliuretanowej (malowane w garażu przez amatora- niedociągnięcia zakryją naklejki ;))
*ori pakiet st165
*przedni zderzak laminat st165
*błotniki przednie laminat + poszerzenia laminat st165
*tylna klapa laminat + szyba lity poliwęglan 3mm z filtrem UV
*maska laminat
*dachowy wlot powietrza (laminat)
*zapinki klapy QMS sprężynowe czarne
*pasek holowniczy SABELT
*chlapacze RRS 3mm (poliuretanowe)
*zapinki QUICK RELEASE RED Epman
*zapinki maski AeroCath style
*Hood Spacer z URSUSA :)
*spryskiwacze szyby przedniej mgiełkowe - Citroen C4
*kilka elementów pomalowanych PLASTILAK'iem (czarny i szary mat)

Krótki opis/historia samochodu:

Od dawna przyglądałem się IV-ce X-morf’a, czarna T16 była dla mnie bardzo ładnym i ciekawym autem. Od dłuższego czasu biłem się z myślą co będę robił w mojej ST182, jak już nic nie będzie do robienia… kupiłem Swifta, prawdziwe rajdowe auto, nauczył mnie wiele, dał sporo frajdy. By w pełni mnie satysfakcjonował potrzebowałbym w niego włożyć kolejne tyle co włożyłem (miałbym za to wypaśnego Carlosa :P) Swift został sprzedany… co teraz?? Musiałem coś kupić by mieć zajęcie na wieczory i weekendy. Długo szukałem st162, nic zdrowego już się nie znajdzie. Postanowiłem zaryzykować i kupiłem Celice ST162 od se7en’a (dawniej cela padre) .. I tak zaczyna się nowa historia… przygoda pewnej czarnej japonki, która szuka miłości i opieki u chłopaka z polski ;)


Krótki opis planów zmian:

Po tym jak ochłonąłem zabrałem się za odszczurzanie, niestety cela miała już kilka operacji kilka lat wstecz, jest co robić z blacharką, ale nie ma znów tragedii ;) najważniejsze, że auto proste. Brak oryginalnego silnika... Nie jest na tyle wyjątkowa by robić z niej kolejne auto w stylu mojej ST182... nie będzie BLINK BLINK… nie będzie wygodnych siedzeń z lumbarem.. nie będzie car audio… co więc z nią zrobić????

Kiedyś moja mama na jednym z SuperOES’ów zapytała się mojego kolegi, który jeździ zabytkowym już i bardzo zadbanym maluszkiem w rajdach „Mały, nie szkoda Ci tego maluszka tak katować?” na co odpowiedział „Proszę Pani, on się teraz cieszy, że ma taką emeryturę, że może startować w rajdach a nie tak jak reszta jego rodziny służyć dziś za żyletki” tak więc czarna japonka ST162 swoje dorosłe życie jak i emeryturę będzie miała iście szaloną – budujemy rajdówkę :D


Zdjęcie przed rozebraniem auta:

Obrazek



Zdjęcia tuż po zakupie (częściowo rozebrana i zmatowiona):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


W trakcie prac:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Aktualnie jest tak ;) :


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 08-10-18, 13:46 przez bartek_asik, łącznie zmieniany 34 razy.
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - daily - żony :)
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - daily - męża :)

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2761
Rejestracja: 29-05-09, 22:08
Lokalizacja: Krzyż / Piła

Postautor: grzegoslav » 27-10-13, 21:55

no i założył temat :P muszę przyznać, że bardzo ekonomiczna wersja tej celicy :D :D :D

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 647
Rejestracja: 25-03-11, 21:15
Lokalizacja: Śrem

Postautor: Wiciu_S » 27-10-13, 22:01

Końgratlejszyn :-D zamawiam prawy jak ją skończysz 8)

Awatar użytkownika
mleczek333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 22-08-10, 23:02
Lokalizacja: Łomża (BL)
Kontakt:

Postautor: mleczek333 » 27-10-13, 23:06

Co tu dużo gadać, pisać ... Lubię To !
Celica ST162 2.0 GT-S, USDM 10/1987r. - SPRZEDANA

Była z Nami: 5 Lat 7 Miesięcy i 3 Dni

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Postautor: bartek_asik » 28-10-13, 07:08

Dzięki, dziś wrzucę trochę info z prac nad karoserią, mam ją od 8 września a udało mi się dopiero tyko pełne 3 dni przy niej popracować :? Długo się zastanawiałem co z nią robić, na początku miałem zamysł na auto na co dzień w serii... ale myślę, że pomysł na auto do ganiania po torze będzie O.K ;) Będę ją budował z myślą o SuperOES i Yongtimer Party organizowane na Torze Poznań oraz do zabawy podczas zlotów ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - daily - żony :)
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - daily - męża :)

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 18:21
Lokalizacja: Kielce/ Łódź

Postautor: JaQb_CK » 28-10-13, 07:35

A zastanawiałem się czy ktoś ją uratuje ... Dobrze, że trafiła do Ciebie :-D
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2978
Rejestracja: 20-07-07, 19:30
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Lestat » 28-10-13, 07:40

chyba znam to auto :) poznaję swoje plastiki w bagażniku :lol:
powodzenia!
4a-ge power

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3058
Rejestracja: 13-03-09, 16:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Postautor: Zewus » 28-10-13, 08:01

bartek_asik, Też miałem taki zamysł i szukałem b długo ST162 na radjówkę, aż trafiła się corollka.

Będę śledził wątek na pewno i czekam na spotkanie gdzieś na "OSie" chociaż w innych grupach.

Awatar użytkownika
Pawciu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pawciu » 28-10-13, 08:06

jest moda na czwóreczki

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Postautor: bartek_asik » 28-10-13, 08:38

JaQb_CK pisze:A zastanawiałem się czy ktoś ją uratuje ... Dobrze, że trafiła do Ciebie :-D


Uratujemy ją... to mogę zagwarantować ;) Lubię takie wyzwania :D

Lestat pisze:chyba znam to auto :) poznaję swoje plastiki w bagażniku :lol:
powodzenia!


Tak, mam sporo gratów z Twojego bolidu, niestety nie wylądują w aucie :P Podglądam Twój projekt, przygotuj pustą skrzynkę PW bo będę się nie raz odzywał :twisted:

Zewus pisze:bartek_asik, Też miałem taki zamysł i szukałem b długo ST162 na radjówkę, aż trafiła się corollka.


No jak wiesz miałem już gotowca do popraqwek (swift) tyle, że tak mnie pochłonęła zabawa i przeróbki pod siebie, że stwierdziłem, że następne auto albo kupię świeżo po przeróbce albo zrobię pod siebie, IVka po oględzinac na kanale itp dała mi bodziec by wrócić do sportu ;) (a byłem w trakcie poszukiwania swifta, picanto lub ostatnio nawet jarisa :D)

Zewus pisze:Będę śledził wątek na pewno i czekam na spotkanie gdzieś na "OSie" chociaż w innych grupach.


mam nadzieję, że się spotkamy ;)

jest moda na czwóreczki


Bo to iście JDM-owe kształty Paffciu ;) ma w sobie więcej pazura niż V-tka (jednak carlos w planach pozostaje na dalszym planie :twisted: )
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - daily - żony :)
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - daily - męża :)

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36
Lokalizacja: RSA/KR

Postautor: Dani66 » 28-10-13, 09:46

Projekt super.
Ja chyba też sobie IV-kę kupię, bo mi się strasznie podobają.
Felgi z pierwszego zdjęcia też fajnie wyglądają.
Powodzenia

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2978
Rejestracja: 20-07-07, 19:30
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Lestat » 28-10-13, 10:49

bartek_asik pisze:Tak, mam sporo gratów z Twojego bolidu, niestety nie wylądują w aucie :P

kolega mlis pytał o plastiki, więc może się skusi
4a-ge power

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6475
Rejestracja: 10-07-07, 09:37
Lokalizacja: Wroclaw

Postautor: Rzeski » 28-10-13, 11:35

Pieknie Bartek ale z tego co pamietam to mialo byc TURBO :P jaki tam masz motong rev3 ? z Tego co pamietam to tam swapowane cos bylo. Fura dobrze znana we Wroclove.
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 18:21
Lokalizacja: Kielce/ Łódź

Postautor: JaQb_CK » 28-10-13, 11:44

Rzeski w opisie projektu jest napisane 3S-GE rev. 2 ;-)
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
mlis92
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 02-06-13, 20:46
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mlis92 » 28-10-13, 13:09

Lestat pisze:
bartek_asik pisze:Tak, mam sporo gratów z Twojego bolidu, niestety nie wylądują w aucie :P

kolega mlis pytał o plastiki, więc może się skusi

No właśnie :D Masz może listwy na progi? Albo chociaż jedną? Chodzi mi o te metalowo-gumowe.

Awatar użytkownika
aadam_m
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 334
Rejestracja: 30-03-07, 14:29
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: aadam_m » 28-10-13, 14:56

nie marnuj czasu, wsadzaj rev3:) najlepsze połączenie z IV (tzn wg. mnie :wink: )
do tego duża płyta pod silnik, duża chłodnica (org. jest za mała), nie obniżać, b6 i można puchary zgarniać :)
a jak masz panel od lewych drzwi (tzn rączka plastikowa) to chętnie przygarnę bo wczoraj w ferworze walki urwałem :)
Celica IV GT rev3

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1062
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Marcin » 28-10-13, 15:08

Rzeski pisze:Pieknie Bartek ale z tego co pamietam to mialo byc TURBO :P

Z tego co pamiętam miał byc napęd na cztery łapy? :P

Bądź co bądź, wizualizacja planów prezentuje się wybornie.
Trzymam kciuki!
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
breczus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1514
Rejestracja: 03-10-09, 12:18
Lokalizacja: Poznań

Postautor: breczus » 28-10-13, 15:56

łooo jezu jak długo marudził bartuś o IV... nawet się nie zdziwiłem jak pojawiały się pierwsze fotki na ryjbooku :) wsadzaj tam byle co, byle już jeździło do poznania! :)
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.

ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru :P

1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans :)) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car :P

Awatar użytkownika
luq88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: 30-11-09, 23:10
Lokalizacja: Wrocław/DTR

Postautor: luq88 » 28-10-13, 17:47

No gratulacje nabytku, dodam tylko, że ST162 były homologowane w przeciwieństwie do AT160, więc książka homologacyjna do ręki i można wszystko po "bożemu" robić ;)
powered by 4AGE ;)
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO IV GEN. ZAPRASZAM
https://www.facebook.com/4agepl

Awatar użytkownika
Łukasz K
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 946
Rejestracja: 26-06-12, 18:33
Lokalizacja: Poznań/okolice

Postautor: Łukasz K » 28-10-13, 17:57

A ja już 2-ugi tydzień śledzę wszystkie aukcje i czerwonej jak nie było tak nie ma 8)
9-3 AERO SS