Srebrna Toyota Celica VII by Greg (CelicaLove)

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
CelicaLove
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 07-02-15, 23:22

Srebrna Toyota Celica VII by Greg (CelicaLove)

Postautor: CelicaLove » 16-04-15, 02:25

Witam wszystkich serdecznie. Biorąc przykład z poprzedników pragnę przedstawić moją Celinkę ;)

Samochód:
- Toyota Celica VII 1.8 VVTI rocznik 1999r. , wersja przedlift

Silnik:
- 1ZZ-FE 143 KM
- przebieg 134 kkm
- oleju nie bierze jak co niektórzy piszą o wersjach przedlift, całkowicie zdrowy egzemplarz
- Castrol Edge 5W40

Przeniesienie napędu:
- seria

Zawieszenie:
- obniżone

Hamulce:
- seria

Układ wydechowy:
- seria

Układ dolotowy:
- filtr powietrza sportowy K&N

Koła:
- Lato: felgi 18" , opony Hankook Ventus V12 Evo 225 35 18
- Zima: seryjne 16"

Wnętrze:
- tapicerka skórzana
- środkowy panel w kolorze czarnym


Audio:
- Wbudowana Toyota TNS510 (Nawigacja/Audio/Mp3/CD/DVD/USB)

Krótki opis/historia samochodu:
Moje wymarzone autko czyli Celine kupiłem na samym początku tego roku (2015), stan techniczny okazał się super, zero problemów. Wnętrze w idealnym stanie.
Jestem bardzo zadowolony z zakupu, autko prowadzi się super, ma dobre przyspieszenie, wizualnie robi mega wrażenie. I love Toyota Celica ;)
Co zrobiłem na początek:
Wymieniłem olej na Castrol Edge 5W40 (taki doradzono w serwisie), ale po przeczytaniu kilku wątków zamierzam niedługo zmienić na MOTUL lub VALVOLINE RACING.
Wymieniłem filtr powietrza (trochę zabawy, się namęczyłem, ale się udało) na sportowy K&N 33-2041-1 - wrażenia na duży plus, lepszy dźwięk silnika, autko lepiej się zbiera.
Wymieniłem też filtr kabiny na filtr węglowy DENSO - wrażenia na duży plus, do wnętrza samochodu nie dostają już się smrodki spalinowe diesli z zewnątrz
Wymieniłem żarówki na BOSCH PLUS 90 - wrażenia na duży plus, zdecydowanie jaśniej, mocniej, dalej.
W planach:
- wymiana oleju skrzyni biegów na MOTUL GEAR 300 75W90 (już zakupiony czeka na wymianę)
- wymiana nakładek pedałów z gumowych na aluminiowe z TS (już zakupione czekają na wymianę)
- wymiana oleju silnikowego na lepszej firmy + filtr oleju na sportowy od K&N
- zmiana felg najpierw zimowych + opon zimowych + w przyszłości wymiana felg letnich.

Zdjęcia:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 03-03-16, 11:31 przez CelicaLove, łącznie zmieniany 3 razy.

GEN
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 70
Rejestracja: 27-05-13, 20:43

Postautor: GEN » 16-04-15, 03:33

Wygląda na bardzo zadbaną. Radio ładnie komponuje się we wnękę.

Awatar użytkownika
Łukasz K
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 946
Rejestracja: 26-06-12, 19:33

Postautor: Łukasz K » 16-04-15, 07:51

Po co chcesz znowu zmieniać olej w silniku?
9-3 AERO SS

pawell76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 28-03-15, 18:34

Postautor: pawell76 » 16-04-15, 08:51

Ładna i zadbana.

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 16-04-15, 09:53

Wbudowana Toyota TNS510 (Nawigacja/Audio/Mp3/CD/DVD/USB)

Sam to robiłeś czy już to było ?
ZZT 231

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 22:57

Postautor: góral » 16-04-15, 10:16

Łukasz K pisze:Po co chcesz znowu zmieniać olej w silniku?
A widziałeś wnętrze silnika po Castrolu? Syf jaki castrol zostawia jest wręcz dramatyczny.
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
Łukasz K
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 946
Rejestracja: 26-06-12, 19:33

Postautor: Łukasz K » 16-04-15, 14:24

góral pisze:
Łukasz K pisze:Po co chcesz znowu zmieniać olej w silniku?
A widziałeś wnętrze silnika po Castrolu? Syf jaki castrol zostawia jest wręcz dramatyczny.


No właśnie widziałem silnik po 260 000 (z czego 90 tys na Castrolu) i było jak należy. Dlatego zawsze się dziwię kiedy ktoś na tym forum pisze źle o Castrolu. Ciekawe czy we wszystkich Motulach Millersach i Mobilach jest taki super olej w środku beczki...
9-3 AERO SS

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 16-04-15, 17:09

No ładny ładny przedlift. Powiedz mi środkowy kokpit sam malowałeś??

Awatar użytkownika
CelicaLove
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 07-02-15, 23:22

Postautor: CelicaLove » 17-04-15, 19:50

Łukasz K pisze:Po co chcesz znowu zmieniać olej w silniku?


Trochę zaniepokoiły mnie negatywne opinie o tym oleju. Wolę dla spokojnego sumienia zmienić na inny. Na razie studiuję wiedzę o olejach. Z tego co wyczytałem chyba na lato będę używał innego a na zimę innego.
Zastanawiam się czy na lato nie zastosować Motul 15W50 300V Competition, niby lepszy w gorących temperaturach i jak lubi się pokręcić do wyższych obrotów.
Na zimę coś innego
Na razie sobie tak czytam i zastanawiam się co wlać.

anticorr pisze:No ładny ładny przedlift. Powiedz mi środkowy kokpit sam malowałeś??


Dzięki. Kokpitu sam nie malowałem, był malowany przy zakładaniu radia Toyoty TNS510.
W ogóle lepiej się prezentuje w tym kolorze panel bo wnętrze mojej Celiny jest czarne, czarne skórzane fotele i skórzane boczne obicia przy drzwiach, więc bardziej pasuje niż fabryczny szary kolor.

Ogólnie w zmianach jeszcze będę wymieniał lotkę/spojler z tyłu, bo ta co była zamontowana jest coś z nią nie "halo" pęka w jednym miejscu. Poprzedni właściciel chyba kupił używaną po naprawach lotkę i ktoś źle ją naprawił, bo wychodzi ta "naprawa". Pęknięcie lotki jest drobne ale z czasem będzie się pewnie powiększać.
No i dywaniki też zmienię bo aktualne źle się komponują.

Tak w ogóle przypadkowo znalazłem zdjęcia mojej Celiny w necie, ktoś jej zdjęcie zrobił jak była jeszcze u poprzedniego właściciela i wrzucił na taką stronę.
http://motokiller.pl/168443

Awatar użytkownika
Łukasz K
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 946
Rejestracja: 26-06-12, 19:33

Postautor: Łukasz K » 17-04-15, 22:17

CelicaLove pisze:
Łukasz K pisze:Po co chcesz znowu zmieniać olej w silniku?


Trochę zaniepokoiły mnie negatywne opinie o tym oleju. Wolę dla spokojnego sumienia zmienić na inny. Na razie studiuję wiedzę o olejach. Z tego co wyczytałem chyba na lato będę używał innego a na zimę innego.
Zastanawiam się czy na lato nie zastosować Motul 15W50 300V Competition, niby lepszy w gorących temperaturach i jak lubi się pokręcić do wyższych obrotów.
Na zimę coś innego
Na razie sobie tak czytam i zastanawiam się co wlać.

anticorr pisze:No ładny ładny przedlift. Powiedz mi środkowy kokpit sam malowałeś??


Dzięki. Kokpitu sam nie malowałem, był malowany przy zakładaniu radia Toyoty TNS510.
W ogóle lepiej się prezentuje w tym kolorze panel bo wnętrze mojej Celiny jest czarne, czarne skórzane fotele i skórzane boczne obicia przy drzwiach, więc bardziej pasuje niż fabryczny szary kolor.

Ogólnie w zmianach jeszcze będę wymieniał lotkę/spojler z tyłu, bo ta co była zamontowana jest coś z nią nie "halo" pęka w jednym miejscu. Poprzedni właściciel chyba kupił używaną po naprawach lotkę i ktoś źle ją naprawił, bo wychodzi ta "naprawa". Pęknięcie lotki jest drobne ale z czasem będzie się pewnie powiększać.
No i dywaniki też zmienię bo aktualne źle się komponują.

Tak w ogóle przypadkowo znalazłem zdjęcia mojej Celiny w necie, ktoś jej zdjęcie zrobił jak była jeszcze u poprzedniego właściciela i wrzucił na taką stronę.
http://motokiller.pl/168443


Ze swojej strony powiem Ci tak: Użytkuję moją Celkę niecałe 2 lata na oleju Castrol Edge 5W-30. Silnik pracuje równiutko i bardzo cicho. Na 10k zniknie mi dosłownie 100ml z miarki. Użytkuję ją rozsądnie i z głową. Od czasu do czasu przegonię na wysokich obrotach i ja z tego oleju jestem jak najbardziej zadowolony. Nie jest to silnik jakiś typowo sportowy więc czy jest sens wlewać Ci takiego Motula co wymieniłeś albo jeszcze lepiej lać na lato inny a na zimę inny? Ja bym został przy tym co masz bo skoro się nic nie dzieje to czy warto przepłacać i coś grzebać gdzie czasem można tylko sobie pogorszyć?
Tyle ode mnie. Rób jak chcesz.
Pozdrawiam :)
9-3 AERO SS

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 18-04-15, 07:19

Akurat ten czarny pas na masce to WT małe dla mnie

Awatar użytkownika
CelicaLove
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 07-02-15, 23:22

Postautor: CelicaLove » 20-04-15, 00:18

anticorr pisze:Akurat ten czarny pas na masce to WT małe dla mnie


Spoko każdy ma swój gust. Na początku jak kupowałem autko ten czarny pas na zdjęciach też za bardzo mi nie pasował, ale jak go zobaczyłem na żywo to na + i z czasem stwierdziłem, że ktoś bardzo dobrze to dobrał że zrobił ten pas. Ostatnio stałem na parkingu przed supermaketem akurat dwie celice stały moja i inna srebrna. Co prawda tamta nie miała obniżonego zawieszenia przez to też gorzej się prezentowała, ale pas jednak dodaje bardziej sportowego charakteru i na żywo w porównaniu standardowa srebrna a z pasem to lepiej z pasem się prezentuje i zdecydowanie przykuwa uwagę.
Ogólnie na żywo każdy ocenia czarny pas z przodu na plus, współgra to też z czarnym wnętrzem i czarnym panelem. Na początku po obejrzeniu zdjęć auta przed zakupem byłem na nie jeżeli chodzi o ten pas, teraz sam bym taki zrobił. Ale jak już pisałem, każdy ma swój gust. Na żywo to też inaczej się prezentuje niż na foto.
Pewnie ktoś kto to zrobił możliwe że sugerował się tym zdjęciem



Obrazek
Ostatnio zmieniony 07-09-15, 00:20 przez CelicaLove, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 20-04-15, 08:49

Spoko, ale dla mnie to takie pasy to zawsze się kojarzą z Dodgem Viperem :)

Awatar użytkownika
eXcential
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 666
Rejestracja: 11-11-10, 16:22

Postautor: eXcential » 17-05-15, 15:18

MOJA TOYOTA CELICA viewtopic.php?t=26692

Awatar użytkownika
CelicaLove
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 07-02-15, 23:22

Postautor: CelicaLove » 18-05-15, 02:36

Hehehe dobre. Dzięki za info, widzę druga w Polsce z takim paskiem, ale trochę zaniedbana ta bliźniaczka (lewe drzwi inny kolor od reszty nadwozia, zmatowiałe reflektory, brak spojlera, wygląda jakby nie miała świateł przeciwmgielnych przednich, lakier zmatowiały, środek zaniedbany).
Niedługo powklejam nowe foty swojej Celinki, na razie dwie.


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 05-09-15, 21:24 przez CelicaLove, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CelicaLove
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 07-02-15, 23:22

Postautor: CelicaLove » 05-09-15, 21:07

Z kupna Celicy jestem bardzo zadowolony. Już będzie leciał 9 miesiąc przygody z Celiną. Daje mi mnóstwo frajdy z jazdy :) a także dużo uśmiechu innym uczestnikom ruchu i przechodniom. I co najważniejsze Celica nie sprawia żadnych problemów. Więc jestem mega happy z Celicy. Mega udany zakup.
Na razie w mojej Celicy zmieniłem po 5000 tysiącach km przejechanych z Castrola na tak jak wcześniej pisałem VALVOLINE V1 RACING 5W50 + filtr oleju sportowy K&N. Do tego zmieniłem filtr powietrza też na K&N. Wkładka filtru kabiny od Denso. Wyczyściłem i posmarowałem też cięgna i elementy od skrzyni biegów pod mieszkiem. W międzyczasie pomalowałem bębny i zaciski na srebrny kolor i kupiłem dywaniki z napisem Celica. Bardzo fajnie wyglądają i się sprawdzają. Wymieniłem też spoiler tylni tzw "lotka" na oryginalną od TOYOTY bo zamiennik który był założony łapał mikroryski, a to mnie strasznie drażniło, jak widziałem te ryski. Teraz jest idealnie. Czuć nawet po dotyku że solidna lotka, a nie kiepski zamiennik z laminatu.. W planach jeszcze do założenia, bo leżą na półce już długi czas nakładki na pedały aluminiowe z TS'a. Muszę znaleźć chwilę żeby to założyć. W planach też kupno felg OZ Ultraleggera 17' OZ.
Jeżeli chodzi o olej to na nowym oleju (Valvoline V1 Racing 5w50) przejechane na razie 1500 km i jest super, nic nie ubywa, olej jaśniutki i czyściutki. Mam zamiar zmieniać olej profilaktycznie co 5000km.
Jako benzyny używam tylko od Shella V-POWER NITRO+ 100 RACING. Stworzona jak piszą przez inżynierów ferrari. Paliwo V-Power Nitro+ według ferrari zostało stworzone by aktywnie czyścić silnik z osadów i poprawiać osiągi. Według mojej subiektywnej opinii praca silnika lepsza. Pewnie to zasługa tych wszystkich zmian razem wziętych. Mimo wszystko będę lał tylko to paliwo do mojej Celicy.
Teraz niedługo zmiana oleju w skrzyni biegów, płynów od wspomagania, hamulcowego, płynu do chłodnicy.
Niedawno robione fotki, warto kliknąć w foto bo się powiększa i to zdecydowanie lepiej wygląda jak jest oryginalna rozdzielczość.:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 03-03-16, 11:46 przez CelicaLove, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
volumemusic7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 30-06-14, 23:39

Postautor: volumemusic7 » 06-09-15, 18:28

No to na nakładki na pedały tego czasu troszkę zarezerwuj jak wprawy nie masz. Nie baw się z nimi tylko ostro tą gumę traktuj. Ja się na początku bawiłem, ale po dwóch godzinach coś mnie ogarnęło i poleciałem na żywioł i w ciągu pół godziny miałem wszystkie :)

Awatar użytkownika
CelicaLove
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 07-02-15, 23:22

Postautor: CelicaLove » 07-09-15, 00:22

volumemusic7 pisze:No to na nakładki na pedały tego czasu troszkę zarezerwuj jak wprawy nie masz. Nie baw się z nimi tylko ostro tą gumę traktuj. Ja się na początku bawiłem, ale po dwóch godzinach coś mnie ogarnęło i poleciałem na żywioł i w ciągu pół godziny miałem wszystkie :)


Jakiś czas temu w wolnej chwili próbowałem to założyć ale po 15 minutach zrezygnowałem.
Tak jak mówisz tą gumę będzie trzeba ostrzej potraktować ;)

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 07-09-15, 07:53

Następnym razem weź ze sobą suszarkę. Podgrzej lekko, guma sie uplastyczni i łatwiej się podda. Gaz jest mocowany na nit który trzeba wybić/wycisnąć ale da się to wszystko ogarnąć w godzinę ;)

Awatar użytkownika
michalm320
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: 01-06-11, 22:16

Postautor: michalm320 » 07-09-15, 11:59

Czym obniżyłeś zawieszenie?