Niebieska VII by Michałkrk

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 07-05-16, 20:27

Łukasz K pisze:Najlepiej chyba będzie podjechać do ZTR. Generalnie jeżeli chodzi o GT4, tam już od dawna się dziwne rzeczy dzieją. Nie znam i na szczęście u nich auta nie robiłem ale sporo tutaj na forum i w świecie czytałem negatywnych opinii a poza tym jakieś 2-3 tygodnie temu na Track Dayu w Poznaniu nasłuchałem się dosłownie ''przekleństw'' na temat tego warsztatu od chłopaków z MR-ek i Lotusów.


Dziwne to jest powtarzanie nie potwierdzonych głupot, które rozpowiadają ludzie.

Michał odbierał auto kiedy byłem na wakacjach, więc ciężko było mi z nim się porozumieć,
polecam "znafcom tematu" moj mail i bardzo chetnie udostępnie zdjecia ze skladania skrzyni.
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Michałkrk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 11-11-13, 16:23

Postautor: Michałkrk » 09-05-16, 09:47

Już prawie napewno wiem co jest przyczyną oporu przy wrzucaniu 3. kulki przy drążku zmiany biegów od strony kierowcy tzn łączące linki z tą taką małą wajchą mają luz. w efekcie nie działa on tak precyzyjnie i bieg jak zauważyłem trzeba wbijać bardziej od prawej. W efekcie ruch zmiany z 2 na 3 nie odbywa się dokładnie po skosie tylko delikatnym zygzakiem od prawej. przy wolniejszej zmianie biegów nie wychodzi to na jaw bo drązek wraca do pozycji środkowej i luz nie jest asz takim problemem wtedy. Ale cięzko wykonac szybko i precyzyjnie ruch po zagzaku, dlatego wrzucanie biegu stało się troszke wolniejsze. Mysle ze ktos kto jeździ łagodniej by tego mógł nie wyczuć.

Tak czy owak myśle że warto zaznaczyć że problem nie wynikał ze składania skrzyni przez GT4, myśle ze może w starej skrzyni wszystko się juz jakoś tak ułożyło że działało mimo wszystko(wkoncu układało się razem od nowości), a różnice/luz jest niewielki jednak przesuwa linki o ok cm a to już robi różnice.

W tym momencie widze takie opcje:
1. Poszukać nowego/używanego drążka bez luzów.
2. Zadzwonie do aso spytam czy wogóle maja i w jakiej cenie..
3. sprasować delikatnie tą kulke/łżysko przy drążku żeby zniwelować luzy - opcja awaryjna

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 09-05-16, 12:19

W myśl zasady usterka dźwignią tuningu ja tu nie widzę innej opcji jak short shifter :wink:
st182 gtb

Michałkrk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 11-11-13, 16:23

Postautor: Michałkrk » 09-05-16, 13:16

hehe, nawet niech Ci nie przyjdzie do głowy że tego nie rozważałem już ;) Tylko że wszystkie zestawy short shifterów jakie widziałem to akurat nie posiadają tych elementów/łożysk/dźwigienek które mają u mnie luz. Dlatego narazie tak owego nie przewiduje. Mam juz od Remka nowy wybierak, różnica jest znaczna w porównaniu z moim. Jutro będzie montowany. I oby to zakończyło całą sprawe. Narazie muszę odetchnąć finansowo, ale jak się wszystko dobrze ułoży... Mój wydech zasługuje juz na emeryturę (w zimie pewnie) ;)

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 09-05-16, 13:28

budolf pisze:W myśl zasady usterka dźwignią tuningu ja tu nie widzę innej opcji jak short shifter :wink:


Tym bardziej, że do VII dość łatwo kupić gotowy zestaw 8)

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 09-05-16, 15:31

Potwierdzam short dobra sprawa :D

Awatar użytkownika
Chim3rA
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 188
Rejestracja: 22-04-13, 00:10

Postautor: Chim3rA » 09-05-16, 16:56

Także potwierdzam 8)

roxkox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 08-08-14, 18:01

Postautor: roxkox » 01-08-16, 19:19

shifter fajna sprawa , ale też wam Panowie w celikach tak ciężko wchodzą biegi po założeniu short shiftera? ja założyłem skok jest zdecydowanie mniejszy ale biegi wchodzą znacznie ciężej';/

Michałkrk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 11-11-13, 16:23

Postautor: Michałkrk » 11-01-17, 15:49

Siema!

Dawno nic nie pisałem :) wszystko pomału do przodu, aczkolwiek wyszło pare rzeczy które do wiosny chce poprawić z racji ze w zimie prawie nie jeżdżę.

1. Po pierwsze wróce jeszcze ostatni raz do sprawy skrzyni, generalnie po różnych próbach zmiany lewarka itp, moim zdanie przyczyna siedzi/siedziała w linkach/ciągadłach od lewarka. Dlaczego? Dlatego że z czasem sytuacja się znacznie polepszyła. Moim zdaniem linki się po prostu ułożyły do poprzedniej skrzyni, z czasem ułożyły się również do tej.

2. Miałem małą obcierkę celą w związku z czym musiałem naprawić małe pęknięcie na błotniku z laminatu i sklejić jedno mocowanie zderzaka. Laminat naprawiony w len//art, zderzak pospawany, poprawione wszystkie mocowania które po latach się juz troche wyrobiły, zdarta warstwa podkładu po poprzedniej naprawie, wszystko odmalowane poskładane na nowych spinkach z aso + nowe osłony silnika od spodu i gra :) jak bedzie cieplej to wrzuce tez jakies foty.

3. Zakupiłem równiez nawą kiere żeby w końcu pozycja była taka jak chce. Btw, moge potwierdzić że naba z V i VI pasuje również do VII - taką zamontowałem. Całość wymaga jeszcze dopracowani wizualnie i przede wszystkim podłączenia klaksonu (myśle żeby dać go gdzies na kolumne kierowniczą albo gałke zmiany biegów, ale tak żeby nie zahaczać - zobaczymy)
Obrazek
Obrazek

4. Po kilku rozmowach z różnymi ludźmi zmieniłem olej z castrola 10w60 na valvoline 5w50

5. I teraz najważniejsza sprawa... przy prawym przednim kole przy skrajnym obrocie kierownicy cos mi trzeszczy, podejrzewam poduszke amortyzatora. Co prawda były wymieniane razem z amortyzatorami jakies 15 tys temu ale były to jedyne czesci nie kupowane przeze mnie osobiście i nie wiem co mechanik zamówił. Sprawdziłem tez czy to nie jakis kabel ociera po zdejmowaniu deski rozdzielczej, ale według mnie nie, wyraźnie z okolic kielicha. Po pierwsze mam pytanie jakie poduszki polecacie? z tego co patrzyłem to sa kayaby i jekiejs drugiej firmy na M. Może są jakies wytrzymalsze, jakies doświadczenia? Dodatkowo wklejam zdjęcie P i L kielicha:
Obrazek
Obrazek


Widać że coś jest nie tak z tym prawym, od początku była różnica w odstepie tych elementów widocznych na zdjęciach ale mam wrażenie ze się powiększyła. I od poczatku nikt mi nie był w stanie wytłumaczyc dlaczego ta różnica odstępu jest.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 11-01-17, 16:47

Michałkrk pisze:1. Po pierwsze wróce jeszcze ostatni raz do sprawy skrzyni, generalnie po różnych próbach zmiany lewarka itp, moim zdanie przyczyna siedzi/siedziała w linkach/ciągadłach od lewarka. Dlaczego? Dlatego że z czasem sytuacja się znacznie polepszyła. Moim zdaniem linki się po prostu ułożyły do poprzedniej skrzyni, z czasem ułożyły się również do tej.

Raczej nie powinno się tak dziać ale jest możliwe...
Michałkrk pisze:2. Miałem małą obcierkę celą w związku z czym musiałem naprawić małe pęknięcie na błotniku z laminatu i sklejić jedno mocowanie zderzaka. Laminat naprawiony w len//art, zderzak pospawany, poprawione wszystkie mocowania które po latach się juz troche wyrobiły, zdarta warstwa podkładu po poprzedniej naprawie, wszystko odmalowane poskładane na nowych spinkach z aso + nowe osłony silnika od spodu i gra :) jak bedzie cieplej to wrzuce tez jakies foty.

No i git że poskładane i zrobione jak należy szkoda że fotek nie masz ;)
Michałkrk pisze:3. Zakupiłem równiez nawą kiere żeby w końcu pozycja była taka jak chce. Btw, moge potwierdzić że naba z V i VI pasuje również do VII - taką zamontowałem. Całość wymaga jeszcze dopracowani wizualnie i przede wszystkim podłączenia klaksonu (myśle żeby dać go gdzies na kolumne kierowniczą albo gałke zmiany biegów, ale tak żeby nie zahaczać - zobaczymy)

Kierownica jak dla mnie nie mój style, wiec jak dla mnie kupa i tyle z nią i psuje wnętrze...
Michałkrk pisze:4. Po kilku rozmowach z różnymi ludźmi zmieniłem olej z castrola 10w60 na valvoline 5w50

Dobry zabieg ;)
Michałkrk pisze:5. I teraz najważniejsza sprawa... przy prawym przednim kole przy skrajnym obrocie kierownicy cos mi trzeszczy, podejrzewam poduszke amortyzatora. Co prawda były wymieniane razem z amortyzatorami jakies 15 tys temu ale były to jedyne czesci nie kupowane przeze mnie osobiście i nie wiem co mechanik zamówił. Sprawdziłem tez czy to nie jakis kabel ociera po zdejmowaniu deski rozdzielczej, ale według mnie nie, wyraźnie z okolic kielicha. Po pierwsze mam pytanie jakie poduszki polecacie? z tego co patrzyłem to sa kayaby i jekiejs drugiej firmy na M. Może są jakies wytrzymalsze, jakies doświadczenia? Dodatkowo wklejam zdjęcie P i L kielicha:

Kolego od razu Ci mówię, już guma na poduszce jest wyje... jak koń po westernie.. Nawet się nie zastanawiam tylko wymieniaj, przecież od razu widać co tam się dzieje.. Bo zaraz to Ci amorek przez maske wyjdzię :D

Michałkrk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 11-11-13, 16:23

Postautor: Michałkrk » 11-01-17, 17:02

Dzięki za odpowiedź, czyli upewniłes mnie w tym ze to poducha, ciekawe co tam znajde jak zdejme. Wymienie na kayabe pewnie i mam nadzieje ze bedzie raz a dobrze. Mam podejrzenie ze coś źle mi złożył przy ostatniej zmianie poduch w takim razie albo wsadził jakis szajs(inny mechanik) bo przeciez przejechane dopiero jakies 15kkm, a ja po dziurach mało jeżdże.

Awatar użytkownika
Jerzu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 17-04-16, 10:30

Postautor: Jerzu » 12-01-17, 07:06

Michałkrk pisze:5. I teraz najważniejsza sprawa... przy prawym przednim kole przy skrajnym obrocie kierownicy cos mi trzeszczy, podejrzewam poduszke amortyzatora. Co prawda były wymieniane razem z amortyzatorami jakies 15 tys temu ale były to jedyne czesci nie kupowane przeze mnie osobiście i nie wiem co mechanik zamówił. Sprawdziłem tez czy to nie jakis kabel ociera po zdejmowaniu deski rozdzielczej, ale według mnie nie, wyraźnie z okolic kielicha. Po pierwsze mam pytanie jakie poduszki polecacie? z tego co patrzyłem to sa kayaby i jekiejs drugiej firmy na M. Może są jakies wytrzymalsze, jakies doświadczenia?


Ja osobiscie założyłem poduchy KYB-a i jestem bardzo zadowolony;)

anticorr pisze:
Michałkrk pisze:3. Zakupiłem równiez nawą kiere żeby w końcu pozycja była taka jak chce. Btw, moge potwierdzić że naba z V i VI pasuje również do VII - taką zamontowałem. Całość wymaga jeszcze dopracowani wizualnie i przede wszystkim podłączenia klaksonu (myśle żeby dać go gdzies na kolumne kierowniczą albo gałke zmiany biegów, ale tak żeby nie zahaczać - zobaczymy)


Kierownica jak dla mnie nie mój style, wiec jak dla mnie kupa i tyle z nią i psuje wnętrze...


+1 kierownica do tego wnętrza nie pasuje niestety za bardzo (według mnie) ;/

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 12-01-17, 07:42

Poduchy KYB bardzo dobre, mam u siebie i polecam z czystym sumieniem. :wink:
Kierownica... pasuje w tym wnętrzu jak śwince siodło... W Civicu tak, niestety nie w Celicy...

Michałkrk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 11-11-13, 16:23

Postautor: Michałkrk » 12-01-17, 10:23

hehe, spodziewałem sie takiej opini, bo mniej więcej orientuje sie w waszych gustach ;) aczkolwiek mi sie podoba, chce jeszcze tylko jakąs zaślepke dodać w miejsce klksona i moze coś z obudową pokombinować żeby kable nie były na wierzchu. Ona ma tylko 32 cm średnicy(ori chyba 36) co daje też fajne wrażenia z jazdy według mnie :)

Michałkrk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 11-11-13, 16:23

Postautor: Michałkrk » 30-05-17, 13:12

Auto sprzedane, takze temat do zamkniecia. Moze nowy wlasciciel bedzie chcial zalozyc swoj.