ST185 JDM GT FOUR A by Krzychu

Roczniki 1990-1993

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1411
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 15-02-18, 18:54

UP! Czy po zmianie ICka na większy trzeba ponownie stroić? Czy można bezpiecznie upalać bez strojenia?

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1062
Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Marcin » 15-02-18, 21:35

Krzychu, masz zdjęcia jak zamocowałeś FMICa i wentylatory SPALA?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1411
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 15-02-18, 23:23

Nowy IC jeszcze w kartonie. Mam jeden wentylator na chłodnicy. Zdjęcie na poprzedniej stronie.

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Lokalizacja: arreat summit

Postautor: outatime » 04-06-18, 18:05

Krzychu pisze:Pitahaja, mój SPAL wydajniejszy od Mishimoto. Jeśli silnik nadal będzie się grzać to dołożę drugi taki sam.


Ostatnio przeglądam dostępne rozwiązania i zagłębiam się w temat.

Krzychu, twój SPAL wg specyfikacji producenta ma wydajność 856CFM, a ten mishimoto 1150CFM więc się pomyliłeś.

W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu (no i u siebie tak właśnie robię)
Wspominałeś też że cały czas leci Ci ciepłe powietrze do kabiny, także zawór nagrzewnicy napewno nie trzyma, a jeśli i słabo grzeje zimą to nagrzewnice powinieneś przepłukać
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1411
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 05-06-18, 06:27

outatime pisze:Krzychu, twój SPAL wg specyfikacji producenta ma wydajność 856CFM, a ten mishimoto 1150CFM więc się pomyliłeś.
niestety zgadzam się. Póki co mój spal nie pozwolił na podwyższenie temperatury i jestem zadowolony. W razie czego dołożę MM. Poza tym mam jeszcze kilka pomysłów.
outatime pisze:W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu
skąd takie stwierdzenie, że moja chłodnica jest stara? Wymieniłem ją przy przekładce, a więc 21 tys km temu.
outatime pisze:Wspominałeś też że cały czas leci Ci ciepłe powietrze do kabiny, także zawór nagrzewnicy napewno nie trzyma, a jeśli i słabo grzeje zimą to nagrzewnice powinieneś przepłukać

mam coś popieprzone z linkami. Musiałem coś źle zrobić jak składałem panel sterowania nawiewem po wymianie żarówek. Przedtem nie było problemu ze sterowaniem.
Dzięki za wszelkie sugestie :wink:

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Lokalizacja: arreat summit

Postautor: outatime » 05-06-18, 09:59

Krzychu pisze:
outatime pisze:W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu
skąd takie stwierdzenie, że moja chłodnica jest stara? Wymieniłem ją przy przekładce, a więc 21 tys km temu.


Po fotkach widzę że jest stara. :-D
Krzychu, wymieniłeś na używaną ? Bo nowa to ona raczej nie jest.

No ale jak działa to może dla Ciebie nie ma sensu wymieniać.

Ja wymieniłbym z 2 powodów:
- jeśli jest to oryginał i ma ponad 25 lat, to oceniając po jej wyglądzie, powierzchownej rdzy, łuszczącej się powierzchni, kwestia czasu zanim zacznie gdzieś przeciekać
- nie wiadomo jak czysta jest w środku, czy jakiś syf gdzieś nie zalega i przyblokowuje swobodny przepływ cieczy, nie całkiem, ale ogranicza wydajność chłodnicy
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1411
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 05-06-18, 11:57

Nowa jest na aucie. Do starej przymierzyłem wiatrak. Jest luzem. Do montażu wentylatora nie trzeba ściągać chłodnicy.

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Lokalizacja: arreat summit

Postautor: outatime » 05-06-18, 12:19

ahaaaaa, to co pokazujesz foty z jakimiś starociami :)
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1411
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 12-09-18, 18:53

Byłem na hamowni jakiś czas temu. Wyszło 242@316 przy doładowaniu 0.85 bar. Pomiar był robiony przy 30 stopniach upału na hamowni.
Po pomiarze trochę mi opadł ale tylko na chwilę. Dołożyłem sondę szerokopasmową i podniosłem doładowanie do 1,05 bar. Niby mało ale czuć różnicę. Ponadto na półce leży chiński baranowy kolektor wydechowy. Wątpliwa jakość wykonania. Nie wiem czy go założę.

Obrazek

Obrazek

[URL=https://images91.fotosik.pl/35/fa8d7f75e8c2ecdb.jpg]Obrazek[/UR

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 21:57
Lokalizacja: Kraków

Postautor: góral » 13-09-18, 19:12

Nie zakładaj tego chińczyka. Miałem go i pękał od samego patrzenia sie. Na spawach. 😏
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1411
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 14-09-18, 14:48

przed założeniem potnę go i pospawam jak należy.

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12
Lokalizacja: Podbeskidzie

Postautor: vegeta_84 » 14-09-18, 17:35

przed założeniem potnę go i pospawam jak należy.


Te chinole mają cienkie te rury, lepiej zrobić z 2mm ścianki ;)
Obrazek
fanatyk V-gen

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1411
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 27-09-18, 21:41

Zrobiłem dziurę na termoparę i ku mojemu zaskoczeniu chińczyk ma ściankę 2mm :-)

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1411
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 05-11-18, 10:33

Problemów z chłodzeniem na torze cd.. Zacząłem od płukania układu chłodzenia. Po 3 dniach odpuściłem. Cały układ wyglądał jakby zalany szambem. Teraz płyn wygląda dużo lepiej, chociaż jakiś syf odkłada się pod korkiem. Test CO2 nie wykazuje problemów z UPG.
Kupiłem grubą chłodnicę 56mm i drugi wentylator. Pytanie do tych co przerabiali temat. Czy drugi wentylator mogę wpiąć do oryginalnej wiązki czy potrzebny będzie dodatkowy obwód na przekaźniku i bezpieczniku?

Awatar użytkownika
Wykas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1178
Rejestracja: 03-06-09, 15:50
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Wykas » 16-11-18, 09:45

Krzychu pisze:Kupiłem grubą chłodnicę 56mm i drugi wentylator. Pytanie do tych co przerabiali temat. Czy drugi wentylator mogę wpiąć do oryginalnej wiązki czy potrzebny będzie dodatkowy obwód na przekaźniku i bezpieczniku?


Wydaje mi sie, ze jesli drugi wentylator ma dzialac jednoczesnie mozesz go wpiac w ta sama wiazke.

p.s.
zrob plukanke jeszcze raz, moze nie wszystko sie dobrze wymylo.
[you] Sprzedam:
- felgi 18'' Wolfrace Kyoto, lekkie i tanie -
- sanki GT4, wał GT4 - cały czas aktualne -
porządki w garażu trzeba zrobić

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1411
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Postautor: Krzychu » 16-11-18, 11:56

Jednak drugi test na CO2 wykazał obecność oleju z układzie chłodzenia. Mam nadzieję, że to nie uszczelka pod głowicą.

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1411
Rejestracja: 07-07-09, 18:46
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ST185 JDM GT FOUR A by Krzychu

Postautor: Krzychu » 06-05-19, 14:54

UPDATE:

Auto miało wydmuchaną metalową uszczelkę pod głowicą na dwóch cylindrach.
*uszczelka została wymieniona na nową z ST205,
*głowica otrzymała szlif, gniazda dotarte, ustawione luzy
*uszczelniacze zaworowe Supertech
*nowe śruby głowicy Payen
*silnik zalany Millersem

Zdecydowałem się na wyjęcie silnika w celu weryfikacji przeniesienia napędu. Zostało zrobione:
*nowa okładzina kewlarowa tarczy sprzęgła
*docisk - obróbka powierzchni + wyważenie (Otoczak)
*odelżenie zamachu z 7.2kg na 5.0kg (Otoczak)
*nowy olej w skrzyni i transferze

Przy okazji:
*wywalony T-VIS z zawrokiem sterującym i zbiorniczkiem podciśnieniowym
*wywalony OEM solenoid od sterowania gruszką sprężarki (podciśnienia zaślepione)
*wymienione przewody gumowe od chłodzenia
*wymieniony termostat
*wymieniona pompa wody i pasek rozrządu
*sprawdzona kompresja na cyl. (po 14bar na rozgrzanym)
*korek chłodnicy Mishimoto 1.3 bar
*przyspawane tulejki z gwintem do pokrywy zaworów do montażu fajkocewek

Były problemy z przeładowywaniem. Okazało się, że gruszka była nieszczelna i nie otwierała waste gate'a. Gruszka została wymieniona na sprawną, ale docelowo będzie jakiś aftermarkecik. Obecne doładowanie to 1.0 bar na EMU (na wskażnikach 1.1 bar)

15.05. czeka mnie wycieczka do Warszawy na poprawienie mapy, ustawienie kodów błędów, jakiś trybów awaryjnych w razie fakapu i takie tam.

Cel na ten sezon: upalanie :-)
Cel na przyszły sezon: hamulce tył, harness bar + pasiory, kubeł, licznik cyfrowy, SPA zawiasu.