Toyota Celica 1.6 4A-FE AT180 by Pawlow
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
Toyota Celica 1.6 4A-FE AT180 by Pawlow
[center]
[/center]
Samochód:
- Toyota Celica V 1.6 AT180, 1992r. (I rejestracja),
Silnik:
- 4A-FE + LPG (sekwencja),
- świece NGK (Made in Japan ),
- przewody zapłonowe NGK,
Przeniesienie napędu:
- seria,
Zawieszenie:
- przednia górna rozpórka OEM,
- tylna górna rozpórka STAFFA,
- tylne amortyzatory KAYAB Excel-G,
Hamulce:
- seria,
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy od corolli e11 + bazaltowy bandaż termoizolacyjny,
- brak katalizatora,
Układ dolotowy:
- seria,
Koła:
*LATO: felgi OEM, Barum 185/65/14 (nowe, kupione 06.05.2016r.)
*ZIMA: felgi OEM białe, 185/65/14
Wnętrze:
- fotele, kanapa od GTi,
- elektryczne lusterka,
- centralny zamek,
Audio:
- wzmacniacz JBL GTO 4000,
- przód - głośniki HERTZ DCX 130.3,
- tył - głośniki HERTZ DSK 130.3,
Body:
- białe kierunki boczne oraz przednie DEPO,
- spoiler tylnej klapy STi,
- szyberdach (Webasto),
- chlapacze OEM,
Krótki opis/historia samochodu:
Badanie techniczne 18.04.2016r. - 286 856km
Autko sprowadzone w 2010 roku z Niemiec (1 właściciel w kraju) i w tym samym roku została założona instalacja gazowa (stan licznika 181 097km). Właściciel jeździł co pół roku na przeglądy okresowe instalacji gazowej, a przy tym był zapisywany stan licznika. Prawdopodobnie pierwszy właściciel robił lakierkę autka, wszystko wygląda na oko dobrze, miernikiem również. Do 'września' 2015 roku było w jednych rękach, następnie przez pół roku drugi właściciel, a teraz ja i nie zamierzam się jej pozbywać, bo świetnie prowadzi się.
Krótki opis planów zmian:
- sprawdzenie stanu podłogi oraz kompletna konserwacja środka oraz podwozia autka -zrobione,
- zajęcie się podstawowymi sprawami takimi jak kompletna wymiana płynów, olejów, filtrów, termostatu, świec, uszczelki pokrywy zaworów - zrobione,
- montaż rozpórki OEM przód oraz STAFF'a tył - zrobione,
- wkładka - filtr powietrza K&N/Simota,
- może lekkie obniżenie autka, zmiana alufelg/'renowacja' seryjnych,
- wymiana kolektora wydechowego (lekko pęknięty) oraz reszty układu (popierduje) - zrobione,
- elektryczne szyby, zmiana boczków/foteli, kierownicy,
- z czasem coś wpadnie do głowy, nie jest to sztywny plan zmian,
Zdjęcia:
W domku po zakupie
[center]
[/center]
Bardziej aktualne zdjęcia
[center]
[/center]
[/center]
Samochód:
- Toyota Celica V 1.6 AT180, 1992r. (I rejestracja),
Silnik:
- 4A-FE + LPG (sekwencja),
- świece NGK (Made in Japan ),
- przewody zapłonowe NGK,
Przeniesienie napędu:
- seria,
Zawieszenie:
- przednia górna rozpórka OEM,
- tylna górna rozpórka STAFFA,
- tylne amortyzatory KAYAB Excel-G,
Hamulce:
- seria,
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy od corolli e11 + bazaltowy bandaż termoizolacyjny,
- brak katalizatora,
Układ dolotowy:
- seria,
Koła:
*LATO: felgi OEM, Barum 185/65/14 (nowe, kupione 06.05.2016r.)
*ZIMA: felgi OEM białe, 185/65/14
Wnętrze:
- fotele, kanapa od GTi,
- elektryczne lusterka,
- centralny zamek,
Audio:
- wzmacniacz JBL GTO 4000,
- przód - głośniki HERTZ DCX 130.3,
- tył - głośniki HERTZ DSK 130.3,
Body:
- białe kierunki boczne oraz przednie DEPO,
- spoiler tylnej klapy STi,
- szyberdach (Webasto),
- chlapacze OEM,
Krótki opis/historia samochodu:
Badanie techniczne 18.04.2016r. - 286 856km
Autko sprowadzone w 2010 roku z Niemiec (1 właściciel w kraju) i w tym samym roku została założona instalacja gazowa (stan licznika 181 097km). Właściciel jeździł co pół roku na przeglądy okresowe instalacji gazowej, a przy tym był zapisywany stan licznika. Prawdopodobnie pierwszy właściciel robił lakierkę autka, wszystko wygląda na oko dobrze, miernikiem również. Do 'września' 2015 roku było w jednych rękach, następnie przez pół roku drugi właściciel, a teraz ja i nie zamierzam się jej pozbywać, bo świetnie prowadzi się.
Krótki opis planów zmian:
- sprawdzenie stanu podłogi oraz kompletna konserwacja środka oraz podwozia autka -zrobione,
- zajęcie się podstawowymi sprawami takimi jak kompletna wymiana płynów, olejów, filtrów, termostatu, świec, uszczelki pokrywy zaworów - zrobione,
- montaż rozpórki OEM przód oraz STAFF'a tył - zrobione,
- wkładka - filtr powietrza K&N/Simota,
- może lekkie obniżenie autka, zmiana alufelg/'renowacja' seryjnych,
- wymiana kolektora wydechowego (lekko pęknięty) oraz reszty układu (popierduje) - zrobione,
- elektryczne szyby, zmiana boczków/foteli, kierownicy,
- z czasem coś wpadnie do głowy, nie jest to sztywny plan zmian,
Zdjęcia:
W domku po zakupie
[center]
[/center]
Bardziej aktualne zdjęcia
[center]
[/center]
Ostatnio zmieniony 28-05-17, 11:51 przez Pawlow, łącznie zmieniany 39 razy.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Mam spinki do tego czarnego plastiku przed chłodnicą - jak byś chciał to pisz PW.
A gdzie się podziała listwa z drzwi?
A gdzie się podziała listwa z drzwi?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- vegeta_84
- Użytkownik
- Posty: 978
- Rejestracja: 04-02-09, 20:12
Fajna furka dbaj o nią a będzie d....e wozić wszędzie
Kilka rad;
jak najbardziej
zrób to dobrze, rudy lubi po pewnym czasie wracać :/ użyj wpierw dobrych środków do zabezpieczenia a później dopiero jakieś środki bitumiczne, same na blachę nic nie dają.
jak najbardziej przód OEM + STAFFA prezentuje się super i STAFFA na tył.
dałbym sobie spokój z tym K&N do STI nie ma co kąbinować, zwykły filtr w zupełności wystarcza a reszte kasy możesz wydać np, na nowe szczęki do bębnów
jestem za, sprężynki kupisz już za 400 zł. Felgi zmień na jakieś customowe, OEMy zostaw na zimówki
licznik ? też jestem za, kierownicę np, przerabiałem z VII, dla mnie efekt bomba ale możesz włożyć kiere z VI i będzie p&p.
owszem zakładaj, ja robiłem cały układ z kwasiaka.
fajna sprawa, chyba każdy kto ma STI to przerabiał
myślisz o bajeranckich w oplocie czy tylko zwykłe zamienniki ?
tu można wiele wymyślać i zmieniać
Kilka rad;
Pawlow pisze:- zajęcie się podstawowymi sprawami takimi jak kompletna wymiana płynów, olejów, filtrów, termostatu(w trakcie),
jak najbardziej
Pawlow pisze:- kompletna konserwacja podwozia itd.,
zrób to dobrze, rudy lubi po pewnym czasie wracać :/ użyj wpierw dobrych środków do zabezpieczenia a później dopiero jakieś środki bitumiczne, same na blachę nic nie dają.
Pawlow pisze:- zamontowanie rozpórek przód/tył,
jak najbardziej przód OEM + STAFFA prezentuje się super i STAFFA na tył.
Pawlow pisze: wkładka - filtr powietrza K&N,
dałbym sobie spokój z tym K&N do STI nie ma co kąbinować, zwykły filtr w zupełności wystarcza a reszte kasy możesz wydać np, na nowe szczęki do bębnów
Pawlow pisze:- może lekkie obniżenie autka, zmiana alufelg/'renowacja' seryjnych,
jestem za, sprężynki kupisz już za 400 zł. Felgi zmień na jakieś customowe, OEMy zostaw na zimówki
Pawlow pisze:- zmiana kierownicy/licznika od GTI,
licznik ? też jestem za, kierownicę np, przerabiałem z VII, dla mnie efekt bomba ale możesz włożyć kiere z VI i będzie p&p.
Pawlow pisze:- wymiana kolektora wydechowego (chyba od corolli e11), bo jest w jednym/dwóch miejscach pęknięty,
owszem zakładaj, ja robiłem cały układ z kwasiaka.
Pawlow pisze:- elektryczne szyby, zmiana boczków/foteli,
fajna sprawa, chyba każdy kto ma STI to przerabiał
Pawlow pisze:- wymiana przewodów hamulcowych,
myślisz o bajeranckich w oplocie czy tylko zwykłe zamienniki ?
Pawlow pisze:- z czasem coś wpadnie do głowy, nie jest to sztywny plan zmian,
tu można wiele wymyślać i zmieniać
- Padaj2003
- Użytkownik
- Posty: 1024
- Rejestracja: 29-10-11, 15:17
Plany zacne i 3mam kciuki za ich realizacje oblukaj tematy innych V gen bo mozna podpatrzyc fajne pomysly i rozwiazania np. u mnie na swierzo masz opisane jak zalozych rozporki bo sam w ten weekend to przechodzilem i jest OK (jest sztywniej i nie slychac na ostrzejszych zakretach jak tyl budy pracuje)
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
Marcin pisze:Mam spinki do tego czarnego plastiku przed chłodnicą - jak byś chciał to pisz PW.
A gdzie się podziała listwa z drzwi?
Listwa z drzwi ponoć zgubiła się, gdy auto było lakierowane itd. Cóż, jestem w trakcie poszukiwań listwy.
vegeta_84 pisze:Fajna furka dbaj o nią a będzie d....e wozić wszędzie
Kilka rad;Pawlow pisze:- wymiana kolektora wydechowego (chyba od corolli e11), bo jest w jednym/dwóch miejscach pęknięty,
owszem zakładaj, ja robiłem cały układ z kwasiaka.Pawlow pisze:- wymiana przewodów hamulcowych,
myślisz o bajeranckich w oplocie czy tylko zwykłe zamienniki ?
Co do układu z kwasiaka - jakieś rady, gdzie kupować, na co patrzeć, ile 'cali' itd.?
Przewody hamulcowe - chyba w oplocie. Coś co będzie trzymać się, lepiej dorzucić trochę kasy, niż potem ponownie bawić się w wymianę.
Padaj2003 pisze:Plany zacne i 3mam kciuki za ich realizacje oblukaj tematy innych V gen bo mozna podpatrzyc fajne pomysly i rozwiazania np. u mnie na swierzo masz opisane jak zalozych rozporki bo sam w ten weekend to przechodzilem i jest OK (jest sztywniej i nie slychac na ostrzejszych zakretach jak tyl budy pracuje)
Widziałem, wygląda świetnie, a przy okazji spełnia swoją funkcję do tego autka.
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
Dzisiaj została zrobiona polerka 'pod domem', więc jest teraz +5 do szpanu.
Termostat został wymieniony i już jest o wiele lepiej. Wszystko ładnie grzeje w aucie i po za nim. Tym samym wziąłem się za wymianę płynu, czyszczenie układu chłodniczego.
Na dniach przestraszyłem się, bo pod maską zaczął wydobywać się dziwny "metaliczny" dźwięk. Jednakże uspokoiłem się, gdy znalazłem przyczynę tego problemu - obluzowana osłona sondy lambda. Przykręciło się i jest git majonez.
Również będę musiał zająć się kolektorem wydechowym, bo jest w jednym miejscu lekko pęknięty, ale nie ma z tym póki co problemu - nic z niego nie ucieka, ale tak czy siak trzeba to zrobić. Zauważyłem to, bo zdejmowałem osłonę kolektora, aby ją wyczyścić i pomalować na czarno (akurat taki miałem w garażu, oczywiście 'odporny na wysokie temperatury').
Parę fotek z dzisiaj:
[center]
[/center]
Termostat został wymieniony i już jest o wiele lepiej. Wszystko ładnie grzeje w aucie i po za nim. Tym samym wziąłem się za wymianę płynu, czyszczenie układu chłodniczego.
Na dniach przestraszyłem się, bo pod maską zaczął wydobywać się dziwny "metaliczny" dźwięk. Jednakże uspokoiłem się, gdy znalazłem przyczynę tego problemu - obluzowana osłona sondy lambda. Przykręciło się i jest git majonez.
Również będę musiał zająć się kolektorem wydechowym, bo jest w jednym miejscu lekko pęknięty, ale nie ma z tym póki co problemu - nic z niego nie ucieka, ale tak czy siak trzeba to zrobić. Zauważyłem to, bo zdejmowałem osłonę kolektora, aby ją wyczyścić i pomalować na czarno (akurat taki miałem w garażu, oczywiście 'odporny na wysokie temperatury').
Parę fotek z dzisiaj:
[center]
[/center]
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
Oglądałem to auto zanim było na sprzedaż i bylem miło zaskoczony bo jest zdrowe blacharsko. Jak pojawiło się ogłoszenie sam byłem zainteresowany kupnem, niestety auto ma dokładamy szklany szyberdach? A tak w ogóle widziałem Cie na spocie z jakąś MX-5 na shellu przy klifie;-) gratki auta, jest fajne.
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
ghost1077 pisze:Oglądałem to auto zanim było na sprzedaż i bylem miło zaskoczony bo jest zdrowe blacharsko. Jak pojawiło się ogłoszenie sam byłem zainteresowany kupnem, niestety auto ma dokładamy szklany szyberdach? A tak w ogóle widziałem Cie na spocie z jakąś MX-5 na shellu przy klifie;-) gratki auta, jest fajne.
Nie jestem pewien czy szyberdach był dokładany czy to byla dodatkowa "opcja" w aucie, ale w sumie cieszę się, że jest (trochę go nasmarowałem itd. i jest dobrze).
A no byłem, czekałem tam na dwie mx-5 (z czego jedna ta ciemna to kanadyjka limitowana wersja, których ponoć jest tylko 7 (?)). No i z tamtąd jechaliśmy do gdańska na alfe na parking spotkać się z innymi mx-5 itp, żeby przejechać się tunelem pod wisłą. W sumie to przez szwagra, który siedzi na forum mx-5, bo swoją miał chwilowo unieruchomiona u mnie w garażu, ale jest już okej.
Z ciekawości, jechałeś czymś czy piechota mnie widzialeś?
Co do blacharki autka - jak na ten wiek to jest super. Oczywiście znajdzie się coś do robienia i przede wszystkim zakonserwowania, ale na pewno nie jest to przerdzewiała honda z 2000r. (oczywiście nie mowie, ze każda honda tak mocno rdzewieje, bo zależy jak kto dba o nią. Osobiście miałem niedawno honde civic vi 5d z 99 i była również w super stanie, tez w 2010r sprowadzona z niemiec )
- bryku
- Użytkownik
- Posty: 420
- Rejestracja: 23-05-12, 13:02
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
bryku880311 pisze:dobrze wygląda - polerka zrobiła robotę. Oby efekt utrzymał sie długo.
mam tylko trzy ale:
1 ale : ale czemu jeszcze stoi na seryjnych felgach?
2 ale : ale springi -30 to by sie jej przydały.
3 ale : ale czemu korek gazu jest w tak ostentacyjnym miejscu... :/
reasumując = ładna sztuka. dbaj o nią.
1. Mam auto jakis tydzien i musze sprzedac "poprzednie" autko - wtedy bedzie kasa na bajery.
2. Przyda sie, jak bedzie kasa - pkt. 1
3. W planach mam zainstalowanie gazu przy wlewie paliwa
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
Pawlow pisze:Nie jestem pewien czy szyberdach był dokładany czy to byla dodatkowa "opcja"
nie, cięcie dachu nie było opcją fantazja któregoś z poprzednich właścicieli
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally
https://www.facebook.com/DCG.Rally
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
[center][/center]
Chwilę czasu minęło. Byłem w Tczewie na JDM i spotkałem w sumie tylko jedną celinkę V gen. (tyle, że "lepsiejszą" ).
Cóż, wrzuciłem do autka nowe opony Barum 185/65/14 (poprzednie były tak zjechane, że porażka - na śmietnik poszły). Z nowości doszły białe kierunki boczne oraz białe przednie depo.
Tylne bębny wyczyściłem i pomalowałem na czarno. Zaciski hamulcowe przednie nie potrzebowały większego czyszczenia, ale odświeżyłem ich kolor - czerwony. Z takich "odświeżeń" również zająłem się dzisiaj mocowaniem chłodnicy - wyczyszczone i pomalowane na czarno. Tym samym krokiem poleciała tylna wycieraczka. Maska od strony komory silnika była strasznie brudna, więc również zabrałem się za jej wyczyszczenie.
Z czyszczeniem poszedł również cały układ chłodzenia. Szkoda, że nie zrobiłem jakiś zdjęć, bo pierwsze zlanie to porażka. Później płukałem wodą, zlewałem, zalewałem, a jakiegoś razu dolałem nawet jakiś "bajer odkamieniacz". Takim sposobem sobie czyściłem, aż do momentu, gdy drugą stroną wyleciała mi ładna woda.
Na dniach zaleję chłodnicę jakimś płynem do chłodnic. Planuję również wymianę oleju na Motul 6100 10W40 oraz filtr oleju + paliwa.
Miałbym już również listwę na drzwi kierowcy, ale ktoś z olx nie wysłał mi paczki do tej pory. Wybrałem opcję kurierem, bo właśnie nigdy nie wiadomo czy taki "ktoś" wyśle daną rzecz czy nie, a jeszcze gorzej może uszkodzoną. Tak, więc szukam dalej... :/
Parę fotek:
[center]
[/center]
Chwilę czasu minęło. Byłem w Tczewie na JDM i spotkałem w sumie tylko jedną celinkę V gen. (tyle, że "lepsiejszą" ).
Cóż, wrzuciłem do autka nowe opony Barum 185/65/14 (poprzednie były tak zjechane, że porażka - na śmietnik poszły). Z nowości doszły białe kierunki boczne oraz białe przednie depo.
Tylne bębny wyczyściłem i pomalowałem na czarno. Zaciski hamulcowe przednie nie potrzebowały większego czyszczenia, ale odświeżyłem ich kolor - czerwony. Z takich "odświeżeń" również zająłem się dzisiaj mocowaniem chłodnicy - wyczyszczone i pomalowane na czarno. Tym samym krokiem poleciała tylna wycieraczka. Maska od strony komory silnika była strasznie brudna, więc również zabrałem się za jej wyczyszczenie.
Z czyszczeniem poszedł również cały układ chłodzenia. Szkoda, że nie zrobiłem jakiś zdjęć, bo pierwsze zlanie to porażka. Później płukałem wodą, zlewałem, zalewałem, a jakiegoś razu dolałem nawet jakiś "bajer odkamieniacz". Takim sposobem sobie czyściłem, aż do momentu, gdy drugą stroną wyleciała mi ładna woda.
Na dniach zaleję chłodnicę jakimś płynem do chłodnic. Planuję również wymianę oleju na Motul 6100 10W40 oraz filtr oleju + paliwa.
Miałbym już również listwę na drzwi kierowcy, ale ktoś z olx nie wysłał mi paczki do tej pory. Wybrałem opcję kurierem, bo właśnie nigdy nie wiadomo czy taki "ktoś" wyśle daną rzecz czy nie, a jeszcze gorzej może uszkodzoną. Tak, więc szukam dalej... :/
Parę fotek:
[center]
[/center]
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
[center]
[/center]
•289 300km
Dzisiaj był moment, aby dorwać się do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów, bo już powoli coś gdzieś pociło się (na jedną świecę też coś myknęło). Do tego wpadły nowe świece NGK (made in japan, ponoć "lepsiejsze" od tych made in france ). Wcześniej były też NGK, ale wyprodukowane we Francji. Wcześniejsza uszczelka pokrywy była obsmarowana przez kogoś silikonem, więc na teraz jest już założony zestaw uszczelek (stare uszczelki przy świecach były chyba tak stare, że przy wyjmowaniu pękały i musiałem dłubać).
Na dniach wymienię też olej na nowy Valvoline Max Life 10w-40 + doleję po 2 dniach jazdy dodatek MoS2 Liqui Moly, filtr paliwa (zastanawiam się gdzie jest ukryty) oraz filtr oleju.
[/center]
•289 300km
Dzisiaj był moment, aby dorwać się do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów, bo już powoli coś gdzieś pociło się (na jedną świecę też coś myknęło). Do tego wpadły nowe świece NGK (made in japan, ponoć "lepsiejsze" od tych made in france ). Wcześniej były też NGK, ale wyprodukowane we Francji. Wcześniejsza uszczelka pokrywy była obsmarowana przez kogoś silikonem, więc na teraz jest już założony zestaw uszczelek (stare uszczelki przy świecach były chyba tak stare, że przy wyjmowaniu pękały i musiałem dłubać).
Na dniach wymienię też olej na nowy Valvoline Max Life 10w-40 + doleję po 2 dniach jazdy dodatek MoS2 Liqui Moly, filtr paliwa (zastanawiam się gdzie jest ukryty) oraz filtr oleju.
Ostatnio zmieniony 01-06-16, 15:48 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.
- vegeta_84
- Użytkownik
- Posty: 978
- Rejestracja: 04-02-09, 20:12
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
zacek251 pisze:Pawlow, masz może jakiś schemat podłączenia elektrycznych szyb? przerabiam obecnie ten temat i nie mogę dojść do porozumienia ze sterowaniem pasażera od strony kierowcy
Niestety jeszcze nie przerabiałem tego tematu, ale jeżeli będę miał jutro chwilę to postaram sie poszukać czegoś w tym kierunki.
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
• 290 007 km dobiło jakoś 2 tygodnie temu. Wtedy też został wymieniony filtr paliwa, a przy okazji zauważyłem, że wężyk do filtra węglowego oparów był pęknięty, więc również i to zostało zrobione.
Na dniach opadła mi lewa lampa, a przyczyną tego byłą sprężyna, która odczepiła się od 'obudowy'. Tak to do autka w końcu zakupiłem brakującą listwę na drzwi kierowcy i przykleiłem. Również przednie głośniki zostały podłączone Zbliża się koniec sesji na uczelni, więc będę miał więcej czasu na kroki związane z konserwacją autka itd.
[center]
[/center]
Na dniach opadła mi lewa lampa, a przyczyną tego byłą sprężyna, która odczepiła się od 'obudowy'. Tak to do autka w końcu zakupiłem brakującą listwę na drzwi kierowcy i przykleiłem. Również przednie głośniki zostały podłączone Zbliża się koniec sesji na uczelni, więc będę miał więcej czasu na kroki związane z konserwacją autka itd.
[center]
[/center]
Ostatnio zmieniony 30-06-16, 18:29 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.