ST202 by Sawczi (Shed)
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Znowu małe zmiany w Toyocie. Polakierowana na nowo rozpórka, ale chyba pójdzie jeszcze do piasku + proszek. Bo ten lakier przeciera się od wygłuszenia z maski.
Zmienione wszystkie wężyki podciśnienia, wężyki odmy na silikonowe no i zmieniony dolot między airboxem, a przepustnicą na złączkach silikonowych.
Dodatkowo wywalona pordzewiała fabryczna osłona termiczna i kolektor owinięty bandażem termoizolującym. Chciałem każdą rurę osobno owinąć, ale między pierwszymi dwiema jest strasznie mało miejsca żeby bandaż przełożyć.
Zdjęcia przed i po:
Zmienione wszystkie wężyki podciśnienia, wężyki odmy na silikonowe no i zmieniony dolot między airboxem, a przepustnicą na złączkach silikonowych.
Dodatkowo wywalona pordzewiała fabryczna osłona termiczna i kolektor owinięty bandażem termoizolującym. Chciałem każdą rurę osobno owinąć, ale między pierwszymi dwiema jest strasznie mało miejsca żeby bandaż przełożyć.
Zdjęcia przed i po:
Ostatnio zmieniony 02-07-17, 14:15 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
adrianh92 pisze:Nie myślałeś nad dystansami ?
Będą po zimie W te lato trochę wydatków było na doprowadzenie auta do jakiegoś stanu, więc dystanse zeszły na dalszy plan. Ale myślę, że po zimie jak wrzucę letnie to będę mierzył ile mniej więcej by tam siadło. A no i też mam rozkminę co z nadkolami z tyłu. Bo rolować bym nie chciał bo lakier często pęka, a jednak tam dość głęboko blacha jest zagięta i nie chciałbym żeby mi ocierało na jakichś dziurach. Zobaczymy
- RomanGT
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 03-01-14, 19:46
Wiem o co chodzi ja akurat to robiłem przed odświeżaniem lakieru więc łatwo mi mówić
Technika samego zaginania zależy od samego auta - BMW ma inny rant, Celica inny - podobno twardy i trzeba uważać żeby fal nie zrobić. No i lepiej się za to zabrać jak jest cieplej chyba że chcesz się pobawić opalarką
Technika samego zaginania zależy od samego auta - BMW ma inny rant, Celica inny - podobno twardy i trzeba uważać żeby fal nie zrobić. No i lepiej się za to zabrać jak jest cieplej chyba że chcesz się pobawić opalarką
- majster
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 30-03-12, 01:54
Shed pisze:No właśnie niby znajomy robił specjalną rolką, powoli a i tak popękało. W sumie to wiele widziałem takich przypadków, dlatego jakoś mnie to odstrasza trochę.
Trzeba do tego cierpliwości i sporo grzać lakier. Mam ET22 włożone wraz z Eibachami zielonymi. Mi się udało zrolować bez żadnej szkody dla lakieru.
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
majster pisze:Trzeba do tego cierpliwości i sporo grzać lakier. Mam ET22 włożone wraz z Eibachami zielonymi. Mi się udało zrolować bez żadnej szkody dla lakieru.
Jaka szerokość felgi bo samo ET nic nie mówi, bo zależnie od różnych szerokości przy tym samym ET felga będzie różnie wystawać? I jakby można zdjęcie podesłać jak spasowane jest. Bo też od razu policzę sobie ile mniej więcej dystansu bym potrzebował do mojej felgi.
@EDIT: już sprawdziłem w Twoim temacie 7J felga, czyli od piasty w stronę nadkola felga wychodzi 66,9 mm. Jutro policzę ile u mnie na letnich będzie.
@EDIT2: U Bakuu przy 8J ET35 felga od piasty do nadkola ma 66,6 mm czyli podobnie, więc z dystansem będę celował też w podobny zakres jak u Was.
@EDIT3: Dobra policzyłem i u mnie wyszło 40,9 mm więc potrzebuję dystansu 26-27mm około.
- driver94
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 18-08-15, 20:19
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
W sobotę 26.11.2016 znajomy wykonał u mnie w samochodzie konserwację całego podwozia, więc zima już mi nie straszna
Dzisiaj zmieniłem sobie olej na Valvoline VR1 5W50, bo od poprzedniej wymiany ustukało się w niedługim czasie już 9800 km
W planach wymiana chłodniczego, hamulcowego i filtra powietrza. Muszę tylko umówić termin ze znajomym na jaki udostępnił by mi podnośnik na warsztacie, żeby łatwo było No i wtedy też zrobię zdjęcia jak konserwacja wygląda.
Dzisiaj zmieniłem sobie olej na Valvoline VR1 5W50, bo od poprzedniej wymiany ustukało się w niedługim czasie już 9800 km
W planach wymiana chłodniczego, hamulcowego i filtra powietrza. Muszę tylko umówić termin ze znajomym na jaki udostępnił by mi podnośnik na warsztacie, żeby łatwo było No i wtedy też zrobię zdjęcia jak konserwacja wygląda.
Ostatnio zmieniony 02-07-17, 14:14 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Nowe opony Falken ZE914, 215/40/17 i felgi odświeżone szprejem .
Niestety najchętniej oddałbym felgi do piaskowania/szkiełkowania i proszku, ale niestety wzór felg (dwukolorowe i polerowane napisy i kwadraciki w środku) wyklucza taki zabieg. Jedynie jakaś firma zajmująca się renowacją felg mogła by to ogarnąć w całości, ale to już koszta ogromne, a nie wiem czy nie będę myślał nad zmianą kółka po sezonie.
Opony już założone, ładnie kleją w porównaniu do poprzednich, lekko leciwych już Dunlopów. Dalsze testy wyjdą w praniu, ale ogólnie dobre opinie miała ta guma.
Jeszcze muszę ogarnąć kogoś kto regeneruje dekielki do felg i kupić dystans
Niestety najchętniej oddałbym felgi do piaskowania/szkiełkowania i proszku, ale niestety wzór felg (dwukolorowe i polerowane napisy i kwadraciki w środku) wyklucza taki zabieg. Jedynie jakaś firma zajmująca się renowacją felg mogła by to ogarnąć w całości, ale to już koszta ogromne, a nie wiem czy nie będę myślał nad zmianą kółka po sezonie.
Opony już założone, ładnie kleją w porównaniu do poprzednich, lekko leciwych już Dunlopów. Dalsze testy wyjdą w praniu, ale ogólnie dobre opinie miała ta guma.
Jeszcze muszę ogarnąć kogoś kto regeneruje dekielki do felg i kupić dystans
- Shed
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 02-05-16, 02:07
Postanowiłem uszczelnić wszystkie nawiewy, ponieważ z lewego nawiewu nawet jak był zamknięty wiało zimnym powietrzem z dworu, a prawy praktycznie nie wiał. Tak więc rozebrałem deskę, kupiłem nowe uszczelki piankowe i zacząłem wyciągać kratki nawiewów oraz tunele idące do nich. Wszystko oczyściłem i okleiłem nowymi uszczelkami, również z uszczelnieniem klapek, w których uszczelki już się sypały. Największym problemem było wyciągnięcie prawej kratki (nie przewidzieli jej wyciągania, w serwisówce nie ma o niej wzmianki mimo, że pozostałe 2 opisali). Prawa kratka ma 2 mocno zagięte zaczepy plastikowe od dołu, przez które nie da się wysunąć nawiewu (ja podłożyłem kartę bankomatową) i u góry mocno trzymające metalowe zaczepy. Nie obyło się bez połamania, ale oszczędziłem dolne
Klima została odgrzybiona po zimie.
Dodatkowo "naprawiłem" czujnik poziomu oleju, który jak wiadomo w Celicach się psuje, a w ASO kosztuje dość sporo. Jako, że olej sprawdzam i tak co tydzień to wykręciłem lampkę z deski rozdzielczej. Przynajmniej nie kłuje w oczy ta kontrolka. Wyskalowałem też licznik na nowych oponach na równo z prędkością z GPS'a.
Korzystając z okazji, że wszystko rozebrane postanowiłem też wymienić żarówkę zapalniczki na diodę LED, bo żarówka ledwo co dawała światło. Na zdjęciu wydaje się, że kolor światła się odróżnia, ale na żywo dość podobnie wygląda.
Klima została odgrzybiona po zimie.
Dodatkowo "naprawiłem" czujnik poziomu oleju, który jak wiadomo w Celicach się psuje, a w ASO kosztuje dość sporo. Jako, że olej sprawdzam i tak co tydzień to wykręciłem lampkę z deski rozdzielczej. Przynajmniej nie kłuje w oczy ta kontrolka. Wyskalowałem też licznik na nowych oponach na równo z prędkością z GPS'a.
Korzystając z okazji, że wszystko rozebrane postanowiłem też wymienić żarówkę zapalniczki na diodę LED, bo żarówka ledwo co dawała światło. Na zdjęciu wydaje się, że kolor światła się odróżnia, ale na żywo dość podobnie wygląda.
Ostatnio zmieniony 02-04-17, 02:48 przez Shed, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
Shed pisze:Dodatkowo "naprawiłem" czujnik poziomu oleju, który jak wiadomo w Celicach się psuje, a w ASO kosztuje dość sporo. Jako, że olej sprawdzam i tak co tydzień to wykręciłem lampkę z deski rozdzielczej. Przynajmniej nie kłuje w oczy ta kontrolka.
Wystarczyło odpiąć kostkę od czujnika w misce i zrobić zworkę
Moim zdaniem lepsza opcja niż wyciąganie żarówki, będzie się tam kurzyć przez wolną dziurkę