ST202 by Sawczi (Shed)

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 17-03-17, 19:11

Nowe opony Falken ZE914, 215/40/17 i felgi odświeżone szprejem :).
Niestety najchętniej oddałbym felgi do piaskowania/szkiełkowania i proszku, ale niestety wzór felg (dwukolorowe i polerowane napisy i kwadraciki w środku) wyklucza taki zabieg. Jedynie jakaś firma zajmująca się renowacją felg mogła by to ogarnąć w całości, ale to już koszta ogromne, a nie wiem czy nie będę myślał nad zmianą kółka po sezonie.

Opony już założone, ładnie kleją w porównaniu do poprzednich, lekko leciwych już Dunlopów. Dalsze testy wyjdą w praniu, ale ogólnie dobre opinie miała ta guma.

Jeszcze muszę ogarnąć kogoś kto regeneruje dekielki do felg i kupić dystans :)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Grzegorz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2039
Rejestracja: 06-01-04, 18:26

Postautor: Grzegorz » 17-03-17, 19:32

Polerowaleś felgi w łóżku?? :-D :-D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
430hp/580Nm
480hp/610Nm
6xxhp/6xxNm in progres

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 17-03-17, 19:35

Niee, w garażu. Ale nie miałem potem tam miejsca więc musiałem je do domu wziąć :D

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 17-03-17, 19:53

Dekielki mogę Ci ogarnąć :D

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 01-04-17, 11:36

Postanowiłem uszczelnić wszystkie nawiewy, ponieważ z lewego nawiewu nawet jak był zamknięty wiało zimnym powietrzem z dworu, a prawy praktycznie nie wiał. Tak więc rozebrałem deskę, kupiłem nowe uszczelki piankowe i zacząłem wyciągać kratki nawiewów oraz tunele idące do nich. Wszystko oczyściłem i okleiłem nowymi uszczelkami, również z uszczelnieniem klapek, w których uszczelki już się sypały. Największym problemem było wyciągnięcie prawej kratki (nie przewidzieli jej wyciągania, w serwisówce nie ma o niej wzmianki mimo, że pozostałe 2 opisali). Prawa kratka ma 2 mocno zagięte zaczepy plastikowe od dołu, przez które nie da się wysunąć nawiewu (ja podłożyłem kartę bankomatową) i u góry mocno trzymające metalowe zaczepy. Nie obyło się bez połamania, ale oszczędziłem dolne :)

Klima została odgrzybiona po zimie.

Dodatkowo "naprawiłem" czujnik poziomu oleju, który jak wiadomo w Celicach się psuje, a w ASO kosztuje dość sporo. Jako, że olej sprawdzam i tak co tydzień to wykręciłem lampkę z deski rozdzielczej. Przynajmniej nie kłuje w oczy ta kontrolka. Wyskalowałem też licznik na nowych oponach na równo z prędkością z GPS'a.

Korzystając z okazji, że wszystko rozebrane postanowiłem też wymienić żarówkę zapalniczki na diodę LED, bo żarówka ledwo co dawała światło. Na zdjęciu wydaje się, że kolor światła się odróżnia, ale na żywo dość podobnie wygląda.

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 02-04-17, 02:48 przez Shed, łącznie zmieniany 2 razy.

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 01-04-17, 12:23

Shed pisze:Dodatkowo "naprawiłem" czujnik poziomu oleju, który jak wiadomo w Celicach się psuje, a w ASO kosztuje dość sporo. Jako, że olej sprawdzam i tak co tydzień to wykręciłem lampkę z deski rozdzielczej. Przynajmniej nie kłuje w oczy ta kontrolka.


Wystarczyło odpiąć kostkę od czujnika w misce i zrobić zworkę :)
Moim zdaniem lepsza opcja niż wyciąganie żarówki, będzie się tam kurzyć przez wolną dziurkę :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 01-04-17, 12:27

Matus pisze:Wystarczyło odpiąć kostkę od czujnika w misce i zrobić zworkę :)
Moim zdaniem lepsza opcja niż wyciąganie żarówki, będzie się tam kurzyć przez wolną dziurkę :)


Pomyślę nad tym, skoro tak też się da :) Dzięki za info

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 02-04-17, 02:50

Miałem już zamawiać dystanse, ale wpadł pomysł na inne felgi po sezonie i nie wiem czy jest sens na pół roku dystans kupować, bo nie wiem czy pod nowe felgi siądzie, więc chyba ten sezon przejeżdżę ze schowanymi kołami ;/

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 19-04-17, 12:52

Wpadły 2 małe modyfikacje wnętrza.

Pierwsza:
Dodatkowe gniazdo zapalniczki w schowku w podłokietniku na stałe 12V. Jednak potrzebowałem takiego gniazda, bo jednak czasem chciałem telefon podładować i bez kluczyka się nie dało. Na pewno użyteczne będzie na zloty gdzie czasem telefon trzeba ładować :)

12V puszczone prosto z akumulatora przelotką po prawej stronie ściany grodziowej oczywiście po drodze jest dodatkowy bezpiecznik.

Obrazek

Druga:
Usunąłem materiał z prawych drzwi i doczyściłem fabryczny klej (próbowałem wieloma środkami, dopiero Aceton dał radę to usunąć). Drzwi wyglądają o niebo lepiej
Obrazek

Jednak przy usuwaniu materiału z lewych drzwi okazało się, że ktoś już kiedyś to podkleił klejem a'la super glue, który wżarł się w tapicerkę i niestety muszę kupić nowy lewy boczek, bo nie da się tego usunąć.
Obrazek

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 21-04-17, 10:09

Chce zrobić u siebie podobnie, tylko zamiast gniazda zapalniczki od razu gniazdo usb -
nie będzie wystawała tak ładowarka i dodatkowo podświetli zawartość schowka


O takie

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 21-04-17, 10:15

Akurat takie miałem w domu bo kiedyś za 1zł zamówiłem z Chin ;) wiadomo USB lepiej o ile dobrym prądem ładują. Tutaj mam pewność, że ta ładowarka leci 2A. Swoją drogą może kiedyś się skuszę i wymienię bo to kwestia tylko zamiany, bo średnicę i sposób montażu mają taką samą.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 29-04-17, 15:08

Jednak udało się dorwać boczki z wersji ze skórzaną tapicerką i wyglądają super.

ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 02-07-17, 12:52 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3232
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 01-05-17, 08:47

Trzeba było od razu szukacie boczków premium :-)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 04-05-17, 18:46

Korzystając z majówki przerobiłem w końcu tylne światła. Teraz świecą 4 pozycje i 4 stopy (wcześniej tylko 2 stop były). Dodatkowo w środkowych stopach zrobiłem przeciwmgłowe. Musiałem dołożyć diody prostownicze, żeby przeciwmgłowe nie załączało wszystkich żarówek stopu i żeby stop nie załączał przeciwmgłowego :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 02-07-17, 12:50 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 02-07-17, 12:39

Ostatnimi czasy Celica została trochę doinwestowana.

Całe przednie zawieszenie poszło w poliuretany od Strongflexa, nowe sworznie i nowe łączniki stabilizatora Yamato, dodatkowo wymieniona osłona przekładni z prawej strony (OEM). Oczywiście po całym zabiegu zrobiona geometria.
Obrazek

Dodatkowo nastał czas kolejnej wymiany oleju, już 3 od zakupu samochodu :)
Zalane to co poprzednim razem Valvoline VR1 5W50.
Wymieniłem też płyn hamulcowy i płyn sprzęgła.
Chłodnica ze starości pękła na plastiku u góry, więc wleciała nowa markowa chłodnica firmy Koyorad (prawie 1 cm grubsza od seryjnej :D)
ObrazekObrazek


No i najważniejsza zmiana. Celica dostała nowe felgi. OZ Crono Evo 17" 8J ET35. Dzięki szerokości i ET felga wysunęła się w nadkolu o 26 mm względem poprzedniej. Dodatkowo ten model chodził za mną jeszcze zanim kupiłem samochód. Na razie zostają w takim malowaniu i nawet mi pasuje to do koloru samochodu, ale może na przyszły sezon pomyślę nad innym kolorem felg.
Jakby ktoś był zainteresowany Volkami to odsyłam do ogłoszeń tutaj na forum :)
ObrazekObrazek


Jeszcze z nudów u znajomego przymierzyłem dla śmiechu jego JR11 19" 9,5J/11,5J. Wyglądała komicznie :D
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 05-07-17, 22:35 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
exi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 93
Rejestracja: 07-06-12, 14:29

Postautor: exi » 03-07-17, 16:23

Ja bym się ze znajomym zamienił :-D :-D

Evo świetnie pasuje imo, ale będę tęsknił za tymi volkami. Zachowaj sobie je jako zimówki a nie sprzedawaj :wink:

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 03-07-17, 16:52

Szkoda takiej felgi jako zimówka. A po drugie OZ nie były za darmo więc teraz potrzebuję sprzedać Volki :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Postautor: Shed » 15-09-17, 13:38

Celica od pewnego czasu miała problem, od kiedy Termostat się zawiesił i na autostradzie podniosła mi się temperatura. Wymieniłem termostat i zalałem nowy płyn, lecz od tego czasu przy każdej trasie ponad 120km/h wyrzucało płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy jeździe po mieście wszystko było ok (nawet przy kręceniu do końca). Samochód się nie grzał, w oleju nie było płynu, ani też nie kopcił na biało czyli płynu nie spalał, ale prawdopodobnie od uszczelki pod głowicą zaczęło się sypać wszystko po kolei.

Najpierw chłodnica ze starości sparciała (z pewnością pęknąć pomogło jej ciśnienie w układzie, które jak się okazało powodowały spaliny dostające się do układu chłodzącego przez UPG). W końcu samochód stanął, pompa wody rozciekła się na oringu. Odstawiłem samochód do znajomego na naprawę wszystkiego co padło: uszczelka, sprawdzenie głowicy, nowy rozrząd, itp. Ogólnie po rozebraniu mówił, że silnik nie ciągnął wody więc wszystko ok, w sumie nawet po uszczelce nie bardzo było widać, żeby była gdzieś nadpalona, może delikatnie na 4 garze na zdjęciu.

ObrazekObrazek


Głowica została oddana do sprawdzenia szczelności, splanowania, regulacji luzów zaworowych, wymiany uszczelniaczy zaworowych. Zawory i gniazda były w dobrym stanie, zosały lekko podszlifowane.

ObrazekObrazekObrazek
Znaczki Yamahy i stary znak Toyoty na zaworach ;)


Włożyłem nową uszczelkę pod głowicę z ASO, głowica skręcona na nowych śrubach, kompletny rozrząd z pompą wody, uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego, nowe paski klinowe. Dodatkowo zakupiłem nowe świeczki, takie jakie były wczesniej (zgodnie z serwisówką) NGK BKR6EP-8.

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Silnik zalany nowym płynem chłodzącym i olejem Valvoline 5W50 VR1 :)
Teraz jeździ aż miło, nic już płynu nie wyrzuca, trzyma poziom :D

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 16-09-17, 21:34

Szacunken
st182 gtb

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 17-09-17, 22:08

No to silnik pojeździ Ci jeszcze dłuuugo :wink: