ST202 by Sawczi (Shed)

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 21-03-19, 23:14

Tak więc zaczęło się rozbieranie i uszczelnianie silnika z czarnej na nowych uszczelkach, które były dostępne w ASO, oprócz uszczelek zakupiłem wszystkie oleje, filtry i płyny potrzebne przy swapie. Zostały także zakupione uszczelniacze półosi w skrzyni, simmerringi wałków i wału i nowy pasek rozrządu (rolki i pompę wody przekładam z silnika z fioletowego, bo wymieniane były niecałe 30000km temu i nie było śladów zużycia, włożę te i wymienię następny rozrząd lekko szybciej o ile jeszcze będę miał samochód).
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Sprzedawca czarnej celiki powiedział, że wymieniał sprzęgło 2 lata temu, więc oddałem je do sprawdzenia do firmy, która okuwa tarcze i rzeczywiście powiedzieli, że nie ma sensu nawet ruszać tego bo wygląda jak nówka. Tak więc wpada przy okazji zmian pełen komplet sprzęgła Luk. Koło zamachowe wysłałem do odelżenia z wyważeniem i udało się uzyskać wagę 4,5 kg. Czuję, że pięknie będzie się wkręcać na obroty.
Obrazek

Przy składaniu pompy oleju, została sprawdzona szczelinomierzem i względem serwisówki wartości były w normie. Polakierowany też został blok, pokrywa zaworów, oraz kilka innych elementów. Wszystko pozostałe wyczyszczone. Zdjęcia ze składania silnika w linku poniżej. Na ostatnim, silnik już w aucie.
https://imgur.com/a/WKRLrT5
Ostatnio zmieniony 23-03-19, 14:09 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 21-03-19, 23:32

Przy dobrych wiatrach jutro Celica wyjeżdża po swapie.
Tymczasowo wpadnie jeszcze poliftowy kolektor 4-1, bo pod niego aktualny wydech mi pasuje, lecz na dniach oddaje do innego znajomego samochód na zrobienie wydechu z nierdzewki, z użyciem przedliftowego kolektora 4-2-1, pełnego 2,5” na środkowym wydechu przelotowym i cały wydech będzie łączony V-Bandami. Zostaje jedynie mój poczciwy końcowy tłumik Kakimoto :)

Jeszcze będę musiał przełożyć stacyjke i zamki, bo mimo, że silnik z czarnego jest przedliftowy to buda jest z 1996 i już ma immo w komputerze. Chyba, że jest łatwiejszy sposób?

Mam też zamiar przetestować Ceramizery. Nie słyszałem o żadnych negatywnych skutkach, a jedynie o pozytywnych. Wleje i zobaczymy :)
Obrazek

Dodatkowe plany na 2019, oprócz wydechu:
- Polakierować i założyc komplet TRD i riser blocki, które czekają na polakierowanie. Kupione w Tuning Plast.
Obrazek
- Przy okazji oddać drzwi z czarnego na blacharkę i za jednym razem polakierować i założyć do Milki.
- Zrobić pełną regenerację i wymianę hamulców wraz ze swapem przodu na Avensisowe 295mm. Zaciski już kupione, tarcze na tył dostałem przy zakupie czarnego, więc się przydadzą. Trzeba skompletować tarcze na przód, klocki, szczęki, linki ręcznego, sprawdzić zaciski, tłoczki itp. Polakierować zaciski i może dorobić przewody w oplocie.
- Jakiś czas temu kupiłem felgi z VII gen (popularne, 5 ramienne), odmaluje i będą na zimę w sam raz, bo ori 15" z VI już nie wejdzie na zacisk.

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: 30-05-17, 14:21

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: bflorek5 » 25-03-19, 08:26

bardzo dobrze czyta się Twój temat, bardzo ładne auto, oby tak dalej :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 26-03-19, 12:42

A dziękuję, staram się jak mogę :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 27-03-19, 23:20

Celka wyjechała po swapie, na razie na komputerze poliftowym z racji immobilisera i na starym wydechu. Już w następnym tygodniu leci na wyspawanie całego wydechu z nierdzewki 2,5".

Dzisiaj zmieniłem koła na letnie, wleciały nowe nakrętki stalowe kute, które dostałem na prezent i zaliczyłem pierwsze wiosenne mycie.

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2192
Rejestracja: 26-03-11, 18:18

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: adrianh92 » 28-03-19, 11:13

no no, ładne kosmetyczne poprawki, pakiet TRD na plus, ale raiserów bym nie zakładał, raczej pomyślałbym nad ducktailem :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 28-03-19, 21:24

adrianh92 pisze:raczej pomyślałbym nad ducktailem :)


Założe risery :) za ducktailem nie przepadam w żadnym samochodzie, a risery zawsze mi się podobały.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 10-02-20, 19:53

Trochę temat umarł, jakoś nie miałem weny nic wpisywać co jednak nie oznacza, że nic nie było robione :)

W połowie zeszłego roku zostały zrobione hamulce. Pełna regeneracja zacisków, nowe tarcze, klocki, nowe szczęki, linki ręcznego. Ze smaczków włożyłem zaciski z Avensisa pod tarczę 295 mm, sportowe klocki Galfer Sport FDHP 1050 i przewody w stalowym oplocie z Hel'a. W końcu Celica hamuje i ma ręczny. Co do całego zestawu to jestem bardzo zadowolony jeśli chodzi o efekt jak hamuje. Niebo, a ziemia w porównaniu z seryjnym jednotłokiem na zwykłym klocku i gumowych przewodach.

Trochę fotek (kliknąć w zdjęcie, aby przejść do albumu):
Obrazek
Ostatnio zmieniony 29-04-20, 17:34 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: hube » 10-02-20, 20:15

Pylą u Ciebie te Galfery ? Ja mam Galfery u siebie i co do jakości hamowania zero zastrzeżeń za wyjątkiem właśnie pylenia.
hube

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 10-02-20, 22:35

Coś tam pylą, ale i tak jest lepiej w porównaniu do TRW, które wcześniej miałem od zakupu samochodu.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 10-02-20, 22:53

Po swapie nadal miałem poliftowy kolektor 4-1 i komputer poliftowy. Włożyłem ECU z wozu, z którego wyciągnąłem silnik (tam był w oryginale silnik przedlift, a buda polift, więc komputer miał immo) co wiązało się z przełożeniem zamków i stacyjki oraz Transponder Key ECU.
Dla ciekawych - istnieją 3 komputery, a nie tylko przedlift i polift jak każdy myśli i przekonałem się na własnym przykładzie:
89661-2G100 12/1997 - (silnik poliftowy / buda poliftowa) - ma immobiliser
89661-2D480 12/1995 - 06/1996 (silnik przedliftowy / buda poliftowa) - ma immobiliser
89661-2B820 11/1993 - 08/1995 (silnik przedliftowy / buda przedliftowa) - nie ma immobilisera

Następnie chłopaki z DM Customs wyspawali mi wydech pod kolektor 4-2-1 wraz z dorobieniem portek 2-1 z nierdzewki na wzór oryginału, bo oryginalne okazały się całe pognite. Flanszę kumpel zaprojektował mi w CADzie i wyciąłem water-jetem z nierdzewki, żeby nic tam już nie zgniło.
Po zmianie kolektora na 4-2-1 poprawił się dół i czuć, że już na niższych obrotach Celka chce jechać w porównaniu z tym co było wcześniej i w sumie zgadzałoby się z tym co później czytałem czym charakteryzują się poszczególne kolektory. Dodatkowo wydech się wyciszył, bo dokupiłem tłumik z Proex'a, który imituje katalizator wizualnie oraz ma wspawane serca co jest polecane w wolnossących silnikach przy pozbyciu się katalizatora.

Tutaj filmik jak to teraz gada. Myślę, że jest w miarę przyjemnie:


A poniżej fotki w albumie po kliknięciu zdjęcia:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10-02-20, 23:27 przez Shed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 10-02-20, 23:05

Kolejnym krokiem w związku ze zmianą hamulców była zmiana fabrycznych 15" felg zimowych na coś innego co będzie się mieściło na zacisk. Moje koła zimowe sprzedałem i kupiłem felgi 16" z VII gen, proste ale z kiepskim lakierem i postanowiłem je odnowić własnoręcznie.
Koniec końców i tak kupiłem drugie auto na zimę więc w sumie koła prawie w ogóle nie zostały do tej pory użyte, więc bardzo możliwe, że koła będą na następną zimę na sprzedaż, ale jeszcze zobaczymy :).

Poniżej przed i po, oraz na samochodzie (przed myciem bo były mrozy i stwierdziłem, że lepiej nie myć co by nie przymarzło nic).
Obrazek Obrazek Obrazek

W sumie wrzuciłem niechronologicznie, bo chyba wydech ogarniałem jak już koła były założone patrząc po zdjęciu jak tutaj końcowy jest zamontowany. Teraz idzie bardziej pod skosem do góry - po Japońsku :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 10-02-20, 23:17

Plan na 2020:
- wypiaskowanie, ocynk i malowanie proszkowe całego zawiasu, belek pod zderzak, rozpórek itp. (już oddane na pierwszy etap)
Obrazek Obrazek

- założenie nowych poliuretanów, nowych łączników stabilizatorów, sworzni
Obrazek

- przy tej robocie od razu dołożenie dystansów 10 mm na przód i 15 mm na tył i wymiana szpilek
Obrazek Obrazek

- malowanie moich OZ Crono proszkowo w nowy lakier
- nowe oponki (jakiś semi-slick)
- w końcu założenie tych dokładek TRD i poprawa mocowania riserblocków pod spoiler, które musiałem sciągnąć
- i jedna tajemnica związana z karoserią :)

Plan zrobić to wszystko, dostać się na Japfest i pośmigać w Time Attacku na Torze Poznań. Zobaczymy czy się uda :)

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 12-02-20, 15:41

Zawias odebrany z piaskowania i zawieziony do cynkowania galwanicznego.
Obrazek

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: ghost1077 » 13-02-20, 06:36

Dobry ruch z ocynkiem galwanicznym (u mnie po kilku latach na elementach cynowanych i malowanych proszkowo nie ma ani kropki rdzy) Samo malowanie proszkowe daje krótkotrwały efekt.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Fryc85 » 13-02-20, 11:44

A końcowy wydech jaki jest?

Dystanse jakieś firmowe gotówce czy inne źródła?

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 13-02-20, 17:09

ghost1077 pisze:Dobry ruch z ocynkiem galwanicznym (u mnie po kilku latach na elementach cynowanych i malowanych proszkowo nie ma ani kropki rdzy) Samo malowanie proszkowe daje krótkotrwały efekt.

Racja. Ogólnie koszt stosunkowo nieduży w stosunku do całej operacji. A będzie na lata.


Fryc85 pisze:A końcowy wydech jaki jest?

Dystanse jakieś firmowe gotówce czy inne źródła?

Końcowy taki jak miałem wcześniej - Kakimoto Racing Exhaust 2,5" na wejściu, 4,5" na wyjściu.
Dystanse z firmy dystom.pl. Napisałem maila z prośbą o wykonanie, bo nie mieli takich na sklepie.

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 26-02-20, 16:52

Zawieszenie i inne elementy odebrane już z lakierowania. Z samego ocynku, niektórych elementów nie byłem do końca zadowolony. Wygląda jakby nie wytrawili tego wystarczająco przed galwanizacją. Ale gość, do którego potem zawiozłem elementy w celu polakierowania proszkowego powiedział, że będzie git, żebym się nie przejmował.

Ogólnie do renowacji były oddane wózek przód, belka tył, wszystkie wahacze, stabilizatory, mocowania stabilizatorów, zwrotnice przód i tył, belka pod silnik, belka pod tylni zderzak, chłodniczka wspomagania z mocowaniami, mocowanie akumulatora, mocowania chłodnicy, rozpórki OEM i Staffa, kij od maski, ramiona wycieraczek. Mam nadzieje, że posłuży :)

Montaż już w następnym tygodniu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shed
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 02-05-16, 02:07

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Shed » 26-02-20, 17:04

Odebrałem też moje OZetki z renowacji oraz kupiłem nowe oponki na ten sezon - Federale 595RS-R 215/40R17.
Optycznie felga powinna teraz wydawać się większa ze względu, że cała jest w jednym lakierze (jak je kupiłem miały rant w innym kolorze).
Koła założę po złożeniu zawieszenia, żeby na nich już geometrię ustawić.

Celica od tego roku już przestaje służyć jako daily i będzie głównie autem weekendowym do zabawy, na zloty, na tor itp.

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Markus_ST
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 826
Rejestracja: 01-08-09, 17:01

Re: Milka ST202 by Sawczi (Shed)

Postautor: Markus_ST » 27-02-20, 20:44

Nowy kolor felg jest sztosem :-D Widzę że idziemy podobnie z modami, w ostatnim czasie moja Cela dostała odnowione zawieszenie na polirueatanach a także nowy wydech z nierdzewki :-D Wrzuć koniecznie fotki Toyki na felgach w nowym kolorze, myślę że dobrze wszystko razem siądzie :)