Celica Soft Turbo z Mazur
-
- Użytkownik
- Posty: 51
- Rejestracja: 27-10-16, 18:56
Celica Soft Turbo z Mazur
Samochód:
*Toyota Celica ST200
Silnik:
* 7A-FE seria
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*seria ( w planach sprężyny -35 i nowe amorki KYB)
Hamulce:
*seria ( w planach po modach z wersji GT)
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 17"
Wnętrze:
*seria
Audio:
* głośniki seria
* radio jakiś PHILIPS z USB itp
Body:
*seria
Krótki opis/historia samochodu:
Auto jako 3 w rodzinie przeznaczone nie do jazdy na co dzień a robiona jako zabawka która ma sprawiać frajdę z jazdy. Kupiłem akurat ten egzemplarz ze względu na to że ma w bardzo dobrym stanie budę. Oglądałem i szukałem GT ale wiele pozostawiały do życzenia. Ta akurat jest prosta i bez rdzy no i malowany miała tylko lewy przedni błotnik a reszta w oryginalnym lakierze. Tak że moim zdaniem idealna jako baza do dalszych zabaw.
Krótki opis planów zmian:
Przeczytałem wszystkie posty na forum jakie znalazłem odnośnie soft turbo do 7A-FE i nic naprawdę konkretnego na temat takiego projektu nie znalazłem tym bardziej że wszystkie posty są z przed paru lat a nie ma nic świeżego.
Postanowiłem że jako kolejny swój projekt zrobię właśnie 7A-FE w VI gen. z soft turbo. Do tej pory robiłem inne marki ale zawsze były to wolno ssące jednostki.
Na bieżąco będę tu wklejał info odnośnie postępów w pracach jak i będę prosił o waszą pomoc gdybym jej potrzebował z wiedzy teoretycznej jak i praktycznej.
Zdjęcia:
Oto ten właśnie pacjent
A tu pierwsze foto z zaczętych prac:
* przymiarka flanszy do silnika
* kolektor z mondeo do przeróbki pod turbo
* auto od 3 lat w Polsce a tu oryginalny rozrząd TOYOTY a na budziku 308000 km
*Toyota Celica ST200
Silnik:
* 7A-FE seria
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*seria ( w planach sprężyny -35 i nowe amorki KYB)
Hamulce:
*seria ( w planach po modach z wersji GT)
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 17"
Wnętrze:
*seria
Audio:
* głośniki seria
* radio jakiś PHILIPS z USB itp
Body:
*seria
Krótki opis/historia samochodu:
Auto jako 3 w rodzinie przeznaczone nie do jazdy na co dzień a robiona jako zabawka która ma sprawiać frajdę z jazdy. Kupiłem akurat ten egzemplarz ze względu na to że ma w bardzo dobrym stanie budę. Oglądałem i szukałem GT ale wiele pozostawiały do życzenia. Ta akurat jest prosta i bez rdzy no i malowany miała tylko lewy przedni błotnik a reszta w oryginalnym lakierze. Tak że moim zdaniem idealna jako baza do dalszych zabaw.
Krótki opis planów zmian:
Przeczytałem wszystkie posty na forum jakie znalazłem odnośnie soft turbo do 7A-FE i nic naprawdę konkretnego na temat takiego projektu nie znalazłem tym bardziej że wszystkie posty są z przed paru lat a nie ma nic świeżego.
Postanowiłem że jako kolejny swój projekt zrobię właśnie 7A-FE w VI gen. z soft turbo. Do tej pory robiłem inne marki ale zawsze były to wolno ssące jednostki.
Na bieżąco będę tu wklejał info odnośnie postępów w pracach jak i będę prosił o waszą pomoc gdybym jej potrzebował z wiedzy teoretycznej jak i praktycznej.
Zdjęcia:
Oto ten właśnie pacjent
A tu pierwsze foto z zaczętych prac:
* przymiarka flanszy do silnika
* kolektor z mondeo do przeróbki pod turbo
* auto od 3 lat w Polsce a tu oryginalny rozrząd TOYOTY a na budziku 308000 km
-
- Użytkownik
- Posty: 51
- Rejestracja: 27-10-16, 18:56
Postaram się na bieżąco zamieszczać info jak prace idą. Ale najpierw wymiana rozrządu uszczelek i regulacja zaworów.
A teraz pierwsze pytanko:
Smarowanie turbiny wziąć z czujnika ciśnienia oleju czyli trójnik i z jednej czujnik z drugiej smarowanie? Czy lepiej podkładkę pod filtr? Zamierzam też założyć czujnik temp i ciśnienia oleju dodatkowy.
A spust z turbiny robić nowy do miski olejowej czy trójnik na powrocie z chłodnicy oleju ??
A teraz pierwsze pytanko:
Smarowanie turbiny wziąć z czujnika ciśnienia oleju czyli trójnik i z jednej czujnik z drugiej smarowanie? Czy lepiej podkładkę pod filtr? Zamierzam też założyć czujnik temp i ciśnienia oleju dodatkowy.
A spust z turbiny robić nowy do miski olejowej czy trójnik na powrocie z chłodnicy oleju ??
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- Bakuu0
- Użytkownik
- Posty: 2224
- Rejestracja: 08-04-07, 16:32
-
- Użytkownik
- Posty: 51
- Rejestracja: 27-10-16, 18:56
Bakuu0 pisze:Jedno spływa, a drugie ssie. Jak w pornosach.
BQ.
No tak tylko ze powrót z chłodnicy oleju jest swobodny i niczego tam nie sscie. Wchodzi to normalnie w dziurę w bloku i tyle. Jak zdjąłem miskę olejową jest po prostu dziura w bloku którą spływa olej do miski i tyle. Dlatego przyszedł mi pomysł żeby tam się wpiąć z powrotem oleju z turbiny.
A jak z doprowadzeniem oleju pomysły jakieś??
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46