Celica Soft Turbo z Mazur

Roczniki 1994-1999
kosa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 27-10-16, 18:56

Celica Soft Turbo z Mazur

Postautor: kosa » 27-11-16, 12:43

Samochód:
*Toyota Celica ST200

Silnik:
* 7A-FE seria

Przeniesienie napędu:
*seria

Zawieszenie:
*seria ( w planach sprężyny -35 i nowe amorki KYB)

Hamulce:
*seria ( w planach po modach z wersji GT)

Układ wydechowy:
*seria

Układ dolotowy:
*seria

koła:
*felgi 17"

Wnętrze:

*seria

Audio:
* głośniki seria
* radio jakiś PHILIPS z USB itp :)

Body:

*seria

Krótki opis/historia samochodu:

Auto jako 3 w rodzinie przeznaczone nie do jazdy na co dzień a robiona jako zabawka która ma sprawiać frajdę z jazdy. Kupiłem akurat ten egzemplarz ze względu na to że ma w bardzo dobrym stanie budę. Oglądałem i szukałem GT ale wiele pozostawiały do życzenia. Ta akurat jest prosta i bez rdzy no i malowany miała tylko lewy przedni błotnik a reszta w oryginalnym lakierze. Tak że moim zdaniem idealna jako baza do dalszych zabaw.

Krótki opis planów zmian:

Przeczytałem wszystkie posty na forum jakie znalazłem odnośnie soft turbo do 7A-FE i nic naprawdę konkretnego na temat takiego projektu nie znalazłem tym bardziej że wszystkie posty są z przed paru lat a nie ma nic świeżego.

Postanowiłem że jako kolejny swój projekt zrobię właśnie 7A-FE w VI gen. z soft turbo. Do tej pory robiłem inne marki ale zawsze były to wolno ssące jednostki.

Na bieżąco będę tu wklejał info odnośnie postępów w pracach jak i będę prosił o waszą pomoc gdybym jej potrzebował z wiedzy teoretycznej jak i praktycznej.


Zdjęcia:

Oto ten właśnie pacjent :)

Obrazek

A tu pierwsze foto z zaczętych prac:

* przymiarka flanszy do silnika

Obrazek

* kolektor z mondeo do przeróbki pod turbo

Obrazek

* auto od 3 lat w Polsce a tu oryginalny rozrząd TOYOTY a na budziku 308000 km
Obrazek

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 27-11-16, 20:19

Ładna Celica, to że rozrząd oryginalny to nie znaczy ze nigdy nie zmieniany, każdy może kupić pasio w aso :D

kosa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 27-10-16, 18:56

Postautor: kosa » 27-11-16, 20:52

Wiem wiem ze nie od nowosci tylko u nas zadkosc zeby ktos w aso kupowal. Kazdy idzie po taniosci. Mily widok dla oka ze za granica ktos dbal o te auto. Sory za brak polskich liter ale pisane z telefonu.

Adote
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 04-05-15, 22:38

Postautor: Adote » 27-11-16, 20:53

a nie rozważałeś swapu na 3sge zamiast uturbiać ? :)

kosa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 27-10-16, 18:56

Postautor: kosa » 27-11-16, 21:16

Myslalem myslalem ale praktycznie 80% potrzebnych rzeczy do uturbienia juz mam. Robocizna mnie nie kosztuje nic bo robie wszystko sam a czesci mam bardzo z przystepnych cenach.

Awatar użytkownika
driver94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 18-08-15, 20:19

Postautor: driver94 » 27-11-16, 23:08

Tak jak pisze Adote najrozsądniejszy byłby swap na 3S-GE, bo ciekawe jak z wytrzymałością FE będzie ;) Ale powodzenia i czekam na efekt :D

kosa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 27-10-16, 18:56

Postautor: kosa » 28-11-16, 08:54

Postaram się na bieżąco zamieszczać info jak prace idą. Ale najpierw wymiana rozrządu uszczelek i regulacja zaworów.

A teraz pierwsze pytanko:

Smarowanie turbiny wziąć z czujnika ciśnienia oleju czyli trójnik i z jednej czujnik z drugiej smarowanie? Czy lepiej podkładkę pod filtr? Zamierzam też założyć czujnik temp i ciśnienia oleju dodatkowy.

A spust z turbiny robić nowy do miski olejowej czy trójnik na powrocie z chłodnicy oleju ??

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 28-11-16, 09:51

kosa pisze:Kazdy idzie po taniosci.

nieprawda.

kosa pisze:A spust z turbiny robić nowy do miski olejowej czy trójnik na powrocie z chłodnicy oleju ??

spust to spust a nie wpięcie się w ciśnienie.

P.

kosa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 27-10-16, 18:56

Postautor: kosa » 28-11-16, 10:55

Pawciu pisze:spust to spust a nie wpięcie się w ciśnienie.

P.


Wybacz ale nie rozumiem twojej odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2224
Rejestracja: 08-04-07, 16:32

Postautor: Bakuu0 » 28-11-16, 11:46

Jedno spływa, a drugie ssie. Jak w pornosach.
BQ.

kosa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 27-10-16, 18:56

Postautor: kosa » 28-11-16, 13:12

Bakuu0 pisze:Jedno spływa, a drugie ssie. Jak w pornosach.
BQ.


No tak tylko ze powrót z chłodnicy oleju jest swobodny i niczego tam nie sscie. Wchodzi to normalnie w dziurę w bloku i tyle. Jak zdjąłem miskę olejową jest po prostu dziura w bloku którą spływa olej do miski i tyle. Dlatego przyszedł mi pomysł żeby tam się wpiąć z powrotem oleju z turbiny.

A jak z doprowadzeniem oleju pomysły jakieś??

kosa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 27-10-16, 18:56

Postautor: kosa » 30-11-16, 09:03

Pierwsze przymiarki i pasowania kolektora pod turbine.

Obrazek

kosa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 27-10-16, 18:56

Postautor: kosa » 17-12-16, 19:02

A tak wygląda juz wstawiona turbinka. Zabieram się za smarowanie i wydech.

Obrazek

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 17-12-16, 19:17

ale ta sprężarka jest zasadzona odwrotnie

P.

kosa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 27-10-16, 18:56

Postautor: kosa » 17-12-16, 19:45

Odwrotnie tzn?? Coś przeoczyłem ???

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 18-12-16, 01:01

Dolot musi być z drugiej strony.

kosa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 27-10-16, 18:56

Postautor: kosa » 18-12-16, 08:09

A czemu musi byc z drugiej strony czym to jest spowodowane ??

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 19-12-16, 21:14

Od czego to turbawka ?
ZZT 231

ozuszek89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 08-11-10, 20:27

Postautor: ozuszek89 » 19-12-16, 22:33

Myślę że powinna być odwrotnie bo OEM filtr masz po drugiej stronie i tylko pracy sobie dołożysz żeby zabudowac jakiś filtr z tej strony.A i nawet otwór na powietrze z błotnika masz po lewej stronie.

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 19-12-16, 23:47

Cały dolot z podcisnieniami, doprowadzenie oleju i wody, spływ wody łatwiej zrobić z drugiej strony. Od strony rozrządu nie ma praktycznie miejsca na nic. Po co sobie robić dodatkowej pracy jak można byłoby to zrobić jak należy.