ZAKUP celica v Warszawa

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
Awatar użytkownika
sodowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 25-04-17, 19:28

ZAKUP celica v Warszawa

Postautor: sodowy » 16-05-17, 22:12

Koledzy, czy ktoś wie coś na temat celicy , którą podaje w linku?
Może jest znana na forum, lub ktoś ją oglądał?
Zamierzam się wybrać ją obejrzeć, może kupić

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ce ... xtor=SEC-8

Za wszelkie informację będę bardzo wdzięczny.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 16-05-17, 22:57

Nic nie wiem, nie znam, nigdy nie widziałem na spocie ani na zlocie, ale jak byś szukał kompana do obejrzenia to chętnie podjadę :)
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
xanter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 07-05-17, 10:13

Postautor: xanter » 16-05-17, 22:58

Na jednym zdjęciu drzwi kierowcy z boczkiem bez głośnika a na kolejnych już wersja topowa?

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 16-05-17, 23:02

Wisi szmat czasu, była z początku za gruuubo ponad 2 dychy.

Awatar użytkownika
sodowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 25-04-17, 19:28

Postautor: sodowy » 17-05-17, 06:39

Czlowiek mowi, ze za 11.900 do oddania bez naglosnienia. Oczywiscie bede staral sie urwac jeszcze troche. Wstepne ogledziny zrobie sam, bo mam do niego jakies 2 km od swojej pracy, ale jak uznam, ze warto to chetnie bym Cie zabeal do pomocy Marcinie.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 17-05-17, 15:25

Spoko, nie ma sprawy, pisz na PW, tylko ja nie jestem mechanikiem, więc podjadę raczej towarzysko ;)
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 18-05-17, 09:22

jakby było łajdbody to by pewnie zniknęła w kilka dni

P.

Human R
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 25-09-17, 20:36

Postautor: Human R » 25-09-17, 21:50

witam, ja się podepnę pod temat by nowego nie zakładać. Chce zrealizować swoje marzenie z dzieciństwa i kupić Celinę V gen, ew. VI gen i mam kilka pytań.
Samochód praktycznie zmieniam co roku bo mi się szybko nudzą, chcę przestać jeździć w rajdach w których obecnie biorę udział i wystawiłem swoja rajdówkę na sprzedaż, będę więc potrzebował kolejnego auta by się "nie zanudzić", mieć trochę przyjemności z jazdy na weekend oraz okazjonalne wyskoki na tor. Niestety jak to zawsze bywa przed kupnem kolejnego auta muszę uzupełnić swoją wiedze, gdyż do tej pory poza 5 służbowymi aurisami nie miałem styczności z toyotą.
- czy rzeczywiście (pomijając starszy wiek) v gen dużo bardziej rdzewieje niż 6 gen (wyczytałem ze tu był już ocynk)? jesli tak to kóre elementy poza drzwiami/ranty , podłogą i progami?
- jak 3 s-ge rev 2 oraz 3-s ge rev 3 znoszą gaz ? (nie chcę montować LPG, pytam się gdyby sie trafił obiecujący egzemplarz z LPG< tekstu typu korek wstydu i ze to auto dla przyjemności proszę sobie darować)
- czy ktoś może polecić dobrego mechanika z Warszawy specjalizującego się w usportowionych modelach toyoty (celki, mr2, paseo, supry itp)?
- jak rozróżnić wersje przed lift v gen i po lift 5 gen oraz adekwatnie 6 gen przed i po lift? gdyby ktoś mógl wkleić zdjęcie (np środek, tył, przód wersji przed lift i po lift będę wdzieczny)
- jak rozróżnić na oko 2,0 - JDM 3S - GE rev 3 od 2,0 - 3S - GE rev 3 z EGR i bez?
- od kiedy (rok miesiąc) był wypszczany v gen po lift?
- od kiedy (rok i miesiąc) był wypuszczany vi gen po lift?
- czy zawsze 6 gen przed lift miał tylko 1 air baga czy była też opcja na poduszke pasażera?
- czy zawsze 5 gen nie posiadał airbagu?
- czy w 6 gen po lift (mniemam ze jest air bag pasażera) da się go wyłaczyć przysiskiem/pokrętłem czy trzeba wyjąć cały nabój?
- jakie są typowe usterki v gen i 6 gen (oczywiscie odrobiłem juz prace domową i co nieco o łożyskach, synchro, oraz zawieszeno preczytałem), gdyby ktoś mógł jednak przytoczyć więcej wiedzy
- czy ktoś ma komplet polibuszy w zawieszeniu? jesli tak to jakie i mniej wiecej ile kosztują?
- czy 5 gen seryjnie wychodził na flgach r14 a 6 gen na r15? gdyby ktoś mógł wkleić zdjęcia orginalnych felg bedę wdzieczny, bo w internetach różne źródła różnie podają...
- czy 6 gen miał dokładki boczne w opcji czy był to standard?
- jakie są możliwości modyfikacji 3s ge na 200 km? czy ktoś z was robił dolot, kolektor ssący, kol wydechowy + np piggy back (np emu) do tego silnika? jakie były przyrosty (nie chcę otwierać silnika i bawić się p w ostre wałki czy regulowane kołka rozrządu)
- czy celica miała szperę płytkową lub lsd w 5 gen lub 6 gen w wersjach wolnossących (chociaży w opcji)?
gdyby ktoś miał do sprzedania ładny egzemplarz, najchętniej 5 gen, Mazowsze, tylko i wyłącznie 3s ge to prośba o info. warunkiem jest minimalny poziom przeróbek optycznych?
- co myslicie o tym ogłoszeniu poza tym ze chyba juz 6 lat jezdzi na gazie i kolor nie seryjny?
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ce ... 87fa475bfb
- czy w 5 gen przed lifcie tapicerka była zawsze skórzana a kiera 4ro ramienna?

z góry dziękuję Wam za oodpowiedż, będę bardzo wdzićzny za wszelaką pomoc, nie ukrywam że chyba zachorowałem na ten samochód a nie chcę kupić ulepa. ostatnie auto do rajdów buudowałem praktycznie od zera, znam każdą cześć itp a w prypadku celci musze sie czyc od zera.

pozdarwiam serdecznie

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 10-05-15, 22:51

Postautor: Jarke » 26-09-17, 11:08

Human R pisze:czy rzeczywiście (pomijając starszy wiek) v gen dużo bardziej rdzewieje niż 6 gen (wyczytałem ze tu był już ocynk)? jesli tak to kóre elementy poza drzwiami/ranty , podłogą i progami?

Tylne nadkola. Typowy japoniec.

Human R pisze:jak 3 s-ge rev 2 oraz 3-s ge rev 3 znoszą gaz ? (nie chcę montować LPG, pytam się gdyby sie trafił obiecujący egzemplarz z LPG< tekstu typu korek wstydu i ze to auto dla przyjemności proszę sobie darować)

Rev 3 bezproblemowo.

Human R pisze: jak rozróżnić wersje przed lift v gen i po lift 5 gen oraz adekwatnie 6 gen przed i po lift? gdyby ktoś mógl wkleić zdjęcie (np środek, tył, przód wersji przed lift i po lift będę wdzieczny)

VI: Z przodu na dole zderzaka przedlift jeden wlot, polift 3 wloty/halogen-wlot-halogen. Na tylnej klapie trzecie środkowe światło stop w polifcie. W środku polift miał poduszkę pasażera, przedlift nie. Do tego taka kierownica była tylko w przedlifcie. (W polifcie 4 ramiona albo okrągła 3 ramiona, nie jajowata. Widzisz też brak poduszki pasażera.)
Obrazek

Human R pisze:jak rozróżnić na oko 2,0 - JDM 3S - GE rev 3 od 2,0 - 3S - GE rev 3 z EGR i bez?

EGR widać gołym okiem jak podniesiesz maskę. Wrzuć sobie w google grafika jak to wygląda. Polifty najczęściej nie miały EGR, jednak ja mam polifta, a fabrycznie nie miałem EGR bo auto jedno z pierwszych poliftów, więc różnie to bywa.

Human R pisze:od kiedy (rok i miesiąc) był wypuszczany vi gen po lift?

1996 to już polifty.

Human R pisze:czy zawsze 6 gen przed lift miał tylko 1 air baga czy była też opcja na poduszke pasażera?

Zawsze.

Human R pisze:czy 5 gen seryjnie wychodził na flgach r14 a 6 gen na r15? gdyby ktoś mógł wkleić zdjęcia orginalnych felg bedę wdzieczny, bo w internetach różne źródła różnie podają...

VI wychodziło na r15. Są brzydkie, ciężkie i nie mają praktycznie żadnej wartości.
Obrazek

Human R pisze:czy 6 gen miał dokładki boczne w opcji czy był to standard?

Na Europę polift miał progi.

Human R pisze:jakie są możliwości modyfikacji 3s ge na 200 km? czy ktoś z was robił dolot, kolektor ssący, kol wydechowy + np piggy back (np emu) do tego silnika? jakie były przyrosty (nie chcę otwierać silnika i bawić się p w ostre wałki czy regulowane kołka rozrządu)

To nie Honda, możliwości są minimalne. Bez otwierania silnika nie zrobisz 200 KM. Możesz swapowac na 3S-GE rev4 BEAMS.

Human R pisze:czy celica miała szperę płytkową lub lsd w 5 gen lub 6 gen w wersjach wolnossących (chociaży w opcji)?

VI miała szperę w skrzyniach z oznaczeniem e56. Koszt używki to jakieś 2500 PLN. Były też różne aftermarkety i inne alpejskie kombinacje w BEAMSie i na Japonię, ale tutaj się nie orientuję

Awatar użytkownika
Renesco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 30-07-15, 14:43

Postautor: Renesco » 26-09-17, 11:22

Jarke pisze:
Human R pisze:czy zawsze 6 gen przed lift miał tylko 1 air baga czy była też opcja na poduszke pasażera?

Zawsze.

Nie zawsze, amerykańskie Celice miały 2 airbagi przed liftem, kojarzę, że nawet niedawno na którymś z portali ogłoszeniowych wisiała Celica 2.2 przedlift z 2 poduchami.

Human R
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 25-09-17, 20:36

Postautor: Human R » 27-09-17, 09:26

dzieki za szczegółówą pomoc,
czy ktos mże pomóc w pozostałych pytaniach, dot. 5 gen'a?

czy rzeczywiście (pomijając starszy wiek) v gen dużo bardziej rdzewieje niż 6 gen (wyczytałem ze tu był już ocynk)?

- jak 3 s-ge rev 2 oraz 3-s ge rev 3 znoszą gaz ?
czym one się różnią w kontekscie wytrzymałosci/zdatnosci do stosowania LPG?

- czy ktoś może polecić dobrego mechanika z Warszawy specjalizującego się w usportowionych modelach toyoty (celki, mr2, paseo, supry itp)?

- jak rozróżnić wersje przed lift v gen i po lift v gen? gdyby ktoś mógl wkleić zdjęcie (np środek, tył, przód wersji przed lift i po lift będę wdzieczny)


- od kiedy (rok miesiąc) był wypszczany v gen po lift?

- od kiedy (rok i miesiąc) był wypuszczany vi gen po lift?

- czy zawsze 5 gen nie posiadał airbagu?

- czy w 6 gen po lift (mniemam ze jest air bag pasażera) da się go wyłaczyć przysiskiem/pokrętłem czy trzeba wyjąć cały nabój?

- jakie są typowe usterki v gen i 6 gen (oczywiscie odrobiłem juz prace domową i co nieco o łożyskach, synchro, oraz zawieszeno preczytałem), gdyby ktoś mógł jednak przytoczyć więcej wiedzy

- czy ktoś ma komplet polibuszy w zawieszeniu? jesli tak to jakie i mniej wiecej ile kosztują?

- czy 5 gen seryjnie wychodził na flgach r14 a 6 gen na r15?


- czy celica miała szperę płytkową lub lsd w 5 gen lub 6 gen w wersjach wolnossących (chociaży w opcji)?

gdyby ktoś miał do sprzedania ładny egzemplarz, najchętniej 5 gen, Mazowsze, tylko i wyłącznie 3s ge to prośba o info. warunkiem jest minimalny poziom przeróbek optycznych?
- co myslicie o tym ogłoszeniu poza tym ze chyba juz 6 lat jezdzi na gazie i kolor nie seryjny?
https://www.otomoto.pl/of...html#87fa475bfb
- czy tapicerrka skórzana w 6 gen była zawórno w przed jak I po liftach?
- skoro w 6 gen kiera miała w rodzaje - 3 I 3 ramiona to z czego to wynikmało? jedynie z daty wypuszczenia danego modelu czy było to podytkowane czymś innym (np wersja wyposazenia)?

raz jesczez z gory dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
CelT50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: 22-03-12, 17:49

Postautor: CelT50 » 27-09-17, 18:34

[quote="Human R"]dzieki za szczegółówą pomoc,
czy ktos mże pomóc w pozostałych pytaniach, dot. 5 gen'a?

czy rzeczywiście (pomijając starszy wiek) v gen dużo bardziej rdzewieje niż 6 gen (wyczytałem ze tu był już ocynk)

Moja Celica V GTI z 1990r. jest w ocynku ( wersja z Niemiec ) więc Vgen był też w ocynku ale oczywiście nie wszystkie wersje.

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 27-09-17, 22:06

CelT50 pisze:Moja Celica V GTI z 1990r. jest w ocynku ( wersja z Niemiec ) więc Vgen był też w ocynku ale oczywiście nie wszystkie wersje.

źródło?
st182 gtb

Awatar użytkownika
Renesco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 30-07-15, 14:43

Postautor: Renesco » 28-09-17, 08:39

Human R pisze:czy celica miała szperę płytkową lub lsd w 5 gen lub 6 gen w wersjach wolnossących (chociaży w opcji)?

Na V się nie znam, ale nie kojarzę informacji o takowej, natomiast w 6 genie szpera LSD występowała, ale w wersjach JDM z kierownicą po prawej stronie. Występowała w standardzie w wersji RedTop Beams, oraz zdarza się ją spotkać w zwykłych ST202 z tamtego rynku. Generalnie bardzo rzadko spotykana skrzynia, jeśli już to wtedy, kiedy właściciel sam sobie ją podmienił. Stosunkowo częściej spotykana jest skrzynia ze szperą wiskotyczną, która występowała w Celicach europejskich w wersji SS. Teoretycznie taka wersja obejmowała także dwutłoczkowe zaciski z przodu oraz zawieszenie przednie super strut. Piszę teoretycznie, ponieważ wiele Celic, które w standardzie były SS jest wykastrowanych z zawieszenia super strut na rzecz zwykłych MacPhersonów ze względu na wysokie koszty napraw, a przeszczepianie skrzyni E56 z tejże wersji i zacisków dwutłoczkowych Celic jest powszechnie znanym modem, więc można mieć teoretycznie fabryczną wersję SS bez tych wszystkich "diwajsów" jak i zwykłą wersję z nimi. Wszystko zależy od tego co z samochodem robił właściciel przez ostatnie 20 lat :) W Europie wersja SS występowała tylko w poliftach.

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 28-09-17, 18:57

Renesco pisze:W Europie wersja SS występowała tylko w poliftach.

w przedliftach
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Renesco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 30-07-15, 14:43

Postautor: Renesco » 28-09-17, 19:39

@DCG oczywiście, dzięki za poprawienie :)

Human R
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 25-09-17, 20:36

Postautor: Human R » 28-09-17, 20:45

dzieki wszystkim za pomoc, czy ktos jeszcze moze pomóc w tym wątku i odpowiedzieć na moje pytania? a może ktoś ma ładny 5 ;ub 6 gen na sprzedaż (tylko 3s ge)?

Śmigi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 173
Rejestracja: 23-07-13, 21:20

Postautor: Śmigi » 28-09-17, 20:56

ile możesz przeznaczyć na samochód ?

Human R
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 25-09-17, 20:36

Postautor: Human R » 28-09-17, 22:33

do ustalenia, jak egzemplarz będzie wart swojej ceny to i pieniądze sie znajda

Śmigi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 173
Rejestracja: 23-07-13, 21:20

Postautor: Śmigi » 29-09-17, 11:33

Sprzedaję swojego turkusa, jest możliwych sporo konfiguracji
Jak byś był zainteresowany to odezwij się na pw