Celica VI 2.0 GT pod Łodzią opinia + sprawdzenie

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
SavagE
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 30-10-17, 13:41

Celica VI 2.0 GT pod Łodzią opinia + sprawdzenie

Postautor: SavagE » 30-10-17, 22:23

Czesc!

Jestem tu nowy, ale zagladalem już trochę, ponieważ wymyslilem sobie, ze chcę Celinke 6 gen w wersji GT. Przebierac w egzemplarzach nie można, ale wypatrzylem jedna niepozorna aukcje na OLX, przez ktora byc moze stane sie posiadaczem tego modelu. Specem w sprawach technicznych jednak nie jestem, a tym bardziej w kwestii Toyoty czy tego modelu.

W takiej sytuacji byłbym wdzięczny za wszelkie opinie, a jak komuś by się chciało jechać sprawdzić do Zelowa (50 km od lodzi) to już super - ja sam jestem z Katowic.

Ogłoszenie dostępne jest tu:
https://www.olx.pl/oferta/toyota-celica ... jq2Ec.html

...ale jako, że opis jest niezbyt - ekhem - przystepny, a ja już podpytałem sprzedawcę o pare rzeczy, to poniżej przedstawiam co zebrałem + zdjecia.

Aha, wlasnie - wiem, że gaz kontrowersyjna rzecz. Więc jesli ktos jest uprzedzony, to proszę zachować to dla siebie. Ja sam nie szukam koniecznie z gazem, ale dobrze jest mieć już taki wybór.

Foty:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Toyota Celica GT 2.0 ST202 - 7900 zł
Rok produkcji: 1996 (zarej. W Polsce w 2009)
Przebieg: 375 000 km
Kraj pochodzenia: Niemcy (drugi wlasciciel w kraju)
VIN: JT164STL200104871

Wyposażenie: skórzana tapicerka, klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, abs, klima, elektryczna antena, spryskiwacze lamp przednich, nakladki na progi, podgrzewanie lusterek, centralny zamek, rozpórki kielichow przednich, poduszka powietrzne kierowcy i pasażera,
komplet kluczykow

Rdza: to co na zdjeciach, drzwi i nadkola – typowo. Podobno podłoga, progi i bagażnik czyste.

Instalacja gazowa: LPGTech, instalacja w 2015, wlew pod klapką, zbiornik w miejscu kola zapasowego

Olej: Mobil 10w40 Super 2000



Dokonane wymiany: zegary niebieskie (nie wiem do czego one tam pasuja… - podobno poprzedni wlasciciel dal), wahacz przód, zawieszenie amortyzatorów Sachs (stare mozliwe do wglądu), rozrząd, przewody woskiego napięcia, nowy wydech z blachy kwasoodpornej (koncowka ulter 90mm), dach oklejony folia przypominajaca carbon, filtry powietrza K&N, opony letnie Dunlop 215/50 R17 2015r., opony zimowe good year 225/45, felgi piaskowane i lakierowane przez zakład lakierniczy. Halogeny luzem, niezamontowane. Ma zamiar wymienić przewody układu chłodzenia na takie od RT Performance. Klocki Brembo + szczęki TRW, plyn chłodniczy Prestone, plyn hamulcowy Bosch Dot 4, pasek układu wspomagania Geats. Czerwony kabel widoczny przy drzwiach to poprzedni wlasciciel zostawil, podobno od naglosnienia.

OC: do 16.08.2016

Japońskie naklejki troche obciachowe (zwłaszcza ta na tylnej szybie), wiec juz mysle, czy łatwo zejdą ;)

Właściciel bał się podać dokładnej daty pierwszej rejestracji i numeru rejestracyjnego, ale ogólnie sprawia pozytywne wrażenie. Na pytanie o możliwość sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej bez wahania się zgodził.

Jak to jest z przebiegiem w tym modelu? Tutaj dobiło do 375 tysięcy, a skrzynia i silnik ruszane nie były...

Dzięki!

Awatar użytkownika
Markus_ST
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 826
Rejestracja: 01-08-09, 17:01

Postautor: Markus_ST » 31-10-17, 14:47

Witaj, nie wiem czy jesteś na tyle zorientowany w temacie, ale podejrzewam że nie, także chciałbym żebyś przy ewentualnej okazji oględzin tego egzemplarza zwrócił szczególną uwagę na przednie zawieszenie Super Strut Suspension, które jest delikatne, problematyczne i drogie w serwisowaniu, chociaż niektórzy sobie je chwalą. Obecność tego typu zawieszenia oraz brak EGR świadczą że jest to wersja przedliftowa. Zderzak przedni z wersji poliftowej także również zwrócił bym na to uwagę. Z fajnych rzeczy w tym egzemplarzu to dwutłoczkowe przednie zaciski hamulcowe oraz skrzynia E56 ze szperą:)
AT200 94' 05.2008 - 09.2012 Sold
W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold
Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold
ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold
Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold
ST202 95' Now:)

qczyn73
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 03-01-13, 00:28

Postautor: qczyn73 » 01-11-17, 00:33

A skąd pomysł że to SS. One nie były łącznie szyberdachem?
Kiepski nie kupuj.
カリーナst191

Śmigi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 173
Rejestracja: 23-07-13, 21:20

Postautor: Śmigi » 01-11-17, 09:56

qczyn73 pisze:A skąd pomysł że to SS. One nie były łącznie szyberdachem?
Kiepski nie kupuj.



A no stąd, że widać to po tym jak otworzysz maskę :)
Tu niestety nie ma szpery więc nie oplaca się

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 01-11-17, 11:15

To polift. Ma poduszkę pasażera, trzeci stop, dokładki progów i poliftowy zderzak. Tylko pytanie o co chodzi z zawieszeniem...
EGR mógł wywalić ale mocowania amortyzatorów wyglądają na SSS.

SavagE
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 30-10-17, 13:41

Postautor: SavagE » 01-11-17, 17:31

Jak to jest z tym SSS - do kazdego 2.0 to montowali? To samo skrzynia ze szperą. Poslalem zapytanie odnosnie SSS, ale sprzedawca milczy.

Śmigi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 173
Rejestracja: 23-07-13, 21:20

Postautor: Śmigi » 01-11-17, 17:49

sss był tylko w przedliftach, jeżeli chodzi o GT, w beamsach ss3, oraz gt4 przez cały czas
co do szpery to również tylko w przedliftach i z zawieszeniem sss - taka była opcja
jakim budżetem dysponujesz do kupna samochodu ?

SavagE
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 30-10-17, 13:41

Postautor: SavagE » 01-11-17, 20:17

Mysle ze max 12 tysiecy. Szukam takiej, co to ma juz pewne modyfikacje/remonty wykonane, bo pozwoli mi to zaoszczedzic czas, wysilek i pieniadze - a przynajmniej początkowo. Wolalbym polifta, bo raz ze ladniejszy, dwa ze bez SSS (ktore podobno problematyczne), a trzy ze to po prostu nowszy model (niższy przebieg, zużycie etc.).

Skad w ogole watpliwosc ze to nie wersja poliftowa?

I jak to jest z ta rejestracja na tylnej klapie, dlaczego ona bywa w wersji amerykanskiej, "kwadratowej"?

Awatar użytkownika
Markus_ST
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 826
Rejestracja: 01-08-09, 17:01

Postautor: Markus_ST » 01-11-17, 20:34

Blenda pod kwadratową tablicę występowała na rynek japoński i szwajcarski. Zauważyłem też ramkę 2din na radio także obstawiam pochodzenie auta właśnie ze Szwajcarii. Przejrzałem zdjęcia z Google, wszystkie elementy wskazują na polifta, czyli jak napisał Piotrek trzecie swatlo stop, poducha pasażera, nakładki na progi. Jednak cały czas zastanawia mnie ten SSS? Jeśli blacharstko wypada dobrze w sensie podłoga, podłużnice i progi całe a silnik również w dobrym stanie to myślę że warto byłoby taki egzemplarz jeszcze uratować:) A SSS-a zawsze można zregenerować albo zeswapowac na zwykłego mcphersona:)
AT200 94' 05.2008 - 09.2012 Sold

W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold

Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold

ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold

Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold

ST202 95' Now:)

Śmigi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 173
Rejestracja: 23-07-13, 21:20

Postautor: Śmigi » 01-11-17, 20:49

W ramach ciekawostki:
st204 miało nawet w przedliftach poduszkę pasażera, oraz 3 stop na klapie no i kwadratową blendę jak to w usa

SavagE
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 30-10-17, 13:41

Postautor: SavagE » 01-11-17, 21:49

A to wiadomo ze to SSS jest? To widac na tych fotach? :D A kraj pochodzenia niby Niemcy, ale moze trafilo ze Szwajcarii.

Śmigi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 173
Rejestracja: 23-07-13, 21:20

Postautor: Śmigi » 01-11-17, 22:14

Widać :)
Wysłałem Ci pw

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 02-11-17, 15:21

SSS zawsze możesz wyrzucić i zamontować "zwykłe McPersony"
nawet mógłbym odkupić wtedy stary zawias :wink:

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 02-11-17, 16:44

W swojej Celinie też mam SSS i prowadzi się jak bajka (do tego zawieszenie jest na poliuretanach). Wcześniej jeździłem Celica V Sti, więc jest różnica. :P

Też naczytałem się, że SSS jest kosztowne w naprawie, ale stwierdziłem, że jak będę patrzał w taki sposób to nigdy nie kupię auta, bo na każde auto trzeba wydać kasę. :P Jak coś zacznie się sypać to wtedy będę myślał o regeneracji itp. lub wymianie na 'zwykłe zawieszenie'. ;)

Ważne, aby buda była zdrowa, nie klejona przez magików. :P

SavagE
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 30-10-17, 13:41

Postautor: SavagE » 02-11-17, 21:23

No dobrze, ale to w takim razie jakis 'kombinowany' ten model? Bo jak to polift z SSS, skoro piszecie, ze to nie jest mozliwe? To tak srednio rokuje :D

Awatar użytkownika
-= iR =-
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 732
Rejestracja: 30-12-03, 11:04

Postautor: -= iR =- » 03-11-17, 08:24

Też mam polifta który miał SSS , więc nie sądzę że to coś nadzwyczajnego ....

Śmigi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 173
Rejestracja: 23-07-13, 21:20

Postautor: Śmigi » 03-11-17, 12:45

to napewno nie seria..

Awatar użytkownika
Markus_ST
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 826
Rejestracja: 01-08-09, 17:01

Postautor: Markus_ST » 03-11-17, 13:30

Śmigi, Jesteś pewny na 100% że w poliftach nie montowano SSS? Nie licząc oczywiście wersji SSIII. Kiedyś wyczytałem na forum że w niektórych poliftach był montowany SSS, ale nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd. W każdym bądź razie jeśli ktoś decyduje się na zakup VI z SSS musi liczyć się z brakiem dostępnych zamienników do tego zawieszenia, ewentualnym swapem na mcphersona. Niedawno w swojej GT swapowałem przedni zawias i nie żałuję swojej decyzji, bo ceny i dostępność części do zwykłego zawiasu są nieporównywalne do SSS-a, a auto prowadzi się nadal świetnie:)
AT200 94' 05.2008 - 09.2012 Sold

W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold

Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold

ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold

Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold

ST202 95' Now:)

Awatar użytkownika
Renesco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 176
Rejestracja: 30-07-15, 14:43

Postautor: Renesco » 03-11-17, 16:25

Wydaje mi się, że zwykły polift mógł mieć SSS tylko w wersji RHD w Japonii (nie chodzi o Beamsa). Zdarzają się w takich wersjach (angliki sprowadzone najpierw do Wielkiej Brytanii, a nie z ich krajowego rynku) szpery takie jak w Beamsie to i pewnie zawias SSS siedzi. Natomiast o wersji super strut w polifcie LHD nie wie nic TOYO DIY. Najłatwiej by było zweryfikować po VINie co to za wersja.

SavagE
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 30-10-17, 13:41

Postautor: SavagE » 03-11-17, 17:29

Raport z VIN głosi, że wyprodukowano ten egzemplarz w marcu 1996, czyli w momencie, kiedy wprowadzono już facelift. To sss naprawde widac na tym zdjeciu tyłu z dołu? :D