Celica VII - na co zwrócić uwagę? planuje zakup

Forum Ogólne na temat Toyoty Celica
ThisIsN
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 13-02-18, 08:43

Celica VII - na co zwrócić uwagę? planuje zakup

Postautor: ThisIsN » 13-02-18, 09:12

Hej,

Chciałbym zakupić Celice VII ale z tego co widzę to jedyne co można znaleźć w internecie to oferty komisów niestety nie wiem na co zwracać uwagę przy zakupie czy możecie mi coś doradzić ?

Czy możecie mi doradzić jaką wersje najlepiej zakupić w której na dzień dobry silnik nie padnie?

W jakiej cenie najlepiej celować z zakupem Polifta a jakiej przed lifta? i czy warto się liftem przejmować ?

na pewno ABS byłby wymagany :)

memorvs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 23-02-15, 00:11

Postautor: memorvs » 13-02-18, 09:39

Poczytaj proszę najpierw forum, 5 tysięcy razy jest zakładany temat VII i wciąż te same pytania, całe kompendium wiedzy jest na forum, wystarczy poszukać i poczytać....

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 13-02-18, 21:36

Nawet szukać nie trzeba... FAQ VII wystarczy odwiedzić.
Za 15k ogarniętego polifta raczej dostaniesz.
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

ThisIsN
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 13-02-18, 08:43

Postautor: ThisIsN » 14-02-18, 12:58

Dzięki wam za odpowiedzi niechciałęm nikogo poirytować moimi pytaniami, jak rozumiem najpewniejsza metoda rozpoznania lifta od polifta jest kolor plastiku że jest CZARNY w polifcie i zegar nie ma kursywy na prędkościomierzu a w jakiej cenie mogę kupić "przed lifta"? i czy warto? wszystkie oferty są niemalże wystawiane od komisów co nie napawa mnie optymizmem.

Najczęsciej pytam się o Panewki czy stukają pukają czy były wymieniane (ale nawet nie wiem ile wszystkich panewek jest w Celice) i nawet i tak raczej nikt prawdy nie powie

Awatar użytkownika
elConejo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 24-03-14, 19:28

Postautor: elConejo » 14-02-18, 17:46

Masz rację, polifta odróżnisz wnętrzem, z zewnątrz też jest dużo różnic, ale zderzaki czy lampy można łatwo zmienić. Sam wystawiałem swoją celę na sprzedaż we wrześniu jakoś w tamtym roku, ale się rozmyśliłem. Przedlifta bym unikał, bo branie oleju pewne.

I o dziwo patrzę, że kolega z Ciechanowa ;) Mogę coś pomóc jakby co.

ThisIsN
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 13-02-18, 08:43

Postautor: ThisIsN » 14-02-18, 20:00

Hej elConejo, super że ktoś jest z Ciechanowa, tego się nie spodziewałem raczej :) a ty masz przed lifta czy po lifta? chętnie bym zobaczył twoją Celice na żywo jak nie masz nic przeciwko :) chciałem wysłać pw ale niestety konto musze mieć conajmniej 7 dni

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 14-02-18, 22:44

Szukałem dailycara dla siebie ostatnio, i odwiedzilem duzo handlarzy, masakra wszedzie kłamstwa i oszustwa.... U jednego nawet bylem wyrzucany przez kolegów jego osiłków i straszony gdy zaczalem wymieniac oszustwa ktore wpisal w ogłoszenie :P wkoncu jednak trafiłem u handlorza na poczciwą Corolle E12 ;) swoją drogą gość ma Celice CS moze tez dlatego mu zaufalem. Po 2 tygodniach wymianach wszystkiego co nalezy i przejechaniu ok 500km stwierdzam ze zakup jest udany.

Celica przed lift z poliftem 7gen rozni sie kolorem wnetrza, lampami tylnimi oraz zderzakiem przednim i innym korkiem do wlewu oleju. Ustaw sie z kolegą z forum i zobacz jak to wyglada u niego a potem patrz w ogloszenia jak wygladaja inne Cele.

Przy zakupie sprawdz lakier miernikiem ale pamietaj ze lakierowane elementy nie wykluczaja fury z kupna, swoje lata mogly duzo zrobic juz, ale unikaj szpachli.... sprawdz czy silnik nie kopci, czy dziwnych odglowsów nie wydaje, od dolu czy nie ma rdzy, przy jezdzie testowej sprawdz jak sie wkreca na obroty czy hamuje prosto i przyspiesza prosto bez trzymania kierownicy itp itd.... posprawzdzaj wszystko we wnetrzu czy dxiala, czy kontrolki swieca sie wszystkie i czy pokolei gasną czy wszystkie na raz, powinny pokolei.

Oraz nie wierz w slowa typu ktorych nie raz sie nasluchalem """ Panie sciąga autko bo zbieznosc za 100zł trzeba ustawic, Panie klima dzial ale trzeba nabic za 120zl, Panie to nie zawieszneie jest wybite a poprostu kolo zapasowe w bagazniku nie dokrecone i tak tłucze sie, Panie silnik dławi bo jest wilgoc w powietrzu przeczysci Pan swiece i bedzie zapierdzielal, Panie łozyska w skrzyni slychac??? Nie, te skrzynie sa poprostu głosne mowie Panu ze nie jeden juz taki model mialem i wszystkie tak mają, Panie juz fabrycznie po wyjezdzie te skrzynie tak glosne byluy""" i takich lub podobnych zapewnien unikaj i bedzie dobrze :mrgreen:

Przy okazji jak bede szukal nastepnego samochodu to chcialbym trafic na pojazd sprowadzony z WŁOCH, wiem ze mi nie uwierzycie ale COrolla e12 z 2002 roku co teraz kupilem na jazde codzienną od dołu wyglada jak NOWA, chcialbym aby Celica tak wygladala od dolu, uwierzcie przewody hamulcowe oryginalne nie wymieniane stalowe, a napisy na nich widacm ani purchelka na nich, tłumik tak samo, oryginalna konserwacja oraz lakier tip top, jedynie belka tylnia pod zderzakiem ma nalot rudej. Z południa włoch gdzie w lecie temp siega 40c w cieniu a w zimie 10c jest dobra opcja szukania fury, przynajmniej klima dziala bo smigajac w takim klimacie byla serwisowana na bierzaco :P Z hiszpani fury tak samo pewnie wygladaja ale ciekawe jak jest ze sprowadzaniem autek z Hiszpani, raczej nie spotkalem sie aby ktos sprowadzla z tego kraju auta do nas...

ThisIsN
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 13-02-18, 08:43

Postautor: ThisIsN » 14-02-18, 23:43

Hej @Greegg07 dzięki za doradzenie, własnie ciekawy pomysł z tymi samochodami z Włoch i Hiszpanii, apropo podwozia to tego też się troche boje jakiś dłuższy czas temu jak chciałem kupić samochód "inny jak Celica" przy wsiadaniu coś mocno zaskrzypiało zatrzeszczało i się pytam co tak trzeszczy? Handlarz na to że FOTEL :) a by zagłuszyć inne skrzypy łamiącego się podwozia demonstrował jak głosny jest system nagłośnienia ;)

Ale niestety... po wjechaniu na kanał wyszło że progów to praktycznie nie było a samochód się chyba na plastikach trzymał ewentualnie siłą woli, ale telefonicznie jasne progi w super stanie :)

Sądze że ten przedlift nie jest taki straszny jak się może wydawać nawet coś ciekawego mi się wydawało że znalazłem zadzwoniłem porozmawiałem ale.. osoba która go sprzedaje mówiła że wymieniała Panewki jakiś rok temu? a gdy się spytałem ile dolewa oleju na 1000 km to powiedział że nic.. hmm ale to podobno Auto jego żony ale jak nie dolewała jego żona oleju to może dlatego panewki trzeba było wymieniać ?

Awatar użytkownika
elConejo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 24-03-14, 19:28

Postautor: elConejo » 15-02-18, 08:50

Ja mam przedlifta z silnikiem polift, sam przekładałem i myślę, że auto znam nieźle. Mogę Ci pomóc przy oględzinach i no jak chcesz to sie ustawmy to moją obejrzysz, napisz na fb jak chcesz.
Ostatnio zmieniony 15-02-18, 11:54 przez elConejo, łącznie zmieniany 1 raz.

kalix495
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 12-09-17, 12:16

Postautor: kalix495 » 15-02-18, 10:41

Pomijając zapierające się pierścienie w przedlifcie, choć kupiłem we wrześniu z 2001 roku i nie bierze grama oleju, więc to też nie jest reguła że musi mieć tą wadę, chyba była nawet akcja naprawczy tego (jak się mylę poprawcie mnie).
Po za tym sprawdź podstawy jak e każdym innym aucie czy nie ma duzych wyciekow, masła pod korkiem oleju czy w zbiorniczku płynu chłodniczego, poziom płynów. Warto podnieść tylny dywanik w bagażniku i zajrzeć przy kole czy ściana nie dostała mocno w dupe. U mnie też jak to w japonczyku były zgnite progi z tym że pod nakładka nie było widać z podnośnika xd.Dużo osób też nie poleca VII z LPG, mam sekwencje staga na wtryskarki Hana z lubryfikacja zaworów i nic kompletnie się nie dzieje:)

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 15-02-18, 12:02

kalix495 pisze: choć kupiłem we wrześniu z 2001 roku i nie bierze grama oleju, więc to też nie jest reguła że musi mieć tą wadę, chyba była nawet akcja naprawczy tego


Tak. Była akcja naprawcza, która eliminowała zupełnie ten problem. Był zakładany nowy cały blok silnika i zmieniany był bagnet oleju. Po tym zabiegu silnik można uznać za całkowicie poliftowy - taką informację uzyskałem z ASO. Moja Toyota miała przeprowadzoną tą akcję, również nie bierze GRAMA oleju. Od wymiany do wymiany kolor złoty spuszczam praktycznie - aż dziwne dla mnie to jest no ale nie będę wydziwiał i wybrzydzał. Kompresor w moim wypadku nie przyczynił się ani do żarcia oleju ani do zmiany koloru oleju. Większość popuka się po głowie i powie, że to niemożliwe - a jednak...

kalix495
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 12-09-17, 12:16

Postautor: kalix495 » 15-02-18, 12:32

Cisiel pisze:
kalix495 pisze: choć kupiłem we wrześniu z 2001 roku i nie bierze grama oleju, więc to też nie jest reguła że musi mieć tą wadę, chyba była nawet akcja naprawczy tego


Tak. Była akcja naprawcza, która eliminowała zupełnie ten problem. Był zakładany nowy cały blok silnika i zmieniany był bagnet oleju. Po tym zabiegu silnik można uznać za całkowicie poliftowy - taką informację uzyskałem z ASO. Moja Toyota miała przeprowadzoną tą akcję, również nie bierze GRAMA oleju. Od wymiany do wymiany kolor złoty spuszczam praktycznie - aż dziwne dla mnie to jest no ale nie będę wydziwiał i wybrzydzał. Kompresor w moim wypadku nie przyczynił się ani do żarcia oleju ani do zmiany koloru oleju. Większość popuka się po głowie i powie, że to niemożliwe - a jednak...
no to dobrze słyszałem xd aczkolwiek słysząc opinie ludzi to niestety jednak dużo przedliftów Nie ma usunięte tej usterki :( Ale przy ogledzinach auta wystarczy spojrzeć na kolor i zapach spalin :D

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 15-02-18, 13:09

No racja, mnóstwo przedliftów nie ma przeprowadzonej tej akcji. Wszystko zależało od tego jak bardzo czujny był pierwszy czy tam drugi właściciel. Najprościej po oględzinach auta podjechać do ASO z numerem VIN. Telefonicznie niezbyt udzielają tej informacji niestety.

ThisIsN
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 13-02-18, 08:43

Postautor: ThisIsN » 15-02-18, 14:06

Chyba pozostaje mi się nastawić na całkiem długie czekanie jakbyście coś ciekawego zauważyli dajcie znać na pm :) - najchętniej polift, granatowa lub czarna byłbym wdzięczny za pomoc w znalezieniu czegoś

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Postautor: ksk33 » 15-02-18, 18:34

ThisIsN, budżet?

Poliftów ogólnie jest mniej i ciężej znaleźć coś dobrego. Często są już zajeżdżone. Przedliftów jest większość w ogłoszeniach jak nie 85 procent. Bez oglądania to nie ma co mówić.

ThisIsN
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 13-02-18, 08:43

Postautor: ThisIsN » 15-02-18, 19:04

Budżet to 15000 zł

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Postautor: ksk33 » 16-02-18, 09:47

Z poliftem może być ciężko w dobrym stanie, przedlifta wiedziałem od pierwszego właściciela, ale niestety czerwona. Nie wiem czy poszła, pewnie tak.

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 16-02-18, 10:15

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ce ... zzTRh.html


https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-ce ... zufGe.html

Jak bym mial kapuche z checia bym te 2 szt ogladnal, byla jescze jedna za 19tys ale juz nie widze ogloszenia moze sie sprzedala. Przedlifta bym nie bral, nawet jak miala akcje serwisową nie i koniec... Te Celice 7gen co widac w dziale technicznym mają wiele problemó z roznymi rzeczami, wierze ze polift bedzie mniej awaryjny niz przed... Co z tego ze zaoszczedzisz 5tys na samochodzie jak w ciagu 6miesiecy wlozysz 10 000zl w naprawy. Przemysl to. Poza tym pamietaj ze jesli masz 15000zl to kupujesz fure za 13000zl a nie za calosc. Ja kupilem ostatnio Corolle za 9000zl i ubezpieczenia przeglady rejestracja wymiany rzeczy ktore trzeba bylo wymienic aby odszczurzyc autko to wyszlo mnie 1500zl ktore juz wlozylem do samochodu, zaraz po kupnie.

ThisIsN
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 13-02-18, 08:43

Postautor: ThisIsN » 16-02-18, 10:25

Dzięki wam za odpowiedzi ale srebna / thunder cloud :) nie może być niestety bo... cierpie na srebnowstręt w samochodach niestety.. tak już mam po ostatnim samochodzie że mam dość srebnego :(

Jeżeli chodzi o potrzebę potem dołożenia do samochodu to jasne nie ma problemu chodzi mi że na samą Celice mam tak max 15 000 ale takie rzeczy jak te które trzeba zrobić zaraz po zakupie to też na to mam fundusze

Rozmawiałem z jedną osoba która podobno ma mieć Celice poliftową niebieską ale z drugiej połowy 2002 roku co mnie zdziwiło bo myślałem że te Celici poliftowe były od końca 2009 r. więc nie wiem.. mi się to wydaje trochę podejrzane, może w innym kraju od innego roku wychodził polift.

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 16-02-18, 10:37

Greegg07 pisze:Przedlifta bym nie bral, nawet jak miala akcje serwisową nie i koniec...


Dziwne podejście. Istnieją przedlifty w stanie 100% lepszym niż polifty.


Greegg07 pisze:Te Celice 7gen co widac w dziale technicznym mają wiele problemó z roznymi rzeczami


Zależy jak mocno były walone, jak dbane i jak eksploatowane.