Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Roczniki 1990-1993

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Postautor: Pawlow » 21-11-18, 23:22

rafał 1 pisze:Cześć.
A jak łączysz te zworki to automatycznie wzrastają Ci obroty silnika?

W wolnej chwili sprawdzę. Generalnie zwieram zworki bez odpalania silnika - tak jak w manualu.

Z aktualnych spraw:
• ECU - w komputerze wymieniono wszystkie kondensatory na nowe kondensatory Nichicon. Tym samym zostały naprawione ścieżki, które zostały uszkodzone przez wylany płyn elektrolityczny z kondensatorów. Podpiąłem komputer, odpaliłem celinę - wystartowała zaje*iście od strzała. Nie wywala żadnych błędów i już można ewentualnie sprawdzić błędy poprzez zworkę Te1 i E1 - check mryga bardzo szybko co wskazuje na brak błędów. Wyczuwalna poprawa podczas jazdy,

• Musiałem zdjąć jeszcze raz miskę olejową. Okazało się, że dosłownie w jednym małym miejscu nowy olej kropelkuje jak w zepsutym kranie, więc nie czekałem i zabrałem się za demontaż. Okazało się, że masa uszczelniająca ładnie trzymała wszędzie, ale w jednym miejscu słabo. Wyczyściłem wszystko i przyjrzałem się z tatą sprawie. Zauważyliśmy, że przez uszczelkę korkową, którą poprzedni właściciel zamontował - za bardzo została dociągnięta miska i trochę wyciągnęło parę miejsc. Wyprostowało się, nałożono na nowo masę uszczelniającą i będzie już OK. :)

W celinie znalazłem ukryte gazety z Włoch z 2003 roku. :P

Zdjęcie z czerwoną Celicą - odwiedziłem moją byłą, pierwszą celinę. :)

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-03-19, 14:23 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Postautor: Pawlow » 22-12-18, 20:35

Wylądował u mnie kalendarz CCP 2019 i klubowe ramki tablicy rejestracyjnej - montaż lada moment. :)

• Płyn hamulcowy jest ok, bo poprzedni właściciel wymieniał również przewody hamulcowe, więc tym samym nowy płyn hamulcowy. Za to płyn w zbiorniczku wysprzęglika został wymieniony, bo nie wyglądał dobrze. Tym samym cały układ został odpowietrzony.

• Wleciała nowa blaszka mocująca linkę zmianę biegów od strony silnika/skrzyni. Wracając z ostatniego spota, który był w Gdańsku - dojechałem do swojego miasta i całe szczęście, że sytuacja miała na prawdę blisko domu. Sprawa miała się tak, że jechałem przez miasto i na ostatnich światłach wrzuciłem 1 bieg, następnie chciałem 2 bieg, a tu klapa - nie wyczuwam kiedy jest luz i czy bieg "wszedł na miejsce". Zatrzymałem się na przystanku i zacząłem badać sprawę - nic - tylko jakimś cudem 1 bieg z wyczuciem wchodzi. Dojechałem do domu, który był bardzo blisko i zacząłem obstawiać na sprawę z linkami. Po poszukiwaniach w mało widocznym miejscu przy jednej lince po prostu nagle "zabrakło" (wypadła) blaszki mocującej linkę na miejscu, przez co była po prostu 'luźna'.

Blaszka z ASO, na zapas wziąłem dwie. Na zdjęciu blaszka wstępnie nałożona, później została porządnie dobita.

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
[/center]
Ostatnio zmieniony 15-03-19, 14:21 przez Pawlow, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2425
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Postautor: Fryc85 » 23-12-18, 00:33

jakie ceny takich blaszek?pare gratow bede zamawial z Aso moze zamiast malowac stare to kupic te wszystkie nowe do przewodów hamulcowych itp

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Postautor: Pawlow » 23-12-18, 16:39

Fryc85 pisze:jakie ceny takich blaszek?pare gratow bede zamawial z Aso moze zamiast malowac stare to kupic te wszystkie nowe do przewodów hamulcowych itp


Koszt blaszki to jakieś 5 zł. ;) Według mnie lepiej wpakować nowe, niż odświeżać stare. :P

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2425
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Postautor: Fryc85 » 24-12-18, 09:17

Pawlow pisze:Koszt blaszki to jakieś 5 zł. Według mnie lepiej wpakować nowe, niż odświeżać stare.


Z całą pewnością racja

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 15-03-19, 11:59

• Nowy termostat wraz z uszczelką termostatu z ASO,
• Obudowa termostatu przeczyszczona, odmalowana,
• Naprawiona wtyczka alternatora, wymienione plastikowe osłony przewodów koło alternatora,
• Mam już na stanie lampę, więc na dniach zabieramy się za sprawdzenie / ustawianie zapłonu. :)

Na przyszłość, jak ktoś ma klimę w swojej V GTI - żeby zdemontować termostat z obudową, nie obędzie się bez wykręcenia śruby (chyba zawór "bezpieczenstwa") ze sprężarki klimatyzacji. Słabe dojście, gdy nie ściąga się alternatora, ale do wykonania. :)

Parę fotek:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

W temacie edytowałem zdjęcia na mniejszego formatu, żeby wygodniej oglądało się. :)

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2425
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Fryc85 » 15-03-19, 22:51

A ja chciałem powiększać zdjęcia i się nie da :(

Trochę w tej elektryce masz narąbane>w sumie ciekawe komu się nudziło? :?

Widzę ,że jedziecie z wiosennymi tematami.Muszę i ja coś wrzucić wreszcie bo zostaję w tyle XD

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 30-05-17, 13:21
Lokalizacja: Otwock

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: bflorek5 » 17-03-19, 12:35

Bardzo ładne, zadbane auto, świetna robota i dbałość o szczegóły :wink:

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 19-03-19, 21:28

Lada moment poprawię poprzednie zdjęcia, żeby można było powiększać. ;)

Pożyczyłem lampę, żeby ustawić zapłon. Okazało się, że ustawiając koło pasowe na "0" górne wałki nie zgrywały się na punktach. Gdy góra była ok, to dół był przed "0". Takim o to sposobem zabrałem się za rozbieranie góry i całej reszty. Rozrząd prawdopodobnie o jeden ząbek jest źle ustawiony, więc tragedi nie ma, ale przez to i źle ustawiony zapłon Celina nie miała tej "oryginalnej mocy", do której dążę razem z tatą - pełnej poprawności.

• Zdemontowana pokrywa zaworów, kolektor dolotowy, mocowanie linki gazu - wyczyszczone, odmalowane,
• Nowa kompletna uszczelka ASO pokrywy zaworów,
• Naprawa anteny elektrycznej,
• Ustawianie rozrządu, wymiana paska - w trakcie,

Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2425
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Fryc85 » 19-03-19, 22:50

Nieźle picujesz elementy podaba mi się.Ja aż tak podzespoły nie szoruję.Jest czysto jak narazie ale u Ciebie wszytsko lśni :-)

Widzę ,że reanimujesz antenę.Ile tam uszczelek przychodzi na górę i jakie?Jedno takie coś do spojlera z wkrętem i jakaś do blachy?W Aso nie do końca umiał mi powiedzieć ile i jakie z tych rysunków co tam miał.