White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Roczniki 1990-1993

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Postautor: Pawlow » 21-11-18, 23:22

rafał 1 pisze:Cześć.
A jak łączysz te zworki to automatycznie wzrastają Ci obroty silnika?

W wolnej chwili sprawdzę. Generalnie zwieram zworki bez odpalania silnika - tak jak w manualu.

Z aktualnych spraw:
ECU - w komputerze wymieniono wszystkie kondensatory na nowe kondensatory Nichicon. Tym samym zostały naprawione ścieżki, które zostały uszkodzone przez wylany płyn elektrolityczny z kondensatorów. Podpiąłem komputer, odpaliłem celinę - wystartowała zaje*iście od strzała. Nie wywala żadnych błędów i już można ewentualnie sprawdzić błędy poprzez zworkę Te1 i E1 - check mryga bardzo szybko co wskazuje na brak błędów. Wyczuwalna poprawa podczas jazdy,

• Musiałem zdjąć jeszcze raz miskę olejową. Okazało się, że dosłownie w jednym małym miejscu nowy olej kropelkuje jak w zepsutym kranie, więc nie czekałem i zabrałem się za demontaż. Okazało się, że masa uszczelniająca ładnie trzymała wszędzie, ale w jednym miejscu słabo. Wyczyściłem wszystko i przyjrzałem się z tatą sprawie. Zauważyliśmy, że przez uszczelkę korkową, którą poprzedni właściciel zamontował - za bardzo została dociągnięta miska i trochę wyciągnęło parę miejsc. Wyprostowało się, nałożono na nowo masę uszczelniającą i będzie już OK. :)

W celinie znalazłem ukryte gazety z Włoch z 2003 roku. :P

Zdjęcie z czerwoną Celicą - odwiedziłem moją byłą, pierwszą celinę. :)

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 17-05-19, 11:39 przez Pawlow, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Postautor: Pawlow » 22-12-18, 20:35

Wylądował u mnie kalendarz CCP 2019 i klubowe ramki tablicy rejestracyjnej - montaż lada moment. :)

• Płyn hamulcowy jest ok, bo poprzedni właściciel wymieniał również przewody hamulcowe, więc tym samym nowy płyn hamulcowy. Za to płyn w zbiorniczku wysprzęglika został wymieniony, bo nie wyglądał dobrze. Tym samym cały układ został odpowietrzony.

• Wleciała nowa blaszka mocująca linkę zmianę biegów od strony silnika/skrzyni. Wracając z ostatniego spota, który był w Gdańsku - dojechałem do swojego miasta i całe szczęście, że sytuacja miała na prawdę blisko domu. Sprawa miała się tak, że jechałem przez miasto i na ostatnich światłach wrzuciłem 1 bieg, następnie chciałem 2 bieg, a tu klapa - nie wyczuwam kiedy jest luz i czy bieg "wszedł na miejsce". Zatrzymałem się na przystanku i zacząłem badać sprawę - nic - tylko jakimś cudem 1 bieg z wyczuciem wchodzi. Dojechałem do domu, który był bardzo blisko i zacząłem obstawiać na sprawę z linkami. Po poszukiwaniach w mało widocznym miejscu przy jednej lince po prostu nagle "zabrakło" (wypadła) blaszki mocującej linkę na miejscu, przez co była po prostu 'luźna'.

Blaszka z ASO, na zapas wziąłem dwie. Na zdjęciu blaszka wstępnie nałożona, później została porządnie dobita.

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
[/center]
Ostatnio zmieniony 17-05-19, 11:39 przez Pawlow, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2495
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Postautor: Fryc85 » 23-12-18, 00:33

jakie ceny takich blaszek?pare gratow bede zamawial z Aso moze zamiast malowac stare to kupic te wszystkie nowe do przewodów hamulcowych itp

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Postautor: Pawlow » 23-12-18, 16:39

Fryc85 pisze:jakie ceny takich blaszek?pare gratow bede zamawial z Aso moze zamiast malowac stare to kupic te wszystkie nowe do przewodów hamulcowych itp


Koszt blaszki to jakieś 5 zł. ;) Według mnie lepiej wpakować nowe, niż odświeżać stare. :P

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2495
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Postautor: Fryc85 » 24-12-18, 09:17

Pawlow pisze:Koszt blaszki to jakieś 5 zł. Według mnie lepiej wpakować nowe, niż odświeżać stare.


Z całą pewnością racja

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 15-03-19, 11:59

Nowy termostat wraz z uszczelką termostatu z ASO,
• Obudowa termostatu przeczyszczona, odmalowana,
Naprawiona wtyczka alternatora, wymienione plastikowe osłony przewodów koło alternatora,
• Mam już na stanie lampę, więc na dniach zabieramy się za sprawdzenie / ustawianie zapłonu. :)

Na przyszłość, jak ktoś ma klimę w swojej V GTI - żeby zdemontować termostat z obudową, nie obędzie się bez wykręcenia śruby (chyba zawór "bezpieczenstwa") ze sprężarki klimatyzacji. Słabe dojście, gdy nie ściąga się alternatora, ale do wykonania. :)

Parę fotek:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

W temacie edytowałem zdjęcia na mniejszego formatu, żeby wygodniej oglądało się. :)
Ostatnio zmieniony 17-05-19, 11:38 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2495
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Fryc85 » 15-03-19, 22:51

A ja chciałem powiększać zdjęcia i się nie da :(

Trochę w tej elektryce masz narąbane>w sumie ciekawe komu się nudziło? :?

Widzę ,że jedziecie z wiosennymi tematami.Muszę i ja coś wrzucić wreszcie bo zostaję w tyle XD

bflorek5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: 30-05-17, 13:21
Lokalizacja: Otwock

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: bflorek5 » 17-03-19, 12:35

Bardzo ładne, zadbane auto, świetna robota i dbałość o szczegóły :wink:

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 19-03-19, 21:28

Lada moment poprawię poprzednie zdjęcia, żeby można było powiększać. ;)

Pożyczyłem lampę, żeby ustawić zapłon. Okazało się, że ustawiając koło pasowe na "0" górne wałki nie zgrywały się na punktach. Gdy góra była ok, to dół był przed "0". Takim o to sposobem zabrałem się za rozbieranie góry i całej reszty. Rozrząd prawdopodobnie o jeden ząbek jest źle ustawiony, więc tragedi nie ma, ale przez to i źle ustawiony zapłon Celina nie miała tej "oryginalnej mocy", do której dążę razem z tatą - pełnej poprawności.

• Zdemontowana pokrywa zaworów, kolektor dolotowy, mocowanie linki gazu - wyczyszczone, odmalowane,
Nowa kompletna uszczelka ASO pokrywy zaworów,
Naprawa anteny elektrycznej,
• Ustawianie rozrządu, wymiana paska - w trakcie,

Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 17-05-19, 11:38 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2495
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Fryc85 » 19-03-19, 22:50

Nieźle picujesz elementy podaba mi się.Ja aż tak podzespoły nie szoruję.Jest czysto jak narazie ale u Ciebie wszytsko lśni :-)

Widzę ,że reanimujesz antenę.Ile tam uszczelek przychodzi na górę i jakie?Jedno takie coś do spojlera z wkrętem i jakaś do blachy?W Aso nie do końca umiał mi powiedzieć ile i jakie z tych rysunków co tam miał.

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 04-04-19, 23:51

Polecieliśmy z tatą z tematem przy Celinie i wydaje mi się, że już wraca do żywych. 8) Celina dzisiaj odwiedziła spot JDM Trójmiasto. :)

Nowy napinacz paska rozrządu z ASO, pasek rozrządu Continental CT783 oraz "płytka prowadząca" pasek rozrządu tuż przy kole pasowym. Pompy wody (GMB) oraz rolek nie trzeba było wymieniać, bo są nowe,
• Cały rozrząd został ustawiony na znakach. Tym samym został ustawiony kąt zapłonu - wszystko tak jak podaje 'manuala',
Pomierzone luzy zaworowe. 6 płytek kwalifikowało się do wymiany. 2 wystarczyło pozamieniać, a kolejne 4 zamówić i wymienić,
Nowe przednie tarcze hamulcowe Brembo 25x277mm, klocki hamulcowe Ferodo,
Nowa kopułka z Blue Print (w środku Made in Japan) + oryginalny palec Denso,
• Wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiadający za załączanie się małego wentylatora chłodnicy,
• Wyczyszczone i odmalowane jarzma + zaciski. Prowadnice zacisków w dobrej kondycji ruchowej, więc zostały po prostu dodatkowo przesmarowane. Jarzmo od strony pasażera było zamontowane na jedną śrubę, więc zmieniliśmy tego babola i jest zamocowane na dwóch śrubach,
• Przednie tarcze kotwiczne zostały wyczyszczone, wysmarowane odrdzewiaczem, odmalowane podkładem i farbą odporną na wysoką temperaturę,
Nowe końcówki drążków kierowniczych Lemforder. Jutro jadę na ustawienie zbieżności,
Nowy akumulator Exide EB504 50Ah/360A. Na dniach poprawię jego ustawienie / dopasowanie do mocowania akumulatora.

Zdjęcia przed i po itd.:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 17-05-19, 11:37 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 19-04-19, 22:33

Celinkę poskładaliśmy z tatą 6 kwietnia i zdążyłem odwiedzić spocik JDM Trójmiasto. :) Ale, żeby nie było bo później:

• Odwiedziłem stację diagnostyczną, po wymianie końcówek drążków kierowniczych została ustawiona zbieżność przodu. Tym samym ustawiliśmy kąt padania świateł przednich bo trochę za nisko świeciły,
• Postanowiłem zakupić komplet poliuretanów na wahacze przód/tył, bo... :) Korzystając z czasu na stacji - pomimo aktualnego badania technicznego - poprosiłem o sprawdzenie zawieszenia. Amortyzatory przód ok. 80%, tył ok. powyżej 60/70%. Zostały sprawdzone luzy na wahaczach: przód bez żadnego "ale", ALE z tyłu ciekawy luz na wahaczu wzdłużnym od strony kierowcy i delikatnie wyczuwalne na poprzecznych od strony kierowcy,
Tylne tarcze hamulcowe i klocki są nowe. Zdjąłem zaciski, jarzma - wyczyściłem i odmalowałem. Na wszystkie zaciski hamulcowe dojdą nowe gumki, prowadnice. Aktualne prowadnice są ładne, ale skoro muszę wymienić dwie gumki, a w zestawie są nowe prowadnice to bez żadnego gadania wymieniam wszystko. :P Do regeneracji nie oddaje zacisków bo nie widzę na tą chwilę takiej potrzeby,
• Zakupiony został komplet tylnych wahaczy wraz z zwrotnicami, piastami, tarczami kotwicznymi. Ogólnie kupiłem tylko dlatego, bo były w bardzo dobrej cenie. Całość została wypiaskowana, ale głównie chodziło o tarcze kotwiczne, bo moja od strony kierowcy tył jest trochę słaba w jednym miejscu. Tak jak na zdjęciu widać (słabe foty) tylne tarcze kotwiczne w super stanie - tylko dobrze zadbać o zabezpieczenie ich, ale to po świętach. :) Tylne piasty u mnie chodzą ok, więc póki co nie wymieniam - dobrze wysmaruje,
• Może jutro spróbuję podejść do rozebrania swojego zawieszenia z tyłu, bo w sumie je chciałbym wypiaskować i ładnie odmalować + wrzucić poliuretany, ale święta i nie ma co spieszyć się. :) Póki co wszystko ładnie odkręca się. 8)

Fotki trochę słabe, ale obiecuję poprawę. :)

Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 17-05-19, 11:36 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 670
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: klexmix » 20-04-19, 11:42

Skąd wy macie wszyscy czas na to? : )))

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2495
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Fryc85 » 20-04-19, 20:19

Przeca żyjemy na zielonej wyspie :-D

Pawlow zgodnie z zapowiedzią zaciski w jedynym słusznym kolorze hehe

Co do tej linki gazu czy aby na pewno w 2.0 ma lecieć tak na kolektor od tamtej strony?
Nie powinna lecieć na chlodnice i zakrecac do przepustnicy?

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 22-04-19, 21:44

Cóż... Celina to drugie auto, które staram się z tatą doprowadzić do jeszcze lepszego stanu, więc nawet jeżeli rozbierzemy "ją" to może stać. Nie zależy Nam na czasie tylko na efektywnie zrobionej robocie. :)

Linka gazu idzie dobrze - nad kolektorem dolotowym. Nawet mocowanie, które jest koło aparatu zapłonowego ma przy sobie mocowanie na przewody zapłonowe i mocowanie na linkę gazu. Po drodze na kolektorze dolotowym powinien być uchwyt linki, żeby linka nie dotykała kolektora. Dalej jak zawinie linka to na kolektorze jest jeszcze jedno mocowanie, które mam założone i odmalowane. :)

• Póki co śruby tylnego zawieszenia zostały ruszone, więc pewnie w tygodniu całe tylne zawieszenie pójdzie w dół. :)

• Tak to w między czasie zabrałem się za poprawienie wyglądu kierunkowskazy przednich. Zostały zmatowione papierami ściernymi, wypolerowane i żeby było fajniej - chciałem zabezpieczyć kierunki lakierem bezbarwnym. Coś poszło nie tak i lakier "popękał", więc cała robota do kitu. Ponownie papier ścierny, polerka i na koniec tylko wosk. :P

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2495
Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Lokalizacja: Krosno

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Fryc85 » 23-04-19, 10:15

Nie nie to poprostu ten lakier na rozpuszczalniku nie będzie.Musisz to zedrzeć(cieżko idzie) ,od nowa krotnosci papierów i pomalować lakierem 2k
Jak nie masz kompresora to https://lakiery24.com/lakiery-bezbarwne ... 200ml.html Starczy pewnie na tylne i kierunki

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 670
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: klexmix » 23-04-19, 14:05

Pawlow pisze:Cóż... Celina to drugie auto, które staram się z tatą doprowadzić do jeszcze lepszego stanu, więc nawet jeżeli rozbierzemy "ją" to może stać. Nie zależy Nam na czasie tylko na efektywnie zrobionej robocie. :)

No to masz fajnie, ja specjalnie kupiłem dwie Toyoty żeby móc robić tak jak Ty, jedna stoi i się w niej gmera i drugą się w ten czas ujeżdża, i na odwrót, no i niestety plan nie wypalił bo non stop jeżdżą obie, i gmerania jest mało na razie :|

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 17-05-19, 11:32

Parę nowości. Celinka stoi z całym rozebranym tylnym zawieszeniem i paroma rzeczami, więc tak:

• Zdemontowana rura paliwa - wyczyszczona, nałożono zapobiegawczo neutralizator rdzy Noxan Q607 (zdjęcia nie zrobiłem :/), po 24h podkład epoksydowy, po kolejnych 24h czarny połysk emalia chlorokauczukowa odporna na uderzenia. Rura paliwa będzie miała nowy przewód od odpowietrzenia baku oraz opaski zaciskowe,
• Zdemontowane wszystkie tylne wahacze - wyczyszczone > neutralizator rdzy > podkład epoksydowy > popielaty połysk emalia chlorokauczukowa odporna na uderzenia,
• Zdemontowane tylne zwrotnice - wyczyszczone > neutralizator rdzy > podkład epoksydowy (zdjęcia nie zrobiłem :/) > popielaty połysk emalia chlorokauczukowa odporna na uderzenia,

Ciekawe czy zdążę złożyć wszystko na jutro na Track Day Gdańsk Pszczółki / Noc muzeów Toyota Walder Rumia...

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 24-05-19, 21:40

Skoro celinka ma rozebrane całe tylne zawieszenie to skorzystałem i :

• Wyczyściłem miejsca (wewnątrz tylnych nadkoli) gdzie pokazywał się jakiś nalot rdzy. Następnie został użyty neutralizator rdzy > 24h podkład epoksydowy > 24h emalia chlorokauczukowa. Generalnie nie mam zdjęć dosłownie wszystkiego, ale również wnęki itd zostały tak samo potraktowane,
• To samo z mocowaniem (ten "wózek") tylnych wahaczy. Na zdjęciach ledwo co wyczyszczone. Trochę pobawiłem się z tym, bo głównie usuwałem poprzednią konserwację (jakaś guma). Według mnie w całkiem super stanie mocowanie, ale jakiś nalot z zewnątrz pokazywał się, więc to samo - wyczyszczone > neutralizator > podkład > chlorokauczuk,
• Na nowym akumulatorze zostało dodane zabezpieczenie gumowe na klemy, żeby nie stresować się, że jakimś trafem zrobi się "spawarka". :P

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 17-04-16, 22:26
Lokalizacja: Rumia / Gdynia

Re: White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 24-05-19, 22:28

Nie było kiedy aktualizować tematu, więc jeden post po drugim. :P Jak już tylne zawieszenie na nowych gumach będzie to i:

• Nowe amortyzatory tylne KAYAB oraz nowe tylne osłony amortyzatora. Mocowania amortyzatorów są OK,
• Tylne sprężyny wyczyszczone, odmalowane podkładem > emalią chlorokauczukową,
• Tylne tarcze kotwiczne wypiaskowane > neutralizator > podkład > emalia chlorokauczukowa,
• Listwa karbonowa maski była pomalowana w kolor auta, więc została zakupiona poliftowa listwa karbonowa. Stare listwy postaram się wyczyścić, a potem odświeżyć. Na dniach również listwy lamp zostaną zmienione,
• Gumy (na których siedzą sprężyny) zostały wyczyszczone i zakonserwowane silikonem w sprayu.
• Celinka miała gościa na podjeździe. :P

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 11-07-19, 13:49 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.