JAKIE OPONY WYBRAĆ ??????
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- góral
- Użytkownik
- Posty: 2687
- Rejestracja: 06-07-04, 22:57
Robert dawniej miał RE070. Ale dawno go nie widziałem 😛 Ja teraz chyba zapodam Dmacki, tym bardziej ze wychodzą juz w cywilnej oponie, a boki nadal twarde. Najtwardsza ściankę z posiadanych letnich mają Slicki Dunlopa, potem Nankang ns2r, potem RE 002. Te Nankangi mozna by jeszcze rozważyć z budżetowych (w miare ) opon, tylko raczej w mieszance miekszej czyli 120, ja mam 180 czyli twardsze i da takie se, porównywalne do tych 002. Ale bierznik ładniejszy 😝😋 Zeby nie było: nie twierdze ze 002 jest złą oponą, tylko po prostu Carlos jest za ciezki, i sie moment na torze przegrzewały. Do jazdy na codzien jak najbardziej ok, chociaż ze względu na ściankę brał bym Nankanga😏RomanGT pisze:budolf pisze:Zatem, chyba lepiej re050a ?
Robert ma chyba te opony w ST205, albo re070... Może Ci coś podpowie
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Według 127 użytkowników - tak.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniro ... port-3.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniro ... port-3.htm
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
-
- Klubowicz
- Posty: 746
- Rejestracja: 13-02-10, 14:51
Bridgestone Potenza dobrze klei
Uniroyale mimo ścieralności ludzie wybierają bo dobre oponki z nim zamawiam dużo kompletów
Uniroyale mimo ścieralności ludzie wybierają bo dobre oponki z nim zamawiam dużo kompletów
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale.
Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)
WWW.SERWISMIMEK.PL
Celica AT180 Wittman Editionn
Celica ST202 (zielona)
Celica ST205 JDM (czarna) - sold
Celica ST205 JDM (granatowa) - in progress
Celica TA40 (czerwona babcia) - sold
Celica TA40B (brązowa)
Celica ST185 WB (czerwona) - in progress
AUDI A6 C6 3.0TDI QUATTRO ( dupowóz)
WWW.SERWISMIMEK.PL
- budolf
- Użytkownik
- Posty: 4851
- Rejestracja: 08-12-06, 23:31
Jarke pisze:Opony do st202 - 215/40/17 czy 215/45/17? Dlaczego?
Różnica w cenie opony pomijalna. Kalkulator oponowy sugeruje 40, ale na forum spotkałem się z opinią, że lepiej 45, jednak bez konkretnych argumentów.
Cześć,
rzuć okiem proszę na ten kalkulator, http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
pozwoli Ci ogarnąć z czym te rozmiary się pije, tak w skrócie, kalkulator sugeruje Ci, żebyś wrzucił taką oponę, bo średnica koła będzie zbliżona - co za ty idzie, będziesz miał "więcej felgi" mniej opony (komfort ucierpi znacznie, będziesz miał dużo niższy profil")
profil 45 natomiast, bardziej skaluje oponę względem felgi czyli tak w skrócie równomiernie powiększy koło. Czyli tak w skrócie, jak nie masz obniżonego samochodu, wygląda lepiej i komfort większy.
st182 gtb
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
budolf pisze:Jarke pisze:Opony do st202 - 215/40/17 czy 215/45/17? Dlaczego?
Różnica w cenie opony pomijalna. Kalkulator oponowy sugeruje 40, ale na forum spotkałem się z opinią, że lepiej 45, jednak bez konkretnych argumentów.
Cześć,
rzuć okiem proszę na ten kalkulator, http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
pozwoli Ci ogarnąć z czym te rozmiary się pije, tak w skrócie, kalkulator sugeruje Ci, żebyś wrzucił taką oponę, bo średnica koła będzie zbliżona - co za ty idzie, będziesz miał "więcej felgi" mniej opony (komfort ucierpi znacznie, będziesz miał dużo niższy profil")
profil 45 natomiast, bardziej skaluje oponę względem felgi czyli tak w skrócie równomiernie powiększy koło. Czyli tak w skrócie, jak nie masz obniżonego samochodu, wygląda lepiej i komfort większy.
Jak bardzo komfort ucierpi? Ryzyko pogięcia felgi wzrasta bardzo drastycznie? Patrząc na ten kalkulator też bym się przychylał do 40.
Auto będzie obniżone 30/30 na sprężynach HR na przestrzeni jakichś 2 miesięcy i patrząc po zdjęciu viewtopic.php?t=40913 i wnioskując po rozmiarze opon jakie ma Mau5 mógłbym się spodziewać podobnego efektu przy 215/45/17, więc raczej skłaniałbym się jednak ku profilowi 40, bo imo opona odrobinę za duża.
Dodatkowo czytając ten temat zdecydowałem, że jak już dojdziemy do ładu z profilem to do końca miesiąca nabędę Federale RSR jak kilka osób tutaj polecało i potwierdzę lub nie ich opinie.
- budolf
- Użytkownik
- Posty: 4851
- Rejestracja: 08-12-06, 23:31
Jarke pisze:budolf pisze:Jarke pisze:Opony do st202 - 215/40/17 czy 215/45/17? Dlaczego?
Różnica w cenie opony pomijalna. Kalkulator oponowy sugeruje 40, ale na forum spotkałem się z opinią, że lepiej 45, jednak bez konkretnych argumentów.
Cześć,
rzuć okiem proszę na ten kalkulator, http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
pozwoli Ci ogarnąć z czym te rozmiary się pije, tak w skrócie, kalkulator sugeruje Ci, żebyś wrzucił taką oponę, bo średnica koła będzie zbliżona - co za ty idzie, będziesz miał "więcej felgi" mniej opony (komfort ucierpi znacznie, będziesz miał dużo niższy profil")
profil 45 natomiast, bardziej skaluje oponę względem felgi czyli tak w skrócie równomiernie powiększy koło. Czyli tak w skrócie, jak nie masz obniżonego samochodu, wygląda lepiej i komfort większy.
Jak bardzo komfort ucierpi? Ryzyko pogięcia felgi wzrasta bardzo drastycznie? Patrząc na ten kalkulator też bym się przychylał do 40.
Auto będzie obniżone 30/30 na sprężynach HR na przestrzeni jakichś 2 miesięcy i patrząc po zdjęciu viewtopic.php?t=40913 i wnioskując po rozmiarze opon jakie ma Mau5 mógłbym się spodziewać podobnego efektu przy 215/45/17, więc raczej skłaniałbym się jednak ku profilowi 40, bo imo opona odrobinę za duża.
Dodatkowo czytając ten temat zdecydowałem, że jak już dojdziemy do ładu z profilem to do końca miesiąca nabędę Federale RSR jak kilka osób tutaj polecało i potwierdzę lub nie ich opinie.
no 45 ma wysokość gumy 10cm, 40sta 8,5 więc będzie dużo gorzej, felga jak i Twoje dupsko ucierpi znacznie.
st182 gtb
- baski
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 04-05-09, 16:50
Mam takie pytanie, na przedniej oponie zrobiło się wybrzuszenie, aby nie było problemów chce wymienić obie opony. Rozmiar opon to 225/45-17 jednak przy maksymalnym skręcie ociera o nadkole. Powodem pewnie jest szerokość tej opony. Chce zmienić na 205/50-17 które wg. kalkulatora jest najbliższa dawnej oponie. Czy taka minimalna różnica będzie miała wpływ na prowadzenie ?
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
225/45-17 4.0in 12.5in 25.0in 78.5in 808 0.0%
205/50-17 4.0in 12.5in 25.1in 78.8in 804 0.4%
Czy może jednak lepiej kupić 225/45-17 i nie próbować takich zabiegów, pomimo ocierania opony o nadkole?
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
225/45-17 4.0in 12.5in 25.0in 78.5in 808 0.0%
205/50-17 4.0in 12.5in 25.1in 78.8in 804 0.4%
Czy może jednak lepiej kupić 225/45-17 i nie próbować takich zabiegów, pomimo ocierania opony o nadkole?
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
baski pisze:Mam takie pytanie, na przedniej oponie zrobiło się wybrzuszenie, aby nie było problemów chce wymienić obie opony. Rozmiar opon to 225/45-17 jednak przy maksymalnym skręcie ociera o nadkole. Powodem pewnie jest szerokość tej opony. Chce zmienić na 205/50-17 które wg. kalkulatora jest najbliższa dawnej oponie. Czy taka minimalna różnica będzie miała wpływ na prowadzenie ?
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
225/45-17 4.0in 12.5in 25.0in 78.5in 808 0.0%
205/50-17 4.0in 12.5in 25.1in 78.8in 804 0.4%
Czy może jednak lepiej kupić 225/45-17 i nie próbować takich zabiegów, pomimo ocierania opony o nadkole?
A czemu nie 215/45/R17? Jaką masz szerokość felgi? Ja śmigam na 215/45/R17 8J ET 35 i jest bardzo dobrze.
- baski
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 04-05-09, 16:50
Docelowo mają być 17x8 ET35, tylko tył będzie miał opony 225/45-17 bo nie chce ich zmieniać. Jeśli przód będzie mieć 215/45-17 to nie będzie to jakoś kolidowało ?
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
225/45-17 4.0in 12.5in 25.0in 78.5in 808 0.0%
215/45-17 3.8in 12.3in 24.6in 77.3in 819 -1.4%
Różnica jest większa niż poprzednie wyliczenia.
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
225/45-17 4.0in 12.5in 25.0in 78.5in 808 0.0%
215/45-17 3.8in 12.3in 24.6in 77.3in 819 -1.4%
Różnica jest większa niż poprzednie wyliczenia.
ST202 - sold
ST182
ST182
- budolf
- Użytkownik
- Posty: 4851
- Rejestracja: 08-12-06, 23:31
baski pisze:Docelowo mają być 17x8 ET35, tylko tył będzie miał opony 225/45-17 bo nie chce ich zmieniać. Jeśli przód będzie mieć 215/45-17 to nie będzie to jakoś kolidowało ?
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
225/45-17 4.0in 12.5in 25.0in 78.5in 808 0.0%
215/45-17 3.8in 12.3in 24.6in 77.3in 819 -1.4%
Różnica jest większa niż poprzednie wyliczenia.
w wyszukiwarce daj sobie rozmiar jako metric - będziesz miał w mm nie w calach (in) i Ci się rozjaśni.
Ogólnie trochę bez sensu jest trzymać szersze opony z tyłu w przednionapędowym samochodzie, natomiast jak z jakiś względów chcesz zachować 225 to problemu niema
st182 gtb
- Biały
- Klubowicz
- Posty: 1003
- Rejestracja: 25-08-05, 14:17
Jakie opony byście polecili do st205 ? dodam że używam auta w Irlandii myślałem tak do 450zł za sztukę no i dobrze jak by się też na tor nadały . Myślałem może któreś z tych ale może ktoś coś innego poleci .
1.Federal 595RS-R
2. Toyo Proxes T1-R
3. Nankang NS-2R
4. Goodyear Eagle F1 Asymmetric
1.Federal 595RS-R
2. Toyo Proxes T1-R
3. Nankang NS-2R
4. Goodyear Eagle F1 Asymmetric
Celica GT-Four st205 3SGTE JDM
ST202 BEAMS
VVTLI TRD
ST202 BEAMS
VVTLI TRD
- bryku
- Użytkownik
- Posty: 420
- Rejestracja: 23-05-12, 13:02
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
Przejeździłem cały sezon na oponach Federal 595 RS-R i wydaje mi się, że mogę coś już na ich temat powiedzieć.
Celica to moje jedyne auto, więc używam jako dupowozu jak potrzebuję gdzieś pojechać + okazjonalne upalanie, więc można powiedzieć, że jeżdżone daily. Zrobiłem na nich ponad 10 000 km, jeździłem po mieście, w trasach, na 1/4 i na torze i jakbym miał podsumować tą oponę jednym zdaniem, to powiedziałbym: Gdybym kupował kolejne opony na lato do auta, którym głównie się wożę, a okazjonalnie upalam, to znowu kupiłbym te Federale.
PLUSY:
- cena. Wg mnie stosunek jakość/cena jest fenomenalny. Swoje 215/45/17 kupowałem gdzieś w okolicy 350/sztuka i uważam, że to tanio jak na jakość którą oferują.
- przyczepność na suchym. Technicznie to już semi-slick. No wściekły jest, nie wiem co się dzieje. Zimne kleją jak złe, rozgrzane to zabierają asfalt ze sobą. Nie spotkałem się jeszcze z oponami, które oferowałyby tyle gripu (pewnie dlatego, że jestem biedny i 800/sztuka za opony to dla mnie za dużo, ale przerobiłem kilka opon drogowych i nawet nie mają co wstawać z krzesła).
- przyczepność na mokrym. Powtórzę, że technicznie to już semi-slick. Pominę fakt, że w ogóle można jechać w deszczu, zaskakujące jest to, że one trzymają. O ile nie ma sytuacji, że właśnie leje oraz nie ma stojącej wody, to na mokrym asfalcie trzymają również bardzo znośnie, na pewno nie gorzej niż zwykła opona. Dodatkowo są bardzo przewidywalne.
MINUSY:
- przyczepność na bardzo mokrym/w deszczu. Tego się można było spodziewać. W deszczu jechać się da, nawet bezpiecznie i nikt nie umrze, o ile nie mamy agresywnej geometrii zawieszenia i jedziemy przepisowo. W deszczu nie poupalasz. Kto był na zlocie w Białej ten wie. Dodatkowo każda, nawet centymetrowa kałuża to ściana wody na bok, aquaplaning i zerowa sterowność. Podejrzanie zachowują się też na farbie/pasach/łatach z gładkiego asfaltu. Jakby zaczynały się ślizgać, ale tak od niechcenia. Nie miałem przez to żadnej niebezpiecznej sytuacji, ale można się zdziwić.
- tempo zużycia. W jeździe drogowej jest bardzo dobrze, nawet jak jeździsz agresywniej to spokojnie zrobisz over 30k km. Natomiast jeżeli upalasz, a nawierzchnia nie jest lustrem to znikają w oczach. Po kilku okrążeniach po gorszej nawierzchni po prostu znikają milimetr po milimetrze. Jeden zlot w Białej gdzie nawet za dużo nie pojeździłem i wiem, że po drugim takim będą do dorżnięcia. Nawierzchnia nie była jakości Toru Poznań, ale nie można powiedzieć, że była tragiczna. Nie zużywają się jak opona stricte torowa, ale na pewno dużo szybciej niż zwykła opona drogowa.
Tak czy inaczej - jak je zarżnę, wyrzucę i będę potrzebował nowych opon to już wiem, że kupię dokładnie takie same.
Celica to moje jedyne auto, więc używam jako dupowozu jak potrzebuję gdzieś pojechać + okazjonalne upalanie, więc można powiedzieć, że jeżdżone daily. Zrobiłem na nich ponad 10 000 km, jeździłem po mieście, w trasach, na 1/4 i na torze i jakbym miał podsumować tą oponę jednym zdaniem, to powiedziałbym: Gdybym kupował kolejne opony na lato do auta, którym głównie się wożę, a okazjonalnie upalam, to znowu kupiłbym te Federale.
PLUSY:
- cena. Wg mnie stosunek jakość/cena jest fenomenalny. Swoje 215/45/17 kupowałem gdzieś w okolicy 350/sztuka i uważam, że to tanio jak na jakość którą oferują.
- przyczepność na suchym. Technicznie to już semi-slick. No wściekły jest, nie wiem co się dzieje. Zimne kleją jak złe, rozgrzane to zabierają asfalt ze sobą. Nie spotkałem się jeszcze z oponami, które oferowałyby tyle gripu (pewnie dlatego, że jestem biedny i 800/sztuka za opony to dla mnie za dużo, ale przerobiłem kilka opon drogowych i nawet nie mają co wstawać z krzesła).
- przyczepność na mokrym. Powtórzę, że technicznie to już semi-slick. Pominę fakt, że w ogóle można jechać w deszczu, zaskakujące jest to, że one trzymają. O ile nie ma sytuacji, że właśnie leje oraz nie ma stojącej wody, to na mokrym asfalcie trzymają również bardzo znośnie, na pewno nie gorzej niż zwykła opona. Dodatkowo są bardzo przewidywalne.
MINUSY:
- przyczepność na bardzo mokrym/w deszczu. Tego się można było spodziewać. W deszczu jechać się da, nawet bezpiecznie i nikt nie umrze, o ile nie mamy agresywnej geometrii zawieszenia i jedziemy przepisowo. W deszczu nie poupalasz. Kto był na zlocie w Białej ten wie. Dodatkowo każda, nawet centymetrowa kałuża to ściana wody na bok, aquaplaning i zerowa sterowność. Podejrzanie zachowują się też na farbie/pasach/łatach z gładkiego asfaltu. Jakby zaczynały się ślizgać, ale tak od niechcenia. Nie miałem przez to żadnej niebezpiecznej sytuacji, ale można się zdziwić.
- tempo zużycia. W jeździe drogowej jest bardzo dobrze, nawet jak jeździsz agresywniej to spokojnie zrobisz over 30k km. Natomiast jeżeli upalasz, a nawierzchnia nie jest lustrem to znikają w oczach. Po kilku okrążeniach po gorszej nawierzchni po prostu znikają milimetr po milimetrze. Jeden zlot w Białej gdzie nawet za dużo nie pojeździłem i wiem, że po drugim takim będą do dorżnięcia. Nawierzchnia nie była jakości Toru Poznań, ale nie można powiedzieć, że była tragiczna. Nie zużywają się jak opona stricte torowa, ale na pewno dużo szybciej niż zwykła opona drogowa.
Tak czy inaczej - jak je zarżnę, wyrzucę i będę potrzebował nowych opon to już wiem, że kupię dokładnie takie same.