Szybkie pytanie - jeszcze szybsza odpowiedź
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
z ignitera
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
Frugo pisze:carsik pisze:z ignitera
Podziękował i ostatni pytanie.
Jako tako na ile kręcą się fabrycznie ST202 przedlift (coś kojarzę 7200 RPM) a na ile obrotów bezpiecznie można kręcić nim na SA tak na 300 KM+, panewki ACL korby i tłoki z GT4?
(obecnie do 7800RPM max.)
szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem. Jeśli odprężyłeś silnik i założyłeś turbo, to po co chcesz to kręcić w niebo. A jeśli masz wolnossaka i chcesz go kręcić w obroty to po co go odprężyłeś?
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
-
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 18-10-17, 13:53
uszczelka zapłonu
Czy mogę wymienić uszczelkę w V Sti silnik 4a-fe pod zapłonem tak po prostu: odkręcam dwie śruby , wymieniam uszczelkę , zakładam aparat ?
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
andcierk2 pisze:odkręcam dwie śruby , wymieniam uszczelkę , zakładam aparat ?
nie zapomnij później ustawić zapłonu lampą stroboskopową
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally
https://www.facebook.com/DCG.Rally
- Prohouse
- Nowy użytkownik
- Posty: 13
- Rejestracja: 08-11-16, 15:59
Małe pytanie odnośnie silnika 2zzge.
Z silnikiem ostatnimi czasy się coś dziwnego. Zauważyłem pare zmian w zachowaniu.
- Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym wynosi średnio 40psi (niespełna 3bary) i lubi sobie podskoczyć czasem do 50ciu. Na 3tyś przez większość czasu mam około 80ciu PSI ( zdarza się, że wartość spadnie do 65. Co ciekawe podczas jazdy ciśnienie potrafi czasem podskoczyć nawet do 120 psi ( nawet gdy utrzymuję prędkość). Wcześniej wskaźnik pokazywał książkowe wartości tj. około 20 psi na jałowym i 60 psi na 3k rpm.
- Na zimnym silnik ( rzadziej na rozgrzanym ) lubi przerywać podczas przyśpieszenia samochód szarpie (zwłaszcza gdy są to delikatne ruchy pedałem gazu )
- Na rozgrzanym silniku słychać też czasem głuche stukania. Co ciekawe nawet po delikatnym wciśnięciu sprzęgłą stuki ustają, dodatkowo po odpuszczeniu sprzęgła jest loteria i to czy będzie dalej stukać czy będzie cisza to wielka niewiadoma.
Jeżeli ktoś spotkał się z podobnymi objawami to prosiłbym o jakąś informację co to może być.
W najbliższy weekend planuje sprawdzić luzy zaworowe, przepłukać dokładnie silnik, jak poczuje się na siłach to sprawdziłbym panewki no i finalnie wymienić olej.
Dodatkowo dodam, że 1500 km temu wymieniałem komplet sprzęgła AISIN KT-277E , silnik zagazowany, olej wymieniany max co 10 tys km liqui moly 5w30 + zawsze płukany. Świece wymienione 7 tyś temu tyle co olej. Przepływka wyczyszczona miesiąc temu. Sprawdziłem także czy to wina instalacji LPG ale nie ma różnicy pomiędzy gazem i benzyną.
Z silnikiem ostatnimi czasy się coś dziwnego. Zauważyłem pare zmian w zachowaniu.
- Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym wynosi średnio 40psi (niespełna 3bary) i lubi sobie podskoczyć czasem do 50ciu. Na 3tyś przez większość czasu mam około 80ciu PSI ( zdarza się, że wartość spadnie do 65. Co ciekawe podczas jazdy ciśnienie potrafi czasem podskoczyć nawet do 120 psi ( nawet gdy utrzymuję prędkość). Wcześniej wskaźnik pokazywał książkowe wartości tj. około 20 psi na jałowym i 60 psi na 3k rpm.
- Na zimnym silnik ( rzadziej na rozgrzanym ) lubi przerywać podczas przyśpieszenia samochód szarpie (zwłaszcza gdy są to delikatne ruchy pedałem gazu )
- Na rozgrzanym silniku słychać też czasem głuche stukania. Co ciekawe nawet po delikatnym wciśnięciu sprzęgłą stuki ustają, dodatkowo po odpuszczeniu sprzęgła jest loteria i to czy będzie dalej stukać czy będzie cisza to wielka niewiadoma.
Jeżeli ktoś spotkał się z podobnymi objawami to prosiłbym o jakąś informację co to może być.
W najbliższy weekend planuje sprawdzić luzy zaworowe, przepłukać dokładnie silnik, jak poczuje się na siłach to sprawdziłbym panewki no i finalnie wymienić olej.
Dodatkowo dodam, że 1500 km temu wymieniałem komplet sprzęgła AISIN KT-277E , silnik zagazowany, olej wymieniany max co 10 tys km liqui moly 5w30 + zawsze płukany. Świece wymienione 7 tyś temu tyle co olej. Przepływka wyczyszczona miesiąc temu. Sprawdziłem także czy to wina instalacji LPG ale nie ma różnicy pomiędzy gazem i benzyną.
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Pany w piątce wzmocnienie tylne przed kołem nie było fabrycznie zabezpieczone gumą?
Kiedyś jak swoje 1.6 robiłem to na progach od wewnatrz nie było już nic tylko nalot był po całości aż do końca więc się tak nie wyrożniało ale tył był najgorszy(przed kołem)
Tutaj widać dokładnie ,że z tyłu nie ma zabezpieczenia (nawet na łączeniach blach)Natrysk gumy leci po całości i stopniowo maleja do zera.
Drugie pytanie tą długa śrubę od poprzecznych z tyłu(każdy wie o której mowa) próbować najpierw obrócić półtora metrową przedłużką jak już mam zdjętą tylną tuleję?Czy grzać zwrotnice i walić młotem tylko bo zamiast mi się obrócić to ją ukręcę?
Kiedyś jak swoje 1.6 robiłem to na progach od wewnatrz nie było już nic tylko nalot był po całości aż do końca więc się tak nie wyrożniało ale tył był najgorszy(przed kołem)
Tutaj widać dokładnie ,że z tyłu nie ma zabezpieczenia (nawet na łączeniach blach)Natrysk gumy leci po całości i stopniowo maleja do zera.
Drugie pytanie tą długa śrubę od poprzecznych z tyłu(każdy wie o której mowa) próbować najpierw obrócić półtora metrową przedłużką jak już mam zdjętą tylną tuleję?Czy grzać zwrotnice i walić młotem tylko bo zamiast mi się obrócić to ją ukręcę?
- vegeta_84
- Użytkownik
- Posty: 978
- Rejestracja: 04-02-09, 20:12
Fryc85 pisze:Drugie pytanie tą długa śrubę od poprzecznych z tyłu(każdy wie o której mowa) próbować najpierw obrócić półtora metrową przedłużką jak już mam zdjętą tylną tuleję?Czy grzać zwrotnice i walić młotem tylko bo zamiast mi się obrócić to ją ukręcę?
Mocno grzej, po rozgrzaniu spróbuj ją ruszyć długą przedłużką, jak się ruszy to łatwiej będzie ją wybić. Ja po rozgrzaniu przed wybijaniem pryskałem ją WD40. Jak nie ruszy to zabawa od nowa aż do skutku
- vegeta_84
- Użytkownik
- Posty: 978
- Rejestracja: 04-02-09, 20:12