Zewusowa Grubaska czyli ST182 WB

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Zewusowa Grubaska czyli ST182 WB

Postautor: Zewus » 13-08-10, 09:19

Samochód:
*Toyota Celica ST182 WB

Silnik:
*3S-GE rev II
*przewody NGK


Przeniesienie napędu:
*Sprzęgło EXEDY

Zawieszenie:
*Seria

Hamulce:
*tarcze z ST185 CS
*klocki Kashiyama Black series


Układ wydechowy:
*seria

Układ dolotowy:
*seria

Koła:
*lato felgi 16", OZ Superturismo
*zima seria 15" z Turbo opony GoodYear UltraGrip 7+


Wnętrze:
*Seria

Audio:
*CD/MP3/USB Panasonic
* LiveSound tył


Body:
*Seria

Przygoda zaczęła się 11.03.2009 roku
Auta szukałem chyba z rok. Najpierw chodziły po głowie różne modele ale coraz częściej przechodziła myśl żeby zaszaleć i kupić wymarzoną CELICE, samej Celicy szukałem pól roku śledząc pół roku allegro.... Dość historycznych pierdół czas na konkrety i fotki

Zdjęcia z ogłoszenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Na pierwszy ogień (poza wymiana rozrządu płynów itp) poszły hamulce, wymiana tracz, klocków, szczek itp Pełen komplet +malowanie zacisków
Obrazek
Obrazek


Wymiana koła zapasowego na dojazdówkę i szybka przymiarka
Obrazek



Wymiana kabli WN na nówki NGK
Obrazek
Obrazek


Akcja oświetlenie:
Żarówki XTEC + Diody w postojach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Bierzemy się za Car Audio:
Puszki LIVE SOUND tył + nowa instalacja
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Małe poprawki lakiernicze (tymczasowe zabezpieczanie przed korozja)
Obrazek
Obrazek



Akcja fele z VII kupione 5felg z 4oponami naprawdę okazyjnie na Alledrogo

Przed renowacja:
Obrazek

Szlifowanie felg do gołego aluminium, szpachlówka, podkład i lakierowanie.
3warstwy podkładu, 4warstwy lakieru i 3 claru.
Obrazek
Obrazek
Efekt końcowy:
Obrazek

Dla porównania przed wymianą:
Obrazek
Po:
Obrazek

Oryginalne 15 zostają na zimę, na 16 jeszcze nie ma docelowych opon 205/50/16.



Parę fotek extra:

Przymiarka do Se7enowych felg:
Obrazek

Czyste 3SGE:
Obrazek

100TYŚ po raz Nty :P
Obrazek

Mini spot przy pracach naprawczych:
Obrazek


Parę fot z wielkiego czyszczenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Piesek jako bonusik
Obrazek



Na dziś tyle, sporo fotek szyło ale się zebrało z roku użytkowania auta, wątek będzie na bieżąco aktualizowany.






Co chcę osiągnąć??
Pełna seria, potem delikatny skłon w kierunki JDM. Auto użytkuję na co dzień dlatego przede wszystkim funkcjonalność!


Plany:
- Lakierowanie Karoserii i naprawa blacharska
- Małe zmiany w środku (wkrótce)
- Poprawa Hamulców
- Skompletowanie LIVESOUND
- Gumowe chlapacze (w trakcie)
- Dystanse
- Wymiana kompletnego sprzęgła -zrobione klp exedy
Ostatnio zmieniony 25-03-12, 15:46 przez Zewus, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
breczus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1514
Rejestracja: 03-10-09, 13:18

Postautor: breczus » 13-08-10, 12:35

ale bajer, też mam taką apteczkę w swojej celi :P

a tak na poważnie to ładna cela :)
dużo czasu Ci zajeło wymiana okablowania i złożenia spowrotem? :)
jakich kabli użyłeś? (zwykłe audio czy specjalne jakies?)
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.

ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru :P

1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans :)) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car :P

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 13-08-10, 13:54

breczus, Sama instalacja to jest pikuś ale rozebranie auta i złożenie do kupy to ponad pół dnia było,
Kable głośnikowe beztlenowe.
SEBOL 75, Lubię robić takie bajery. Efekt nie wyszedł do końca tak jak chciałem ale jeszcze się zrobi ze będą ciemniejsze
Margo poproszę w prawy "szczelony" błotnik

Awatar użytkownika
tiger1981
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 542
Rejestracja: 25-06-08, 21:36

Postautor: tiger1981 » 13-08-10, 17:41

Na zdjęciach wygląda jak igła, te 1,5 roku dało mocno w d#pe lakierowi. także w pierwszej kolejności polakieruj.
Mogłeś dać trochę grubsze te kabelki jak je już wymieniałeś . Ile one mają ? 1,5mm2? czy mniej?

Awatar użytkownika
-=Arti=-
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 436
Rejestracja: 27-07-10, 19:02

Postautor: -=Arti=- » 13-08-10, 18:08

Zewus, super wykonanie, rozgrzebane i złożone w całość :smt041
Czegoś specjalnego używałeś do odpicowania wyglądu silnika i reszty ? na zdjęciu wygląda bomba :-)
Prawo jazdy, to wymysł zgredów ze słabym refleksem !

ZZT230 '01 - before
GT-Four ST205 JDM

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 13-08-10, 18:10

-=Arti=-, Zdjęcia z zewanątrz są przed ostanią "przygodą" silnik myty K2 do silników

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 17-08-10, 21:13

Wymiana osłon drążka kierowiczego
Obrazek

Przy okazji rozstroiłem sobie nieźle geometrie ale jutro z rana się ją zrobi

Wymiana łącznika stabilizatora
Obrazek


Coraz bliżej realizacji zmian w środku

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 17-08-10, 22:32

Zewus, dobra sztuka z niej będzie ale...

Zewus pisze:Wymiana łącznika stabilizatora


...wyrób łączniko-podobny ma jeden plus, szybko się zużywa i wtedy kupujesz mega wypasione, oparte na technologii NASA, ultranowoczesne, niezniszczalne, pancerne, kolorowe, szpanerskie, poliuretanowe wyroby Pawcia :-D :-D

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 18-08-10, 08:01

Piotrek pisze:wyrób łączniko-podobny
autem śmigam bardziej na co dzień niż na tor itp, poprzednie zakładał były właściciel pewnie jeszcze we Włoszech, ja na nich zrobiłem ponad 30tys i jeszcze nie były mocno zużyte, cena nie była zła wiec jak dla mnie wyjście chyba najlepsze. Poliuretanu nie trzeba smarować co jakiś czas?

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 20-08-10, 11:28

Obrazek
Chlapacze przycięte i w miarę gotowe, Pozostało tylko wymyślić mocowanie z tyłu (nie bardzo chce się wkręcać w blachę). Te wąskie na przód (idealnie chronią cały bok auta przed brudem) szerokie na tył, z zapasek 2cm w każda stronę w stosunku do opony.

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 20-08-10, 11:39

Co Ty je zrobiłeś ze starych gum od malucha :P :?:
Będziesz malował czy zostają w takim kolorze?
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 20-08-10, 19:13

Zewus, kup w ASO oryginalne kołeczki do montażu chlapaczy. Kosztują grosze, pasują p&p i na bank nie zgubisz chlapaczy.

Awatar użytkownika
kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 11-01-10, 14:47

Postautor: kaczor » 21-08-10, 22:44

A czy nie lepiej poszukać na allegro/ebay oryginalnych używanych ?
love the smell of burning clutch in the morning

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 25-08-10, 08:34

kaczor pisze:A czy nie lepiej poszukać na allegro/ebay oryginalnych używanych ?


Od pół roku szukam ale do WB jeszcze ani razu nie było.



JaQb_CK, Dywaniki gumowe :D kolor będzie o to się nie martw.



Piotrek, Te kołeczki też trzeba wwiercić w blachę?? Czy jak bo nie bardzo się orientuje.

Awatar użytkownika
siwy1988_88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 695
Rejestracja: 05-12-08, 14:18

Postautor: siwy1988_88 » 25-08-10, 08:45

Zewus, ma do Ciebie male pytanko, czy halogeny twoje to sa z wersji poliftowej?? i jak z montażem ich ??? bo mam w swojej taki sam zderzak i chcialbym dolozyc halogeny

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 25-08-10, 08:50

siwy1988_88, Halogeny miałem oryginalnie więc ci nie powiem, za niedługo będzie ściągany zderzak, to będę mógł powiedzieć coś wiecej

Awatar użytkownika
Pszemo89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 140
Rejestracja: 07-07-08, 00:26

Postautor: Pszemo89 » 25-08-10, 08:53

Kołeczków nie trzeba wiercić w blachę, zarówno z tyłu, jak i z przodu powinno być miejsce na umocowanie oryginalnego chlapacza. Na to miejsce umocuj swoje i masz pewnośc, że go nie zgubisz.
Teroia jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dlaczego!!!

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 25-08-10, 09:16

Pszemo89, 90189-06006 ??

Awatar użytkownika
Pszemo89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 140
Rejestracja: 07-07-08, 00:26

Postautor: Pszemo89 » 25-08-10, 10:59

Tak, dokładnie te kołki :) powinienieś mieć kwadratowe otwory z tyłu na nie.
Teroia jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dlaczego!!!

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 25-08-10, 11:08

Hmm nie kojarzę tam żadnych otworów, chyba ze źle rozumuję masz może jakąś fotkę?