Grey ST182
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
Grey ST182
Samochód:
* Toyota Celica ST182 1990 przedlift
Silnik:
* 3S - GE rev II
* ECUMASTER DET III (czeka na zamontowanie, strojeniem będzie zajmował się Soldi)
Przeniesienie napędu:
* seria
Zawieszenie:
* amortyzatory KYB Excel - G
* sprężyny OEM
* łączniki, poduszki stabilizatorów - poliuretan by GT4 JS
* tuleje wahaczy (tył) - poliuretan
Hamulce:
* zregenerowana seria z ABSem i korektorem siły hamowania (tył)
* tarcze - JC
* klocki - Kashijama
Układ wydechowy:
* przelotowy na dwóch tłumikach M - Tech -> środkowy 80 cm długości, końcowy OEM Look
* kolektor owinięty bandażem bazaltowym
Układ dolotowy:
* seria
Koła:
* felgi - 16 cali z VII gen.
* opony - Goodyear Eagle F1 GSD3 (przód) + Vredestein Rainsport
Wnętrze:
* niebieskie + boczki LifeSound
Audio:
* radio - Clarion 389 DXZ RGUSB
* głośniki - Rainbow SLX
* wzmacniacz - u - Dimencion jr.
* wytłumienie drzwi - Dynamat Superlite + Dynamat Extreme
Body:
* seria ( zderzak jeszcze polift, na zamontowanie czeka przedlift z ASO)
* tylne lampy - USDM z obrysówkami
Krótka historia samochodu:
Celica jest ze mną od około 2,5 lat. Początkowo poszukiwałem rodzajowo - starego usportowionego japońskiego samochodu. Brałem pod uwagę Toyotę Corollę e9 GTi, jednak nie udało mi się trafić na dobry egzemplarz. Celicę zastałem wizualnie zaniedbaną przez właściciela, który nie potrafił sobie poradzić ze źle ustawionym rozrządem. Historia serwisowa samochodu była nieznana. Po krótkich oględzinach okazało się, że nie ma większej rdzy, podwozie jest bardzo zdrowe. Auto pochodziło z południowej Francji, tak więc nigdy nie miało styczności z zimą, dopiero od roku przebywało w Polsce. Silnik również był w dobrym stanie, nie pobierał oleju (najwyżej śladowe ilości). Wśród innych oglądanych egzemplarzy, ten był całkiem ciekawy.
Plany:
* Zależy mi na doprowadzeniu/utrzymaniu samochodu w oldschoolowym stylu:
- wizualnie jak najbliżej serii: na powrót felgi orginały z GTi lub Compomotive TH
- radio: stare Alpine 79xx
* jeżeli chodzi o inne aspekty - seria, może kiedyś gwint
Zdjęcia:
Na zdjęciu moja ST182, marcusa 7A - FZE i nasz rodzynek Corolla E8 GT zimują w garażu:
Prace nad audio:
Wydech przelotowy:
* wykres przed:
* wykres po:
Regeneracja hamulców:
Odnowienie wlewu:
* Toyota Celica ST182 1990 przedlift
Silnik:
* 3S - GE rev II
* ECUMASTER DET III (czeka na zamontowanie, strojeniem będzie zajmował się Soldi)
Przeniesienie napędu:
* seria
Zawieszenie:
* amortyzatory KYB Excel - G
* sprężyny OEM
* łączniki, poduszki stabilizatorów - poliuretan by GT4 JS
* tuleje wahaczy (tył) - poliuretan
Hamulce:
* zregenerowana seria z ABSem i korektorem siły hamowania (tył)
* tarcze - JC
* klocki - Kashijama
Układ wydechowy:
* przelotowy na dwóch tłumikach M - Tech -> środkowy 80 cm długości, końcowy OEM Look
* kolektor owinięty bandażem bazaltowym
Układ dolotowy:
* seria
Koła:
* felgi - 16 cali z VII gen.
* opony - Goodyear Eagle F1 GSD3 (przód) + Vredestein Rainsport
Wnętrze:
* niebieskie + boczki LifeSound
Audio:
* radio - Clarion 389 DXZ RGUSB
* głośniki - Rainbow SLX
* wzmacniacz - u - Dimencion jr.
* wytłumienie drzwi - Dynamat Superlite + Dynamat Extreme
Body:
* seria ( zderzak jeszcze polift, na zamontowanie czeka przedlift z ASO)
* tylne lampy - USDM z obrysówkami
Krótka historia samochodu:
Celica jest ze mną od około 2,5 lat. Początkowo poszukiwałem rodzajowo - starego usportowionego japońskiego samochodu. Brałem pod uwagę Toyotę Corollę e9 GTi, jednak nie udało mi się trafić na dobry egzemplarz. Celicę zastałem wizualnie zaniedbaną przez właściciela, który nie potrafił sobie poradzić ze źle ustawionym rozrządem. Historia serwisowa samochodu była nieznana. Po krótkich oględzinach okazało się, że nie ma większej rdzy, podwozie jest bardzo zdrowe. Auto pochodziło z południowej Francji, tak więc nigdy nie miało styczności z zimą, dopiero od roku przebywało w Polsce. Silnik również był w dobrym stanie, nie pobierał oleju (najwyżej śladowe ilości). Wśród innych oglądanych egzemplarzy, ten był całkiem ciekawy.
Plany:
* Zależy mi na doprowadzeniu/utrzymaniu samochodu w oldschoolowym stylu:
- wizualnie jak najbliżej serii: na powrót felgi orginały z GTi lub Compomotive TH
- radio: stare Alpine 79xx
* jeżeli chodzi o inne aspekty - seria, może kiedyś gwint
Zdjęcia:
Na zdjęciu moja ST182, marcusa 7A - FZE i nasz rodzynek Corolla E8 GT zimują w garażu:
Prace nad audio:
Wydech przelotowy:
* wykres przed:
* wykres po:
Regeneracja hamulców:
Odnowienie wlewu:
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Ładnie - wydech przelotowy i prawie 190 Nm. Jak Ci dobrze Kolega wystroi na ecumasterze to pewnie maximum przekroczy 200 niutów
Na wykresie przebiegu momentu masz bardzo ładny dół i dołek po 3000 jest mały.
Na wykresie przebiegu momentu masz bardzo ładny dół i dołek po 3000 jest mały.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
No nareszcie ją wrzuciłeś na forum
profi podejście do tematu, będzie kolejna wycyckana V na forum
tylko nie zakładaj oryginalnych kół, są paskudne
btw. widać że wypust na rynek francuski, tam GTi wychodziły z czarnymi lusterkami i niebieskim wnętrzem
profi podejście do tematu, będzie kolejna wycyckana V na forum
tylko nie zakładaj oryginalnych kół, są paskudne
btw. widać że wypust na rynek francuski, tam GTi wychodziły z czarnymi lusterkami i niebieskim wnętrzem
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally
https://www.facebook.com/DCG.Rally
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
Dziękuje wszystkim za komentarze. Wasze pozytywne opinie są dla mnie ważne, bo Celica jest moim oczkiem w głowie i spędzam przy niej sporo czasu. Ciesze się, ze sie opłaciło. W samochodzie zrobione jest o wiele więcej niż zostało opisane, ale większość prac polegała na doprowadzaniu do jak najlepszego stanu, a nie na modyfikacjach.
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
Czas oczekiwania na nowy sezon, upływa przy, od dawna planowanym, lakierowaniu. Celem przedsięwzięcia, oczywiście poza odświeżeniem lakieru, jest poprawa jakiś czas temu przetartego boku. Zdecydowanie nie podoba mi się praca poprzednich "specjalistów" i chociaż wiadomo, że ciężko o dobrego blacharza i poszukiwanie takiego to długi proces, tym razem liczę na profesjonalne podejście.
Jeden z najżmudniejszych etapów wykonałem we własnym zakresie tj. częściowo sam rozebrałem celicę Myślę, że u lakiernika zostanie przez około miesiąc, później czeka mnie pogodzenie składania, dopasowywania elementów z letnią sesją. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie jak należy i do wakacji Grey będzie gotowa
Śrubki i kołeczki kupiłem nowe z ASO, kilka zostało do domówienia, spinki mocowania tapicerki również w większości są nowe.
Do zaprezentowania został jeszcze pocieszający aspekt w tym długotrwałym procesie, na celicę czekają raczej już docelowe koła (oz ultraleggera 16x7), myślałem o czymś oldchoolowm, ale tymi też nie mogłem pogardzić, również zawsze mi się podobały.
Jeden z najżmudniejszych etapów wykonałem we własnym zakresie tj. częściowo sam rozebrałem celicę Myślę, że u lakiernika zostanie przez około miesiąc, później czeka mnie pogodzenie składania, dopasowywania elementów z letnią sesją. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie jak należy i do wakacji Grey będzie gotowa
Śrubki i kołeczki kupiłem nowe z ASO, kilka zostało do domówienia, spinki mocowania tapicerki również w większości są nowe.
Do zaprezentowania został jeszcze pocieszający aspekt w tym długotrwałym procesie, na celicę czekają raczej już docelowe koła (oz ultraleggera 16x7), myślałem o czymś oldchoolowm, ale tymi też nie mogłem pogardzić, również zawsze mi się podobały.
- breczus
- Użytkownik
- Posty: 1514
- Rejestracja: 03-10-09, 13:18
nie masz może spisu nr katalogowych tych wszystkich spinek i kołeczków?
oraz ile kosztowały tak +/- ? musiałbym taki zestaw zakupic, bo tapicerka wielokrotnie już sciągana skrzypi niemiłosiernie
części do renowacji hebli również kupowałeś w aso, czy zamienniki?
masz spis części również?
oraz ile kosztowały tak +/- ? musiałbym taki zestaw zakupic, bo tapicerka wielokrotnie już sciągana skrzypi niemiłosiernie
części do renowacji hebli również kupowałeś w aso, czy zamienniki?
masz spis części również?
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.
ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru
1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans ) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car
ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru
1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans ) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
breczus pisze:nie masz może spisu nr katalogowych tych wszystkich spinek i kołeczków?
oraz ile kosztowały tak +/- ? musiałbym taki zestaw zakupic, bo tapicerka wielokrotnie już sciągana skrzypi niemiłosiernie
części do renowacji hebli również kupowałeś w aso, czy zamienniki?
masz spis części również?
Niestety nie pomoge Ci wiele w tej kwestii, ponieważ ja nie zamawiałem wszystkich spinek, a cześć z nich jest w kolorze niebieskim więc są inne numery seryjne. Najlepiej jeśli sam sprawdzisz na toyodiy.
A mi się w tym wszystkim najbardziej podoba
Cytat:
( zderzak jeszcze polift, na zamontowanie czeka przedlift z ASO)
bo ja to lubię oryginał.
Gratulacje ładnej V-tki.
Dziekuje.
Dani66 pisze:Rzeski napisał/a:
Mam nadzieje ze fele pacniesz na biało.
W takim kolorze wyglądają lepiej
czyli w jakim? białym czy srebrnym? felgi prawdopodobnie zostana w oryginalnym kolorze lub pomaluje na czarny mat.
E11 wagon luna 1.6 - Daily
JZS147 - daily
E11 terra 3D 1.4 - rally
ST182 3sgte rev3 - na weekendy
RA40 - classic
https://www.facebook.com/Toyota-SOPOT-1099780696785030/
JZS147 - daily
E11 terra 3D 1.4 - rally
ST182 3sgte rev3 - na weekendy
RA40 - classic
https://www.facebook.com/Toyota-SOPOT-1099780696785030/
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36