ST182 by Padaj2003 :)
- Padaj2003
- Użytkownik
- Posty: 1024
- Rejestracja: 29-10-11, 15:17
budolf pisze:Aby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka, wiadomix.
Masz foty z montażu? interesuje mnie, jak ogarnąłeś i czym zrobiłeś dziury w plastikach bagażnika.
Całość robiłem sugerując się montażem tak jak zrobił to Vegeta_84 i troszkę go pomęczyłem na PW (sorka za to)
A wiec po krotce:
potrzebujemy oklejone plastiki bagażnika, piłkę do ciecia (może być ostrze do metalu), ostry nożyk, miarka i cierpliwości... chociaż mi ich brak a jakoś wyszło. Rozpórkę położyłem jeszcze na plastikach i metoda "na oko" mniej więcej wymierzyłem sobie gdzie i na jaka szerokość muszę zrobić nacięcie na zrobienie "klapek", przez które przecisnę rozpórkę. Ich długość wymierzyłem po ich zdjęciu kiedy mniej więcej odmierzyłem wysokość plastiku do dołu założonej rozporki (około 34cm + średnica rozporki na otwory). Docinając otwory odkleiłem troszkę okładziny, żeby pozbyć się tylko plastiku pod nią, a samą okładzinę zostawiłem żeby maskowała niedoskonałości. Natomiast żeby podginane klapki nie odstawały przykręciłem od spodu po blaszce, która przytrzymuje je na właściwym miejscu.
Ostatnio zmieniony 30-01-21, 22:13 przez Padaj2003, łącznie zmieniany 1 raz.
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
no Paaanieee.... bardzo mi się podoba Twój projekt, jest "po mojemu" Bagażnika zazdraszczam, szkoda, że nie miałem okazji w mojej byłej tak go wykleić - to powinien być podstawowy mod w celice!
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
- Padaj2003
- Użytkownik
- Posty: 1024
- Rejestracja: 29-10-11, 15:17
Oj dawno już nic nie pisałem ale skoro ostatnio coś się dzieje to odświeżam temacik
Mianowicie przy okazji malej awarii (zapieczony tłoczek przód lewy) wyszło kilka innych rzeczy do zrobienia, a jak robić to tak jak się powinno.
Po zdjęciu kola okazało się, że jest całe uwalone w smarze (cale nadkole także) a powodem tego była pęknięta zewnętrzna osłona przegubu. W gumce na sworzniu tak samo zauważyłem pękniecie. Chwila namysłu i zapadła decyzja o domowej regeneracji układu hamulcowego (przewody + przednie zaciski). Kilka dni szukania części i powoli zaczynam składać
Przy okazji dorobiłem się kompletu kluczy do odkręcania przewodów hamulcowych itp
Przyznam, ze zakupy wyszły troszkę drożej niż myślałem ale podaje orientacyjnie i ceny gdyby ktoś się przymierzał do takiej renowacji.
- Osłony zewnętrzne przegubu Hart 2 szt. - 30zl
- Sworznie wahacza przedniego Delphi 2szt. - 184zl
- Reperaturki przednich zacisków Frenkit (tłoczki, wszystkie gumki, odpowietrzniki - full zestaw) - 129zl
- osuszacz klimatyzacji Hella - 50zl
- Motul RBF 600 0,5L - 42zl
- przewody hamulcowe elastyczne ( + śruby, podkładki , blaszki) - 380zl
- przewody hamulcowe sztywne miedziane - 185zl
- klucze CR-V - 40zl z wysyłka
- ściągacz do przegubów... cóż był w pakiecie z inna paczka
Powoli kompletuje także klimatyzacje lada chwila rodzinka znów mi się powiększy, a nie mam sumienia gotować maluszka latem w aucie.... no dobra to tylko jeden z pretekstów do inwestycji, ale kobietę łatwiej przekonać do kolejnych wydatków.
Póki co tylko nagrzewnica, pasem pod A/C (kiedyś omyłkowo kupiłem), przewody oraz chłodnica z wentylatorem i jeszcze starym osuszaczem. Chłodnica niestety ma mały uszczerbek w żeberkach ale mam nadzieje, ze okaże się cala. Plan jest taki aby na wzór, a zarazem z kolegą Plewusem zrobić i u mnie klimę z V gen na kompresorze z VI gen.
I takie male detale jakie ostatnio mi się trafiły
- środkowy tylny pas JDM
- i taka drobnostka jak owiewka szyby pasażera niestety tylko pasażera
Mianowicie przy okazji malej awarii (zapieczony tłoczek przód lewy) wyszło kilka innych rzeczy do zrobienia, a jak robić to tak jak się powinno.
Po zdjęciu kola okazało się, że jest całe uwalone w smarze (cale nadkole także) a powodem tego była pęknięta zewnętrzna osłona przegubu. W gumce na sworzniu tak samo zauważyłem pękniecie. Chwila namysłu i zapadła decyzja o domowej regeneracji układu hamulcowego (przewody + przednie zaciski). Kilka dni szukania części i powoli zaczynam składać
Przy okazji dorobiłem się kompletu kluczy do odkręcania przewodów hamulcowych itp
Przyznam, ze zakupy wyszły troszkę drożej niż myślałem ale podaje orientacyjnie i ceny gdyby ktoś się przymierzał do takiej renowacji.
- Osłony zewnętrzne przegubu Hart 2 szt. - 30zl
- Sworznie wahacza przedniego Delphi 2szt. - 184zl
- Reperaturki przednich zacisków Frenkit (tłoczki, wszystkie gumki, odpowietrzniki - full zestaw) - 129zl
- osuszacz klimatyzacji Hella - 50zl
- Motul RBF 600 0,5L - 42zl
- przewody hamulcowe elastyczne ( + śruby, podkładki , blaszki) - 380zl
- przewody hamulcowe sztywne miedziane - 185zl
- klucze CR-V - 40zl z wysyłka
- ściągacz do przegubów... cóż był w pakiecie z inna paczka
Powoli kompletuje także klimatyzacje lada chwila rodzinka znów mi się powiększy, a nie mam sumienia gotować maluszka latem w aucie.... no dobra to tylko jeden z pretekstów do inwestycji, ale kobietę łatwiej przekonać do kolejnych wydatków.
Póki co tylko nagrzewnica, pasem pod A/C (kiedyś omyłkowo kupiłem), przewody oraz chłodnica z wentylatorem i jeszcze starym osuszaczem. Chłodnica niestety ma mały uszczerbek w żeberkach ale mam nadzieje, ze okaże się cala. Plan jest taki aby na wzór, a zarazem z kolegą Plewusem zrobić i u mnie klimę z V gen na kompresorze z VI gen.
I takie male detale jakie ostatnio mi się trafiły
- środkowy tylny pas JDM
- i taka drobnostka jak owiewka szyby pasażera niestety tylko pasażera
Ostatnio zmieniony 30-01-21, 23:02 przez Padaj2003, łącznie zmieniany 2 razy.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Hej, coś nowego jest w temacie?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- Padaj2003
- Użytkownik
- Posty: 1024
- Rejestracja: 29-10-11, 15:17
Póki co prawie wszystko ogarnięte bo autko składane przeze mnie na pospiechu. Hamulce działają jak powinny ale do wymiany został jeszcze jeden sworzeń i osłony przegubów z prawej strony. Pierwszy raz bawiłem się sam z hamulcami, a wymiana przewodów sztywnych bez kanału i pod chmurka to niezbyt fajna zabawa, jakby jakiś BHP-owiec mnie zobaczy to by zawalu dostał wszystko robione w takim pospiechu, ze nawet fotek prac końcowych zapomniałem porobić (ale nadrobię to)
Miedziaki myślałem, że przyjdą ładnie pozaginane a przyszły w takiej formie:
Wnioski..... cóż odradzam każdemu bez kanału i garażu.
Aha i jeszcze jeden mały mod, który poganiał moje naprawy
Wczoraj o 19:26 przyszedł na świat Szymek, mój przyszły pilot i miejmy nadzieje kiedyś uda mi się zarazić go miłością do motoryzacji
Miedziaki myślałem, że przyjdą ładnie pozaginane a przyszły w takiej formie:
Wnioski..... cóż odradzam każdemu bez kanału i garażu.
Aha i jeszcze jeden mały mod, który poganiał moje naprawy
Wczoraj o 19:26 przyszedł na świat Szymek, mój przyszły pilot i miejmy nadzieje kiedyś uda mi się zarazić go miłością do motoryzacji
Ostatnio zmieniony 31-01-21, 00:19 przez Padaj2003, łącznie zmieniany 2 razy.
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
- Padaj2003
- Użytkownik
- Posty: 1024
- Rejestracja: 29-10-11, 15:17
Póki co nic się nie dzieje, wolny czas poświęcam synkowi ale zima nadchodzi szybkimi krokami. także trzeba było się zmusić, żeby wyjść na to zimno i zmienić ładne 17" letnie na brzydkie seryjne 15" zimówki przy okazji nadrabiając straty. Co prawda już nie tak czysto w nadkolach jak podczas wymiany ale tragedii też nie ma. Niestety przewody elastyczne nie miały środkowych mocowań do obudów amortyzatorów, a czas gonił i stad się wzięła ta druciarska robota. Jeśli ma ktoś dobry patent na takie coś chętnie wysłucham. Podczas wymiany osłon przegubów nowe metalowe opaski także strzelały w rekach wiec "tyrtytka" póki co załatwiła sprawę ale sumienie gryzie, ze tak lipę odwaliłem
PS 1. Tak wiem tylne zaciski podrapane ale ich nie ruszałem (oprócz wymiany odpowietrzników na nowe bo 1 itak zerwał się przy odkręcaniu), regenerowane były tylko przednie.
PS 2. Przewód miedziany prawy tylny troszkę dłuższy mi wyszedł stad taka brzydka pętelka ale wszystko działa jak należy
i jeszcze jedna zmiana, ciekaw kto zauważy
PS 1. Tak wiem tylne zaciski podrapane ale ich nie ruszałem (oprócz wymiany odpowietrzników na nowe bo 1 itak zerwał się przy odkręcaniu), regenerowane były tylko przednie.
PS 2. Przewód miedziany prawy tylny troszkę dłuższy mi wyszedł stad taka brzydka pętelka ale wszystko działa jak należy
i jeszcze jedna zmiana, ciekaw kto zauważy
Ostatnio zmieniony 30-01-21, 23:19 przez Padaj2003, łącznie zmieniany 1 raz.
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
- Padaj2003
- Użytkownik
- Posty: 1024
- Rejestracja: 29-10-11, 15:17
Jakoś ostatnio nic nie grzebałem, zimno zniechęca ale male zmiany kosmetyczne zaszły
Oryginalna rozporka poszła w biel
Oraz dywaniki na lato jeszcze tylko stopery do zamontowania i będzie cacy
i gumiaki na zimę
Oryginalna rozporka poszła w biel
Oraz dywaniki na lato jeszcze tylko stopery do zamontowania i będzie cacy
i gumiaki na zimę
Ostatnio zmieniony 30-01-21, 23:27 przez Padaj2003, łącznie zmieniany 1 raz.